---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۴ ب.ظ

۰

معلولان                                                                   خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه در مورد اجرای قانون سهم ۳ درصدی معلولان در استخدام‌ها، بهزیستی یک سازمان مطالبه‌گر است، گفت: اما متاسفانه تاکنون این قانون اجرائی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، افروز بهرامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل اداره‌کل بهزیستی البرز برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توانبخشی معلولین در سال 59 تاسیس شد و در واقع می‌توان سازمان بهزیستی را مولود جمهوری اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی بسیار گسترده است و حضور مردم در کنار این سازمان الزامی است، بیان کرد: اگر اعتبارات بهزیستی 10 برابر شود ولی مردم در کنار این سازمان نباشند، بازهم نمی‌توانیم به جامعه هدف خود خدمت کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه افرادی که نیازمند خدمات بهزیستی هستند روز به روز افزایش می‌یابند برای مثال سالانه حدود 60 الی 70 هزار به جمعیت معلولان کشور افزوده می‌شود، متذکر شد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز روز به روز افرادی که دچار این آسیب‌ها می‌شوند رو به افزایش است.

بهرامی با بیان اینکه افزایش طلاق در استان البرز یک معضل است که می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: مواجه شدن بنیان خانواده‌ها با تزلزل سبب افزایش فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست شده که این فرزندان نیز باید تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شرایطی که افراد مددجو را افزایش می‌دهد سبب می‌شود تا مسئولیت سازمان بهزیستی نیز افزوده شود، اظهار داشت: این شرایط بهزیستی را بر آن داشته تا جلب مشارکت مردمی را افزایش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه موضوع جلب مشارکت‌های مردمی به شیوه‌های مختلف می‌تواند انجام شود، بیان کرد: امروز "شاخص بخشش" در دنیا مولفه اهدا وجه نقدی و پول به نیازمندان را کافی نمی‌داند بلکه صرف زمان و صرف خدمت نیز از مولفه‌های مهمی هستند که مددجویان به آن‌ها نیاز دارند.

بهرامی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه جلب صرف زمان و صرف خدمت از سوی مددکاران دچار مشکل است، متذکر شد: ساز و کار بهره برداری از این مولفه‌ها هنوز در بهزیستی وجود ندارد و موسسات خیریه نیز در این مسیر درست هدایت نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موسسات خیریه هنوز راغب هستند در زمینه اهدا جهیزیه اقدام کنند در حالیکه آمار ازدواج‌ها کاهش یافته است، گفت: متاسفانه موسسات خیریه در زمینه‌هایی مانند آسیب‌های اجتماعی که نیاز به انجام اقدامات گسترده‌تر و فرهنگ‌سازی بیشتری است، کمتر ورود می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه بیشترین نیازی که معلولان دارند بحث ایاب و ذهاب آن‌ها است، اظهار داشت: واقعا هزینه‌های ایاب و ذهاب معلولان سرسام آور است.

بهرامی با بیان اینکه متاسفانه در ایران موسسه خیریه‌ای که در زمینه ایاب و ذهاب معلولان فعالیت کند وجود ندارد در حالیکه در بعضی از کشورها در این زمینه موسسات خیریه‌ای فعالیت می‌کنند، بیان کرد: مشکل ایاب و ذهاب مشکلات عجیبی را برای بهزیستی و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم برای تغییر رویکرد موسسات خیریه انجام شود، متذکر شد: در حوزه کمک‌های نقدی نیز بیشتر شیوه‌ها سنتی و مقطعی مانند گلریزان‌هایی که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه نیاز است در کنار گلریزان‌ از شیوه‌های مدرن جمع‌آوری کمک‌های نقدی استفاده شود، گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی باید به شکل دائمی انجام شود و یک شبکه سازی منسجم در این زمینه باید به وجود بیاید.

بهرامی افزود: در این راستا حدود 18 هزار نفر از خیرین استان البرز یارانه‌های نقدی خود را به بهزیستی اهدا کردند و با این مبالغ مشکلات تعداد بسیاری از مددجویان را رفع کردیم.

وی به برگزاری جشنواره عکاسی توسط اداره کل بهزیستی استان البرز اشاره کرد و گفت: به نوعی این جشنواره پیوندی را بین هنر و اقدامات خیرخواهانه ایجاد می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره در برنامه‌های 6ماهه اول امسال قرار داشت، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این جشنواره برگزا شود و در این راستا فراخوانی را داده‌ایم و تعداد زیادی از عکاسان سراسر کشور و استان البرز تاکنون در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

بهرامی با بیان اینکه عکس‌هایی که به این جشنواره اصلاح می‌شوند در نمایشگاهی به نمایش درمی‌آیند، بیان کرد: همچنین عکس‌ها در قالب کارت پستال‌هایی منتشر می‌شود و به عکاسان برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی افزود: تمام عواید حاصل از این جشنواره به جامعه هدف بهزیستی تخصیص می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه این جشنواره چند ویژگی منحصر به فرد از جمله پیوند هنر و اقدامات نیکوکارانه دارد، متذکر شد: ویژگی دیگر جشنواره جامعیت آن است و اینکه همه آحاد جامعه می‌توانند در این اقدام خیرخواهانه شرکت کنند.

بهرامی ادامه داد: این جشنواره منحصر به استان البرز نیست بلکه افراد از همه نقاط کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی در مورد سهم 3درصدی معلولان در استخدام‌ها یک سازمان مطالبه‌گر در زمینه اجرائی شدن این قانون است ولی متاسفانه تاکنون اجرائی نشده است، گفت: تمام سازمان‌های دولتی موظف هستند 3 درصد از هر نوبت استخدامی را به معلولان اختصاص دهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر به خاطر شرایط خاص موجود در کشور استخدام‌های زیادی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: در نتیجه به تبع از اینکه استخدام‌های کمی انجام می‌شود سهم معلولان نیز در استخدامی‌ها محقق نمی‌شود.

بهرامی با بیان اینکه هر دستگاهی که اقدام به استخدام نیرو کند بلافاصله بهزیستی نیروهای معلول را معرفی ‌و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد، بیان کرد: بهزیستی استان البرز حدود 20 هزار معلول را تحت پوشش دارد ولی در مورد بیکاری این معلولان آماری در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه بهزیستی به کارفرمایانی که افراد معلول یا زنان سرپرست خانوار را استخدام کنند وام‌هایی با بهره کم به عنوان یک مشوق به آن‌ها اعطا می‌کند، متذکر شد: زمینه‌هایی را نیز برای اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار در استان البرز ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه بیشتر کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها وجود دارند از خانواده‌های بد سرپرست هستند، گفت: تلاش اول بهزیستی این است که ابتدا خانواده‌هایی که کودکانشان در شیرخوارگاه‌ها هستند را اصلاح کند و سپس کودکان را به خانواده‌ خود بازگرداند ولی اگر اصلاح آن‌ها محقق نشد بهزیستی این کودکان را به خانواده‌های جایگزین تحویل می‌دهد.

بهرامی با بیان اینکه تنها شیرخوارگاه موجود در استان البرز شیرخوارگاه امام علی(ع) کرج است، اظهار داشت: این شیرخوارگاه جزو استانداردترین شیرخوارگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد:‌ در شیرخوارگاه امام علی (ع) حدود 50 کودک نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ ی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی