---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۵۱ ب.ظ

۳

 

جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با صدور نامه‌ای به نوبخت ضمن اعتراض به طرح درخواست لغو تعهد دانشجوی معلم اعلام کردند: چطور ممکن است وزارت آموزش و پرورش به عنوان تنها متولی امر تعلیم و تربیت در کشور، حق تربیت نیروی مورد نیاز، طبق معیارهای خود را نداشته باشد؟


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با صدور نامه‌ای خطاب به نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیرامون طرح درخواست لغو تعهد دانشجوی معلم اعلام کرد: چطور ممکن است وزارت آموزش و پرورش به عنوان تنها متولی امر تعلیم و تربیت در کشور، حق تربیت نیروی مورد نیاز، طبق معیارهای خود را نداشته باشد؟

متن این نامه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

این مساله دانشگاه فرهنگیان هم خیلی مهم است. این هم از جمله چیزهایی است که باید به طور جدّی به آرایش درونی آن توجه شود . معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمی تواند به متعلّم خود چیزی یاد بدهد. اینجا شخصیت معلمین ساخته می شود. اگر چه که این دانشگاه در ذیل آموزش و پرورش تعریف شده است و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالی باید همه پشتیبانی های ممکنه را از این دانشگاه‌ها کند". (بیانات مقام معظم رهبری درباره دانشگاه فرهنگیان – اردیبهشت 92)
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دانشگاه فرهنگیان و وضوح ضرورت تشکیل و تداوم آن و همچنین اهمیّت نظام تعلیم و تربیت و جایگاه معلم در هر جامعه –که از چشم هیچ کارشناس و مسئولی پوشیده نیست – تخصیص هرگونه منبع مالی، نه تنها هزینه‌ای مازاد نبوده، بلکه در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌های دولت خواهد شد.
حال سوال ما از آقای نوبخت به عنوان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور این است آیا لغو تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و جذب معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش از طریقی غیر از دانشگاه فرهنگیان، باعث کاهش هزینه‌های دولت شده و کسری بودجه را جبران خواهد کرد یا بالعکس در طولانی مدت هزینه‌های بیشتری بر دوش دولت خواهد گذاشت؟
بد نیست نگاهی به سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش داشته باشیم. در ابتدای این سند، ذیل «بیانیه ماموریت آموزش و پرورش» آمده است که «این نهاد ماموریت دارد با تاکید بر شایستگی‌های پایه، زمینه دستیابی دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیّبه در همه ابعاد فردی به صورت عادلانه و اثربخش فراهم سازد. انجام این مهم، نقش زیرساختی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خواهد داشت».
پس بدیهی است که صرف هرگونه هزینه در این بخش، سرمایه گذاری محسوب می‌شود. همچنین که کشورهایی مانند ژاپن، انگلیس، فرانسه، سوئد، ترکیه و افغانستان بودجه زیادی را برای سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت در نظر گرفته اند.
مسئله ی دیگر، مگر نه اینکه وزارتخانه‌های مهمی چون دادگستری، دفاع، اطّلاعات و امور خارجه وظیفه تربیت نیروی مورد نیازشان را، خود به عهده دارند؟ حال چطور ممکن است وزارت آموزش و پرورش به عنوان تنها متولی امر تعلیم و تربیت در کشور، حق تربیت نیروی مورد نیاز، طبق معیارهای خود را نداشته باشد؟ آیا دانشجویی که در دانشگاه دیگری تحصیل کرده، ولو از نظر علمی بالا باشد، می‌تواند فقط با گذراندن دوره‌ای یکساله عهده دار مسئولیت مهم معلمی شود؟
واضح و مبرهن است که شخصیت معلم در طول یک سال قابل شکل گیری نبوده و معلمی که شخصیت خودش ساخته نباشد نمی‌تواند به متعلّم خود چیزی یاد بدهد . ضمن اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، جذب نیرو جز از دانشگاه فرهنگیان امری غیر قانونی است. با توجه به مطالب مطرح شده، لایحه مذکور نشان دهنده عدم وجود سیاست های کلّی برای نظام آموزش و پرورش است .
در پایان، ما دانشجو معلمان از مسئولین تقاضا داریم به جای زیر سوال بردن دانشگاه و ناشایسته خواندن دانشجو معلمان، به دنبال آماده سازی و اجرای طرح و برنامه ای باشند تا بتوان به سمت اهداف عالیه سند تحول بنیادین حرکت نمود و از وضعیت موجود به اهداف متعالی این سند بنا به واقعیت رسید و به دنبال آن، دسترسی به اهداف عالیه سند تحوّل بنیادین میسّر شود».

 

۹۳/۱۰/۱۵
مدیرسایت

نظرات  (۳)

خواهش میکنم آقای نوبخت کوتاه نیاین مگه ما چه گناهی کردیم که یه دانشگاه دیگه درس خوندیم ما هم به امید کار دانشگاه رفتیم

۱۷ دی ۹۳ ، ۲۲:۲۹ دلسوز واقعی
این دانشگاه واحد ها واستاد ها و کتابهای دانشگاههای دیگر رو هم داره سپری میکنه و هنوز خروجی ای به بیرون نداده تا کیفیتش معلوم بشه . و ضمنا کیفیت مهارتی نباید فدای بودجه ناچیز شود . جلوی اختلاس ها گرفته شود . از صنعت و فنی وحرفه ای حمایت شود بهتر میتوان کشور را اداره کرد . کسیکه دوره های روانشناسی و علوم تربیتی و مهارت تدریسی ندیده باشد برای شغل معلمی مناسب نیست . بهترین راه حل در این موقع میتواند تامین نیرو به صورت 50 درصد از بیرون و50 درصد از دانشگاه فرهنگیان باشد تا از موانع بیکاری و اقتصادی  و حالت گذار رد شویم و دوباره پس از حل شدن اعظم مشکلات بودجه ای و افزایش نظارت ها در بودجه ها. دانشگاه فرهنگیان هم به کار خود ادامه دهد . در اکثر کشورهای پیشرفته دانشگاه فرهنگیان وجود دارد . پس حذف این دانشگاه کار غیر علمی ای است . وضمنا موضوع و دغدغه ی ورود نیرو های متعهد به اموزش وپروش نیز باید در نظر گرفته شود .
آقای نوبخت کوتاه نیا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی