---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷ ق.ظ

تفاوت استخدام رسمی با پیمانی

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷ ق.ظ



انواع استخدام رسمی: الف)رسمی آزمایشی ب)رسمی قطعی

پیش از آنکه افراد بصورت استخدام رسمی قطعی درآیند باید مدتی بصورت رسمی آزمایشی کار کنند

افرادی که در طی یا پایان دوره ی آزمایشی صالح برای ابقاء در خدمت مورد نظر تشخیص داده نشود بدون هیچگونه تعهد حکم برکناری انها از طرف وزارتخانه یا موسسه صادر و جریان به اطلاع سازمان امور اداری و استخدامی کشور می رسد

افراد برکنار شده تا یکسال پس از برکناری حق شرکت در آزمون استخدام رسمی در همان شغل را نخواهند داشت(مواد17تا18ق ا ک)

2-مستخدم پیمانی: مستخدم پیمانی به کسی گفته می شودکه به موجب قرارداد به طور موقت برای مدت معین و کار مشخصی استخدام شود

(ماده 6 ق ا ک)

شرایط قرارداد پیمانی به جهت اینکه از نوع قرارداد های حقوق عمومی می باشد می تواند با اراده ی دولت تغییر یابد اما بر اساس مقررات جدید توافق طرفین (سازمان و مستخدم) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است به عنوان مثال:

ماده 6 آئین نامه:فسخ قراداد استخدام پیمانی توسط هر یک از طرفین قرارداد  با یک ماه اعلام قبلی امکان پذیر خواهد بود مگر آنکه مدت قرارداد کمتر در نظر گرفته شده باشد

ماده 17 آئین نامه:در صورتیکه مستخدم پیمانی مدت 7 روز بدون اطلاع و بدون عذر موجه در محل خدمت حاضر نشود دستگاه دولتی می تواند بدون رعایت یک ماه مهلت مقرر در ماده 6 از تاریخ ترک خدمت فسخ نماید

مدت قرارداد استخدام پیمانی:

مدت قرارداد پیمانی یکسال می باشد اما در مورد پست های ثابت سازمان تخصصی و نیز پست های موضوع 2 ماده ی 7 قانون تعدیل نیروی انسانی (منظور مشاغل پشتیبانی (اداری و خدماتی))حداکثر تا 10 سال قابل تمدید است.

مرخصی برای یک مستخدم پیمانی در سال یک ماه می باشد

مستخدم می تواند در هر سال با توافق رئیس مربوطه یک ماه مرخصی بدون حقوق دریافت دارد

در هر سال می توان 15 روز مرخصی استحقاقی را ذخیره نمود

مستخدم پیمانی در صورت ابتلاء به بیماریهایی که مانع انجام کار آنان باشد و نیز زنان باردار از قانون حمایت های مقرر تامین اجتماعی برخوردارند

حقوق و فوق العاده های مستخدم پیمانی که عدم اشتغال آنان به سبب بیماری باشد و در بیمارستان بستری نشوند تا سه روز توسط دستگاه مربوطه پرداخت می شود و مازاد بر سه روز حداکثر تا پایان قرارداد مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی خواهد بود

از کار افتادگی:

هر گاه مستخدم پیمانی در حین انجام کار ناقص یا از کار افتاده شود یا به سبب انجام وظیفه فوت نماید مستخدم یا بازماندگان وی طبق مقررات قانون تامین اجتماعی از مستمری از کار افتادگی یا بازنشستگی یا مستمری بازماندگان استفاده خواهند نمود

مستخدم پیمانی نمی تواند در دو دستگاه دولتی استخدام شود

انتقال مستخدم پیمانی در سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی ممنوع است مگر برای انجام ماموریت موقت و نیز جابجایی در واحد های داخلی وزارتخانه مربوط و دوره های آموزشی یا کارآموزی مربوط به شغل

3-مستخدم خرید خدمتی(به اصطلاح شبه پیمانی):

مستخدم خرید خدمت عبارتست از خدمت افرادی در دستگاه دولتی برای انجام وظایف و مسئولیت های مشخص و مدت معین

و در مواردی که امکان جذب افراد از طریق قوانین و مقررات و ظوابط استخدام رسمی یا پیمانی یا ثابت یا مشابه آن وجود نداشته

باشد

استفاده از خرید خدمت بر پایه ی قراردادی است که میان اداره و داوطلب کار به امضاء می رسد

مدت قرارداد خرید خدمتی نباید از یکسال تجاوز کند و در صورت نیاز دستگاه مجددا می تواند تمدید شود

در ارتباط با مرخصی ها،معذوریت مستخدم خرید خدمت،فسخ قراردادو ...دستگاه دولتی می تواند از مقررات استخدامی پیمانی یا مقررات همانند آن بهره گیرد(مواد4و5)

به نظر می رسد استخدام خرید خدمت همان استخدام پیمانی می باشد تنها با اندکی تفاوت

4-مستخدم روز مزد:

مستخدم روز مزد به فردی گفته می شود که برای یک یا چند روز استخدام و مزد خود را روزانه دریافت می کند.ولی در عمل

استخدام روزمزدان همواره برای یک یا چند روز نیست وگاهی اوقات این افراد برای مدت طولانی تری به استخدام دستگاه دولتی در می آیند

این افراد دو گروهند:روز مزد موقت و روزمزد ثابت

دسته ی اول برای کارهای موقت و استثنایی (مانند کارگران ساختمانی)و دسته ی دوم برای مدت نامعین و کارهای فنی و اداری(مانند منشی و حسابدار و غیره) استخدام می شوند

5- مستخدم حکمی:

این دسته از مستخدمین به موجب قرارداد به عنوان روز مزد استخدام نشده اند بلکه بر طبق اختیاراتی که به وجب قوانین خاص به وزیران یا سرپرستان سازمانهای دولتی داده شده است به استخدام دولت در آمده اند

وضع مستخدمین حکمی از لحاظ آنکه برای مدت نامعین استخدام شده اند ومشاغل آنها کم و بیش حساس و ثابت است شبیه وضع مستخدمین رسمی است بدون آنکه از مزایای استخدم رسمی یا پیمانی برخوردار باشند در گذشته شمار زیادی از مستخدمین حکمی ،مانند مهندسین و کارمندان فنی و اداری ،به این سبب وارد خدمت دولت شده اند که بعدا براساس ضوابط قانون استخدام کشوری،تبدیل وضع داده و رسمی شده اند.




سوالات عمومی ویژه استخدام دستگاههای اجرایی وبانکها( استخدام های متمرکز سال94 -آموزش و پرورش  )

 

 
 

 پکیج کامل نمونه سوالات بدو استخدام دستگاههای اجرایی دولتی


نظرات  (۵۲)

۰۹ دی ۹۹ ، ۰۹:۲۰ مجتبی مومنی

سلام بین قرارداد روزمزد دائم با قرارداد رسمی کشوری فرق دارد

سلام.آیا برای کسی که همزمان دو شغل پیمانی قبول شده و در یکی قرارداد بسته امکان انصراف هست تا بتونه در شغل دوم مشغول به کار بشه؟ اگه اداره اول نخواد قبول کنه چطور؟ تو رو خدا کمکم کنید خیلی روحیه م سر این موضوع به هم ریخته

سلام. تازه استخدام پیمانی اموزش و پرورش شدم و از ما 10 سال تعهد خدمت گرفته اند. ایا امکان دارد ازمون های استخدامی سایر دستگاه ها و یا خود آموزش و پرورش (اما در سمتی دیگر) را شرکت کنم و درصورت قبولی از اموزش و  انصراف بدم؟

 

سلام ببخشید من نیروی پیمانی سال ۸۹ آموزش و پرورش هستم خواستم بدونم این تعهد ۱۰ که اول استخدام گرفتن پایان ۱۰ سال به معنای عدم نیاز کارمند هست یا معنای دیگری دارد؟

سلام ادمین بزرگوار. ببخشید یه سوال دارم.
من استخدام پیمانی یه ارگان هستم. تو آزمون استخدامی شرکت کردم و برای ارگان دیگری پذیرفته شدم. مصاحبه و گزینش رفتم و در تمام این مراحل به ارگان دوم گفتم که من جایی دیگه پیمانی هستم و اونا هم مشکلی نداشتن. ضمن اینکه در دفترچه استخدامی هم بند رسمی یا پیمانی نبودن حذف شده و قید شده که مستند به ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری تنها ممنوعیت جمع مشاغل مورد نظر است. الان ارگان جدیدم کارش رسیده به مرحله گرفتن کد مستخدم. سوالم این هست که وجود کد مستخدم برای من از طریق ارگان اول چه مشکلی رو برای گرفتن کد مستخدم توسط ارگان دوم برام ایجاد میکنه؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
پاسخ:

سلام کاربران گرامی کانال تلگرامی سایت به آدرس "استخدامیها" estekhhdamiha@ افتتاح شده لطفا ضمن عضویت در کانال با پیگیری کانال، اخبار و خدمات ما از طریق کانال دنبال کنید

لطفا از طریق آیدی تلگرامی

rahisan@

اقدام کنید
من بعد تمامی سوالات از ادمین، از طریق تلگرام پاسخ داده خواهد شد
با سلام
من کارمند پیمانی وزارت بهداشت هستم که حدود 9 ماهه شروع به کار کردم. ردیف شغلی من به عنوان حسابدار در شبکه بهداشت بود که من را به بیمارستان فرستادند و در سمت منشی اداری منصوب کردند و بنده به شدت ناراضی هستم و هر چه تلاش برای برگرداندنم روی ردیف خودم میکنم بی نتیجه بوده و موافقت نمیکنند. میخواستم بدونم همچین اجازه ای دارند و اینکه من از طریق قانونی میتونم اقدامی کنم.
پاسخ:

سلام کاربران گرامی کانال تلگرامی سایت به آدرس "استخدامیها" estekhhdamiha@ افتتاح شده لطفا ضمن عضویت در کانال با پیگیری کانال، اخبار و خدمات ما از طریق کانال دنبال کنید

لطفا از طریق آیدی تلگرامی

rahisan@

اقدام کنید
من بعد تمامی سوالات از ادمین، از طریق تلگرام پاسخ داده خواهد شد
سلام من کارمند پیمانی کمیته امداد هستم بعد حدود 6 سال خدمت رسمی نشدم به دلیل نامعلوم برا رسمی شدن چکار کنم میتونن منو اخراج کنن 
پاسخ:
از طریق آیدی تلگرامی اقدام به سوال نمایید
سلام، من کارمند پیمانی شهرداری هستم منتها در حکممون کد مستخدمی نداریم فقط کد ملی بجاش نوشتن از ژرفی بعد از پرسش از امور اداری و کارگزینی میگن قرار هست بهمون تعلق بگیره  الان من میخوام بانک ملی شرکت کنم به علت عدم پرداخت حقوق توسط شهرداری، آیا بعد از قبولی دچار مشکل استخدامی در بانک میشم یا نه؟؟
پاسخ:
سلام نه دچار مشکلی نمیشین
۰۲ آذر ۹۷ ، ۰۱:۰۲ رحمان لیثی
سلام من کارمند پیمانی یک سازمان دولتی بودم که در 1397/08/06 استعفا دادم. آیا حقوق کامل آبان ماه به بنده تعلق می گیرد؟ اگر جواب بله است. طبق کدام بخشنامه
پاسخ:

سلام کاربران گرامی کانال تلگرامی سایت به آدرس "استخدامیها" estekhhdamiha@ افتتاح شده لطفا ضمن عضویت در کانال با پیگیری کانال، اخبار و خدمات ما از طریق کانال دنبال کنید

لطفا از طریق آیدی تلگرامی

rahisan@

اقدام کنید
من بعد تمامی سوالات از ادمین، از طریق تلگرام پاسخ داده خواهد شد
۰۶ آبان ۹۷ ، ۲۳:۴۴ علی میرزایی
سلام
من شش ماه هست در یک سازمان دولتی به صورت پیمانی مشغول به کار شدم و در بدو خدمت تعهد پنج ساله دادم.  البته در آگهی استخدام هیچ خبری از تعهد محضری یا خسارت نبود
الان گه میخام استعفا بدم استعفای من رو قبول نمیکنن و میگن شما تعهد دادی و باید تا پایان ۵ سال اینجا بمونی یا غیبت کنی تا اخراجت کنیم
میخاستم بدونم راهی هست که استعفا بدم و اخراج نشم


پاسخ:
سلام لطفا از طریق آیدی تلگرامی

rahisan@

اقدام کنید
من بعد تمامی سوالات از ادمین، از طریق تلگرام پاسخ داده خواهد شد
سلام
با تشکر از پاسخگویی شما، سوال اینکه در صورت انصراف از شغل پیمانی وزارت بهداشت میزان جریمه ای ک باید ب سازمان مربوطه( بهداشت) پرداخت کنم حدودا چقدر هست
پاسخ:
دقیقا اطلاعی ندارم و بسته به دستگاه متفاوته

سلام کاربران گرامی کانال تلگرامی سایت به آدرس "استخدامیها" estekhhdamiha@ افتتاح شده لطفا با پیگیری کانال اخبار و خدمات ما از طریق کانال دنبال کنید و سوالاتتون را با ایدی rahisan@ را در میان بگذارید و آیدی کانال را میتوانید از طریق بخش جستجوی کانال جستجو کنید وبما ملحق شوید.

 با تشکر از طرف مدیریت سایت.

سلام
من آبان امسال دعوت بکار میشم واسه وزارت بهداشت، الانم دارم میخونم واسه وزارت نیرو اگه وزارت نیرو رو قبول بشم مشکلی برای استخدامم در وزارت نیرو پیش میاد؟
آیا باید جریمه ای پرداخت کنم؟
پاسخ:
سلام مشکل کدمستخدمی پیش میاد براتون چون اونموقع وزارت نیرو نمیتونه براتون کد بگیره باید قبل اقدام وزارت نیرو به اخذ کد باید انصراف داده باشین از وزارت بهداشت
سلام بنده در سال 96ازمون آموزش و پرورش پذیرفته شدم.و در آزمون قوه قضاییه نیز قبول شدم. لطفا در مورد شرایط انصراف از آموزش و پرورش قبل از حکم استخدامی توضیح بدین.
سلام.
من در آزمون استخدامی پیمانی علوم پزشکی سال۹۶  قبول شدم ولی بخاطر اینکه شرط۳۵ سال داشتن و من ۳۶ سال داشتم اجازه مصاحبه و گزینش و بقیه مراحل رو ندادن.این شرط سنی ۴۰ سال که در آیین نامه استخدامی اومده شامل استخدام پیمانی هم میشه؟
پاسخ:
بله میشه
سلام
من بصورت قراردادی دربانک دولتی 2سال کارکردم.بعد دراردیبهشت ازاونجا انصراف دادم درحالی که قراردادی برای سال 97هم امضا نکرده ام.حالا میگن باید خسارت اموزشتو بدی.ایا کارشون قانونیه؟!
پاسخ:
اگه تو متن آگهیتون نوشته باشه که باید بدین اونوقت باید متحمل بشین
سلام من پارسال به استخدام شهرداری به صورت کارمند.پیمانی درامدم با مدرک کارشناسی بعد از گذشت یکسال حکم جدید بر مبنای مدرک کاردانی زدن چون گفتن موقع ازمون مدرک کاردانی میخواستن اما بندی در رایط استخدام بود که میتونستیم با یه مدرک بالاتر شرکت کنیم با تعهد اینکه مدرک کاردانی حقوق بگیریم اما حین استخدام از من تعهدی دال بر این قضیه.گرفته نشده.چگونه باید پیگیری کنم اشتباه از طرف کارگزینی بود
۱۰ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۰ رقیه عظیمی
خواستم بدانم چرا ما را که نزدیک، ده ساله پیمانی هستیم، رسمی نمی کنند، قوانینش چیه
پاسخ:
خب از از امور اداریتون بپرسین اصولا باید بعد 10 سال رسمی بکنن
سلام. من دستگاه اجرایی سازمان ثبت به صورت پیمانی قبول شدم . کسی میدونه حقوق کارمند پیمانی ثبت با رسمی فرق داره یا نه؟ چون وکالتم قبول شدم میخوام ببینم درامد کارمند پیمانی ثبت خوبه یا نه.ممنون اگه کسی راهنماییم کنه🙇
پاسخ:
سلام حقوق ومزایای پیمانی با رسمی تفاوتی نداره
سلام، به عنوان آموزگار با 2سال سابقه در آموزش و پرورش مشغول به کار می باشم. در آزمون استخدامی علوم پزشکی قبول شده ام. حالا علوم پزشکی میگه چون در شرایط عمومی استخدامی دفترچه استخدامی آمده که کارمندان پیمانی نمیتوانند در آزمون شرکت کنن میگن شما  اینجا استخدام بشین، در حالیکه تازگیا دیوان عدالت رای داده که کارمندان پیمانی میتوانندنمیتونینمیتواننن استخدامی شرکت کنند و بعد از قبولی از شغل قبلی خود استعفا دهند و بعد در شغل جدید مشغول به کار شوند. ولی علوم پزشکی قبول نمیکنه. لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم؟؟
پاسخ:
سلام تنها راهش شکایت به دیوانه اونم یکم زمانبره و تا زمانیکه علوم پزشکی کتبا نگه نمیتونین اقدام کنین
سلام
من سال 92 به صورت قرار داد معین استخدام اموزش وپرورش شدم و از ما یه تعهد 10 سال گرفتن فرم به صورت نیروهای قرار دا معین بود بعد 3ماه بخشنامه اومد که باید پیمانی بشید که ما هم پیمانی شدم و در باره بخشنامه اومد فرزندان شهدا و ایثارگر باید رسمی بشن که ما رسمی قطعی شدیم حال اگز بخواهیم تغییر سمت یا انتقالی بگیریم میگنه شما تعهد دادی اون موقع تعهد نیروی های قرار دادی بود الان رسمی هستم الان او تعهد باطل هست یا نه
پاسخ:
سلام نه تعهد جای خود هست منتها این اگه دستگاه مبدا ومقصد موافق باشن مشکلی پیش نمیاد
سلام. بنده کارمند رسمی شهرداری میباشم که در ابتدای استخدام از بنده تعهد محضری تا پایان خدمت گرفتند.اما بعد از مدتی به شهری دیگر مامور شدم  و مورد موافقت قرار گرفت. حال با توجه به اینکه میخواهم انتقال دائم شوم و این تعهد محضری مانع کار من شده آیا میتونم تعهد رو لغو کنم؟ راهی هست؟ چون همه جا تعهد 5 ساله هست اما اینجا نوشته تا پایان خدمت
پاسخ:
سلام اگه از راه قانونی بخواین پیش برین بله راهی نیس جز اینکه باید خسارت بدین بابت انقال. در این جور مواقع بهترین راه راضی کردن مدیر یا مافوق مربوطه هست تا از این طریق مشکل انتقال حل بشه وگرنه باید یا بمونید یا هم خسارت بدین
سلام وقت بخیر دوساله کارمند پیمانی آموزش و پرورش هستم تعهد ده ساله از ما گرفتند میشه نهاد دیگه ای استخدام بشیم و ازین نهاد انصراف بدیم؟
پاسخ:
سلام بله میشه ولی بخاطر اون تعهد یکم مشکل ساز میشه براتون چون اگه دستگاه مبدا نخواد برین ازتون هزینه میگیرن
سلام من مدرسه غیر انتفاعی کار میکنم وجدیدا آزمون استخدامی قوه قضاییه قبول شدم ممکنه منو رد کنن؟
سلام درخصوص نیروهای خرید خدمت معین خبری دارید که پیمانی بشن از سال 85 استخدام قراردادی هستیم
سلام.من کارمند مؤسسه ثامن بوم.حالا ادغام شدیم بابانک انصار.رسمی هستم.میتونن اخراج بکنن.یاشرکتی یاقردادی 
پاسخ:
سلام نخیر نمیتونن
سلام بنده از بدو استخدام رسمی قطعی شدم ایا میتونم استعفا بدم و سازمان میتونه موافقت نکنه؟؟؟
پاسخ:
سلام بله چرا نتونید .... این حق شماست تازه اگه چن سال سابقه کار داشته باشین متیونید بازخرید کنید خودتونو .
با سلام وتشکر بابت جواب سوالات
در صورتی که دستگاههی در حای منحل شدن باشدو کارکنان رسمی آزمایشی و رسمی را بعنوان مازاد به استانداری معرفی کنندشرایط حقوق ودیگر مسائل چگونه مشود ممنون
پاسخ:
سلام اصولا باید منتقل کنند به دستگاه دیگر اینکه چه تصمیمی بگیرن شخص نمیشه تابحال همچین چیزی بنده نشنیده ام اتفاق بیفته
ارمند رسمی آزمایشی هستم که بیش از 5سال بصورت آزمایشی در حال فعالیت هستم بعد از پیگیری برای نبدیل وضعیت وگرفتن مجوز وتایید کمیته مذکور برای تبدیل وضعیت مدیران سازمانی تصمیم به کوچک کردن سازمان وکاهش نیرو گرفتن و من هنوز در مرحله گزینشم که میگن شما مازادید بدون هیچ تخلف یا مشکلی تصمیم به اخراج من گرفتندچه کار کنم 
خواهشنا مشورت بدید آیا من رو میتونند اماده خدمت کنند من به کجا مراجعه کنم.آیا بدلیل اینکه دانشکده های وابسته به دستگاههای اجرایی باید منحل  بشند دلیل به این کار درست است
کارمند رسمی آزمایشی هستم که بیش از 5سال بصورت آزمایشی در حال فعالیت هستم بعد از پیگیری برای نبدیل وضعیت وگرفتن مجوز وتایید کمیته مذکور برای تبدیل وضعیت مدیران سازمانی تصمیم به کوچک کردن سازمان وکاهش نیرو گرفتن و من هنوز در مرحله گزینشم که میگن شما مازادید بدون هیچ تخلف یا مشکلی تصمیم به اخراج من گرفتندچه کار کنم 
پاسخ:
سلام بنظر ما وقتی شما کارمند رسمی حساب میشین نمیتونن بیرونتون کنن فقط میتونن اعتراض کنن
سلام من کارمند پیمانی 13سال سابقه ام در حال تببدیل وضعیت به رسمی آزمایشی هستم ولی بدون هیچ دلیلی و توصیحی نامه عدم نیاز دادن وگفتن با شما قرارداد نمی بندیم من چه خاکی به سرم کنم کمکم کنید هیچ مشکلی وتخلف هم نداشتم
پاسخ:
سلام به دیوان عدالت شکایت کنید البته اول درخواست کنید اگه نیاز ندارن به سازمان دیگه منتقلتون کنن و با درخواست انتقالیتون موافقت کنن و اگه این نشده آخرین راهکار شکایته
با سلام.
 من کارمند پیمانی هستم در بدو استخدام یک تعهد 10 سال از گرفتن، بدون اینکه در زمان ثبت نام در آگهی استخدام این شرط نوشته شده باشه،
آیا گرفتن تعهد محضری در بدو استخدام قانونی است، در صورت غیرقانونی بودن طبق چه قانون و ماده ای؟



پاسخ:
والا قانونی یا غیرقانونی بودنشو نمیدونیم ولی الان همه ادارات همچین تعهدی را میگیرن و بنظر من در این خصوص نمیشه کاری کرد ولی اگه بعد شروع بکار قصد انتقال دارین بنظر ما یکی دوسالی صبر کنید بعد درخواستتون رو مطرح کنید معمولا اگه درخواست انتقال از شهرستان به مرکز استان نباشه موافقت میکنن

سلام من کارمند پیمانی یکی از ادارات دولتی هستم الان 10سال و33روز است در اونجا کارمیکنم وبا مدیررابطه خوبی ندارم برای من نامه عدم نیاز زده آیا می تونن بعد این مدت من را اخراج کنند


پاسخ:
سلام نه نمیتونن منتها میتونن بجای دیگه منتقلتون کنن
سلام من حدود شش ماه استخدام شهرداری شدم تا الان کد مستخدمی  واسمون صادر  نکرده  تعهد محضری هفت ساله پیمانی دادیم  ولی حکمی بهمون ندادن تا اینکه دو روز پیش  قرار داد  شش ماهه تا پیایان امسال دادن بدون کد مستخدمی  اگر هم سوال کنیم ناراحت میشن و تهدیدگونه رفتار میکنن  آیا من میتونم کاری کنم و به حق و حقوقم برسم  آیا براحتی میتوانند اخراجمون کنن و قانونی نیست از م حمایت کنه از طریق آزمون ۹۴ استخدام شدم طبق قانون باید پس از یکماه کد مستخدمی صادر بشه ولی کلا حکمی که قرار داد تا پایان ۹۶ بود چند ماهه هم بود بدون کد مستخدمی بود  و فوق العده ویژه هم صفر بود و آیتمهای دیگه رو هم حذف  بود  شهرداری آبادان

پاسخ:
خب چرا میتونین برین با سازمان برنامه وبودجوه استانتون حرف بزنین بهتون راهکار نشون میدن
با سلام
آیا حقوق کارمند پیمانی با رسمی قطعی متفاوت است؟ کارمند رسمی چه مقدار ممکن است افزایش حقوق داشته باشد
پاسخ:
سلام ... تو حقوقشون هیچ تفاوتی نداره البته در شرایط یکسان مگه اینکه سنوات داشته باشه یکی
سلام.یکساله استخدام پیمانی اموزش و پرورشم ایا امکان دارد ازمون های استخدامی سایر دستگاه ها شرکت کنم و درصورت قبولی از اموزش و  انصراف بدم؟
پاسخ:
سلام بله جدیدا بخشنامش اومده
با تشکر از جواب شما آیا با شرایطی که گفتم کارکند رسمی ازمایشی را می توانند اخراج کنند
پاسخ:
نه نمیتونن
با سلام کارمند رسمی آزمایشی هستم که بیش از سه سال به صورت رسمی آزمایشی در سازمان هستم ودر کمیته اجرایی یا کمیته های اداری بهمجوز رسمی قطعی تایید شدم ولی در مرحله گزینش ، سازمان اعلام میکنه با توجه به تغییر وظایف سازمان ویا کاهش نیرو ییم و کار ما تو این مرحله مونده وهیچ گزینشی صورن نگرفته وحدود10نفریم آیا مارو می توانند اخراج کنند بدلیل مازاد نیرو وتکلیف ما چیست . میتونیم به دیوان عدالت شکایت کنیم
پاسخ:
سلام فعلا صبر کنید اگه دیدین این مرحله یکم طول کشید بله میتونید شکایت کنید
سلام آیا سازمان می تواندکارکنان رسمی وپیمانی را بدلیل تغییر وظایف سازمانی بدون رای دادگاه اخراج کنند
پاسخ:
سلام رسمی رو نه ولی پیمانی رو میشه چون مدت قرارداد ممکنه تموم بشه وسازمان هم نیاز نداشته باشه اینم به ندرت اتفاق میفته من خودم تابحال ندیدم
با سلام من بیشتر از 3سال کارمند رسمی وازمایشی در محیط آموزشی دانشگاهی مشغولم وبنا به ساسیتهای سازمات ماهیت مرکز ما از آموزشی وزارت علوم خارج میشود ایا می توانند کارکنان رسمی وپیمانی را به این دلیل اخراج کنند
۰۳ اسفند ۹۶ ، ۰۳:۱۲ پیمانی ارتش
با عرض سلام
من آخرین سال پیمانی بودنمه میخواستم بدونم باز هم باید در آزمون شرکت کنم یا خیر؟
پاسخ:
سلام نخیر فقط باید گزینش شین
با سلام در حال حاضر یکسال است بصورت پیمانی در اداره ای دولتی مشغول به کار هستم .از ما تعهد محضری 10 ساله اخذ کرده اند.آیا من می توانم برای انتقال خود از دستگاهی که در حال حاضر در آن مشغول به خدمت هستم ، برای انتقال به   آموزش و پرورش(به عنوان معلم) اقدام کنم ؟
پاسخ:
سلام بله میتونین منتها باید دستگاه مبدا و مقصد موافقت کنن
با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید اگه مقدوره در مورد این سوال توضیح کوتاهی بفرمایید
شخصی که از طریق آزمون استخدامی بصورت پیمانی پذیرفته میشه و شروع به کار می کنه، در صورت انصراف دوباره می‌تونه در آزمون استخدامی شرکت کنه؟ آیا در صورت انصراف باید خسارتی به سازمان مربوطه پرداخت کنه؟ و در نهایت اینکه اگه زمانی که کارمند پیمانی هستش در آزمون استخدامی سازمان دیگری شرکت کنه و پذیرفته بشه می‌تونه سازمان فعلی رو ترک و به سازمان جدید بره؟
پاسخ:
سلام ...
بله میتونه منتها بقول خودتون اون خسارت رو جبران کنه بشرطی که در آگهی آزمون به این خسارت اشاره کرده باشن اگر اونجا جزو شرایط استعفا نباشه دیگه لازم نیس ...
بله میتونه منتها باید یجوری اقدام کنه که قبل اخذ کد مستخدمی توسط دستگاه جدید دستگاه قبلی کد مستخدمیشو باطل کنه اگه ناهماهنگی پیش بیاد ممکنه هر دو رو هم از دست بده چون شرط اخذ کد مستخدمی کارمند نبودن هست و نداشتن کد مستخدمی
۰۲ دی ۹۶ ، ۱۶:۲۵ کارمند پیمانی
باسلام من استخدام پیمانی شدم اما هنوز شروع به کار نکردم و می خواهم انصراف بدم ایا می تونم دوباره در ازمون های استخدامی شرکت کنم
پاسخ:
بله میشه باید انصراف کتبی ببرین به اداره بدین
سلام .بصورت پیمانی در نیروی انتظامی مشغول می باشم و ازمون استخدامی دادم در یکی از وزارت خانه ها و قبول شدم و تمام مراحلم طی شده ب جز تاییده تحصیلی.و حالیه از نیروی انتظامی در حال طی مراحل استعفا هستم ب نظر شما برای مراحل بعدی استخدام در وزارتخانه در اینده مشکلی ب وجود نمیاد؟اگه میاد چطوری میشه خواهش میکنم توضیح بدید خیلی حیاتیه
پاسخ:
سلام تاجاییکه ما من اطلاع دارم بعد از اشتغال به کار در نیروهای نظامی وانتظامی امکان خدمت در سایر دستگاهها وجود نداشت الانم فک کنم اینجوری باشه شما بنظرم من اول از این موضوع اطاع دقیق پیدا کنین بعد اقدام کنین چون ممکنه هر دو از دستتون بره اینو هم میتونید از سازمان برنامه برنامه وبودجه استانتون بپرسین که موقع گرفتن کد استخدامی در دستگاه جدید مشکلی پیش نمیاد که ؟؟؟ یا موقع گرفتن استعلامات؟؟؟
با سلام خدمت شما 
من یه سوال داشتم در ارگانهای نظامی که اکثر استخدامیهاش پیمانی ۵ ساله شده آیا بعد از ۵ سال امکانش هست رسمیمون کنند یا نه ؟
پاسخ:
سلام بله چرا امکانش نباشه
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۴۴ جبار بختیاری
باسلام اینجانب معلول جسمی حرکتی هستم وبصورت پیمانی درسال 86ازطریق آزمون استخدامی استخدام بیمارستان کمیجان استان مرکزی شدم بعنوان مددکارولی تاکنون بدلیل عدم نیازدرواحدهای دیگربغیرازردیف خودم که کلاغیرفعال است وفقط درحکم استخدامی ام لحاظ شده مشغول بوده وهم اکنون هم رسمی شده ام وخواستم ببینم آیا میشود ازارگان مربوطه بدلیل عدم بکارگیریم درردیف استخدامی ام که باشرایطم بیشترسازگاراست شاکی شوم واصلا این مساله به انتقالی دادنم که بدلیل کمبود نیروموافقت نمیشود کمک کند
پاسخ:
سلام طبق قانون باید هر کسی در واحد خودش کار کنید واینکه شما به نتیجه میرسین یا نه بستگی به نظر مدیریت داره معمولا توایران اکثر مسئولان در رسته غیر از رسته خودشون مشغلون و فعالیت میکنن.
۱۵ خرداد ۹۶ ، ۲۱:۰۰ کارمند پیمانی
آیا کارمند پیمانی را میتوان اخراج کرد یا اینکه در صورت عدم تمایل کارمند قرار داد فسخ می شود؟
در استخدام آموزش و پرورش پیمانی آیا امکان انتقال به دانشگاه وجود داره؟
با سلام 
کارمند رسمی هستم با 15 سال سابقه می خواهم استعفا بدهم اما می گویند در صورتی موافقت می کنیم و هیچ مبلغی تعلق نمی گیرد اما اگر پیمانی بودی سنوات خدمت به ازای هر سال یک ماه آخرین حقوق تعلق می گیرد. این واقعا تبعیض ناروایی است لطفا کمک کنید از چه راهی وارد شوم تا حقم بیش از این ضایع نشود!!
پاسخ:
درست نگفتن شما درین صورت بازخرید میشه شرایططتون فک کنم
دستورالعمل تبدیل وضعیت کارمندان رسمی آزمایشی (بخشنامه شماره 12175/93/200 مورخ 11/9/1393 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور)

(23)

دستورالعمل تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی (بخشنامه شماره 12175/93/200 مورخ 11/9/1393 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور)

مشاهده و دانلود متن کامل بخشنامه در فرمت پی دی اف (pdf)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ 19/8/1393 به منظور تحقق بند دو سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی» و به استناد ماده دو آیین‌نامه اجرایی تبصره سه ماده (46) قانون مدیریت خدمات کشوری، «دستورالعمل تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی» را در (10) ماده و پنج تبصره، به انضمام «فرم تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی» تصویب نمود؛ مراتب به همراه راهنمای تکمیل فرم، جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، تأیید صلاحیت کارمندان آزمایشی و تعیین وضعیت آنان، بر اساس دستورالعمل پیوست صورت خواهد پذیرفت و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.

مقتضی است به منظور اجرای دقیق این دستورالعمل، واحدهای منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به آموزش اجرای دستورالعمل و شیوه تکمیل فرم مربوط، اقدام نمایند.

دستورالعمل تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی

به استناد ماده دو آیین‌نامه اجرایی تبصره سه ماده (46) قانون مدیریت خدمات کشوری، وظایف کارگروه تخصصی تعیین صلاحیت کارمندانی که دوره آزمایشی خود را طی می‌نمایند و نحوه تأیید صلاحیت و تعیین وضعیت این کارمندان به شرح ذیل است.

ماده 1- کارگروه تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی دستگاه اجرایی که در این دستورالعمل کارگروه نامیده می‌شود، وظایف زیر را برعهده دارد:

الف- بررسی اطلاعات اخذ شده در قالب فرم پیوست این دستورالعمل با عنوان «تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی» که بر اساس راهنمای تکمیل فرم، تنظیم می‌شود.

ب- ارزیابی صلاحیت کارمندانی که دوره آزمایشی خود را طی می‌نمایند (مدت سه سال اول یا دو سال تمدیدی).

ج- تصمیم‌گیری در خصوص ادامه خدمت کارمندان آزمایشی مطابق با یکی از روش‌های موضوع ماده (46)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری و ساز و کارهای مذکور در این دستورالعمل.

د- رسیدگی به شکایات کارمندان در مورد نتایج ارزیابی.

تبصره 1- تبدیل وضعیت کارمندان آزمایشی به رسمی علاوه بر طی شرایط مذکور در این دستورالعمل، منوط به گذراندن سه سال دوره آزمایشی بوده و در صورت تمدید، گذراندن دو سال دوره آزمایشی الزامی است.

تبصره 2- تبدیل وضع کارمندان آزمایشی به پیمانی و یا لغو حکم آن‌ها نیاز به طی کامل دوره‌های سه ساله و یا دوساله آزمایشی ندارد.

تبصره 3- واحدهای منابع انسانی (یا عناوین مشابه) در دستگاه‌های اجرایی، وظایف دبیرخانه‌ای کارگروه را برعهده دارند.

ماده 2- فرایند جمع‌آوری اطلاعات و اخذ تصمیم، به ترتیب ذیل است.

الف- دبیرخانه موظف است حداقل شش ماه قبل از انقضاء مدت سه سال اول و یا مهلت دو سال تمدید شده، فرم «تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی» را برای واحد محل خدمت کارمند ارسال و همزمان از واحدهای گزینش، آموزش، تخلفات اداری، ارزیابی عملکرد، مسئول سامانه حضور و غیاب و... اطلاعات لازم را مطابق با دستورالعمل استعلام نماید.

ب- واحدهای ذیربط موظفند حداکثر ظرف مدت 10 روز، نسبت به تکمیل دقیق فرم‌ها و تنظیم پاسخ صریح و شفاف به استعلام‌ها و ارسال آن‌ها به دبیرخانه کارگروه (واحد منابع انسانی) اقدام نمایند.

فرم کارکنان شاغل در واحدهای ذیربط نظیر ادارت شهرستان ها، مدیریت ها، ادارات کل، مراکز، معاونت ها و... و برخی از واحدهای عملیاتی بزرگ (مانند بیمارستان ها، زندان ها و مجتمع های ورزشی) حسب تشخیص کارگروه موضوع ماده یک، توسط مدیر این واحدها تکمیل و به تأیید رییس یا مقام بالاتر می رسد (قسمت اول و دوم ردیف 14 فرم موضوع ماده یک).

ج- دبیرخانه موظف است حداکثر ظرف مدت 20 روز، فرم ها و استعلام های دریافت شده را به منظور کسب اطمینان از صحت و کیفیت اطلاعات، بررسی و نتیجه را برای اخذ تصمیم به کارگروه ارسال نماید و در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، دبیرخانه باید پیش از ارسال فرم ها به کارگروه، اصلاحات لازم را در تعامل با واحدهای ذیربط اعمال نماید.

د- کارگروه موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی مستندات و اتخاذ تصمیم در مورد کارمندان ذیربط اقدام نماید.

هـ- دبیرخانه موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته، بر اساس تصمیمات متخذه، احکام را صادر نماید.

ماده 3- تبدیل حکم استخدامی کارمند پس از طی دوره آزمایشی سه ساله و یا دو ساله (تمدیدی) به رسمی، مشروط به احراز شرایط ذیل است:

الف- ارائه گواهینامه های مربوط به گذراندن دوره های آموزشی، مطابق با نظام آموزش کارکنان دولت.

ب- اخذ تأیید گزینش مبنی بر بلامانع بودن تبدیل وضعیت کارمند از آزمایشی به رسمی.

ج- عدم محکومیت به یکی از مجازات های بند «ب»، «ج»، «د»، «هـ»، «و» و «ز» ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره آزمایشی.

د- کسب حداقل 185 امتیاز از مجموع امتیازات کسب شده بر اساس فرم «تعیین وضعیت کارمندان آزمایشی» در طول دوره آزمایشی، موضوع ماده یک این دستورالعمل.

تبصره: در صورت کسب حداقل 185 امتیاز (مذکور در ردیف د) و عدم طی دوره آزمایشی مقرر و یا عدم دریافت نظر گزینش، دوره آزمایشی کارمند، دو سال تمدید می شود و در صورت عدم گذراندن دوره آموزشی در مدت 5 سال (آزمایشی)، کارمند به پیمانی تبدیل وضع می یابد.

ماده 4- چنانچه کارمند، بر اساس موضوع ماده سه به رسمی تبدیل وضع نیابد؛ مشروط به طی دوره های آموزشی مقرر، مطابق امتیازی که کسب می نماید به یکی از حالت های ذیل تبدیل وضع می یابد (مطابق با تبصره ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری).

الف- بین 165 تا 185 امتیاز؛ تمدید دو ساله دوره آزمایشی

ب- بین 135 تا 165 امتیاز؛ تبدیل به استخدام پیمانی

ج- کمتر از 135 امتیاز؛ لغو حکم و پایان خدمت

ماده 5- در مورد افرادی که مشمول بند الف ماده چهار می شوند؛ پس از طی دوره دو ساله آزمایشی تمدید شده و گذراندن دوره های آموزشی مقرر، مشروط به کسب امتیاز مذکور در بندهای این ماده با وی به یکی از روش های زیر رفتار می شود.

الف- بالاتر از 18 امتیاز؛ تبدیل به استخدام رسمی

ب- بین 135 تا 185 امتیاز؛ تبدیل به استخدام پیمانی

ج- کمتر از 135 امتیاز؛ لغو حکم و پایان خدمت

تبصره: اعمال هر یک از حالت های استخدامی مذکور در بندهای «الف» و «ب» مواد چهار و پنج، پس از کسب امتیاز لازم، مشروط به تأیید گزینش برای همان حالت است.

ماده 6- دستگاه موظف است به منظور صیانت از حقوق کارمندان خود نسبت به اجرای فرایند مذکور در این دستورالعمل، به موقع اقدام نماید. چنانچه در پایان سه سال دوره آزمایشی، به دلیل عدم طی فرآیند مذکور در این دستورالعمل، صلاحیت های کارمند احراز نگردد؛ دوره آزمایشی فرد، دو سال تمدید می شود و در پایان پنج سال در صورتی که مطابق با این دستورالعمل، صلاحیت کارمند برای رسمی شدن به هر دلیل به تأیید کارگروه نرسد، به تشخیص بالاترین مقام دستگاه، کارمند به پیمانی تبدیل وضع می یابد یا حکم وی لغو می گردد.

ماده 7- در خصوص کارمندانی که در طول دوره آزمایشی به دستگاه دیگری انتقال می یابند و یا مأمور می شوند، در صورت انتقال، ارزیابی و تأیید صلاحیت آنها در دستگاه مقصد و در صورت مأموریت، در دستگاه مبدآ، انجام خواهد شد.

ماده 8- کارگروه دستگاه اجرایی مجاز است در صورت تعدد مشمولین این دستورالعمل در واحدهای استانی، نسبت به تشکیل کارگروه استانی با عضویت حداقل سه نفر و با مسئولیت بالاترین مقام استانی اقدام نماید؛ تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه های استانی پس از تأیید توسط کارگروه تخصصی دستگاه در مرکز، قابلیت اجرا خواهد داشت.

ماده 9- یک نسخه از فرم «تأیید وضعیت کارمندان آزمایشی» که به تأیید کارگروه رسیده است باید در پرونده پرسنلی کارمند، نگهداری شود.

ماده 10- دستگاه اجرایی موظف است نسخه ای از فرم تکمیل شده کارمندانی که مطابق این دستورالعمل، رسمی می شوند را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه کارمند ایران (karmandiran.ir) برای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ارسال نماید تا پس از تأیید فرایند طی شده، نسبت به صدور شماره کارمندی رسمی اقدام شود.

محمود عسکری آزاد- جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

رسمی قطعی ورسمی ازمایشی روتوضیح ندادی؟همینطورتفاوت اینهاباپیمانی؟واینکه عدم رضایت ازکارمستخدم پیمانی تاچه حدوچگونه بایدباشدتامستوجب اخراج شود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی