---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱ ق.ظ

۰


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در آموزش و پرورش یک‌هزار و 100 نفر در قالب هنرآموز و استادکار استخدام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن حسینی‌مقدم صبح امروز در گردهمایی مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش 7 هزار کارآموز وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع 900 هزار دانش‌آموز پایه نهم که امسال وارد پایه دهم شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 350 هزار کارآموز وارد هنرستان‌ها شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: معاونت آموزش متوسطه بر اساس امکانات روستاها و شهرستان‌های کشور وجود دارد سهمیه استان‌ها برای جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها مشخص می‌شود که بر اساس سهمیه مشخص شده در ادارات کل آموزش و پرورش اقدام به جذب کارآموزان می‌شود.

حسینی‌مقدم از وجود 194 رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 41 رشته فنی و حرفه‌ای و 153 رشته مهارتی کاردانش هستند.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی در استان‌ها برخی از رشته‌های جدید احداث و برخی از رشته‌ها حذف می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی در شاخه‌‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، اضافه کرد: در سال گذشته از 5 هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش 2 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای جذب شده‌اند و امسال نیز از 10 هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش یک‌هزار و 100 نفر در قالب هنرآموز و استادکار با این مجموعه استخدام و همکاری می‌کنند.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌های آینده استقرار سه پایه در هنرستان‌هاست، گفت: در این راستا با همکاری سازمان نوسازی مدارس برنامه‌ریزی شده که فضای هنرستان‌ها به این سمت پیش رود.

وی یکی از مباحث مهم در آموزش و پرورش را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانست و یادآور شد: سال گذشته هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه انجام می‌گرفت ولی امسال به دوره اول متوسطه انتقال یافته بنابراین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها آشنا کردن خانواده‌ها با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه اطلاع‌رسانی و توانایی عملکرد هنرستان‌ها باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی کشور تا پایان برنامه ششم باید 48.36 درصد از دانش‌آموزان جذب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شوند، تصریح کرد: از این میزان در سال گذشته 41 درصد دانش‌آموزان جذب شدند ولی با توجه به انتقال هدایت تحصیلی از پایه دوم متوسطه به پایه اول متوسطه امسال با افت 4 درصدی همراه بوده و به حدود 37 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ردیف اعتباری برای تجهیزات هنرستان‌ها وجود دارد و زمانی که اختصاص یافت با توجه به نیاز در بین استان‌ها تقسیم می‌شود، افزود: میزان 2 درصد از اعتبارات گاز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافت و بعد از اجرای این امر تجهیز کردن هنرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود 14 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته و امسال نیز بر اساس ضریب محرومیت و نیاز استان‌ها تجهیزات هنرستان‌ها فراهم شده است.

حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سال گذشته آموزش و پرورش تجهیز مدارس شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده شاهد رونق هنرستان‌ها باشیم.

۹۵

۹۵/۰۸/۱۲
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی