---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۵۱ ب.ظ

۳

تنها راه نجات 'بیکاران'

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۵۱ ب.ظ

تهران - ایرنا - سایت خبری فرارو می نویسد :بررسی های جدید مرکز آمار ایران نشان می دهد که بیشترین تعداد بیکاران کشور افرادی با مدرک لیسانس هستند. این مرکز همچنین از میلیونی شدن آمار بیکاری در میان جوانان خبر داده است. این در حالی است که گروه کم سوادان و یا بی سوادان کمترین آمار بیکاری را دارند.


بر این اساس نرخ بیکاری زنان از مردان بیشتر است. از مجموع بیکاران، 32.7 درصد مربوط به گروه سنی 24 - 15 ساله، 60.1 درصد مربوط به گروه سنی 44 - 25 ساله و 7.2 درصد مربوط به گروه سنی 64 - 45 ساله بوده است. این نسبت ها برای مردان به ترتیب 32.4 درصد، 57.9 درصد و 9.8 درصد و برای زنان 33.3 درصد، 65.0 درصد و 1.7 درصد بوده است.

برای حل مشکل بیکاری و افزایش اشتغال افراد جامعه، تا کنون راه حل های مختلفی ارائه شده است.

7 آمار عجیب از تحولات بازارکار

دکتر هادی معتمد معتقد است: 'خصوصی سازی و اعتماد به آن مهم ترین راه حل برای کاهش بیکاری در جامعه است. در غیر این صورت و با تولید سالانه و میلیونی اشتغال توسط دولت نیز، مشکل بیکاری حل نخواهد شد.'

هادی معتمد، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با فرارو اظهار کرد: یکی از مهم ترین بحث ها و دلایل بیکاری این است که تحصیل کرده ها (و بیش از همه افرادی که لیسانس دارند)، حاضر به اشتغال در هر شغلی نیستند. همچنین بسیاری از افراد خواسته شغلی اشان این است که در شغل تخصص خودشان کار کنند و نه در جای دیگر، خصوصا اگر آن کار پایین تر از سطحی باشد که افراد در آن قرار دارند. کارفرماها نیز حاضر به استخدام و به کارگیری یک فرد با مدرک لیسانس با حقوقی برابر با یک فرد با مدرک دیپلم هستند.

وی در ادامه همچنین گفت: اگر دولت توان تولید سالانه، یک میلیون شغل را نیز داشته باشد، همچنان معضل بیکار حل نخواهد شد. دلیل این امر این است که جمعیت جوان کشور بسیار بالاست و دولت هیچ گاه نخواهد توانست معضل بیکاری را با این میزان از جمعیت جوان حل کند.

این آسیب شناس با تاکید بر لزوم رفتن به سمت خصوصی سازی در زمینه اشتغال گفت: بهترین راه کار مطرح در طی سالیان اخیر، اصل 44 و بحث خصوصی سازی است. ما باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم. تعاونی ها در چنان شرایطی می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. اگر در بودجه مصوب، بخشی از آن برای تعاونی ها در نظر گرفته شود، ما شاهد تحول در بحث اشتغال خواهیم بود. با خصوصی سازی بحث اشتغال، بسیاری از جوان ها اقدام به کارآفرینی نیز خواهند کرد.

دکتر معتمد تشریح کرد: به طور کلی می توان از طریق در کنار هم قرار دادن تعاونی، اصل 44 و کارآفرینی معضل بیکاری جوانان را تا حد بسیار زیادی حل و فصل کرد. در کنار هم قرار گیری این سه مورد و اختصاص بودجه برایشان می تواند خلاقیت های بسیاری را نیز در پی داشته باشد.

این آسیب شناس اجتماعی با توضیح وضعیت اشتغال در سایر کشورها گفت: در کشورهای توسعه یافته جهان نیز، وجود خصوصی سازی در اشتغال بسیار اثرگذار بوده است. می توانیم مثالی در این باره بزنیم؛ وضعیت اشتغال در یک کشور توسعه یافته بادارا بودن 7 وزارت خانه در مقایسه با کشوری که 60 وزارت خانه دارد، وضعیتی بسیار بهتر است. به این دلیل که اعتماد لازم به بخش خصوصی در این کشورها وجود دارد.

هادی معتمد در انتها تصریح کرد: متاسفانه دولت قبل، به خصوصی سازی توجه چندانی نکرد و آمار بیکاری نیز کاهش پیدا نکرد. توجه به این بخش در دولت فعلی بیشتر است که امیدواریم به حل مشکل بیکاری خصوصا در میان جوانان بیانجامد.
۹۳/۱۲/۱۸
مدیرسایت

نظرات  (۳)

1-درس خوندن تا سوادشون زیاد شه پس ضرر نکردن
2-وظیفه ی اصلی زن بعنوان باعظمت ترین موجود هستی تربیت جامعه ای متعالی بلحاظ انسانیت است که با تربیت صحیح فرزندان محقق میشه(از دامن زن مرد به معراج میرسد...یعنی از دامن آمنه ، اول شخص نظام هستی به معراج رفته است)

بهشت زیر پای مادران است ، نه کارمندان.

شما هم مقصر نیستی ... قوانین ما مشکل داره.
۱۹ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۵۱ در جواب گمنام
یعنی دخترایی که زحمت کشیدن درس خوندن، اونم قبولی در دانشگاه دولتی، حقشون نیس بخوان شاغل بشن!!!!!
اگه استخدامی هارو در نسبت زن به مرد 1 به 5 می کردن الان اینهمه خانم سرکار نبودن و اینهمه پسر بیکار نداشتیم و اینهمه دختر مجرد نداشتیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی