---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ب.ظ

۱


خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه انتظار برای استخدام در بدنه دولت اشتباهی بزرگ است، گفت: اگر جوانان منتظر گشایش کار دولتی هستند که این گشایش انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی رضایی امروز (20 اردیبهشت) در اولین کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی به اولویت های کاری این کارگروه اشاره کرد و اظهار داشت: تثبیت اشتغال، سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و توجه به مشاغل خانگی از جمله این اولویت ها در سال 94 است.

 

وی با گلایه از اینکه در بخش مشاغل خانگی دچار ضعف هستیم، افزود: علی رغم تزریق اعتبارات بسیار زیاد به این بخش، اما به این مشاغل به عنوان یک شغل نگاه نمی شود که نیازمند ایجاد فرهنگ سازی در این راستا هستیم.

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از عملکرد ضعیف استان در بخش اشتغال، استخدام در بخش دولتی را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: جوانان باید به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.

 

وی طرح نیازسنجی شغلی را یکی از طرح های موفق ذکر کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در خراسان جنوبی انجام شده است که باید از آن در زمینه اشتغال استان استفاده کرد.

 

رضایی همچنین با بیان اینکه اگر جوانان منتظر گشایش کار دولتی هستند که این گشایش انجام نمی شود، انتقاد کرد: این همه فرصت شغلی در استان ایجاد می شود اما کسی از آن استقبال نمی کند این موضوع معمایی است که در هیچ معادله ای جا داده نمی شود.

 

وی به ایجاد 12 هزار فرصت شغلی در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تثبیت اشتغال در استان به عنوان یک اولویت اصلی در کارگروه اشتغال دنبال می شود.

 

محمد سنجری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه، ارائه تحلیل درست و دقیق از وضعیت اشتغال استان را یکی از وظایف کارگروه اشتغال استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 12 کاریابی در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 هزار و 780 نفر به مراکز کاریابی استان مراجعه کرده اند، اظهار داشت: 63 درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و 37 درصد دارای مدرک دانشگاهی هستد.

 

به گفته سنجری 37 درصد این افراد دارای مهارت و 63 درصد جویندگان کار استان فاقد هر گونه مهارت لازم برای اشتغال هستند.

 

وی با بیان اینکه اکثر جویندگان را قشر نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، بیان کرد: 90 درصد جویندگان کار استان بین 15 سال و 35 سال سن دارند.

 

سنجری با بیان اینکه از مجموع مراجعه کنندگان به کاریابی‌ها دو هزار و 256 نفر به کار گمارده شدند، افزود: از این میزان 57 درصد مردان و 43 درصد زنان بودند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان را 7.2 درصد عنوان کرد و گفت: هم اکنون نرخ مشارکت در خراسان جنوبی حدود 36.5 درصد است.

 

سنجری با تاکید بر اینکه فرهنگ کار ما غلط است، بیان داشت: اینکه جوانان ما به دنبال استخدام دولتی باشند فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود.

 

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه 94 سرفصل های خوبی برای اشتغال برای دستگاهها دیده شده است، خاطرنشان کرد: از طرفی در سرفصل های بودجه امسال برای چند دستگاه ظرفیت خوبی برای اشتغال داریم که نیاز است برای جذب آن پیگیری شود.

 

سنجری یادآور شد: در سال جاری همه دستگاههای عضو کارگروه اشتغال موظف هستند از طریق وزراتخانه های خود پیگری کنند و سهم استان را برای جلسه آینده ارائه کنند و متناسب با این سرفصل و اولویت های کاری خود، یک طرح جامع و کامل با تعهد اشتغالی که می تواند در استان ایجاد کنند؛ با تفکیک شهرستانی ارائه کنند.

۹۴/۰۲/۲۰
مدیر دوم ........

نظرات  (۱)

جناب معاون. خب بسم الله اول شما استعفا بدین از کار دولتی بقیه جوانان هم پیرو شما خواهند بود!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی