---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ب.ظ

۰

نوبخت : امسال بیکاری به 10 درصد میرسد .

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ب.ظ

 سخنگوی دولت :طرح هسته‌ای مجلس را در راستای حمایت از مذاکره‌کنندگان و تقویت جایگاه آنان در مذاکرات دانست و گفت: مسئله مذاکرات در حوزه قوه مجریه و قوه مقننه نیست، بلکه در حوزه شورای عالی امنیت ملی است. به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود که صبح امروز در ساختمان کوثر برگزار شد، با بیان اینکه بانک مرکزی رشد اقتصادی ۳ درصد را برای سال ۹۳ اعلام کرده است، گفت: با توجه به نزدیک بودن این عدد به پیش بینی بودجه، امیدواریم سال ۹۴ هم به رشد اقتصادی مطلوب برسیم.
 
نوبخت با بیان اینکه این رشد برای احساس رفاه کردن در جامعه کم است، گفت: اهمیت این رشد این است که پس از چند سال رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی مثبت رسیده ایم.
 
سخنگوی دولت افزود: هر چند این عدد به عنوان رشد مطلوب قابل قبول نیست، اما با توجه به شرایط سخت تحریمی و کاهش منابع مالی و تقلیل قیمت نفت، این رشد اقتصادی حائز اهمیت است.
 
کاهش قیمت سی ان جی از ۶۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان
 
وی همچنین در ادامه این نشست خبری از کاهش قیمت یکی از فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: دولت به جهت اینکه در ماههای تابستان، سفرهای مسافرتی به اوج خود می رسد، قیمت سوخت سی ان جی را از ۶۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان کاهش داد.
 
افزایش ۶۱ درصدی ترانزیت کالا
 
نوبخت در ادامه گزارش عملکرد دستگاههای دولتی در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در سال ۹۳ که هر هفته ارائه می دهد، به ارائه گزارشی در مورد عملکرد بخش حمل و نقل و وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: در سال ۹۳، ۶۱ درصد ترانزیت کالا رشد داشته است و تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۵۳ درصد رشد یافته است.
 
سخنگوی دولت همچنین در واکنش به خبر یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه واردات کالا در دو سال اخیر، ۹۳ درصد نسبت به ۸ سال واردات دولت گذشته، افزایش یافته است، گفت: واردات و صادرات ما ارزی است. در گذشته قیمت برابری ارز با ریال حدود هزار تومان بود که در سال ۹۲ و در آغاز فعالیت دولت یازدهم ۱۲۲۶ تومان بود که سپس در دو سال گذشته به ۲۴۷۷، ۲۶۵۰ و ۲۸۵۰ رسید که این ارقام نسبت به گذشته دو برابر شده است.
 
نوبخت ادامه داد: در سال ۹۳ میزان واردات کشور بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار  و صادرات نیز ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار بود.
 
سخنگوی دولت افزود: واردات در سال ۹۲، ۴۹ میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار و صادرات در این سال ۳۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون دلار بود. پس متوجه می شوید که واردات ما از ۴۹ میلیارد دلار به ۵۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده که حدود ۳ میلیارد دلار افزایش را طی این سال نشان می دهد.
 
وی تاکید کرد: ما برای اینکه ذخایر استراتژیک کشور را در شرایط تحریم و در راستای اقتصاد مقاومتی زیاد کنیم با اجازه از رهبر انقلاب ۳ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای واردات کالاهای استراتژیک برداشت کردیم که این یک امر بسیار ضروری بود.
 
نوبخت افزود: میزان صادرات ما در سال ۹۲، ۳۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون دلار بود و ما این صادرات غیرنفتی را به ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار رساندیم، یعنی ۳۱ میلیارد را به ۴۹ میلیارد دلار افزایش دادیم که آن هم در راستای اقتصاد مقاومتی بود.
 
واردات دولت در سال ۹۲ و ۹۳ ، ۱۰۱ میلیارد و ۸۹۹ میلیون دلار است
 
سخنگوی دولت، جمع واردات دولت در سال ۹۲ و ۹۳ را ۱۰۱ میلیارد و ۸۹۹ میلیون دلار دانست و گفت: آن رسانه محترم اعلام کرد که این دو سال دولت یازدهم به اندازه کل هشت سال دولت نهم و دهم واردات انجام داده است.
 
وی در ادامه با اشاره به آماری از میزان واردات دولت نهم و دهم، گفت: در سال ۹۱ میزان واردات ۵۰ میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار بود و در سال ۹۰ نیز میزان واردات ۶۱ میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار بود و همین دو سال را جمع بزنید، میزان واردات دولت گذشته بیش از واردات دو سال اخیر دولت یازدهم است.
 
طرح هسته ای دولت مغایر اصل ۱۷۶ قانون اساسی است
 
سخنگوی دولت همچنین در واکنش به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، گفت: موضوع مذاکرات هسته ای طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی در حوزه شورای عالی امنیت ملی است و آنچه که در این حوزه انجام می شود، با رصد مستمر این شوراست.
 
وی ضمن تشکر از نمایندگان، این طرح را در راستای حمایت از مذاکره کنندگان و تقویت جایگاه آنان در مذاکره با ۱+۵ دانست و گفت: مسئله مذاکرات نه در حوزه قوه مجریه و نه مقننه است، بلکه در حوزه شورای عالی امنیت ملی است، بنابراین این طرح مجلس با اصل ۱۷۶ قانون اساسی مغایرت دارد.
 
نوبخت همچنین در مورد الزام تیم مذاکره کننده هسته ای به ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی، گفت: تیم مذاکره کننده و دولت ارائه گزارش نه تنها به مجلس، بلکه به همه نهادها و همچنین مردم را از وظایف خود می دانند، اما ما به برخی از سئوالات نمی توانیم پاسخ دهیم چرا که قدرت مانور تیم مذاکره کننده را در مذاکرات کاهش می دهد.
 
استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به نفع فرزندان انقلاب نمی دانیم
 
نوبخت همچنین در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: ما استیضاح و طرح سئوال از وزیران را حق مجلس می دانیم و افزایش این سئوالها و طرح های استیضاح را نوعی ایجاد مانع مجلس برای دولت تلقی نمی کنیم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۲ میلیون دانش آموز برنامه ریزی کند، گفت: همه این برنامه ریزی ها باید در تابستان انجام شود و ما این استیضاح را به نفع آموزش و پرورش و فرزندان انقلاب نمی دانیم.
 
وی با بیان اینکه مطالبی که در استیضاح مطرح می شود در خصوص وضعیت معیشتی فرهنگیان است، ادامه داد: این موضوع نقطه مشترک دولت و مجلس است.
 
نوبخت گفت: دولت هر برنامه ای را که می خواهد در این خصوص داشته باشد و منابعی را در راستای رفاه فرهنگیان اختصاص دهد، باید با اجازه مجلس باشد و مجلس هم هر التفاتی را که می خواهد به این قشر از جامعه داشته باشد باید در قانون بودجه منعکس کند.
 
سخنگوی دولت با اشاره به بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال ۹۳ گفت: دولت در سال گذشته نزدیک به ۲۱ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش بودجه تخصیص داد، یعنی مازاد بر آنچه در بودجه تعیین شده بود.
 
وی تاکید کرد: حالا وزیری که در راستای جلب اعتبارات بیشتر برای کمک و ارتقای رفاه فرهنگیان و آموزش و پرورش تلاش کرده است، آیا در این زمینه قصوری متوجه اوست و کوتاهی انجام داده است؟
 
نوبخت گفت: ان شاء الله فردا مجلس محترم بعد از استماع توضیحات وزیر آموزش و پرورش، رای مناسبی را به فانی که یکی از فرهنگیان مجرب است، خواهد داد.
 
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اعتبارات آموزش و پرورش در سال جاری، گفت: ما اعتبارات آموزش و پرورش را برای سال ۹۴ به ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و با مساعی وزیر آموزش و پرورش، طرح رتبه بندی فرهنگیان که بیش از ۱۳۵۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت دارد، در شش ماهه دوم سال ۹۴ اجرایی خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نیز در جلسه مشترک دولت و مجلس ضمن تایید حق سئوال و استیضاح نمایندگان از آنان خواست تا به این واقعیت ها توجه داشته باشند.
 
نوبخت همچنین در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از عملکرد قوه قضائیه چیست، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند قوه قضائیه، این را لازم می دانیم که در سال همدلی و همزبانی بیش از پیش سه قوه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.
 
 جیره بندی کردن آب در دستور کار نیست
 
نوبخت با اشاره به کمبود منابع آبی و در پاسخ به این سئوال که آیا دولت قصد جیره بندی آب را دارد، گفت: آب هست ولی کم است، ما با مشکلات آبی مواجه هستیم و بارش نزولات جوی در اکثر استانها رشد منفی داشته است؛ لذا نیازمندیم که از انواع روش ها برای کنترل مصرف استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد: تا الان جیره بندی کردن آب در دستور کار نبوده است، اما وزارت نیرو موظف است برای مدیریت منابع و مصارف آب، انواع روش ها را به کار گیرد.
 
در ادامه این نشست خبری، خبرنگاری پرسید شما در نشست خبری گذشته آماری از میزان یارانه بگیران مطرح کرده اید که با توجه به جمعیت کشور و همچنین انصراف بیش از ۲ میلیون خانوار از دریافت یارانه، این آمار اشتباه است، نوبخت گفت: من رقم دقیق یارانه بگیران و میزان پرداختی را اعلام کردم. اینکه جمعیت ما ۷۷ میلیون است و ما به ۷۶ میلیون یارانه می دهیم دو عامل وجود دارد.
 
نوبخت افزود: در گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام انصراف کرده اند اما  از سویی دیگر ما با افزایش جمعیت مواجه هستیم که در هر سال یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می شود.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه حذف یارانه ثروتمندان کار بسیار دشواری است، گفت: وزارت رفاه مسئول این کار است که این حذف را با دقت انجام دهد.
 
وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت، درآمدهای دولت را کاهش داده است، تصریح کرد: درآمد دولت به ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است، بنابراین دریافتی ها تقلیل پیدا کرده اما به همان میزان گذشته ما مجبور هستیم یارانه بدهیم.
 
نوبخت با بیان اینکه دولت گذشته نیز ۵۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی از بانک مرکزی استقراض کرده است، گفت: این استقراض هم در پایه پولی کشور و هم در میزان تورم تاثیرگذار بوده است.
 
وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا در سال آینده نیز دولت پرداخت یارانه نقدی را به همین شکل کنونی ادامه خواهد داد، گفت: امسال، سال آخر اجرای سال هدفمندی یارانه ها طبق برنامه پنجم توسعه است و چگونگی اجرای این قانون در سال آینده منوط به برنامه ششم توسعه خواهد بود و هنوز در برنامه ششم در این خصوص به جمع بندی نرسیده ایم.
 
برگزاری انتخابات الکترونیکی در تهران و کلان شهرها
 
نوبخت در ادامه در خصوص مکانیزه کردن انتخابات، گفت: وزارت کشور میزان اعتباری که برای اجرای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات نیاز دارد را به سازمان برنامه اعلام کرد و ما آمادگی خود را اعلام کردیم که به عنوان پایلوت در تهران و شهرهای بزرگ، انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
 
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سئوال که معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی گفته است که قیمت حامل های انرژی گران می شود، گفت: من به شما تاکید می کنم که تا این لحظه هیچ صحبتی برای افزایش قیمت بنزین یا گاز تا پایان سال نشده است و این موضوع را بعید می دانم.
 
وی همچنین در مورد به کارگیری جوانان در مشاغل دولتی، گفت: شورای عالی اداری از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی آیین نامه به کارگیری نیروی جوان را تدوین کرد که بر اساس آن اشتغال جوانان را به عنوان دستیار در کنار هر مدیر شروع کنیم.
 
استخدام ۳۸ هزار نیروی جوان در سال جاری
 
نوبخت افزود: در چارچوب بند (ج) قانون ۲۴ خدمات کشوری ما می توانیم سهمیه ای خاص برای جوانان در این عرصه بگذاریم. همچنان که ۳۸ هزار نیروی جوان را در سال جاری استخدام کرده ایم.
 
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا کارت سوخت حذف می شود یا خیر، گفت: کارت سوخت حذف نمی شود.
 
وی همچنین در مورد بدهی شرکت نیکو، گفت: ۳۵ میلیارد دلار در دولت قبل به شرکت نیکو داده شده است و بانک مرکزی از اینکه این مبلغ قابل برگشت باشد، مایوس است.
 
توهین به رئیس جمهور در مراسم ۱۴ خرداد مغایر شعار همدلی و همزبانی بود
 
نوبخت همچنین در خصوص توهین به رئیس جمهور در مراسم ۱۴ خرداد، گفت: متاسفانه در یک روز ملی آن هم در حرم امام (ره) و آن هم با توجه به اینکه رهبر انقلاب امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند چنین اتفاقی صورت گرفت و افکار عمومی می تواند قضاوت کند که این افراد به گفته و توجهات رهبری توجه دارند یا خیر و میزان پایبندی این تیپ افراد به ولایت را می توانید با این رفتارها ملاحظه کنید.
 
برخی برنامه های رسانه ملی توهین به دولتمردان است
 
همچنین خبرنگاری در مورد توهین برخی از مداحان به دولت پرسید که نوبخت در واکنش به این سئوال، گفت: مطالب برخی از رسانه ها و برخی از برنامه های رسانه ملی عملا دروغ و تهمت نسبت به دولتمردان است که این موضوع قابل تامل است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی