---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ

۱

تعدیل نیرو در فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ

کار در پارس جنوبی

خبرگزاری تسنیم: مسئولان شرکت ملی نفت ایران هر چند بر روی شمارش معکوس بهره برداری از طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی حساب باز کرده اند اما به دلیل مشکلات مدیریتی و عدم تخصیص صحیح منابع مالی با تعدیل نیرو روبرو شده است.

 به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی این روزها به یکی از طرح های اولویت دار صنعت نفت کشور تبدیل شده است به طوری که رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز بهره‌برداری و تولید گاز از این پروژه مشترک گازی خبر داده است.

همزمان با این اظهار نظر مسئولان ایدرو هم با انتشار گزارشی، اعلام کرده اند که تا پایان آبان ماه سال جاری تولید گاز با ظرفیت 12.5 میلیون متر مکعب و با راه اندازی یک ردیف شیرین سازی گاز رسما آغاز خواهد شد.

با این وجود اخبار کسب شده از عسلویه نشان می دهد که به دلیل عدم پرداخت منابع مالی به پیمانکاران شاغل در طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی توسط پیمانکار اصلی این پروژه هم اکنون برخی از پیمانکاران بخش های مختلف طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده و یا اقدام به تعدیل نیرو کرده اند.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت ملی نفت ایران بیشترین حمایت مالی را از طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی کرده است و بیشترین منابع مالی در بین همه‌ی فازهای پارس جنوبی در سال جاری به فاز 17 و 18 این میدان مشترک اختصاص یافته است.

هم اکنون تعدیل نیرو به دلیل عدم مدیریت منابع مالی در طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی منجر به کند شدن روند توسعه این فاز مشترک گازی شده است که حدود 87 ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه مشترک گازی می گذرد.

از سوی دیگر هر چند برای سال جاری وزیر و مسئولان شرکت ملی نفت ایران وعده افزایش 100 میلیون متر مکعبی تولید گاز با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی را مطرح کرده اند که مشکلات فعلی مدیریتی در طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی به هیچ وجه منجر به تحقق اهداف کلان گازی وزارت نفت تا پایان سال جاری نخواهد شد.

بر اساس گزارش های رسمی شرکت ملی نفت ایران با بهره برداری از هر فاز استاندارد پارس جنوبی روزانه 10 تا 15 میلیون دلار درآمد جدید از محل تولید گاز طبیعی، میعانات گازی، گاز مایع و گوگرد حاصل می شود که تاخیرهای فعلی در طرح توسعه پارس جنوبی عدم النفع اقتصادی هم برای کشور به همراه دارد.

پیش از این گزارش شده بود که یکی از مدیران اسبق شرکتهای تابع شرکت ملی نفت ایران به عنوان مدیرعامل یکی از شرکتهای پیمانکار طرح توسعه فاز 17 و 18 منصوب شده است که حتی توسط دستگاه های نظارتی تحت پیگرد قرار گرفته بود.

این مدیر تازه منصوب شده اخیرا جابه جایی‌های گسترده‌ای که در این شرکت انجام داده و استخدام افراد جدید با حقوق‌های چندین میلیون تومانی که به گفته برخی از کارکنان و مدیران، از گروه آشنایان این مدیرعامل جدید هستند، موجبات این امر را فراهم کرده که نباید به طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی و رسیدن گاز آن به دست مصرف کنندگان در زمستان سال جاری زیاد دلخوش کرد.

زیرا این افراد کمترین سابقه را در حوزه بالادستی صنعت نفت داشته و یا به طور کلی از سابقه فعالیت در این حوزه بی‌بهره هستند.

تغییرات لزوما به معنای بدتر شدن اوضاع در یک مجموعه نیست، ولی شنیده شده است یکی از مهمترین دلایل انتصاب آشنایان این مدیر جدید در سمت های مختلف مدیریتی در مجموعه این شرکت، تسهیل و تسریع در اخذ مجوز و مصوبات لازم از هیئت مدیره این شرکت پیمانکاری است که تاکنون نیز فایده ای برای توسعه این فاز در بر نداشته است.

این گزارش در پایان تصریح می کند به نظر می رسد مجموعه وزارت نفت قبل از آنکه فرصت را برای توسعه این فاز از دست بدهد، می‌تواند اقدامات اساسی خود را از هم اکنون برای پیگیری این موضوع آغاز کند.

طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم 48 درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم 31 درصد و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی (IOEC) بعنوان پیمانکار بخش دریا با سهم 21 درصد در دست اجرا است.

محصولات این فاز پس از بهره برداری شامل تولید روزانه 2880 تن پروپان-بوتان ( گاز مایع)، 80 هزار بشکه مایعات گازی، 400 تن گوگرد، 50‌ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 70‌ میلیون فوت مکعب گاز اتان برای تحویل به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تولید سالانه یک‌ میلیون تن گاز مایع خواهد بود.

منبع:فارس

نظرات  (۱)

وقتی برای نیروی انسانی ارزشی قایل نباشیم همین میشه . حق استخدام درمجتمع گاز  پارس جنوبی با مهندسهایی  است که تو پروژه های ساختش بودن و کلی عرق ریختن و زحمت فراوان کشیدن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی