---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۹ ب.ظ

۲

 

مدیرکل سابق دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم مشکلات، مقدمات اجرای آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان رشته‌های نظری را فراهم کردیم.

 

 

محمد شریف‌زاده، مدیرکل سابق دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در خصوص مصاحبه ابراهیم سحرخیز مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با عنوان «کاهش 7 درصدی تحصیل دانش‌آموزان در فنی‌وحرفه‌ای/ اکثر هنرآموزان در سن بازنشستگی‌‌اند» و پاسخ وزارت آموزش و پرورش با عنوان «جابجایی نقش‌ها و مسئولیت‌ها»، اظهار داشت: در پاسخ معاونت آموزش متوسطه، «جابجایی نقش‌ها و مسئولیت‌ها» به عنوان تیتر مطلب انتخاب شده است و سرتیپ بوذرجمهری را مثال زده‌اند که باید توضیح دهم اگر به فعالیت‌هایی که در مدت 4 سال در معاونت آموزش متوسطه کشور انجام شده و در یک کتاب هم گردآوری شده است(خیلی از این فعالیت‌ها به عنوان اولین بار طرح موضوع و پیگیری شده است) رجوع کنند، متوجه می‌شوند که این حرف‌ها را نباید برنند.

وی ادامه داد: وقتی نوشته می‌شود که «وی در جایگاه خودش فراموش کرده است که تا همین یک سال قبل 15 آبان‌ماه 92 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند»، تمام زیرمجموعه معاونت متوسطه را مخاطب قرار داده‌اند و این توهین که هیچ کاری انجام نشده است را نمی‌توانیم پذیرا باشیم.

* در بررسی توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، پایه دوم دوره متوسطه ملاک توسعه است

شریف‌زاده افزود: به نظر می‌آید کسانی که این آمار را آماده‌ کرده‌اند، با توجه به اینکه کار تخصصی است، موضوع را متوجه نشدند زیرا در بررسی توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، باید بدانند که فقط صرفاً پایه دوم دوره متوسطه ملاک توسعه است چرا که در پایه سوم توسعه‌ای وجود ندارد و دانش‌آموزان در رشته تحصیلی خود، ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه کتاب آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را بر اساس سالنامه آماری تثبیت شده آموزش و پرورش تهیه کرده بودیم، گفت: در این کتاب فعالیت‌های چند ساله در خصوص فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش با آمار و به صورت جزئی آمده است، ضمن اینکه تحلیل هم شده است؛ به نظرم می‌رسد کسانی که کم اطلاع‌ در این زمینه هستند به این کتاب که در معاونت آموزش متوسطه وجود دارد، رجوع کنند تا آمار تثبیت شده و تحلیل‌ها را مشاهده کنند.

مدیرکل سابق دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: در این کتاب آمده است که در سال 90ـ89، عدد پایه دوم 35 درصد بوده است یعنی 35 درصد دانش‌آموزان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را انتخاب می‌کردند که در سال 91ـ90، این عدد به 38 درصد رسیده است و در سال تحصیلی 92ـ91 به 43.7 را نشان می‌دهد و این درحالی است که در توضیحات آموزش و پرورش عدد 41 آمده است.

وی افزود: چون معنی توسعه را نمی‌دانند و از این موضوع اطلاعی ندارند، آمار سال دوم و سوم را ترکیب کردند و عدد ۴۱ را استخراج کردند.

* مقدمات اجرای طرح آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان رشته‌های نظری انجام شد

شریف زاده اظهار داشت: در مورد تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه عنوان شده است که «آقای سحرخیز باید پاسخگو باشد که در این سه سال برای اجرای تکلیف قانون برنامه چه کرده‌اند؟!»؛ برای آموزش یک مهارت باید یک سری کارهای اولیه و مقدماتی انجام شود البته در برنامه پنجم توسعه عنوان شده بود که صرفاً تا پایان این برنامه، آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان رشته‌های نظری باید انجام شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم مشکلات، مقدمات اجرا را در این مدت فراهم کردیم چرا که کاری تخصصی است و باید مهارت‌ها و شغل‌های جامعه را شناسایی می‌کردیم که کار بسیار بزرگی بود.

مدیرکل سابق دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰۰ مهارت را استخراج کردیم و آموزش‌های بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ ساعت را پیش‌بینی کردیم ضمن اینکه به تأیید سازمان آموزش‌های‌های فنی و حرفه‌ای و وزارت کار رساندیم، گفت: نحوه ارزشیابی آن را نیز مشخص کردیم که همه اینها به صورت عملیات میدانی بود.

وی افزود: کارگروه‌ها تشکیل شد و نحوه اجرا نیز مشخص شد یعنی در کدام هنرستان و در کدام مرکز وزارت کار انجام شود و یک طرح مدون آمده شد و دستور وزیر وقت آموزش و پرورش این بود که در اولین زمان انجام شود.

شریف‌زاده اضافه کرد: به مرحله‌ای رسیدیم که برای سال اول، اجرای این طرح را برای ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اجرا کریم؛ در حقیقت کار اصلی اتفاق افتاده و بسترسازی‌ انجام شد و کافی است وارد اجرا شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید یادآور شوم که موضوع آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان رشته نظری را ما در قانون مطرح کردیم تا تصویب شود؛ چرا که یکی از سندهای مهم کشور که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، سند اشتغال بود.

مدیرکل سابق دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بند دوم این سند، وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم مقید شده‌اند که باید برای اشتغال جوانان و نوجوانان کشور برنامه‌ریزی کنند.

* ظرفیت دانشگاه شهید رجایی در تربیت نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای کم شده است

شریف زاده در خصوص نیروی انسانی گفت: قانونی در سال ۷۰ ابلاغ شد که بر اساس آن، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، دو سال شد و به‌کارگیری نیروی انسانی نیز بر این اساس بود؛ آن زمان که مدت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش دو سال بود، امکان آموزش کامل مهارت وجود نداشت و ما مکمل‌هایی را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: اما در نظام آموزشی «۳ـ۳ـ۶»، هنرستان‌های کشور در راستای کیفیت‌بخشی از دو سال آموزش به ۳ سال آموزش رسیدند؛ بر این اساس اگر مسئولان از الان به فکر افزایش جمعیت نیروی انسانی این بخش نباشند، بعداً چه کار می‌خواهند انجام دهند.

مدیرکل سابق دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای حاجی‌بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش برای اولین بار بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نیرو استخدام کرد اما الان این امکان وجود ندارد و پیگیری نشد؛ الان باید از طریق دانشگاه شهید رجایی استخدام صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه شهید رجایی در تربیت نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای کم شده است و اسناد موجود است و صحبت این است که توسعه هنرستان‌ها نیروی انسانی نیاز دارد و بحث بسترسازی است.

شریف زاده ادامه داد: آماری که آموزش و پرورش به عنوان ۸۵ درصد افراد با سابقه بیش از ۲۰ سال عنوان می‌کند اکثرا همان ۱۲ هزار نفری است که در زمان آقای حاجی‌بابایی استخدام شدند.

وی تصریح کرد: آیا این گوشزدها، حرف بدی است؟ مطالعات نشان می‌دهد کشورهای موفق دنیا در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرآمدند. مثلا در آلمان ۶۹ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درس می‌خوانند یا آموزش یک مهارت در فرانسه از برنامه‌های آموزشی این کشور است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930918000742#sthash.wGOGVaAt.dpuf

 

نظرات  (۲)

نماینده مردم اردبیل در مجلس:
حقوق استخدامی‌های استانداری‌ها در بودجه 94 تامین شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال 94 کشور ردیف اعتباری برای استخدامی‌های جدید استانداری‌ها در نظر گرفته شده تا از سال آینده جذب شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که با نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور داشتیم، قرار شد حق و حقوق و مزایای 30 هزار نفر از استخدامی‌های سال گذشته که هنوز جذب آنها انجام نشده در بودجه سال 94 پیش‌بینی شده و پرداختی‌ها با جذب این افراد انجام شود.

وی افزود: هنوز رقم این ردیف بودجه مشخص نیست ولی ما به استخدامی‌های استانداری اردبیل قول می‌دهیم که در مجلس از حق و حقوق آنها دفاع کرده و زمینه جذب آنها را فراهم آوریم که قطعا با تایید شورای نگهبان این امر میسر خواهد بود.

حقیقت‌پور گفت: مجلس مصمم است تا در موعد مقرر لایحه بودجه سال 94 را اعم از ردیف‌ها و جداول مورد بررسی و تصویب نهایی قرار دهد تا به موقع شاهد ابلاغ آن به دولت برای اجرا باشیم.

انتهای پیام/62001/غ10/ف4004

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930918000535#sthash.6eYGkQnQ.dpuf
سلام
موفق باشید و خستگی ناپذیر...
با{تخته سنگ}به روزم.
دردفروشی
painstore.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی