---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۸ ق.ظ

۰

تهران– ایرنا- رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مجوز استخدام 24 هزار دانشجو معلم به تازگی برای این دانشگاه صادر شده، اما اعتبار لازم برای پذیرش این تعداد دانشجو معلم هنوز در نظر گرفته نشده است.

حسین خنیفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه، برای پذیرش و تامین هزینه این تعداد دانشجو معلم که چهار سال در اختیار دانشگاه فرهنگیان هستند، به حداقل 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با صدور مجوز ردیف استخدامی 24 هزار دانشجو معلم برای سال تحصیلی 98-97 ، کارگروهی به منظور استخراج آمار قبلی و ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد که در نهایت جدولی طراحی و افراد مورد نیاز در رشته های مختلف مشخص شدند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: ظرفیت های خالی این دانشگاه بر اساس استان، رشته ها و جنسیت تعیین شده که پس از تایید وزارت آموزش و پرورش در اولین فرصت در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد تا در دفترچه کنکور سراسری که تیرماه منتشر می شود، لحاظ شود.
خنیفر با اشاره به این که فارغ التحصیلان دبیرستان ها در رشته های مختلف می توانند بر اساس علاقه خود در 16 رشته این دانشگاه اعلام آمادگی کنند، اضافه کرد: به منظور تکمیل نهایی آمار فردا – 20 خردادماه - جلسه ای با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود تا با لحاظ کردن نیروهای مورد نیاز در مناطق و استان های مختلف، ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان به سازمان سنجش اعلام شود.
وی تصریح کرد: این دانشگاه پس از 7 سال فعالیت با توجه به کاهش شدید پذیرش و جذب معلم از 21 هزار به 3 هزار نفر از سال 91 تاکنون، بر آن شد تا میزان ظرفیت خالی خود را در 64 پردیس و 34 مرکز استخراج کند.
خنیفر افزود: آمارها حاکی از 25 هزار تخت خالی در پردیس ها و مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان است به همین دلیل از وزیر آموزش و پرورش، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون آموزش و پرورش، کمیسیون اصل 90، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و روسای سه قوه درخواست کردیم تا ردیف استخدامی برای این ظرفیت خالی در اختیار این دانشگاه قرار دهند و در نهایت مجوز استخدام 24 هزار دانشجو معلم صادر شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: مهرماه امسال با کمبود 78 هزارمعلم مواجه هستیم که بخشی از این کمبود را از طریق بازنشستگان، سرباز معلمان و حدود 10 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان تامین می کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون 39 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: 9 هزار و 350 نفر از این دانشجو معلمان مهر ماه امسال فارغ التحصیل و تحویل وزارت آموزش و پرورش می شوند و در صورت پذیرش 24 هزار دانشجوی جدید، تعداد دانشجویان این دانشگاه در مهرماه امسال به 53 هزار نفر می‌رسد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: از آنجا که همه مراکز آموزشی این دانشگاه بالای 30 سال قدمت دارند و برخی مراکز 95 ساله هستند به سالانه مبلغی معادل 90 میلیارد تومان برای بهسازی این مراکز نیاز است اما برای رسیدن به استانداردهای لازم این اعتبار معادل هزار و 400 میلیارد تومان خواهد بود.

* رفع کمبودها با تاسیس دانشگاه جامع تربیت معلم استانی
خنیفر در ادامه با اشاره به این که با تاسیس دانشگاه جامع تربیت معلم استانی بسیاری از کمبودها جبران می شود، گفت: یکی از طرح هایی که البته زمان بر اما پربازده است تاسیس دانشگاه جامع تربیت معلم در 31 مرکز استان در زمینی به مساحت 60 تا یکصد هکتار است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح به سالی دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با اجرای آن استان ها قادر خواهند بود بین 70 تا 80 درصد معلمان در رشته های مورد نیاز را تربیت کنند، یکی دیگر از برنامه های دانشگاه فرهنگیان را برگزاری دوره های ضمن خدمت برای تمامی کارکنان وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معتقدیم که یک معلم از آنجا که با دانش آموزان و درس های جدید سر و کار دارد همواره به ارائه آموزش های مناسب نیاز دارد تا بتواند متناسب با شرایط روز و خواسته های دانش آموزان خدمات آموزشی لازم را ارائه دهد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه این امکان را دارد که از ظرفیت های دانشگاه های جواری اعم از فضا و امکانات آنها برای تربیت معلم بهره ببرد که با احتساب امکانات موجود در دیگر مراکز آموزشی، دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش 35 هزار دانشجو معلم را برای سال تحصیلی جدید دارد.
وی با اشاره به وجود 910 هزار معلم در کشور، گفت: افرادی که دوره تربیت معلم را در دانشگاه فرهنگیان طی می کنند سالم ترین کارمندان و کارشناسان هستند به همین دلیل بسیاری از معلمان که آمار آنها به حدود 30 هزار نفر می رسد به صورت دائم یا مامور در شهرداری ها، استانداری ها و دیگر سازمان ها مشغول به خدمت می شوند زیرا سازمان ها به این گروه از کارشناسان اعتماد دارند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان تعداد اعضای رسمی هیات علمی دانشگاه فرهنگیان را 700 نفر و استادان غیرموظف را هشت هزار نفر عنوان کرد و افزود: تا سال 1404 بر اساس برآوردها به دو هزار و 80 استاد نیاز داریم و استادان موجود کفایت نیمی از نیازهای کنونی را می کند.
خنیفر تصریح کرد: در صورت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان می توان از استادان دانشگاه های مرتبط که برخی رشته های این دانشگاه را دارند، استفاده کرد البته مشکل اصلی کمبود اعتبارات است که اگر بودجه مورد نیاز در اختیار ما قرار گیرد بسیاری از مشکلات رفع می شود و دانشگاهی شایسته تر از جمهوری اسلامی خواهیم داشت.
وی با یادآوری این نکته که مطالعات تطبیقی در 31 کشور نشان می‌دهد که مهم‌ترین رویکرد و زمینه بعد از امنیت، نظام تعلیم و تربیت است، اضافه کرد: در دنیا بعد از امنیت، نظام تعلیم و تربیت در اولویت قرار دارد مساله ای که در کشور ما به آن بی توجهی می شود و آموزش و پرورش دغدغه ملی نیست.
وی یادآورشد: امسال با توجه به دیدار اردیبهشت ماه رهبر معظم انقلاب با دانشجو معلمان در یکی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان، توجه دولت، مجلس شورای اسلامی، سازمان امور استخدامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این سمت جلب شد که امید است به راه های پینه ای یا پانسمانی برای تربیت معلم خاتمه داده شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه تاکید کرد: کار سنگین و راه دشواری در پیش است که نیازمند تلاش ملی و ورود جدی همه مسئولان در این عرصه است.
۹۷/۰۳/۲۰
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی