---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ق.ظ

۱



وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم حمایت مستمر از حوزه سلامت، برخی از مشکلات زیرساختی حوزه سلامت را برشمرد و در عین حال توجه ویژه مجلس به "سلامت" در برنامه ششم توسعه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر سیدحسن هاشمی درباره برخوردهای نامناسبی که در بیمارستان‌ها  با بیماران و همراهان آنها انجام می‌شود، گفت: البته نمی‌توان این موضوع را تعمیم داد. در نظرسنجی‌هایی که در داخل و خارج از دولت انجام شده،  نشان می‌دهد که مردم از حوزه سلامت بیشترین رضایتمندی را دارند.

هاشمی با بیان اینکه ما شاهد برخورد احترام‌آمیز جامعه پرستاران، ماماها و پزشکان هستیم، افزود: البته من قصد ندارم کمبود امکانات و فضا و ازدحام در بیمارستان‌ها را انکار کنم. به عنوان نمونه در بیمارستان‌های تهران با کمبود تخت و شلوغی اورژانس بیمارستان‌ها و کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم. حتی در برخی از شهرهای بزرگ کشور، تعداد متخصصان و فوق تخصص کافی نیست. البته شاید برخی از این برخوردهای نامناسب ناشی از ناقص بودن آموزش‌ها باشند. در عین حال معتقدم اکثریت جامعه پزشکی به مردم عشق و علاقه دارند. البته ممکن است تخلف هم وجود داشته باشد که باید با وضع قوانین و برخورد جدی، از این گونه رفتارها پیشگیری کرد، اما باید ابزارهای مورد نیاز آن هم فراهم باشد.

وی با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به پرستاران و پزشکان، ادامه داد: البته همه انتظارات آنها در پول خلاصه نمی‌شود. اکنون گاهی می‌بینیم که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فضای کافی برای پزشکان و پرستاران وجود ندارد و بهترین اساتید پزشکی کشور که رتبه‌های بین المللی دارند، فضای مناسبی ندارند. مگر یک پزشک باید در طول روز چه تعداد بیمار را ویزیت و معاینه کند؟ یا یک پرستار باید از چند بیمار مراقبت کند؟. اکنون در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، یک پرستار در شب مسئول مراقبت از ۱۴ نفر است. بنابراین نکته مهم این است که همانطور که در این دولت، حمایت از حوزه سلامت آغاز شد، این حمایت در دولت‌های بعدی هم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود حداقل ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲۰۰ هزار پرستار در کشور، گفت: دولت‌ها و مجالس آینده باید توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت داشته باشند.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا برخورد نامناسب برخی پزشکان باعث نمی‌شود که مردم از پزشک و حتی نحوه درمانش شکایت کند، اظهار کرد: بله. بیشترین شکایات مردم از پزشکان، به دلیل عدم توضیح و توجیه بیماران توسط پزشکان در زمان قبل و بعد از ارائه خدمات است. بنابراین به صلاح ما است که برای بیماران وقت بگذاریم و در مورد بیماری‌شان به آنها توضیح دهیم. از طرفی هم خواسته‌های ما باید متناسب با امکاناتی باشد که در اختیار گروه پزشکی قرار می‌گیرد. من معتقدم که بسیاری از پزشکان ما با محبت و سلیم‌النفس هستند. البته ممکن است تعداد اندکی از پزشکان رفتار مناسب نداشته باشند که شاید ناشی از بی‌تجربگی باشد. در عین حال نباید نمونه‌های کوچک را بزرگ جلوه داد، بلکه باید به تبلیغ رفتارها و آثار مثبت خدمات پزشکان پرداخت، زیرا باعث تاثیر و عبرت در پزشکان جوان‌تر می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین درباره برخی برخوردهای نامناسب با همراهان بیمار، گفت: ما ایرانی‌ها معتقدیم که در همه حوزه‌ها از جمله پزشکی صاحب‌نظر هستیم، اما باید بدانیم که نباید در کار پزشکی دخالت کرد. در عین حال حق همراه بیماران است که از بیماری آگاهی یابند، اما حضور آنها در بخش مراقبت‌های ویژه و مداخله در امر درمان مناسب نیست و در تمام دنیا پزشک و پرستار برای یکی از همراهان بیمار، توضیح می‌دهند و نمی‌توان یک بیماری را برای یک فامیل یا طایفه توضیح داد، توقعات در این موارد متاسفانه بسیار بالا است.

هاشمی با بیان اینکه اگر بیمار یا ارائه‌دهنده خدمات مانند پزشک، پرستار، خدمه و کارکنان به یکدیگر توهین کنند با آنها برخورد می شود، گفت: در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کمیته رسیدگی به تخلفات، این گونه برخوردها و توهین‌ها را بررسی می کند، اما مردم هم باید حرمت افرادی را که از آنها خدمات دریافت می‌کنند، نگه دارند.

وی به وجود کمبود در فضای بیمارستان‌ها و نیروی انسانی، اشاره و اظهار کرد: باید اندکی انصاف داشت و از خدمات دولت یازدهم در حوزه سلامت هم سخن گفت. زیرا در سال‌های گذشته هر سال حدود ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی به بهره‌برداری می رسید، حال ما قول دادیم که تا پایان دولت یازدهم، ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را تحویل دهیم و در سراسر کشور هم ساخت و ساز، نوسازی و تجهیز و افتتاح بیمارستان‌ها در حال انجام است. به عنوان نمونه در استان البرز که ظرف دهه‌های گذشته تخت بیمارستانی جدید ایجاد نشده بود، فقط ۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید برای زنان افتتاح شد. یعنی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در زمان کمتر از دو سال در این استان ساخته شده است که البته در البرز حاشیه‌سازی اشتباهی هم از صحبت‌های من در زمان یکی از افتتاح‌ها انجام شد.

هاشمی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها ظرف ۵۰ سال گذشته، بیمارستان جدیدی راه‌اندازی نشده است، ادامه داد: دلیل این موضوع هم عدم توجه کافی به حوزه‌ سلامت است. بنابراین باید دولت، مجلس و کل نظام جمهوری اسلامی نسبت به حوزه سلامت همت بالایی داشته باشند و به تزریق مسکن به این حوزه اکتفا نکنیم. در عین حال حمایت از بخش خصوصی نیز باید جدی گرفته شود و باید بدانیم که  حمایت از بخش خصوصی به معنای آسیب به جیب مردم یا بی‌توجهی به هزینه‌های آنها نیست، بلکه باید همانگونه که بخش خصوصی را در بخش‌های مخابرات، نفت و گاز و راهسازی حمایت کردیم، در حوزه سلامت نیز حمایت و هزینه‌هایش را محاسبه کرده و سود منطقی را برای آن در نظر بگیریم تا با تقویت بیمه‌ها، خرید خدمت از آنها بهتر انجام شود.

درخواست از مجلس؛ سلامت را در قانون ششم توسعه دریابید

هاشمی با بیان اینکه باید پرسید در اهواز از زمان جنگ تحمیلی تا کنون چند تخت بیمارستانی ایجاد شده است، گفت: در دولت یازدهم در استان خوزستان، تعداد قابل توجهی تخت ساخته و در حال ایجاد است و بنیاد مستضعفان هم در این استان به ما کمک‌های زیادی می‌کند. این درحالیست که در اهواز به ازای بیش از ۲۰ بیمار، چهار پرستار وجود دارد و انتظار داریم نمایندگان مجلس در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه، حمایت بیشتری از حوزه سلامت کنند تا بخشی از کمبودها برطرف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز ساخت سه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در کشور، تصریح کرد: اطمینان ندارم که این پروژه ها به خوبی پیش برود. البته  ساخت سه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی دیگر هم این هفته در شورای اقتصاد باید تصویب شود، اما مشکلاتی در سیاست گذاری وجود دارد؛ چرا که ما حاضریم از بخش‌های انرژی، آب و فاضلاب و مخابرات و راهسازی حمایت کنیم، اما وقتی این حمایت به بیمارستان‌سازی می‌رسد، دولت حاضر نیست بازگشت سرمایه اولیه را تضمین کند. در حال حاضر سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای خارجی تمایل دارند که در حوزه سلامت ایران سرمایه گذاری کنند. البته آنها تضمین بازگشت سرمایه را می‌خواهند و وزارت اقتصاد باید این تضمین را به آنها بدهد، اما هنوز این آمادگی در کشور ایجاد نشده و تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات و به ویژه پزشکی، مقرون به صرفه نیست.

هاشمی افزود : وقتی بازگشت سرمایه را تضمین کنیم، حتما سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت مقرون به صرفه است و اگر بنا باشد با ساز و کار فعلی که بیمه‌ها خریدار خدمات هستند و معوقات طولانی مدتی دارند و تعرفه‌ها هنوز در بخش دولتی واقعی نیست، انتظار داشته باشید که بخش خصوصی داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری کنند؛ چرا که مقرون به صرفه نیست. پیشنهاد ما ایجاد بیمارستان‌هایی با تعرفه بین دولتی و خصوصی بود و ثابت کردیم که کاملا اقتصادی است و متقاضیان زیادی دارد، اما مشکل کار در این است که دولت باید در بازه زمانی مشخصی بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران را تضمین کند.

دنبال تصدی‌گری نیستیم

هاشمی تاکید کرد: تا کنون در حوزه سلامت افرادی که بر سر کار بوده‌اند، سرمایه گذاری بخش خصوصی را منع می‌کردند و همواره تصور می‌کردیم که دولت باید تصدی‌گری کند. در حالیکه ما اعتقادی به تصدی‌گری دولت در حوزه سلامت نداریم؛ چرا که دولت باید سیاست گذاری و نظارت کند بنابراین ما به دنبال تصدی گری نیستیم.

وی یکی از مشکلات حوزه سلامت را کمبود نیروی انسانی و درمانی در کشور عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ هزار نیروی انسانی وزارت بهداشت از دولت حقوقی دریافت نمی‌کنند، ردیف حقوقی ندارند و بر مبنای قانونی که از دو دهه قبل تصویب شده، حقوق آنها را باید از درآمدهای وزارت بهداشت پرداخت کنیم. حال هر دولتی که بر سر کار آمده بنا داشته که نیرویی در حوزه سلامت استخدام نکند. زیرا معتقد بودند که دولت متورم می‌شود، اما اگر بنا است خدمتی را ارئه دهیم که با جان انسان‌ها سر و کار دارد، حداقل باید اجازه جایگزینی نیروهای بازنشسته را هم بدهیم. چون خدمات حوزه سلامت تعطیل نمی‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به دستاوردهای تحول سلامت، گفت: در قالب طرح تحول سلامت، ۱۱ میلیون نفر از مردم فاقد بیمه تحت پوشش قرار گرفتند، خدمات زیادی ارائه شد، هزینه‌های مردم در این حوزه کاهش یافت و تا به امروز بالغ بر ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ایجاد شد، اما تنها مجوز ۷۰۰۰ نیرو را برای بیمارستان‌های جدید تکمیل شده، گرفته‌ایم. همچنین مجوز بکارگیری ۱۷ هزار نیروی دیگر را هم گرفته‌ایم که هنوز آزمون استخدامی آنها برگزار نشده است. در سال گذشته برای استخدام ۷۰۰۰ نیروی جدید، اعتباری دریافت نکردیم. برای حل این مشکل، شرکتی را زیر نظر هیات امنای ارزی وزارت بهداشت راه‌اندازی کردیم و از آن طریق توانستیم بخشی از مشکلات را حل کنیم، اما امیدوارم در حال حاضر که سازمان امور اداری و استخدامی تشکیل شده است، راهکاری جدی برای این مشکل ارائه دهند.

هاشمی تاکید کرد: کمکی که دولت یازدهم به حوزه سلامت کرد، اگر مقطعی نباشد بلکه نهادینه و مداوم باشد، مشکلات حوزه بهداشت و درمان را برطرف خواهد کرد. در این دولت ۴۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور بازسای شد و در طول دو سال، به اندازه ۵۰ درصد از ظرفیت تخت های ویژه آی سی یو، تخت جدید ایجاد و ۴۰ هزار تخت با قدمت ۵۰ سال را بازسازی و نوسازی کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان‌ها در کشور توسعه پیدا نکرده‌اند، ادامه داد: بیمارستان‌هایی مانند امام خمینی(ره)، شریعتی و شهدای تجریش در تهران در دوران قبل از انقلاب ایجاد شدند و بعد از انقلاب بیمارستان جدیدی در بخش دولتی ساخته نشده است. این درحالیست که جمعیت رشد کرده است.  در گذشته در اطراف تهران، بیش از دو میلیون جمعیت، یک تخت بیمارستانی هم نداشتند و در شهرستان‌های ملارد با ۳۵۰ هزار و شهر قدس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک سال است که ساخت بیمارستان را آغاز کرده‌ایم، در حالی که این شهرستان‌ها چندین دهه است که ایجاد شده‌اند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ساعات طولانی کار پزشکان و پرستاران، گفت: در اورژانس کشور نیروهایی هستند که در ماه ۵۰۰ ساعت کار می‌کنند و چه انتظاری می‌توان از پرستاری داشت که بیش از ۳۰۰ ساعت در ماه کار می‌کند و وقتی کمبود نیرو داریم، باید اضافه کار پرداخت شود که آن هم با تاخیرهای طولانی پرداخت می‌شود. در حال حاضر، پزشکان و پرستارانی که ردیف حقوقی دارند، حدود هشت ماه است که کارانه و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، اما برای بیش از ۱۰۰ هزار نیرویی که ردیف حقوقی ندارند، تا بیمه مطالبات ما را پرداخت نکند نمی‌توانیم کارانه و مزایای آنها را پرداخت کنیم.

قانونی که رعایت نمی‌شود

هاشمی با اشاره به مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان، گفت: متاسفانه قانون رعایت نمی‌شود؛ زیرا بر اساس قانون، بیمه‌ها باید ۶۰ درصد از بهای خدمات را ظرف مدت دو هفته و ۴۰ درصد باقی مانده را ظرف سه ماه پرداخت کنند و قانون در این زمینه  اجرا نمی‌شود و مطالبات از بیمه‌ها، وضعیت کار ما را دشوار کرده است. زیرا پرسنل درمانی ما هشت ماه است که کارانه و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از دولت و مجلس به دلیل تصویب لایحه کسری بودجه ۹۵ و فروش اوراق مالی سازمان بیمه سلامت ایرانیان و پرداخت بدهی‌های خود به وزارت بهداشت، تصریح کرد: این مصوبه توسط شورای نگهبان تایید شد، اما هنوز تبدیل به اعتبار نشده است و امیدواریم که طلب ۸هزار میلیاردی از بیمه سلامت و ۲هزار میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ زیرا در برخی از نقاط کشور، پزشکان از آذرماه سال گذشته، از وزارت بهداشت مطالبه دارند و بخش مهم دیگری از طلبکاران ما، شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هستند که در برخی از موارد مطالبات بیش از یک سال پیش را دارند، اما امیدواریم که با دستوراتی که رییس جمهور دادند، این مشکلات به سرعت برطرف شود.

هاشمی در خصوص ادعای پزشک محور بودن وزارت بهداشت و دریافتی گروه‌های مختلف پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، گفت: بین مشاغل مانند پزشک و پرستار همیشه تفاوت وجود داشته، اما برخی افراد به فاصله حقوق اعتراض دارند و نباید در حق جامعه پزشکی ظلم کرد چون گاهی اوقات مواردی را در مورد پزشکان در رسانه‌ها، تریبون‌ها و اظهار نظر برخی از دوستانی که پزشک هستند، می‌بینم که منصفانه نیست.

وی ادامه داد: به گروه‌هایی مانند آزمایشگاه کمتر توجه شده و این اشکال را می‌پذیرم، اما ماماها و پرستاران وضعیت دریافتی خود را با قبل از دولت یازدهم مقایسه کنند. مدعی هستم که کاری که در این دولت برای آنها انجام شده، در گذشته رخ نداده بود، اما تفاوت نسبت دریافتی پرستار و پزشک به دلیل ساختار نظام پرداخت، قابل توجه است اما در دولت یازدهم، کارانه پرستاران را بین ۲ تا ۳ برابر افزایش دادیم. در زمینه دریافتی‌ها هم باید بگویم که شاید برای کسی قابل باور نباشد که دریافتی یک متخصص پس از فارغ التحصیلی از دولت بین یک میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و این حقوق در مقایسه با کارگر مزرعه‌ای که حدود ۴۷ هزار تومان در روز می‌گیرد، خجالت‌آور است اما برخی افراد به پرداخت کارانه انتقاد می کنند در حالی که از ۲۱ سال پیش تصویب کرده‌اند که بیمارستان‌ها باید خودگردان شوند و امروز دولت از همین مسیر، سالانه ۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند.

تغییر نظام پرداخت ساده نیست

هاشمی اضافه کرد: بخش دوم دریافتی پزشک یا متخصصی که حقوق بالایی ندارد، از مسیر کارانه است که ۳۰ درصد از حق ویزیت بیماران یا اعمال جراحی است و کاملا قانونی است و در دولت تصمیم بر این شد که پرداخت کارانه به روال گذشته ادامه داشته باشد البته دولت تصویب کرد که کارانه در شورای حقوق و دستمزد هم بررسی شود اما از کارانه یا حق العلاج، همه و به ویژه دولت بهره‌مند می‌شوند، زیرا ۷۰ درصد از کارانه و حق العلاج به دولت می رسد که بین پرستاران، پیراپزشکان و نیروهای خدمتی توزیع می شود و اگر نظام فی‌فور سرویس مشکل دارد، مجلس باید مسیر دیگری را انتخاب کند اما اعتقاد داریم که نباید احساسی برخورد کنیم، زیرا اداره کردن بخش حقوق و دستمزد در حوزه سلامت، کار بسیار دشواری است و نباید شعار دارد و هیجانی رفتار و برخورد کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به دشوار بودن تغییر نظام پرداخت در حوزه سلامت، گفت: در حال حاضر تعداد متخصص و فوق تخصص کافی در کشور وجود ندارد و هر زمان که این نیروها به حد کافی وجود داشته باشند، دریافتی ها تعدیل می شود زیرا در حال حاضر یک پزشک متخصص و فوق تخصص، به اندازه ۵ نفر کار می کند .

هاشمی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد بسیار اندکی هستند که درآمد بالا دارند اما شبانه روز هم کار می کنند و اگر بخواهند خارج از دانشگاه، فعالیت کنند، درآمد بسیار بالاتری خواهند داشت و شاید کمتر از ۳ تا ۴ درصد از آنها در آمد ماهیانه ۵۰ میلیون تومان دارند و اگر آنها بخواهند خارج از دانشگاه فعالیت داشته باشند چندین برابر بیش از این درآمد دارند و مردم مجبور هستند که این خدمات را با چندین برابر بیشتر از بهای فعلی، دریافت کنند.

حمایت‌های دارویی بیشتر شود، اما نه با شعار

وی در ادامه در خصوص گرانی دارو، گفت:: بیمه نمی تواند تمام داروها را پوشش دهد و باید به سبد درآمد و هزینه هایش توجه داشته باشد و اگر انتظار حمایت بیشتری از سوی بیمه ها داشته باشید، باید اعتبار بیشتری به آن اختصاص یابد و تقویت شود. حال بیمه‌ها ارزان‌ترین قیمت داروها را برای داروخانه ها تضمین می کنند و اگر فردی متقاضی داروی خارجی بود و مشابه داخلی آن وجود داشته باشد، بیمه ها محصول داخلی را تایید می کنند و داروخانه ها برای عرضه داروهای خارجی موظف هستند که ما به التفاوت را دریافت کنند.

هاشمی تصریح کرد: اعتقاد دارم که باید حمایت بیمه ای از داروها، بیش از وضعیت موجود باشد اما با شعار دادن این مشکل برطرف نمی شود و باید منابعی را برای بیمه ها تعریف کنیم که بتواند پاسخگوی هزینه های آنها باشد و در هیچ کجای دنیا هیچ دارویی به صورت رایگان عرضه نمی شود و کشورهای عربی اطراف که دارو رایگان بود هم تجدید نظر کرده اند زیرا هر قدر منابع هم اختصاص یابد، پاسخگو نیست و مجلس و دولت باید در این زمینه، از نیازمندان و فقرا حمایت کنند. درباره شیمی درمانی هم تاکید می‌کنم که در هیچ یک از بیمارستان‌های دولتی برای شیمی درمانی، مبالغی به جز برای فرانشیز که ۶ درصد در مناطق شهری و ۳ درصد در مناطق روستایی است، از بیماران دریافت نمی‌شود.

هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت دولت از تولیدات داخلی و شکوفایی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: به دلیل ذائقه بیماران و پزشکان، به برندهای خارجی مشابه تولید داخلی، اجازه ورود بیش از ۱۰ درصد را نمی‌دهیم و از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و پوشش بیمه‌ها از تولیدات داخلی بسیار بهتر است، اما داروهای خارجی بیش از ۷۰ درصد پوشش ندارند و اگر بخواهیم این پوشش افزایش یابد، باید منابع بیشتری را به بیمه‌ها اختصاص دهیم، اما بیمه‌ها با این مقدار خدمات که ارائه می دهند باز هم در پرداخت های خود به وزارت بهداشت، حدود یک سال تاخیر دارند، بنابراین باید توقعات متناسب با درآمد و توانایی دولت و بیمه ها باشد.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از بیمه های خصوصی در مورد خرید خدمات پزشکی گفت: در چندین ماه گذشته شرایط با گذشته تفاوت کرده و بهتر شده و دو روز پیش که با رییس کل بیمه مرکزی و تعدادی از بیمه های خصوصی جلسه داشتیم، تاخیر پرداخت آنها حدود ۲ تا ۲ ماه و نیم است و بنا شد که تدابیری اتخاذ شود تا تاخیر آنها بیشتر از دو ماه نباشد.

وی در خصوص مشکلات مردم با بیمه آتیه‌سازان، گفت: این بیمه، تجاری نیست بلکه وابسته به یکی از سازمان‌های دولتی است که برخی معتقدند این بیمه باید در قالب بیمه خصوصی فعالیت کند.

و اما دستاوردهای تحول سلامت

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات دولت در حوزه سلامت پرداخت و گفت: باید دست تمامی همکاران حوزه بهداشت را بوسید زیرا بهورزان، کارشناسان و مراقبان سلامت در خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دادند و امروز آگاهی یافتم که برای بیش از ۵۰ میلیون نفر پرونده سلامت تشکیل شده که اتفاقات بسیار خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

هاشمی با اشاره به اقدامات و عملکرد خوب پرسنل بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی حوزه سلامت، گفت: در بسیاری از تریبون ها همه به اقدامات همکاران ما در کسب رتبه های بین‌المللی، منطقه و خدمات ارائه شده به مردم در قالب طرح تحول سلامت افتخار می کنند و بسیاری از ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند، برای دریافت خدمات درمانی به کشور می آیند زیرا به پزشکی کشور اعتقاد دارند.

وزیر بهداشت بازگو کردن و انعکاس مشکلات مردم در حوزه سلامت را باعث برطرف شدن آنها در بخش های مدیریتی و حمایتی نظام سلامت عنوان کرد و افزود: اولین اقدامی که دولت در حوزه سلامت کرد، کاهش هزینه ها بود و مردم در این مورد، آرامش بسیار زیادی پیدا کردند و علاوه بر این، ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه که شاید به دلیل عدم توانایی مالی نتوانسته بودند بیمه شوند، تحت پوشش قرار گرفتند و طبق گزارش رییس سازمان بیمه سلامت، درآمد ۸۵ درصد از آنها یک یا کمتر از یک میلیون تومان است و مراجعه آنها برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بسیار ارزشمند بود.

وی  تاکید کرد: در آغاز اجرای طرح تحول سلامت برخی افراد عنوان می‌کردند که این طرح شش ماه یا یک سال بعد شکست می خورد، اما بیش از دو سال که در حال اجرا است و دوباره در پی نا امید کردن مردم و ارائه دهندگان خدمات هستند. بنابراین باید کمک کرد تا چنین طرح ارزشمندی زمین نخورد زیرا مردم در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند و قابل مقایسه با هیچ حوزه دیگری نیست و مردم حاضر هستند در این حوزه علاوه بر پول از جان خود نیز بگذرند.

وزیر بهداشت اقدامات دولت در حوزه دارو را بسیار موثر و ارزشمند خواند و گفت: در سالهای گذشته مردم با وجود در اختیار داشتن پول اما به داروهای مناسب دسترسی نداشتند اما در حال حاضر آرامش دارند.

شرمنده‌ام که بگویم وضعیت زایمان در برخی مناطق مناسب نیست

هاشمی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص زایمان زنان در استان البرز که چندی پیش حاشیه‌هایی را به دنبال داشت، گفت: من چنین حرفی را نزدم و چنین اخلاقی ندارم که وضعیت کنونی را با گذشته مقایسه کنم، اما در خصوص پرستاران عرض کردم که خودشان را با دولت های گذشته مقایسه کنند که وضعیت‌شان چگونه شده است.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: در سفر اخیرم به استان البرز گفتم که در سفر قبلی خودم، مردم در همان بیمارستانی که تخت های جدید زایمان ایجاد شده، روی زمین زایمان می کردند که در این سفر ۷۰۰ تخت جدید ایجاد شده که برخی افراد و رسانه ها گفته های من را تعبیر نادرست کردند که مردم در گذشته روی زمین زایمان می کردند و شرمنده‌ام که بگویم هنوز هم در برخی مناطق شرایط زایمان مناسب نیست.

افتتاح ۵۰۰ اتاق ویژه زایمان؛ به زودی

هاشمی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد،  از افتتاح بیش از ۵۰۰ تخت LDR (اتاق های اختصاصی زایمان) طی دو هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: در این اتاق‌های زایمان، همسر و خانواده مادر می‌توانند حضور داشته باشند، البته درباره خدمات ناباروری هم کاری که اخیرا انجام دادیم این بود که با صرفه جویی هایی که کردیم، ۸۵ درصد از هزینه خدمات این حوزه را به زوج‌های نابارور پرداخت می‌کنیم.

۹۵/۰۶/۲۱
مدیر سوم

نظرات  (۱)

۲۳ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۱ کارمند علوم پزشکی
خدا کشور ما را ازدروغ محافظت بفرما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی