---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۱۴ ب.ظ

۱



 مشروح گفت وگوی تلویزیونی  علی عماد معاون استاندارخوزستان

علی عماد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارخوزستان شب گذشته درنشست ویژه خبری سیمای مرکزخوزستان حضوریافت و گزارشی ازبرنامه های این استان درخصوص استخدامی ها و  کاهش بیکاری ارایه داد.

  وی گفت :  در راس سیاست گذاری اشتغال در استان , کارگروهی هست به اسم "کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری " که به ریاست استاندار محترم تشکیل شده است و دبیری ان به عهده مدیر کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی است .

   عماد افزود:  این کار گروه 2 سیاست کلی را در استان برای اشتغال دنبال می کند که وضعیت اشتغال در استان حفظ و از تعطیلی واحدهای فعال جلوگیری شود.

  معاون استاندارخوزستان افزود: تیمی تشکیل شده است که به این واحدها مراجعه می کنند و نواقص و مشکلاتی را که دارند برطرف می کنند.

  عماد افزود: موضوع بعدی ظرفیت سازی در همین واحدهای تولیدی است و سیاست این کارگروه بر این است که این ظرفیت را افزایش دهند تا مجموعه های تولیدی بتوانند نیروهای بیشتری را در مجموعه خودشان جذب کنند.  همچنین  واحدهای تولیدی جدید نیزبرنامه ای برای جذب دارند. به عنوان نمونه کارخانه  آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان و فولاد شادگان و مانند طرح 550 هزار هکتاری که حدودا 6 هزار نفر را مشغول بکار کرده است از زمینه های اشتغال جدیدی است که درهمین شورا به ان رسیدگی و سیاست گذاری شده است.

  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان  گفت: سیاست گذاری دیگر اینکه هر شرکت خارجی که وارد ایران می شود به ازای هر یک نفر خارجی که وارد کار می کند می بایست 3 نفر ایرانی را نیزجذب نماید.

   عماد بااشاره به درخواست برخی از شهروندان اهوازی پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان اداری گفت : تصمیمات درمورد بازنشستگان در حد کلان کشور است و افزایش حقوق بازنشستگان در دست افرادی است که در دستگاه های دولتی و اجرایی مشغول بکار هستند و همان درصد افزایشی  که به کارکنان تعلق  پیدا می کند , حقوق بازنشستگان نیز افزایش می یابد .

   عماد افزود: با این وجود  مجموعه ای مردمی از خود بازنشستگان تشکیل شد تا بتوانیم مشکلات بازنشستگان را به مرکز منتقل کنیم. خود ما هم بر این واقف هستیم که درامد بازنشستگان با هزینه های زندگی همخوانی ندارد و امیدواریم شرایطی ایجاد شود که منابع بیشتری در اختیارباشد که بتواند پاسخگوی رفاه این عزیزان باشد.

  معاون استاندارخوزستان درپاسخ به این سووال مجری سیمای مرکزخوزستان مبنی براینکه چه اقداماتی برای جذب جوانان صورت گرفته است که مردم هرچه سریعتر بتوانند نتیجه این اقدامات را ببینند؟ گفت : طبق امارسال 91حدود 300 هزار بیکار در استان وجود دارد .

  عماد افزود:  دولت های قبل نتوانستند  به تعهدهای خود در زمینه اشتغال عمل کنند و این تعداد نیروی بیکار در استان وجود دارد . دستگاه های اجرایی نیز به دلیل جذب نیروی بیش از حد , دیگر توان جذب نیروی جدید ندارند ولی با این حال دو ازمون برای استخدام نیرو  برگزار شد که یکی در خرداد ماه و دیگری  در اسفند ماه سال 91 برگزارشد  . با پیگیری و جدیتی که شخص استاندار برای جذب این عزیزان انجام داد ,  خوشبختانه در یک ماه گذشته مشکل این عزیزان حل شد و به امید خدا کسانی که در ازمون خرداد 91 بوده اند در اسفند امسال به عنوان کارورز مشغول خواهند شد و از اول سال 94 حقوق انان برقرار خواهد شد و رسما کارگزار دولت خواهندشد..

  معاون استاندارخوزستان افزود:  در رابطه با ازمون اسفند 91 که انجام شد پالایش نیروها انجام شده است و تمام جوانب برای جذب این عزیزان رعایت شده است .

  عماد ادامه داد :  تلاش بر این است که این عزیزان  در نیمه دوم فروردین ماه به واحدهای گزینش معرفی شوند و امیدواریم که بتوانیم تا تیرماه این عزیزان را مشغول به کار کنیم.

   وی درپاسخ به این سووال که برای حمایت از پژوهشگران وجلوگیری از خروج نیروهای جوان  ازاستان , دولت چه برنامه ای دارد؟ گفت :  سیاست ما بر این است که  پژوهش را به صورت تجاری در آوریم . یعنی دستگاه های اجرایی نیاز سنجی کنند که چه نیازی به پژوهش دارند و این نیازها را ارائه دهند و پژوهشگر این نیازها را مورد مطالعه قرار دهد و راهکار خود را ارائه نماید.

  عماد افزود:  پژوهشگران می توانند با مراجه به اداره کل  اموزش و پژوهش استانداری راهنمایی های لازم را اخذ کنند.

 وی افزود:  برای جذب جوانان  خلاق و پرتلاش , مجموعه پارک علمی و فناوری شکل گرفته است و شرکت هایی که می توانند در انجا فعالیت کنند اماده پذیرای این جوانان هستند و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

   عماد درپاسخ به  سووال مجری صدا و سیمای مرکزخوزستان پیرامون بودجه سال 94 که در این بودجه برای اشتغال جوانان چه تمهیداتی اندیشیده شده  است؟ گفت : دولت در بودجه برای اشتغال جوانان ,رقم قابل ملاحظه ای رو پیش بینی کرده است که این نشانگر اهمیت به این موضوع است و با تلاشی که استاندار خواهند داشت امیدواریم بتوانیم این رقم را برای اشتغال جوانان بکار بگیریم.

   معاون استاندارخوزستان درپاسخ به این سووال که چرا به ادارات خوزستان که کمبود نیرو دارند مجوز استخدام داده نمی شود؟ گفت :  بر اساس نقشه راه اصلاخ نظام اداری ,  دولت بنا دارد که از تصدی گری خودش را جدا کند و به بحث نظارت و سیاست گذاری بپردازد . برای اینکار لازم است که دولت کوچک شود و بخش اعظمی ار مسوولیت های اجرایی خود  را به بخش خصوص بسپارد و بر اساس این سیاست ,  دولت در حال کوچک شدن و چابک شدن است  .

  عماد افزود:  سیاست بر این است که دولت نظارت و سیاست گذاری کند و برای اینکار امکان جذب نیرو در دستگاه های دولتی واقعا وجود ندارد و این جذبی هم که شکل می گیرد بخاطر نیروهایی بوده است که ریزش پیدا کرده اند که به دلیل بازنشستگی و یا انتقال و یا اخراج بوده است.

 وی افزود: این نیروهای جدید , جایگزین می شوند و بخش خصوصی می تواند با هزینه کمتر و تعداد نیروی بیشتر این خدمات را در اختیار مردم قرار دهد و راه توسعه کشور نیز در کوچک شدن و چابک شدن دولت است.

  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارخوزستان درپاسخ به این سووال که  وضعیت کسانی که در ازمون ورودی نفت قبول و به شرکت ملی حفاری معرفی شده اند,  چرا هنوز بکار گیری نشده اند ؟ گفت :  شرکت های دولتی قانون خاص خودشان را دارند و ازمون هایشان هم از طریق خودشان به طور متمرکز مورد بررسی خواهد گرفت ولی پیگیر بوده ایم که مشکل این عزیزان حل بشود و جزو برنامه های کاری خواهیم گذاشت و مکاتباتی نیز انجام داده این هرچند که هنوز نتیجه ای دست ما نرسیده است که خدمت این عزیزان عرض کنیم ولی مورد را منتقل خواهم کرد به مسئولین مربوطه که پیگیر این  موضوع شوند.

  عماد درادامه درپاسخ به این سووال که چرا در کارخانه ها و شرکت های استان از نیروهای غیر بومی استفاد ه می شود؟ گفت :  شرکت هایی که دولتی هستند از طریق ازمون نیرو استخدام می کنند و معمولا نیز جذب نیرو از طریق ازمون از سراسر کشور انجام می شود و این از اختیار استان خارج است و با تاکیدی که استاندار محترم داشته اند و هماهنگی که با شخص استاندار انجام شده است طبعا این حق مسلم نیروهایی هست که در استان خوزستان زندگی می کنند . اما این یک موضوع قانونی است و دست ما را برای دخالت در این امربسته است ولی امیدوار هستیم با اختیاراتی که در اینده برای استان قائل خواهند شد این موضوعات را یکنواخت و یکپارچه برای جذب نیروهای بومی کنیم.

  معاون استاندارخوزستان درپاسخ به سووال اینکه  چرابرای  تامین کمبود نیروهای اموزش و پرورش استخدام جدیدی برای فارغ التحصیلان بومی استان تعریف نشده است؟ گفت :  جذب در اموزش و پرورش نیاز به مصوبه مجلس و ابلاغ هیات دولت دارد. پیگیری ها و راهکارهایی در امورش و پرورش شکل گرفته است ولی به دلیل نبود مجوز نمی توانند  نیروهای جدید جذب کنند ولی براساس مجوز قانونی , آموزش پرورش  از انها به عنوان نیروی موقت استفاده خواهد کرد  و اگر مصوبه ای برای جذب نیرو دادند قطعا از نیروهای بومی استان جذب خواهد شد.

  عماد درپایان درپاسخ  به این سووال که در خصوص تعیین تکلیف نیروهای شرکتی در حوزه های مختلف که تکلیف و تبدیل وضعیت انها چه خواهد شد؟ افزود: فعلا دولت برای تبدیل وضعیت اجازه نداده است و در همان نقشه راه اصلاح نظام اداری , تکالیفی  برای دستگاه های اجرایی مشخص شده است و ما بر اساس ان تکالیف حرکت خواهیم کرد . امامنتظر دستورالعمل هستیم که با صادرشدن دستورالعمل وضعیت انها را مشخص خواهیم کرد .

۹۳/۱۰/۳۰
مدیرسایت

نظرات  (۱)

۳۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۰۴ اسفند خوزستان
ایشون امیدواری های زیادی دادن ولی ای کاش میگفتن که نتایج آزمون اسفند خوزستان کی اعلام میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی