---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ق.ظ

۰

18هزار پرستار در صف انتظار استخدام دولتی

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ق.ظ
معاون پرستاری گفت:از آنجایی که حدود 18 هزار نفر بازنشسته شده‌اند و به جای آنها استخدام دولتی نداشته‌ایم
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر میرزابیگی معاون پرستاری صبح امروز در نشست خبری که در غرفه‌های وبدآ در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در خصوص کلیات کاری که تا به حال انجام شده و یا در حال انجام است گفت: مهمترین چالشی که در حوزه‌ی پرستاری در کشور با آن مواجه هستیم، کمبود نیرو است چرا که تقریباً می‌شود گفت: براساس جمعیت حداقل 240هزار پرستار، براساس پزشک حدود 220 تا 230 هزار پرستار و براساس تخت بیمارستانی موجود حداقل 220 هزار پرستار باید داشته‌ باشیم و وقتی میانگین در دنیا را با کشور خودمان بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که در حدود بیش از 120هزار نفر کمتر از میانگین پرستار داریم.

معاون پرستاری بیان کرد: در سطح بالین و جامعه برای گروه پرستاری سه سطح ارائه مراقبت داریم. اول مراقبت‌های اولیه دوم مراقبت‌های عمومی و سوم مراقبت‌های تخصصی.

وی در خصوص این سه سطح بیان کرد: در سطح اول باید به ازاء هر سه پرستار یک نیروی کمک پرستار وجود داشته باشد چرا که امروزه بخشی از کارهای بیماران توسط همراهانشان انجام می‌شود، اما باید گفته شود که گروه‌های پرستاری نگران این نیروها نباشند چون که این نیروهای کمک پرستار از مؤسساتی که مورد تأیید است، گواهینامه دریافت کرده‌اند و جای پرستاران فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها را نمی‌گیرند. این نیروهای کمک پرستار در واقع لباس و درجه تحصیلی متفاوت از پرستاران دانشگاهی دارند و زیر نظر علوم پزشکی نیستند.

وی ادامه داد: در سطح دوم این موضوع مطرح است که در حال حاضر 180 دانشکده پرستاری از سطوح کارشناسی تا دکتری داریم و با وجود اینکه هر ساله تعداد کمی نیروی فارغ‌التحصیل از حوزه پرستاری داریم، ظرفیت ورودی امسال را در دانشگاه‌ها دوبرابر کرده‌ایم. همچنین در سطح سوم سه لایه عنوان می‌شود. لایه اول مرتبط با دوره‌هایی است که از کارشناسی در کشور برگزار می‌شود و پرستاران مهارت‌های خاصی را می‌توانند برای ارائه خدمات مراقبتی در جامعه یاد بگیرند. در لایه دوم تربیت پرستاران ویژه را در کشور شروع کرده‌ایم که مربوط به دانشکده‌هایی است که امکانات لازم را برای تربیت این نوع پرستاران دارند و تاکنون 400 تا 500 نفر از این پرستاران ویژه را به جامعه تحویل داده‌ایم. در لایه سوم بحث دکتری تخصصی پرستاری است که برنامه‌های آموزشی و زیرساخت‌های لازم برای آن در دست تعریف است.

وی اظهار داشت: کمبودها در حوزه پرستاری باید در هر سه سطح مراقبتی برطرف شود.

دکتر میرزابیگی درخصوص به کارگیری پرستاران عنوان کرد: 7 هزار نیرو را برای بیمارستان‌های تازه تأسیس و 9 هزار نفر را در اجرای طرح تحول به کار گرفته‌ایم، اما از آنجایی که حدود 18 هزار نفر بازنشسته شده‌اند و به جای آنها استخدام دولتی نداشته‌ایم در حال پیگیری مجوزهای لازم هستیم که بتوانیم از نیروی پرستاری جدید به جای بازنشستگان استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: برای هر بخش بیمارستانی دولتی به طور میانگین 10 میلیون اعتبار جهت پاویون‌های پرستاری اعتبار داده شده است، ما نظارت داریم، اما پرستاران در صورتی که این اطاق مجهز استراحتی را ندارند حتما باید پیگیری این موضوع باشند.

دکتر میرزابیگی درباره بحث تعرفه‌ها تصریح کرد: بحث تعرفه‌ها از مرحله وزارت بهداشت گذشته و حال در شورای عالی بیمه در حال پیگیری است و اگر هنوز این مسئله به نتیجه‌ای شفاف نرسیده است باید از شورای عالی بیمه‌ها پیگیری لازم انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتما باید توجه شود که قبل از دانشگاه در حوزه پرستاری به جز نیروهای کمک پرستاری هیچ دوره کوتاه مدتی را نداریم و تمام دوره‌هایی که توسط گروه‌های مختلف صادر می‌شوند به جز آنهایی که دارای مجوز و مورد تأیید هستند از درجه اعتبار ساقط می‌باشند. همچنین باید گفته شود ما با استانداردهای دنیا در خصوص پرستاری فاصله زیادی داریم و به ازاء هر تخت 4دهم تا 9 دهم نیروی پرستاری داریم، اما استاندارد دنیا و ایده‌آل ما این است که به ازاء هر تخت به دو نفر از گروه پرستاری برسیم.
۹۴/۰۸/۲۰
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی