---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ق.ظ

۰


تهران - ایرنا- یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: در سیستم دولتی؛ باید پیش از موعد بازنشسته کنند، اما چون پول ندارند، بازنشسته نمی کنند و چون بازنشسته نمی کنند، نیروی جدیدی جذب نمی شود و سیکل باطل وضعیت استخدامی کشور ادامه پیدا می کند لذا ایجاد اشتغال جدید نیازمند تجدیدنظر در تشکیلات دولتی و ساختار مدیریت اقتصادی است.

عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان آنکه تا این تجدیدنظر صورت نگیرد، مشکلی حل نمی شود، افزود: نباید منتظر شویم تا جایی آتش سوزی شود، بعد خاموش کنیم بلکه به جای اطفای حریق، زمینه عدم حریق یا ایجاد شغل را فراهم کنیم اما به نظر می رسد که برنامه ای برای ایجاد زیرساخت ها به ویژه در بخش اشتغال وجود ندارد.
نویسنده کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی یادآور شد: در حالیکه ابتدا باید به سراغ فقدان برنامه برای ایجاد اشتغال برویم، از یکسو بحث خروج اقتصاد از رکود مطرح می شود و از طرف دیگر وزیر کار می گوید؛ هر 5 دقیقه یک نفر بیکار می شوند و باید این تناقض یک جایی حل شود.
وی با بیان آنکه ادبیات اسلامی - ایرانی ما همواره بر این نکته تاکید داشته که کار هست اما کارکن نیست، گفت: خیلی از ما در دوران جوانی به سخت ترین کارها تن داده ایم، در کنار آن تحصیل کردیم تا به موقعیتی رسیده ایم اما حالا وضعی پیش آمده که اکثر جوانها و شاید 90 درصد آنها دانشجو شده اند آن هم در رشته های غیرکارآ و رشته های تحصیلی فاقد بازار کار مناسب که معلوم نیست افرادی که در این رشته ها تحصیل می کنند، در آینده قرار است چکاره شوند.
این کارشناس اقتصادی افزود: به این ترتیب، انتظارات این فارغ التحصیلان دانشگاهی افزایش پیدا می کند و انتظار دارند شغلی در شان مدرک تحصیلی خود بیابند اما جامعه چنین موقعیتی را برای آنها فراهم نکرده، در نتیجه ما فقط با دانشجو کردن جوانان، سعی می کنیم معضل اشتغال جوانان را به تاخیر بیاندازیم.
وی افزود: در حالیکه باید به جای تحصیلات دانشگاهی غیر کارا، به مهارتهای فنی و حرفه ای روی بیاوریم و به این باور برسیم که بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.
شیخی ادامه داد: اما به نظر می رسد هم اکنون برنامه ای برای سوق دادن منابع مالی به سمت فعالیت های حقیقی وجود ندارد و بازار پول و سرمایه رها شده است در حالیکه این پولها باید از روزنه های دلالی به سمت تولید سوق داده شود تا اشتغال با رشد همراه شود.
وی تاکید کرد: اگر منابع انسانی به بخش اشتغال حقیقی هدایت شوند، بسیاری از مشکلات بیکاری حل می شود اما فقدان سیاست گذاری درست و مدیریت بازار باعث شده که سودهای چند صد درصدی، نصیب فعالیت های دلالی و سودهای بسیار محدود نصیب صنعت و کشاورزی شود؛ در نتیجه دیگر کسی سراغ صنعت و کشاورزی نخواهد رفت.
این اقتصاددان راهکار دیگر کاهش بیکاری را ایجاد تشکل های اقتصادی جدید عنوان کرد و گفت: لازمه این کار تجدیدنظر در وظایف تشکیلات دولتی جدید است به این معنی که اولین وظیفه یک دستگاه، ایجاد تشکل های اقتصادی جدید و حمایت از تشکل های اقتصادی موجود است اما بنظر می رسد کسی برای ایجاد یک تشکل جدید و برنامه ای برای مکان یابی این تشکل ها، تعیین سهمیه آنها و نیز تعیین مشاغل جدید پرکردن خلا کمبود تولید احساس وظیفه نمی کند بنابراین وقتی بازار مدیریت و متولی ندارد و تشکل اقتصادی هم ایجاد نمی شود، تولید جدیدی رخ نمی دهد و به تبع آن، اشتغالی هم صورت نمی گیرد.
لازم به ذکر است؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه 30 مرداد گفت که هر پنج دقیقه یک نفر به جمعیت بیکار کشور افزوده می شود و باید هر سال برای 800 هزار نفر شغل ایجاد کرد و این آمار یعنی از همه ظرفیت ها و توان باید به نحو احسن استفاده شود.
اقتصام (4)1070**1558

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبیر: newsroom@irna.ir
۹۴/۰۷/۰۶
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی