---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲ ق.ظ

۰


تهران- ایرنا - رییس دیوان عدالت اداری عصرچهارشنبه درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی در دفتر مرکزی باشگاه خبرنگاران جوان در تهران گفت: میزان شکایت های دریافتی از شهروندان طی دوسال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مقایسه شکایات وارده نسبت به دولتهای نهم و دهم گفت: ما دو نوع شکایت داریم. یک نوع شکایت مربوط به شکایت از مصوبات هیات دولت است که انصافا در این مورد نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی را شاهد هستیم و شکایت دوم نیز شکایت از دستگاه های اجرایی است که بخشی از این شکایت ها نیز ناشی از شرایط اقتصادی کشور و به تبع آن عمل نکردن این دستگاهها به الزامات قانونی است.
رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد که دستگاههای اجرایی صرفا محدود به دولت و قوه مجریه نبوده و هر نهادی که ارباب رجوع دارد از دستگاه قضایی گرفته تا همین دیوان عدالت اداری همه دستگاه اجرایی محسوب می شوند.
وی درباره پرونده بورسیه ها هم اظهارکرد: از نظر دیوان، تعداد قابل توجهی از بورسیه ها در این ماجرا مظلوم واقع شده اند، زیرا در خصوص آنها قانون و موازین قانونی رعایت شده بود.
منتظری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص طرح خروج کارمندان دولت از کلانشهرها به ویژه تهران در دولت گذشته و عمل نکردن دولت به تعهداتش در قبال این افراد گفت: از نظر مقررات استخدامی اگر فردی برای شهر معینی استخدام شده باشد دولت نمی تواند آن فرد را بدون رضایتش به شهر دیگری منتقل کند. چنانچه دولت قصد چنین کاری را داشته باشد باید رضایت مستخدم را جلب کند.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: اگر دولت در خصوص افرادی که از کلانشهرها خارج و در شهرهای دیگر مشغول به کار شده اند، به تعهداتش عمل نکند، افراد می توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و دولت نیز موظف است رضایت آنها را جلب کند.
وی با تاکید بر اینکه استخدام افراد باید مبتنی بر مجوز قانونی باشد، گفت: اگر دستگاهی بخواهد فردی را بدون مجوز قانونی استخدام کند به طور قطع تخلف محسوب می شود و با متخلف برخورد خواهد شد.
منتظری ادامه داد: متاسفانه آنچه امروز در سطح ادارات دولتی بسیار زیاد است، افرادی هستند که در دولت گذشته و بدون ضوابط قانونی استخدام شده اند و هم اکنون بخش های مختلف دولت از جمله سازمان مدیریت و برخی وزارتخانه ها با این مشکل مواجه هستند و اگر هم این افراد به دیوان مراجعه کنند به طور قطع شکایت شان رد می شود، چرا که خارج از ضوابط قانونی استخدام شده اند.
رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره توجه به حقوق ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی گفت: یکی از قوانینی که مظلوم واقع شده و متاسفانه در دولت قبلی و دولت فعلی هم اهتمام لازم برای اجرایی کردن آن به عمل نیامده مسئله ارتقای سلامت نظام اداری است.
منتظری با بیان اینکه این قانون مهجور و مظلوم مانده، افزود: بحث منشور اخلاقی صرف نوشتن یک آیین نامه و نصب آن روی تابلو نیست. بلکه منشور اخلاقی را باید درعمل بین کارمندان جاری کرد. متاسفانه آنچه که امروز در مجموعه دستگاه های اجرایی وجود دارد، با آنچه که باید در یک کشور اسلامی وجود داشته باشد، فاصله زیادی دارد.
منتظری اضافه کرد: البته طبیعی است که یک دستگاه نتواند به موجب قانون و مقررات همه خواسته های افراد را تامین کند، اما آنچه موظف است باید انجام دهد و در جایی هم که وظیفه نیست، باید برخورد خوب با مردم صورت گیرد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره پرونده تداوم تخلفات در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه کشور و اینکه چرا قانون در ارتباط با واگذاری 21 درصد ازسهام این اپراتورتاکنون اجرا نشده، گفت: اگر وزیر یا مدیری برای انجام کاری مسئولیت داشته باشد و وظیفه خود را انجام ندهد، بررسی آن بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است. در این پرونده نیز رسیدگی بر عهده این سازمان است که درباره این پرونده ورود کند.
رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: متاسفانه آنچه در دستگاه های دولتی مغفول مانده مسئله تکریم ارباب رجوع است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد صدور احکام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز هم گفت: متاسفانه تخلفات ساختمانی در سراسر کشور بسیار زیاد است و ما در برخی استان ها 15 تا 20 هزار پرونده داریم که احکام تخریب صادر شده و دیوان عدالت اداری نیز آن را تایید کرده اما در اجرا متوقف شده است.
منتظری با بیان اینکه ما در این زمینه حرف بسیار داریم، افزود: حرف نخست این است که مسئولان امر اجازه ندهند که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام گیرد تا منتهی به تخریب شود.
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه شهرها، طبق قانون و نقشه های جامع تفصیلی باید توسعه یابند، اظهارکرد: افراد مسئول مانند شهرداری ها باید در این خصوص تدبیر لازم را بیاندیشند و در جاهایی که لازم است ساخت و ساز صورت گیرد، دستورات مقتضی را صادر کنند.
منتظری تصریح کرد: اگر فردی بدون پروانه اقدام به ساخت و ساز انجام دهد طبیعی است که تخلف کرده و ماموران شهرداری که به طور روزانه در سطح شهرها گشت می زنند تا از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند، باید با این قبیل موارد برخورد کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال پرونده هتلی در دیوان عدالت اداری وجود دارد که 12 طبقه ساخت و ساز انجام داده و از این تعداد طبقات، 3 طبقه غیرقانونی بوده و 9 طبقه دیگر نیز پروانه ساخت و سازش خلاف بوده است.
رئیس دیوان عدالت اداری با طرح این پرسش که چگونه مسئولان اجازه داده اند این ساختمان احداث شود، افزود: جای تاسف است که مسئولان ما درهمان ابتدای امر با این قبیل تخلفات برخورد نمی کنند و در جایی جلوی تخلف گرفته می شود که هزینه هنگفتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نمونه های فراوانی از این دست در تهران وجود دارد، گفت: متاسفانه در برخی موارد شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا برخلاف مقررات پروانه می دهند که از آن جمله می توان به صدور پروانه ساخت در حریم رودخانه ها اشاره کرد که در این موارد قطعا حکم به تخریب داده می شود.
منتظری در خصوص ساخت و ساز در حریم پادگان عشرت آباد تهران توسط یکی از نهادهای نظامی و اتخاذ موضع تند در این مورد نیز افزود: موضع ما تند نبود، بلکه قانونی بود و برای ما نهاد نظامی، قضایی و اجرایی با هم فرقی نمی کنند و ملاک قانون است، البته این نهاد نظامی در دیوان پرونده ندارد.
رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: من نمونه هایی را شاهد هستم که اگر شما جای من بودید، موضع تندتری می گرفتید. به عنوان مثال در ماجرای ساختمان علاءالدین ما دوست نداشتیم یک طبقه از این ساختمان تخریب و هزینه ایجاد شود، اما معتقدیم باید طبق قانون پیش برویم و مسئولان نیز وظیفه داشتند از ابتدا جلوی تخلف را می گرفتند.
منتظری با اشاره به پرونده بورسیه ها گفت: درخصوص بسیاری از بورسیه ها قوانین بطور کامل رعایت شده بود و در حق بسیار از آنان ظلم شده است، ابراز امیدواری کرد که این مساله با تدبیر مقام معظم رهبری حل و فصل شود.
درابتدای این مراسم ، رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به دونوع هجمه دشمن بصورت نظامی و فرهنگی به کشور گفت: دوران تهاجم نظامی سرآمده ولی دشمن با تهاجم فرهنگی، همانگونه که مقام معظم رهبری به درستی فرمودند درصدد تهاجم فرهنگی به کشور است و خبرنگاران سربازان این جنگ فرهنگی نظام هستند.
۹۴/۰۸/۰۷
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی