---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۶ ق.ظ

حضرتی ناصر

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استاندار آذربایجان غربی گفت: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری آذربایجان غربی در هر شرایطی تا ماه نخست سال ۹۴ مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصر حضرتی‌پر که دانش آموخته رشته اقتصاد است 20 سال از عمر 43 ساله خود را در سازمان برنامه و بودجه و پس از انحلال آن سازمان در استانداری آذربایجان غربی سپری کرده است، حساسیت و علاقه ای که او به برنامه ریزی و مدیریت منابع مالی دارد وی را تبدیل به چهره ای کرده که همگان در مجموعه مدیریتی این استان او را به عنوان یک مدیر منضبط و با برنامه که برای هر سخن خود مستندات قانونی و استدلال‌های مبتنی بر برنامه دارد، می‌شناسند.

در گفت‌وگوی تفصیلی پیش رو مشکلات اشتغال استان و نقطه نظرات ناصر حضرتی‌پر که هم اینک مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی است، مورد تشریح و تبیین قرار گرفته است.

تسنیم: وضعیت اشتغال آذربایجان‌غربی چگونه است و مشکلات بیکاری استان در چه حوزه‌هایی قرار دارد؟

حضرتی‌پر: موضوع اشتغال در سطح کشور و آذربایجان‌غربی موضوع بسیار مهمی است، بررسی ساختار اشتغال در استان چند علامت و نشانه بسیار مهم را نمایان می‌سازد که بزرگ‌ترین آن‌ها افزایش جوانان تحصیل‌کرده بیکار با سن بالا است.

زمانی دغدغه ما بیکاری افراد دیپلم 22 و یا 23 ساله بود اما بتدریج به مرحله‌ای رسیده‌ایم که افراد با تحصیلات فوق‌لیسانس و دکترا با سن 36 و یا 37 سال بیکار هستند بنابراین با بیکاری آزار دهنده‌ای که در سطح کشور و نیز آذربایجان‌غربی وجود دارد، بیکاری جوانان تحصیل‌کرده عارضه مهمی است که اتفاق افتاده است.

به منظور بررسی ساختار اشتغال در استان و توجه به شاخص‌ها دیده می‌شود که رفته‌رفته روستا‌ها از جمعیت خالی می‌شوند و نسبت روستانشینی به شهرنشینی در حال افزایش است.

سیاست‌های عمومی دولت در راستای جلوگیری از این روند به روش‌های مختلف در حال انجام بوده اما واقعیت این است که این بحران اتفاق افتاده و دولت در تلاش است با افزایش رفاه در روستاها از کاهش جمعیت روستایی جلوگیری کند.

متاسفانه ساختار صنعتی در آذربایجان‌غربی به خوبی شکل نگرفته است و به همین دلیل جمعیتی که از روستاها تخلیه می‌شوند با استقرار در شهرهای استان، اشتغال در آذربایجان‌غربی را به سمت خدمات سوق می‌دهند و در این باره اشتغال در بخش خدمات نامناسب نیست چون در دنیا بخش بزرگی از زمینه اشتغال را به عهده دارد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب برای آن، خدمات موجود به خدمات غیر مولد مانند خرده‌فروشی، دست‌فروشی و کارهای حاشیه‌ای تبدیل شده است.

بنا به دلایل ذکر شده در نظریه آزمایشی توسعه استان و در شورای برنامه‌ریزی مصوب شد که ساختار اشتغال استان به اولویت صنعت، تجارت و گردشگری تغییر یابد.

برای جذب جمعیت بیکار استان، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی ضروری است بنابراین مسئله اشتغال بسیار مهم است.

تسنیم: چرا پذیرش و به‌کار‌گیری افرادی که در آزمون استخدامی معروف به استانداری‌ها در آذربایجان‌غربی پذیرفته و گزینش شده‌اند روند بسیار طولانی داشته و تاکنون این افراد جذب نشده‌اند؟

حضرتی‌پور: این افراد کسانی هستند که در آزمون‌هایی که مجوز آن‌ها صادر شده، پذیرفته شده اند و پس از آن حرف و حدیث‌هایی که در ارتباط با قانونی بودن این آزمون‌ها و طی مراحل قانونی آن وجود داشت، رفع شد و پذیرفته‌شدگان در نهایت گزینش شدند، اما پس از آن با وجود داشتن منابع نفتی سرشار در کشور اعلام شد که بودجه کافی برای جذب آن‌ها در استان‌های مختلف وجود ندارد.

این افراد با گذشت دو سال و در برخی از استان‌ها نزدیک به سه سال تنها به دلیل نبود اعتبار جذب نشده‌اند اما دولت یازدهم امسال قول مساعد برای رفع مشکل این افراد را داده است بنابراین ما در تلاش هستیم با تقسیم‌بندی و ساده‌سازی، راهکار مورد نظر را برای جذب هر چه زودتر این افراد بیابیم.

به‌کارگیری و استخدام افراد تحصیل‌کرده آذربایجان‌غربی به سه قسمت تقسیم می‌شود که یکی فرزندان شهدا و جانبازان بالای 50 درصد است، دوم ناظران کشاورزی و سوم استخدام افرادی که در آزمون معروف به آزمون استخدام استانداری‌ها پذیرفته شده‌اند.

استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 50 درصد با توافق کامل با بنیاد شهید استان و فراهم کردن اعتبارات مورد نیاز انجام می‌گیرد و در این باره معرفی به دستگاه‌های اجرایی برای جذب آنها آغاز شده و به مرور ادامه می یابد.

از سوی دیگر جذب 50 الی 60 نفر از ناظران گندم، مورد موافقت قرار گرفته و سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه مانند دامپزشکی و منابع طبیعی موظف به جذب این افراد هستند.

سازمان برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی برای جذب بیش از 400 نفر از افرادی که در آزمون استخدام استانداری پذیرفته شده و جزو تعهدات ما محسوب می‌شوند، قول مساعد داده است.

در صورتی که محدودیت اعتباری نداشته باشیم، این افراد اسفند ماه جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند، در غیر این صورت و در بدبینانه‌ترین حالت، افراد مذکور ماه نخست سال 94 به‌کارگیری می‌شوند.

ما تلاش می‌کنیم از محل صرفه‌جویی ناشی از خروجی‌ها و بازنشستگان با توافقی که با دستگاه‌ها انجام شده است، این افراد جذب شوند.

علاوه بر آن دولت در حال حاضر برای تأمین بودجه جاری کشور دچار مشکل است اما با وجود این موضوع با تدابیر استاندار آذربایجان‌غربی این مشکل، امسال در آذربایجان غربی در حال رفع شدن است.

تسنیم: حقوق و مزایای این افراد به چه صورت است؟

حضرتی پر: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی تابع خدمات قانون مدیریت کشوری هستند، در این قانون و آئین نامه‌های مربوطه موارد به صورت مشروح نوشته شده است و از سوی دیگر حقوق و مزایا کارکنان بسته به این که تحصیلاتشان در چه مقطعی قرار دارد چون رسته و پست سازمانی، سابقه و دوره‌های آموزشی گذرانده شده متفاوت است.

درست است که قدرت خرید بسیار مهم است اما تغییراتی که در چند سال اخیر در زمینه دریافت حقوق و مزایا انجام شده است، بسیار مطلوب است.

تسنیم: این استخدام‌ها به صورت پیمانی است؟

حضرتی‌پر: بله، اخیراً تمام استخدام‌ها به صورتی پیمانی انجام می‌شود و احکام مربوط به آن‌ها تفاوت چندانی با کارمندان رسمی ندارد.

تسنیم: اشتغال این افراد چه تأثیری در جامعه به دنبال خواهد داشت؟

حضرتی‌پر: این افراد قشر تحصیل‌کرده جامعه هستند و معتقدیم اشتغال و به‌کارگیری آن‌ها ارسال یک علامت برای ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

توسعه استان یکی از دغدغه‌های سازمان برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی است که بخش مهمی از این توسعه رفع مشکل اشتغال در استان است بنابراین رفع این مشکل نه به لحاظ اداری بلکه از نظر باورهایمان برای ما و همه کارکنان بسیار مهم است تا نرخ بیکاری در جامعه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ ب

نظرات  (۱۱)

منظورم این هست نامه ای دادم نماینده که ببینه دولت تو بودجه 94 به قولش عمل کرده و منتظرم کی جواب میده ونتیجه رو اگرمعلوم شد میارم اینجا هرچند فکر نکنم زودتر از ده روز دیگه جواب نامه من رو بده
۱۵ آذر ۹۳ ، ۲۱:۱۵ ساسان به kame
به این شماره زنگ زدم 31972355 که به اسم اقایاری هست دفتر دارش برداشت و گفت به کارشناس وصلت میکنم ویه اقایی برام توضیح داد که بودجه استان فقط برای هشتاد نفر فرزند شهید و فرزند جانباز بالای پنجاه درصد کفاف میده.گفتم پس زیر پنجاه وسهمیه ازاد چیکار کنند که گفت احتمال اسفند رفتنتون ضعیفه ولی به احتمال زیاد قروردین میرید سر کار و با تاخیر در ماههای بعد حقوقتون رو میگیرید.گفتم چه تضمینی هست که اون هم نشه چند ماه بعد که گفت دیگه بیشتر از این دیگه نمیشه چون دولت هم واسه تعیین تکلیف تحت فشار هست وبهمون قول داده ومنتظریم.البته نامه ای هم دادم دست نماینده که ببینم قول دولت واقعی هست که باید دید کی جواب میده
به ساسان

با چه کسی در استانداری حرف زدید؟
۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۷:۰۸ علی لرستانی
اقای پلنگ کش شمانمیخوایدحکم آقای نوبخت وبراماتعیین کنیدنوبخت گفت بدستوررییس جمهورررررقراره این استخدام انجام بشه اون ازطرف خودش حرف نزده ک الان عسگری آزادبگه بمن چه !!!!مگه دلبخواهیه لطفابجاحرف اضافه همه این هفته بشدت وباتمام قواسعی کنیم شدت پیامک برانماینده هاروبیشترکنیم واگه نماینده گروه خودمون هرچه سریعترازتهران براماخبربگیرن آیابودجه تأمین شده یانه که اگرلازم بود با یک تجمع حق خودمونو بگیریم الان فقط باید عملا دنبال کارمون باشیم ن باحدس وگمان!!!!!لطفانماینده های محترم اعلام کنند که ایشالا کی قرارهست برن تهران هرچه سریعتربهتر
باتشکرفراوان
به مدیر عزیز.......لطفه هیچکدام از حرف ها رو حذف نکنید

اون کسی که گفت من فقط نقل قول کردم ادم بسیار دروغگو و از خدا بی خبره چون تو روز روشن دروغ میگه و مطالب رو تحریف میکنه در کمال وقاحت تمام....این هم اطل مطلب 

با شماره ۰۲۱۳۳۲۷۱ اقای سوخته سرایی در معاونت راهبردی رییس جمهوری تماس بگیرید و در مورد تامین اعتبار ناظرین بپرسید تا واقعیت رو بفهمید که بودجه برای ناظرین نیست و از خواب خوش بیدار شوید و نگویید که دروغ میگم!‏....
http://estekhdamnazerin.mihanblog.com/post/451#commentlist

به کدام بودجه

این مطلب رو از وبلاگ دوستان ناظرین کشاورزی برداشتید واینجا گذاشتید ...کار خوبی نکردید که میخواید دوستان رو ناراحت کنید.........برید دنبال یک کار  خداپسندانه و  خوب نه ناراحت کردن دوستان........البته  امثال شما  دنبال یه چیز دیکری غیر از پیدا کردن کار هستید
من همین الان با استانداری ارومیه حرف زدم و گفتند فرزندان زیر پنجاه و سهمیه ازاد با هم میرند سرکار و احتمال شروع ه کار اسفند ضعیفه و به فروردین خوشبینیم اگه دولت تامین اعتبار کنه.این چند ماه هم انگار باز هم الافیم
۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۳:۵۱ کدام بودجه
بابت پیام قبلی معذرت من از جایی نقل قول کردم
پاسخ:
مدیرسایت : اینجور نقل وقول هاتونو واسه خودتان نگه دارین لطفا خانمی.میدونین که با همچین حرفهایی روح و روان صدها تن رو آزرده میکنید ؟؟ فقط چیزایی اینجا بذارین که مطمعنید .
۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۳:۴۴ کدام بودجه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با شماره ۰۲۱۳۳۲۷۱ اقای سوخته سرایی در معاونت راهبردی رییس جمهوری تماس بگیرید و در مورد تامین اعتبار استانداری ها بپرسید تا واقعیت رو بفهمید ** ***** **** ******** ** **** * ** **** *** ***** **** * ****** ** **** **********
قول مساعد داده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ازمون استانداری اذربایجان فقط 400 نفر بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

400 نفر از افرادی که در آزمون استخدام استانداری پذیرفته شده و جزو تعهدات ما محسوب می‌شوند، قول مساعد داده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی