---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷ ق.ظ

۰

فرزندان جانبازان و آزادگان مشمول ۳۰درصد سهمیه استخدامی در دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند.

 دستگاه‌های ماده 2 قانون شامل کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، ‌مؤسسات و شرکت‌های دولتی و ملی‌شده تحت پوشش قوه قضاییه و سازمان‌ها و مؤسسات تابعه، صدا و سیما، دانشگاه آزاد، نیروهای مسلح و... هستند. دستگاه‌های نامبرده در ماده2 از چنان عمومیتی برخوردارند که تقریبا هیچ دستگاه، سازمان، شرکت و مؤسسه‌ای از شمول آن خارج نیست. به عبارتی حتی شرکت‌های تحت پوشش قانون کار یا مقررات تأمین اجتماعی و قوانین خاص را هم پوشش می‌دهند. بنابراین نهادی که خارج از تعیین سهمیه استخدامی ایثارگران باشد وجود ندارد و نهادهای متولی به‌ویژه بنیاد شهید نباید اعمال این سهمیه قانونی را فقط در دستگاه‌های اجرایی دولتی دنبال کنند. این سهمیه شامل دو بخش 25درصدی و 5درصدی است که فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان بالای یک‌سال اسارت مشمول سهمیه 25درصدی بوده و فرزندان جانبازان زیر 25درصد و فرزندان آزادگان زیر یک‌سال اسارت از سهمیه 5درصد استخدامی بهره‌مند می‌شوند.

برابر ماده 31 قانون جامع، به‌منظور تشویق کارفرمایان کارگاه‌ها به جذب ایثارگران، دولت موظف است کارفرمایانی که با هماهنگی بنیاد، فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان را جذب و استخدام کنند از مزایایی به شرح زیر برخوردار کند:
1- حق بیمه سهم کارفرما به میزان 50 درصد حداقل به مدت 5سال توسط بنیاد پرداخت شود.
2- کاهش مالیات کارفرمایان این کارگاه‌ها از طریق احتساب 150درصد حقوق پرداختی به افراد جدیدالاستخدام.
3- پرداخت حداقل 75درصد یارانه حداقل حقوق و دستمزد به کارفرمایانی که اقدام به جذب می‌کنند.

فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان مشمول خدمات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که به‌منظور ایجاد، ‌توسعه و تقویت اشتغال و حمایت از فرصت‌های شغلی ایثارگران تشکیل شده است، خواهند شد.

برابر ماده 34 قانون جامع فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان تا 30درصد از امکانات واگذاری غرفه میادین و بازارچه‌های خوداشتغالی، سهمیه پذیرش دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آموزش‌های مهارتی، تخصصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به همراه تسهیلات رفاهی به‌ویژه خوابگاه، اجرای دوره‌های کارورزی خاص فارغ‌التحصیلان توسط دستگاه‌های اجرایی و اعزام نیروی کار به خارج کشور برخوردار می‌شوند.

برابر ماده 35 قانون جامع دولت مکلف است سازوکارهای مناسبی را برای ایجاد مشاغل پایدار برای ایثارگران که فرزندان جانبازان 25درصد و فرزندان آزادگان نیز مشمول آن هستند، در لوایح بودجه سالانه پیش‌بینی کند.

برابر ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم‌ بخشی از مقررات مالی دولت، فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان می‌توانند در تمامی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کلیه سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به‌نحوی از انحا از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و نیز تمامی مؤسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، مشروط بر آنکه پدرشان در این دستگاه‌ها و سازمان‌ها شاغل یا ازکارافتاده شده باشند و درصورتی‌که واجد شرایط عمومی استخدام باشند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در دستگاه پدری جذب و استخدام شوند. سازمان‌های یادشده مکلف به اجرای این قانون هستند.

علاوه بر آن، تمامی دستگاه‌های مشمول قانون جامع موظفند با بازنشستگی هر ایثارگر یکی از فرزندان ایثارگران که فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان نیز جزو آنان هستند را با رعایت شرایط عمومی استخدام در آن دستگاه جذب کنند.

در فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به موضوع مسکن اشاره شده است. فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر فاقد مسکن که قبلا از زمین یا مسکن دولتی استفاده نکرده باشند، مشمول خدمات مذکور در ماده 3 قانون جامع هستند. آنان می‌توانند علاوه بر خدمات این ماده از تسهیلات خرید یا ساخت وام مسکن نیز استفاده کنند.

۹۵/۰۳/۱۸
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی