---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ

۱

تهران - ایرنا - بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است پس از بررسی پیشنهادهای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پایان یافت.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی را 28 مردادماه با 171 رای موافق، 26 رای مخالف و 5 رای ممتنع از 228 نماینده حاضر تصویب کردند. جزییات این طرح نیز از اول شهریورماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و در جلسات متمادی مواد این طرح بررسی و تصویب شد.
مجلسی ها در جلسه امروز به بررسی پیشنهادهای نمایندگان برای الحاق بندهایی به این طرح پرداختند اما هیچکدام به تصویب نرسید.
علی لاریجانی رییس مجلس در پایان بررسی این طرح از زحمات کمیسیون اجتماعی برای تهیه آن تشکر کرد.
پس از اتمام بررسی این طرح دوفوریتی برای تایید آن به شورای نگهبان ارسال می شود.
مجلسی ها در این طرح تصویب کرده اند که پس از تایید شورای نگهبان بازنشستگان شاغل در دستگاه های اجرایی به غیر از ایثارگران حداکثر 60 روز فرصت دارند که مسوولیت خود را در آن دستگاه اجرایی یا در دستگاه اجرایی به کار گرفته ترک کنند.
نمایندگان مجلس در جلسات گذشته همچنین تصویب کردند که ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر 1386 و سه تبصره آن با مصوبه امروز مجلس به این شرح اصلاح شود:
ماده 95 ـ هرگونه به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات بازخرید یا بازنشسته شده یا می شوند از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به استثنای مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری یا هر دستگاهی که به نحوی از آنها از بودجه کل کشور استفاده می کند، ممنوع و همچنین هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به آنها ممنوع است.
تبصره 1 - افرادی که برخلاف مفاد این قانون به کارگیری شده اند، ظرف مدت 60 روز از تاریخ تصویب این قانون، باید سمت و پست خود را ترک کرده وهرگونه پرداخت تحت هر عنوان به آنان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.
تبصره 2- کارکنان و اعضای هیات مدیره مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این قانون می باشند.
تبصره 3- کلیه قوانین ومقررات عام مغایر این حکم و ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 15 آبان ماه 84 و ماده 91 قانون استخدام کشوری مصوب 31 خرداد 1345 و بند ب ماده 65 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15 دی ماه 89 در خصوص دستگاه های اجرایی نسخ می شود.
گفتنی است ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری شامل روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور، نواب رییس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس و معاونین رییس جمهور، استانداران و سفرا، معاونین وزرا، همچنین نخست وزیران دوران انقلاب و سایر پست های هم طراز می باشد.
علاوه بر حقوق موضوع ماده فوق و امتیاز ویژگی های شاغل که حقوق ثابت تلقی می گردد فوق العاده های این قانون نیز حسب مورد به مقامات تعلق خواهد گرفت.
همچنین مقامات مذکور در این ماده که حداقل دو سال در پست مدیریت های سیاسی انجام وظیفه کرده یا کنند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پایین ترین منصوب شوند چنانچه حقوق ثابت و فوق العاده مستمری آنها در مسوولیت جدید از 80 درصد حقوق ثابت و فوق العاده مستمری وی در پست قبلی کمتر باشد به میزان مابه التفاوت تا 80 درصد را تفاوت تطبیق دریافت خواهند کرد.
همچنین دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوعی این قانون را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه ای یا سمت های خاص و ویژه قضایی تسری دهد.
به گزارش ایرنا ، طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به امضای 137 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود که در مقدمه این طرح بیان شده بکارگیری بازنشستگان در صورتی که تخصص و مسوولیت مربوطه توسط جوانان و یا نیروهای استخدامی موجود امکان پذیر باشد هیچ توجیه منطقی و قابل قبولی ندارد و در واقع این افراد در دو مرحله از مزایای دولتی و بودجه عمومی برخوردار می شوند.
در ادامه مقدمه این طرح طراحان تاکید کردند: حتی در یکی از مصوبات هیات دولت اشاره شده که در صورت اعاده به خدمت بازنشستگان به ازای مدت اشتغال مجدد نیز افراد مشمول پاداش پایان خدمت بوده و حقوق بازنشستگی آنان براساس وضع اخیر، تعیین و برقرار می شود.
در این طرح طراحان یادآور شدند به علت عدم امکان نظارت نهادهای نظارتی بر عملکرد بازنشستگان که به جهت نبود رابطه استخدامی عنوان می شود ممکن است نتوان مجازات های تعیین شده برای کارمنمدلان را در صورت تخلف بر این افراد وضع کرد که باعث می شود نظم اداری مختل شود .
از سوی دیگر بسیاری از رده های مدیریتی و حتی کارشناسی که در حال حاضر متاسفانه توسط بسیاری از بازنشستگان اشتغال شده نیاز به چابکی و چالاکی جوانانی داشته که قطعا از عده بازنشسنگان خارج خواهد بود.
۹۴/۰۶/۲۹
مدیر سوم

نظرات  (۱)

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۱۸ مربی پیش دبستانی گیلانی
الله اکبر 
زنده باشید نماینده های ملت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی