---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۰ ق.ظ

۰


سوالات بی پاسخ استخدامی در کهگیلویه و بویراحمد/ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ فضای این روزها پس از انتشار خلاصه اسامی برخی افراد جذب شده؛ باعث شد بی اعتمادی هایی در بین مردم به وجود آمده و همه منتظرند بالاخره مشخص شود آیا این اسامی درست است و چنین استخدام هایی حتی اگر در قالب نیروی شرکتی باشند، روند قانونی خود را طی کرده و یا اینگونه نیست و «افراد خاصی» توانستند از این فرصت ایجاد شده، نهایت استفاده را ببرند؟

به کارگیری نیرو در برخی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخره قانونی  یا غیر قانونی است؟!
به گزارش سلام دنا؛ این روزها سوال بخش عمده ای از افکار عمومی مردم در این استان که چند روزی است سوژه «تغییر نام استان» را با سلامتی به آرامش مقطعی عبور داده اند؛ با موضوعی جدید روبرو شده اند که به صورت مرتب با انتشار اسامی حروف الفبایی! در برخی از سایت های محلی فاز جدیدی را آغاز کرده است.
این استخدام‌ها که بر اساس نوشته برخی سایت‌های محلی استان بدون برگزاری آزمون انجام شده و چارچوب آن به درستی برای مردم و حتی رسانه ها نیز به وضوح اعلام نشده است، در حالی یک سال پس از ماجرای استخدامی پرحاشیه سازمان جهاد کشاورزی مطرح شد که این بار سازمان‌ها و ادارات دیگری نیز به این بحث داغ اضافه شده و عملا تعداد سازمان های درگیر موضوع استخدام های بدون آزمون را هر روز بیشتر از قبل می کند.
فضای این روزها پس از انتشار خلاصه اسامی برخی افراد جذب شده؛ باعث شد بی اعتمادی هایی در بین مردم به وجود آمده و همه منتظرند بالاخره مشخص شود آیا این اسامی درست است و چنین استخدام هایی حتی اگر در قالب نیروی شرکتی باشند، روند قانونی خود را طی کرده و یا اینگونه نیست و «افراد خاصی» توانستند از این فرصت ایجاد شده، نهایت استفاده را ببرند؟
در کنار آن صحبت های چندی پیش معاون معزول یکی از سازمان های استان درباره نحوه استخدام های صورت گرفته قبلی هم بر پیچیدگی موضوع افزود و فعلا کفه ترازو برای منتقدین استخدام ها سنگین تر از کسانی است که می گویند قانون رعایت شده است!
از طرف دیگر در تمام این مدت، به تکرار موضوع ضعف اطلاع رسانی و پاسخگویی بخش عمده ای از مجموعه دولت یازدهم در استان عادت کرده ایم، به گونه ای که کمتر مسئولی در مقابل انتقادهای مطرح شده واکنش نشان می دهد و لااقل پاسخ سوال های مردمی را می دهند که این روزها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال پاسخی به چراهای ذهن خود درباره این استخدام ها هستند.
هرچند واکنش قابل قبولی تاکنون از سوی مسئولان استان نسبت به این استخدام‌ها مشاهده نشده است، اما این ماجرا به حدی خبرساز شده که معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی کوتاه در پورتال اطلاع رسانی استانداری نوشت: «استخدام‌های خارج از ضابطه در برخی ادارات این استان توسط دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و همچنین امور حقوقی استانداری بررسی و به اطلاع مردم رسانده می‌شود».
مهندس مجید محنایی بیان کرد: «با توجه به انتشار پاره‌ای مطالب در برخی از سایت‌های خبری استان طی روزهای اخیر مبنی بر به کارگیری نیروی انسانی خارج از ضوابط توسط تعدادی از دستگاه‌های اجرائی دستور دو اقدام برای بررسی صحت و سقم موضوع جهت تنویر افکار عمومی صادر شد».
وی تصریح کرد: «ارائه پاسخ مستدل، قانونی و شفاف راجع به تمامی ادعاهای مطرح شده در سایت‌های خبری و رسانه‌های محلی توسط دستگاه‌هایی که نام آنها درج شده و بررسی توسط دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و اطلاع به افکار عمومی در دستور کار قرار گرفته است».
محنایی ابراز کرد: «به استناد تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در شرایط خاص با تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تا ۱۰ درصد پست‌های سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی و یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند».
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: «مدیران دستگاه‌ها موظفند جهت حفظ و افزایش اعتماد مردم به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت برابر برای همگان در صورت نیاز به نیروی انسانی فراهم و در مواردی که شک و شبهه‌ای نسبت به فرآیند جذب نیروی انسانی وجود دارد به افکار عمومی پاسخگو باشند و اگر اشتباه یا اشکالی به وجود آمده اشتباه را پذیرفته و با عذرخواهی نسبت به جبران آن اقدام کنند».
در این میان نمی توان بر مهندس محنایی خرده ای گرفت و مجموعه استانداری را مقصر نشان داد! او زمانی مسئولیت نیروی انسانی استان را عهده دار بود و پس از آغاز به کار سازمان مدیریت(سابق) طبیعتا باید انتظار پاسخگویی از مسئولان جدید را داشت که آنها خود هم در این لیست موارد جذب نیروی انسانی مورد نظر رسانه ها ، قرار گرفته اند که این روزها مردم به شدت مشتاق دانستن روش بکارگیری احتمالی افرادی در این سازمان هم، هستند.
نهایت اینکه؛ اگر از جوابیه های عریض و طویل برخی از دستگاه ها و شرکت های دولتی استان در این زمینه بگذریم، امید داریم مدیران استانی حداقل توصیه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد را جامه عمل پوشیده و اگر در این زمینه قصوری صورت گرفته جبران کنند، در غیر این صورت رسانه ها مجبورند در فضای آرام تر و اندک زمانی بعد لیست چنین استخدام هایی را برای آگاهی مردم منتشر نمایند.

۹۵/۰۹/۱۸
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی