---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۲۹ ب.ظ

۰

سنندج - ایرنا- گفتمان توسعه که امروز توسط دولت تدبیر و امید در سطح کشور مطرح شده را مدیران اجرایی در استان ها باید پیگیری کنند تا منجر به توسعه همه جانبه کشور شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مهار تورم، ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال و رونق اقتصادی کشور یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است که از همان روزهای آغاز به کار دولت آغاز شده و اکنون به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است.

جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیل در فرآیند جذب سرمایه گذار و توانمند کردن و کمک کردن به سرمایه گذاران از طریق اعطای مشوق های لازم از جمله برنامه های اساسی دولت برای توسعه و آبادانی استان های کمتر برخوردار مانند کردستان است.

مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید که مهمترین آن جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان است 15 آبان امسال در سنندج افتتاح و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد تا فرایند جذب سرمایه گذاری را تسهیل و سرمایه گذاران را مورد حمایت قرار دهد.

'حسین دهقانی' مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج ضمن تشریح برنامه های دولت در حوزه سرمایه گذاری به سوالات خبرنگاران ایرنا در مورد وضعیت اقتصادی استان نیز پاسخ داد که مشروح آن را با هم می خوانیم.

ایرنا: بحث میزان مالیات پرداختی مردم کردستان ابهاماتی در جامعه ایجاد کرده و انتقاداتی را هم در پی داشته است که باتوجه به پایین بودن میزان درآمد سرانه در کردستان، مردم چرا باید مالیات بیشتری بپردازند؟ در این مورد توضیحی دارید؟

دهقانی: در بحث مالیات که اخباری مبنی بر اول شدن استان کردستان منتشر شده است متاسفانه موضوع خوب و شفاف توضیح داده نشده واقعیت این است استان کردستان در زمینه تحقق میزان درآمد از طریق مالیات، رتبه اول کشور را کسب کرده بود نه از محل میزان مالیات پرداخت شده و این دو موضوع با هم تفاوت جدی دارند.

امسال از محل مالیات درآمدی در حدود 293 میلیارد تومان برای استان کردستان پیش بینی شده است که میزان تحقق این مبلغ نشان دهنده افزایش و کاهش میزان مالیات پرداختی است. استان تهران از محل پرداخت مالیات ها حدود 15 تا 20 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی دارد که این رقم بیش از بودجه ای است که دولت به این استان می دهد و از این رو کردستان به دلیل نداشتن صنایع بزرگ و پایین بودن درآمد سرانه مردم، توقعی از آن برای مالیات بیشتری نمی رود و قرار هم نیست مالیات این استان با استان های بزرگ برابری کند حتی از محل درآمد استان های بزرگ به استان های کمتربرخورداری مثل کردستان نیز ارتزاق می شود و از طریق خزانه کل کشور مبالغی به این استان ها تخصیص داده می شود چرا که استانی مانند کردستان درآمدش به اندازه ای نیست که بتواند خودش را بدون وابستگی به بودجه عمومی دولت اداره کند.

ایرنا: امسال چه میزان بودجه برای استان کردستان اختصاص یافت؟

دهقانی: در مجموع امسال از محل بودجه عمرانی 380 میلیارد تومان به استان کردستان اختصاص یافت که 89 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، 66 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و گاز و 67 میلیارد تومان ملی استانی شده است که جمع آن با اعتبارات سایر ردیف ها 380 میلیارد تومان می شود در حالیکه پیش بینی درآمدهای استان کردستان در سال جاری 293 میلیارد تومان است که تاکنون 180 میلیارد تومان آن محقق شده و این آمارها نشان می دهد که دولت دو برابر میزان درآمدهای استان، بودجه در اختیار کردستان قرار داده است اگرچه باتوجه به نیازهای استان این میزان باید بیشتر افزایش یابد چون مردم نجیب و شریف کردستان استحقاق خدمات بیشتری هستند.

در حوزه اعتبارات هزینه ای هم سهم استان در سال جاری 116 میلیارد تومان است و در مجموع اعتبارات عمرانی و هزینه ای تاکنون 367 میلیارد تومان نقدینگی از خزانه کل کشور دریافت کرده ایم.

ایرنا: برخی افراد که مسوولیت هم دارند موضوع جابجایی بودجه استان و هزینه کردن آن در سایر استان های را مطرح می کنند پاسخ شما به این موضوع پیست؟

دهقانی: این بحث غیر کارشناسی و غیر تخصصی است چون اصلا امکان ندارد و هیچ مدیری حاضر نیست بودجه استانش را ببرند در جاهای دیگری هزینه کنند و نباید اعتماد مردم به مدیران را با این گونه موضوعات خدشه دار کرد.

ایرنا: یکی از مشکلات استخدامی های استان دو سال پیش استان کردستان عدم پیش بینی ردیف بودجه برای این افراد بود ایا مشکل در بودجه سال 94 حل شده است؟

دهقانی: دولت در لایحه بودجه امسال ردیفی در حد 370 میلیارد تومان برای استخدام های جدید در سطح کشور در نظر گرفته که در صورت تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی مشکل استخدام های جدید نیز برطرف می شود. با توجه به اینکه استان کردستان از لحاظ صنعتی در رده های پایینی است در مقطع فعلی استخدام های دولتی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در استان است و نمایندگان مجلس نیز باید دولت را برای استخدام جوانان جویای کار کمک کنند.

ایرنا: آبان ماه امسال مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان با حضور استاندار و مسوولان استانی دهقانی: در سنندج افتتاح شد این مرکز قرار است چه خدماتی به سرمایه گذاران ارایه کند؟

کارکرد این مرکز، تمرکز بخشی به فعالیت های سرمایه گذاری است یعنی گام بلندی که همه فعالیت های سرمایه گذاری از یک کانال بیایند کانالیزه شوند و در آن بحث تخصصی و حرفه ای انجام شود و از پراکنده کاری جلوگیری شود، قبلا اطلاعات نامناسبی به سرمایه گذاران می دادند و استان را خوب معرفی نمی کردند و بعد در دستگاه های برای استعلام و جواز و پروانه، سنگ اندازی می کردند و سرمایه گذاران نیز در استان های دیگری سرمایه گذاری می کردند.

در گذشته یک مرکز تخصصی یگانه در استان وجود نداشت که کارهای مربوط به سرمایه گذاری را در استان پیگیری کند اما خوشبختانه با تلاش مسوولان استانی بخصوص شخص استاندار، سایت اداری این مرکز راه اندازی شد و اکنون نمایندگان 14 دستگاه اجرایی در این مرکز مستقر هستند و در کمترین زمان پاسخ استعلامات سرمایه گذاران را می دهند و این باعث شده که حس اعتماد خوبی در میان سرمایه گذاران ایجاد شود.

قبل از راه اندازی این مرکز، بروکراسی اداری و زمان طولانی پاسخ به استعلام ها سرمایه گذاران را فراری می داد اما اکنون روند کار تسهیل شده است و اطلاعات تخصصی را در اختیار سرمایه گذار می دهیم و به دنبال رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاری هستیم.

این مرکز جلو پراکنده کاری را گرفته است و اطلاعات درستی به سرمایه گذاران می دهیم و تاکنون 58 فرصت سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تدوین شده و آن را در اختیار سرمایه گذاران می گذاریم، بعد از آغازبکار این مرکز با سرمایه گذاران زیادی از داخل و خارج از کشور رایزنی کرده ایم و به محض به نتیجه رسیدن این رایزنی ها آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید توجه جدی به بخش خصوصی و توانمند کردن این بخش است و از رسانه ها هم انتظار داریم در زمینه جذب سرمایه گذاری و معرفی توانمندی های استان به ما کمک کنند.

نیاز بعدی استان کردستان ایجاد وفاق و همدلی میان مسوولان است که باید بیشتر شود تا بتوان در فضایی پر از آرامش و همدلی به فکر توسعه استان بود.

ایرنا: به نظر شما استان کردستان در چه زمینه هایی ظرفیت جذب سرمایه گذاری دارد و اولویت های سرمایه گذاری در استان چه بخش هایی می تواند باشد؟

دهقانی: تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان یکی از اولویت های سرمایه گذاری است باید زمینه را برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش صنایع تکمیلی و تبدیلی در بخش های معدن و کشاورزی در استان فراهم کنیم و از خام فروشی در این حوزه ها جلوگیری نماییم، همچنین زنجیره فولاد نیز باید باوجود کارخانه ذوب آهن قروه کامل شود و با توجه به وجود معادن سنگ در استان باید در زمینه ایجاد صنایع تکمیلی این بخش نیز سرمایه گذاری شود.

یکی از حوزه های که نباید از آن غافل باشیم گردشگری است، استان کردستان در این حوزه بسیار توانمند است اما متاسفانه استان خوب معرفی نشده و مردم کشورمان به خوبی با استان آشنا نیستند در حالی که دریاچه زریبار و منطقه اورامان می تواند در صورت معرفی درست به یکی از مناطق گردشگری کشور تبدیل شود.

ایرنا: علاوه بر این پیشنهادات، برای توسعه کردستان دولت چه برنامه هایی دارد؟

دهقانی: دولت در توسعه کردستان با برنامه پیش می رود و تنها را توسعه استان نیز جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی می داند و همه باید دست به دست هم بدهیم و با وحدت و همدلی سرمایه گذاران را جذب و به آنها مشوق بدهیم تا بتوانند سرمایه های خود را به استان بیاورند، برای تقویت اقتصاد استان نباید به گذشته برگردیم بلکه باید راهکار ارایه دهیم و تنها به توسعه استان فکر کنیم.

ایرنا: با توجه به اینکه استان کردستان یک استان توسعه نیافته است و بسیاری از زیر ساخت های ان هنوز تکمیل نشده است، نظر شما در مورد سرمایه گذاری های بیشتر دولت نسبت به بخش خصوصی در کردستان چیست؟

دهقانی: براساس سیاست های اصل 44 ، دولت نباید بزرگتر شود و از این رو باید همه دنبال تقویت بخش خصوصی باشیم که سرمایه گذاری کند اگرچه استفاده از توان شرکت های دولتی برای استان کردستان مهم است اما اولویت اول ما بخش خصوصی است چون واقعیت این است که بخش خصوصی بحث هزینه منفعت را می بیند و کارآتر عمل می کند و سرمایه گذاریش ماندگارتر است و دولتی ها کمتر دنبال کارآیی و افزایش بهره وری هستند. راهکار توسعه کشور و افزایش رشد اقتصادی کشور، توانمند کردن بخش خصوصی است و باید با اعطای مشوق های لازم به سرمایه گذاران آنها را بیشتر جذب کنیم.

فضای فعلی کشور به واسطه تلاش های دولت تدبیر و امید و اعتقادی که به بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد فضای کار است و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی باید از این فرصت طلایی استفاده کنند و برای استان بودجه و امکانات بگیرند و نگذارند این فرصت از دست برود.

مساله همه ما در کردستان باید فقط توسعه کردستان باشد در مرکز هم اندیشی توسعه استان باید بیاندیشیم که چطور کمک کنیم کردستان رشد کند، چرا که در استان باید مشکل خودمان را حل کنیم و اگر در راستای توسعه استان نتوانیم همدل باشیم کسی مشکل ما را حل نمی کند و این هم شدنی است. استاندار با تجربه و با ارتباطات بسیار موثری داریم که در صورت تعامل نمایندگان مجلس و سایر مسوولان می توان استان را توسعه داد و در این راه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و همدل باشیم.

نکته مهم دیگر در بحث مدیریتی در استان کردستان ثبات مدیریتی است که متاسفانه در برخی از دستگاه های استان وجود ندارد و عمر مدیریت به یکسال هم نمی رسد و این می تواند به روند توسعه آسیب بزند. انتصابات رهبر معظم انقلاب می تواند آموزش های مدیریتی برای همه مدیران باشد چرا که معظم له افراد را برای دوره های 8 یا 10 ساله منصوب می کنند و در صورتی که بخواهند کسی را تغییر دهند از تجربیات و دانشش به عنوان مشاور استفاده می کنند و این یک درس مدیریتی است.

ایرنا: مهمترین مانع توسعه کردستان از نظر شما چیست؟

دهقانی: جزیره ای عمل کردن یکی از مشکلات استان است و اینکه کار گروهی و تیمی ضعیف است و هرکسی می خواهد کار را به اسم خود تمام کند که با این روش کردستان به توسعه نمی رسد چرا که سرمایه گذاری کاری سخت و تخصصی است و از این رو باید اجازه دهند دستگاه های تخصصی در این ارتباط وظایف خودشان را انجام دهند. توسعه کردستان هم فرمول پیچیده ای ندارد و تنها پیگیری و کار فراوان می خواهد و اینکه تعهد به پیگیری داشته باشیم.

ایرنا: نقش رسانه ها را در روند توسعه چگونه ارزیابی می کنید؟

دهقانی: رسانه ها می توانند استان را به خوبی به مردم کشورمان معرفی کنند و از توانمندی ها و نیازهای استان بگویند و فضای استان را برای هموطنان ترسیم کنند که متاسفانه در این بخش ضعیف عمل شده و انتظار داریم کردستان بهتر و بیشتر معرفی شود و رسانه ها نقش بسیار موثری در این حوزه دارند. کار رسانه ای پرمشقت است از یک سو باید اعتماد عمومی را جلب کنند و از سوی دیگر از کارهای انجام شده هم اطلاع رسانی داشته باشند که باید این دو مقوله را مدیریت کنید اگرچه ما قدردان فعالیت رسانه های استان هستیم اما نیاز بیشتری به کار رسانه ای در حوزه سرمایه گذاری داریم. ما برای رسیدن به اهداف توسعه استان نیازمند کار رسانه ای و حمایت و همراهی رسانه ها هستیم و انتظار داریم مدیران را هم نقد کنیم تا مدیران فکر نکنند حاشیه امنی دارند و کسی به کار آنها نظارت نمی کند.

و سخن آخر...

دهقانی: این دولت به دنبال افزایش مشکلات مردم نیست چرا که به مشکلات مردم واقف است و می خواهد مشکلات را حل کند اگرچه منابع مالی پاسخگو نیست اما قصد و نیت واقعی دولت حل مشکلات مردم و بهبود عمومی است و امیدواریم ایرانی به جایی برسد که در جهان سرافراز زندگی کند و باتوجه به نعمت های خدادادی که داریم می توانیم به اهداف مورد نظر در افق 1404 که رهبر معظم انقلاب برایمان ترسیم کرده است، برسیم.

در پایان جا دارد از فعالیت رسانه های استان کردستان در حوزه های مختلف از جمله در بخش معرفی استان و جذب سرمایه گذاری نهایت قدردانی را داشته باشم و اعلام کنم که در راستای توسعه استان همچنان نیازمند کار رسانه ای هستیم و خواهیم بود.ک/4

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی