---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ب.ظ

۰

تلاش چند عضو شورای شهر بوشهر برای استخدام بستگان!

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ب.ظ

بوشهر - ایرنا - پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس در مطلبی از تلاش چند عضو شورای شهر بوشهر برای استخدام بستگان خود در شهرداری این شهر خبر داده است.


در ادامه این مطلب آمده است: خبر می رسد برخی از اعضای شورای شهر بوشهر رایزنی و تلاش پشت پرده ای را برای استخدام فرزند، داماد یا بستگان درجه یک خود در شهرداری دنبال کرده اند و ظاهرا خوش بین هستند به موفقیت هایی هم دست یابند!
شگفتی آنجاست که در این تلاش کاذب و رانت موقعیت، نام افرادی به چشم می خورد که از ابتدای ورود شان به شورای شهر، نطق های غرایی در مذمت چنین اقداماتی بیان کرده اند، اما اکنون که عرصه تصمیم گیری در دست آنهاست، پیشقراول و مدافع چنین استخدامی شده اند.
در این بین، شنیده می شود یکی از اعضای شورای شهر حتی بدون رودربایستی های مرسوم، چندین بار در مقابل همکارانش از شهردار خواسته تا یکی از اقدام درجه یک وی را سر کار ببرد، با این توجیه که «برخی اعضای خانواده ام مرا زیرفشار قرار داده اند که این همه نیرو وارد شهرداری شده، ولی تو نتوانسته ای ... را استخدام کنی»!
برخی اعضای شورای شهر بوشهر در شرایطی خود را برای استخدام بستگان شان در شهرداری محق می دانند که در هر کدام از جلسات هفتگی این شورا، شاهد مراجعه خیل بیکارانی هستند که حتی به اعطای مجوز یک کیوسک و دکه در خیابان هم راضی هستند، اما اعضای این شورا با اشاره به اینکه چنین مشاغلی به وضعیت اشباع رسیده، به این جویندگان کار پاسخ منفی می دهند.
علاوه بر این، خبر استخدام جدید شهرداری بوشهر باعث خوشحالی بسیاری از جوانان فارغ التحصیل شده که امیدوار بودند شانس شان را آزموده و از این کلاه برای خود نمدی بسازند، اما خبر ندارند که برخی از نمایندگان آنها در شورای شهر تلاش دارند همین فرصت های شغلی را هم پیشخور کنند.
«خلیج فارس» کسب اطلاع کرد: شهردار بوشهر تاکنون تلاش کرده تحت فشار برخی اعضای شورای شهر برای استتخدام فامیلی قرار نگرفته و فعلا موضوع بکارگیری منسوبان این افراد معلق مانده، اما در این خصوص چند نکته مطرح است:
1- متاسفانه شرایط و ساختار حاکم بر کلیت شوراهای شهر به گونه ای است که پاسخ «نه» شهردار به خواسته های اعضای آن، می تواند سرآغاز مخالفت ها و تلاش برای زمین زدن وی باشد، با این حال انتظار می رود میگلی نژاد تسلیم چنین فشارهایی نشده و تلاش کند با تقویت نظارت بر ورودی های شهرداری، مانع اقدامی شود که بازخورد ناخوشایندی در افکار عمومی داشته و عملکرد شهرداری را در دستگاههای نظارتی با چالش مواجه می سازد.
2- حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد، از این رو اعضای شورای شهر نباید فراموش کنند که وظیفه آنها و هدف مردم از انتخاب شان، نظارت بر شهر و شهرداری است، نه زیر فشار گذاشتن شهردار و گذراندن مصوبه برای استخدام بستگان شان در شهرداری.
بدون شک عضو شورایی که نمک گیر شهرداری شود، قادر به نظارت صحیح و بدون لکنت زبان نخواهد بود و احتمالا به آنچه از حضور در این مسئولیت موردنظرش بوده دست یافته است!
مضافا اینکه همین اعضا باید به یاد آورند در روزهایی که گرم تبلیغات برای ورود به شورای شهر بودند، اگر با این پرسش مردم مواجه می شدند که نظرشان درباره استخدام اقوام خود در شهرداری چیست، بدون شک پاسخ منفی می داند و برای آنکه پیاز داغش را هم زیاد کنند، حاضر بودند روضه ای طولانی در مذمت این رفتار بخوانند، اما اینک که اختیار نمایندگی مردم به آنها سپرده شده، تلاش های پیدا و پنهانی برای زیر فشار قرار دادن شهرداری جهت استخدام بستگان خود آغاز کرده اند.
3- دست آخر اینکه سراغ داریم یکی، دو تن از اعضای شورای شهر بوشهر در جلسات غیرعلنی خود شدیدا از رفتار این گروه از همکاران شان ابراز نارضایتی کرده و هشدار داده اند که «اگر این استخدام فامیلی برملا شود، آبرو و اعتبار ما هم که به آن تن نداده ایم زیر سوال خواهد رفت».
اما گویا یکی از اعضا پاسخ داده که «شما دختر و پسر بیکار ندارید برای همین سفارشی به شهردار نداشته اید»، یا دیگری که توجیه کرده ««به دلیل بیکاری فلانی، با خانواده اش دچار مشکل شده و برایش فرقی نمی کند دیگران درباره وی چه می گویند»!
شاید اینکه انتظار داشته باشیم گروه اقلیت شورای شهر بوشهر از رفتار برخی همکاران شان اعلام برائت کرده یا اسامی آنها و تلاش های شان برای این هدف را به مردم بازگو کنند چندان به نتیجه نمی رسد، ولی با توجه به اینکه حالا آنها نیز در مضان انتقاد افکار عمومی و بهره مندی از استخدام فامیلی قرار گرفته اند و مصداق 'آش نخورده و دهان سوخته شده اند'، «خلیج فارس» پیشنهادی کاربردی در این خصوص دارد.
پیشنهادی به اعضای شورای شهر
براین اساس پیشنهاد می شود این گروه از اعضای شورای شهر بوشهر که از ماجرای استخدام فامیلی ناراضی هستند، در جلسه آینده شان، طرحی را به صحن بیاورند که براساس آن استخدام بستگان درجه یک اعضای شورا در شهرداری ممنوع باشد، مگر آنکه در آزمون های استخدامی پذیرش شوند.
بدون شک با این حرکت و رای گیری در جلسه علنی، عیار اعضای شورای شهر برای مردم عیان تر می شود، ضمن اینکه قدرت شهردار نیز برای پاسخ منفی به درخواست های شخصی این گروه تقویت خواهد شد.
به هرحال قانون ممنوعیت ورود اعضای شورا و بستگان درجه یک آنها به معاملات شهرداری وجود دارد و با این حال چندی پیش مدیرکل بازرسی استان از تخلف یک عضو شورای شهر و بررسی این موضوع خبر داد، اما در خصوص استخدام فامیلی که محدودیتی نیست و باید آن گروه از اعضای شورای شهر با این طرح پیشقدم رفع این دغدغه افکار عمومی شوند.
دست آخر اینکه ابتدای امسال هم ماجرای عیدی 130 میلیون تومانی شهردار وقت به اعضای شورا که رسانه ای شد، آن هم در شرایطی که پرداخت عیدی به شورای شهر ممنوع و در حکم ارتشا می باشد. در آن رویداد به جز یکی از اعضای شورا که در جلسه علنی با توجیهاتی عجیب و غریب از این موضوع دفاع کرد و حتی خواستار سهمیه ژتون غذا شد(!)، کلیت شورا در برابر افکار عمومی ناگزیر به اعلام برائت از خود شدند و شهردار سابق نیز که اوضاع را اینگونه دید، تلویحا از درخواست قبلی برخی اعضای شورا و پاسخ منفی وی خبر داد و نهایتا با بیان اینکه مبلغ اعطایی به شورا از محل فروش خانه اش بوده، گفت: حالا که اعضا مخالف دریافت آن هستند، مبلغ مذکور را پس دهید.
گفته می شود رسانه ای شدن همین عیدی غیرقانونی باعث شد تا حامیان پر و پاقرص شهردار وقت نیز به جمع مخالفان وی پیوسته و با استیضاح وی که عمدتا حول محور برخی هزینه کردها شگل گرفت همراهی کنند، هرچند آزادشهرکی دست پیش گرفت و قبل از استیضاح استعفا کرد.
امید می رود اینک هم که درخواست برخی اعضای شورا برای استخدام فامیلی در شهرداری رسانه ای شده، کلیت شورای شهر با تصویب طرح پیشنهادی «خلیج فارس»، خود را از این ابهام تبرئه کند.ک/1
۹۴/۰۶/۲۶
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی