---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸ ق.ظ

۰

تهران - ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: 25 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های مختلف استان تهران مشغول به تحصیل هستند.


«حمید علی صمیمی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا یکی از دغدغه های دولت را اشتغال دانست و افزود: بنیاد شهید نیز دغدغه هایی برای ایثارگران و فرزندان آنها در این حوزه دارد ازاین رو طرح تکاک (توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور) را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین بالا دستی، دستگاه ها باید 25 درصد از سهمیه استخدام خود را به فرزندان شاهد و جانبازان بیش از 25 درصد اختصاص دهند، گفت: طبق همین قانون پنج درصد این سهمیه نیز به سایر ایثارگران تعلق دارد.

این مقام مسئول در بنیاد شهید با بیان اینکه از سال 92 به بعد استخدام در دستگاه ها متوقف شده،ادامه داد: بر اساس قانون، هر ایثارگری می تواند یکی از فرزندان خود را در صورت داشتن شرایط در محل خدمت جایگزین خود کرده و به استخدام دولت درآورد.

به گفته علی صمیمی، دستگاه ها قبل از دادن آگهی برای استخدام، به بنیاد شهید موضوع را اعلام می کنند و این نهاد نیز بر اساس اولویت های خود (فرزندان شهدا، فرزند جانباز از بالاترین درصد)آنها را به دستگاه های مزبور معرفی می کند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها اقدام به جذب افراد در قالب انواع قرارداد می کنند که در این صورت ما هیچ تسلطی در بحث سهمیه ها نداریم از این رو از دستگاه ها می خواهیم در صورت نیاز به نیرو، مراتب را به بنیاد شهید اعلام کرده تا نیروهای تحصیلکرده و متخصص به آنها معرفی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اظهار داشت: در تلاش هستیم، فرزندان شهدا و ایثارگران را به سمت تحصیل در مقاطع عالی دانشگاه ها ببریم هر چند اکنون 25 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه میانگین فارغ التحصیلان هر ترم یکهزار تا یکهزار و 500 نفر است، افزود: این افراد با پایان تحصیل به جمع بیکاران اضافه می شوند از این رو باید تعدادی از آنها جذب بخش خصوصی شوند.

علی صمیمی خاطر نشان کرد: با کمک استانداری، کارگروه اشتغال و کارآفرینی و کمیته اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، بخش های خصوصی را شناسایی و به این افراد معرفی کرده و برای جذب آنها تسهیلاتی را هم برای کارفرماها قائل می شویم.

وی یکی از این تسهیلات را پرداخت حق بیمه افراد تا پنج سال به کارفرمایان اعلام کرد.



** راه اندازی شرکت سامان نور کوثر با هدف کار آفرینی

علی صمیمی با بیان اینکه شرکت سامان نور کوثر را با هدف اشتغال و کار آفرینی برای فرزندان شاهد راه اندازی کرده ایم، گفت: طرح تکاک یکی دیگر از برنامه هایی است که با هدف توانمند سازی اقتصادی فرزندان شهدا اجرا می شود.

وی تصریح کرد: اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را توسط سازمان کوثر که ظرفیت اقتصادی بنیاد شهید است پیگیری می کنیم،کار آفرینان پس از ورود به این شرکت و با حمایت های بنیاد شهید، با سرمایه گذاری به میزان 51 درصد و مشارکت 49درصدی شرکت در سرمایه گذاری فعالیت می کنند.

علی صمیمی گفت: پس از گذشت یک دوره سرمایه گذاری که سه تا پنج سال است، سرمایه بدست آمده مجددا تحویل همان افرادی که کار را شروع کرده اند، می شود و بدین ترتیب شرکت هم از ادامه مشارکت صرف نظر می کند بدین معنا که به دلیل توانمندی افراد ، دیگر نیازی به حمایت شرکت وجود ندارد.

به گفته وی، بنیاد شهید از طرق مختلف تلاش می کند تا فرزندان شاهد و ایثارگر جذب بازار کار شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی