---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۵ ب.ظ

۰

تهران- ایرنا- «باز شدن گره اشتغال؛ مهم ترین دغدغه امروز جامعه»عنوان سرمقاله روزنامه «آفرینش» به قلم «زهرا کیان بخت» است که در آن می خوانیم: افزایش جمعیت، وارد شدن نسل جدید به سنی که داشتن شغل و بر عهده گرفتن مسئولیت های اجتماعی را برای افراد ایجاب می کند، بالا رفتن هزینه های زندگی و نیاز به اشتغال افرادی همچون دانشجویان که تا یک دهه گذشته، ورودشان به عرصه های شغلی، تا زمان مشغول بودن به تحصیل، چندان هم ضروری به نظر نمی رسید، کند شدن و چه بسا متوقف شدن روند عادی استخدام در بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی و... از جمله مسائلی هستند که ضرورت چاره اندیشی های اساسی برای موضوع اشتغال را بیش از گذشته پررنگ می سازند.

 
کیان بخت می افزاید: از آن جایی که اشتغال و عدم وابستگی اقتصادی به دیگران، یکی از گام های نخست کسب استقلال در زندگی افراد است نمی توان انتظار داشت افراد جویای کار، این نیاز را با موارد دیگری همچون تحصیل در دانشگاه، جایگزین کنند. تاثیری که مساله بیکاری یا اشتغال بر روی ابعاد مختلف یک جامعه می گذارد و هیچ جامعه شناسی نمی تواند آن را انکار کند، چیزی است که می تواند مسئولان امر را برای بهبود وضعیت اشتغال در جامعه، مصمم کند. نمی توان انتظار داشت آمار بیکاری بالا باشد اما آمار جرایم، جدایی و طلاق های رسمی و یا گسست های عاطفی، مشکلات اجتماعی همچون نزاع و اعتیاد و پیامدهای آن و از این قبیل، بالا نباشد.

همان طور که برعکس این مساله هم می تواند صادق باشد. افراد جویای کار، چه آن ها که از مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل می شوند و چه آنان که به محض فارغ التحصیلی از دبیرستان یا هنرستان در پی یافتن شغل برمی آیند و چه آن هایی که بدون داشتن تحصیلات در جست وجوی کارند، در سیر کاریابی خود معمولا با چند مشکل اساسی روبه رو هستند. اول این که در بسیاری از محیط های شغلی، با پررنگ شدن روابط و اهمیت غیرقابل انکار آن در روند پذیرش افراد، متقاضیان شغل باید از این امتیاز، به طریقی بهره مند باشند در غیر این صورت، معلوم نیست پروسه کاریابی فرد، تا چه زمانی ادامه پیدا کند و آیا به نتیجه ای نسبتا مطلوب برسد یا خیر.

رواج این مساله، مانند رواج رسمی اشتباه و بد، عامل بروز تشتت ها و هرج و مرج و بی نظمی های بسیاری خواهد بود و جامعه تا مدت ها از جانب آن ضربه خواهد خورد. مساله دیگر به نوع استخدام افراد مربوط می شود. اکنون مدت هاست در بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی، عملا پروسه استخدام افراد به حالت تعلیق درآمده، متوقف شده و یا با روندی بسیار کند و با پذیرش افرادی بسیار معدود و اندک در حال انجام است. در سالیان اخیر بسیاری از جویندگان کار، جذب نهادهای خصوصی شده اند اما مساله این جاست که با شیوع رسم و رسوم های بد، متاسفانه افراد متقاضی شغل، حتی برای به کار گرفته شدن در نهادهای خصوصی هم نیازمند داشتن معرّف هستند.

در کنار این مساله، نمی توان از نظر دور داشت ما در بسیاری از سازمانهای دولتی، نیازمند بکارگیری نیروهایی جدید، تازه نفس، جوان و خلاق هستیم و اگر بنا باشد در برخی سازمان ها، به بهانه داشتن نیروی باتجربه و سابقه دار کافی، از استخدام افراد جدید چشم پوشی شود، سرانجام خیل عظیمی از تحصیل کردگان در رشته های مرتبط با سازمان های مذکور چه خواهد شد؟ چندی پیش، معاون وزیر کار در مصاحبه ای از نیاز ایران به ایجاد 900 هزار فرصت شغلی جدید در هر سال خبر داده بودند. با توجه به این مساله و با درنظر داشتن آمار بیکاران در جامعه، به نظر می رسد مهم ترین دغدغه و مساله اجتماعی حال حاضر جامعه، باز کردن گره اشتغال باشد که به دنبال آن، قطعا بند بسیاری از مشکلات دیگر نیز از پای جامعه باز خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی