---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۱۷ ق.ظ

۰


  رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه طبق تصویبات مجلس هیچ استخدامی در دولت بدون آزمون انجام نمی‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد که اشتغال باید در بیرون از دولت ایجاد شود و جوانان باید این واقعیت را بپذیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، جمشید انصاری معاون رییس جمهور در نشست هم اندیشی با فرهیختگان استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: قوانین مصوب شده باید در تمام دولت‌ها اجرا شود چراکه تنها مربوط به یک دولت خاص نیست.

وی با بیان اینکه طبق مصوبات مجلس هیچ استخدامی در دولت بدون آزمون انجام نمی‌شود، افزود: امروز  رییس جمهور هم نمی‌تواند کسی را بدون آزمون وارد نظام اداری کشور کند.

این مسوول ادامه داد: برخی توقعات بویژه میان جوانان وجود دارد که هرشخصی بدون آزمون می‌تواند پستی را اختیار کند که این موارد در این دولت وجود ندارد.

معاون رییس جمهور اذعان داشت: در سال ۹۰ طی طرحی به نام مهرآفرین مقرر شده بود که عده‌ای بدون داشتن شرایط لازم به استخدام دولت درآیند که با برخورد رییس مجلس این مصوبه مغایر با قانون تشخیص داده شد و از این طرح جلوگیری شد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشریح کرد: درخواست جوانان در خصوص استفاده دولت از ظرفیت آن‌ها قابل قبول بوده و برخورداری از شرایط سنی یکی از بندهای لازم برای شرکت در آزمون‌های استخدامی است.

انصاری تصریح کرد: جوانان باید برای ورود به کارهای دولتی دانش خود را ارتقاء داده تا بتوانند در آزمون استخدامی در دستگاه‌های دولتی رتبه لازم را کسب کنند.

معاون رییس جمهور بیان کرد: دولت محل حقوق دادن و ایجاد اشتغال نیست بلکه محلی برای ارائه خدمت به مردم است و باید توانمندترین جوانان این مملکت وارد دستگاه‌های اجرایی شوند.

وی اضافه کرد: ما قبول داریم که دولت در زمینه به کارگیری زنان توانمند و با استعداد در مشاغل مدیریتی عملکرد مطلوبی را نداشته است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: برای اینکه زنان تصدی‌گری مشاغل مدیریتی را بر عهده بگیرند باید بسترهای لازم از جمله یارانه را فراهم کنیم که این پیشنهاد به شورای عالی اداری ارائه شده است.

این مسوول تشریح کرد: در استخراج سوابق مدیریتی تاکنون اقدامی برای زنان صورت نگرفته که این بخش نیازمند اصلاحات جدی می‌باشد.

وی با بیان اینکه سقفی به عنوان یارانه برای بانوان تعیین شود، ابراز کرد:  باید دستگاه‌ها را ملزم کنیم تا ۳۰ تا ۴۰ درصد مشاغل مدیریتی و سرپرستی خود را از بین زنان و جوانان انتخاب کنند.

انصاری توضیح داد: در اجرای این طرح ۵۰۰ نیروی توانمند که سابقه مدیریتی ندارند را شناسایی کرده‌ایم و اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی بوده لذا دستگاه‌ها ملزم به استفاده از آن‌ها در پست‌های مدیریتی می‌باشند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: دولت سالانه ۷۵۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌کند اما با توجه به میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر متقاضی شغل در برابر ابن فرصت‌های شغلی نیز سالانه بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر متقاضی باقی می‌ماند.

این مسوول تصریح کرد: اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی انتظار دارند پس از اتمام تحصیل فقط در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند به عنوان یک معضل در کشور است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: کل نیروی انسانی دولت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر است و در برابرآن  ۳٫۵ میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی و ۵ میلیون نفر مشغول به تحصیل در دانشگاه داریم.

انصاری گفت : این آمارها نشان می‌دهد که اشتغال باید در بیرون از دولت ایجاد شود و جوانان باید بپذیرند ظرفیت محدود است و با این شرایط موجود، استخدام در دولت به یک آرزوی محال تبدیل می‌شود.

وی در پایان گفت: باتوجه به چشم انداز ۴ ساله برای پیش بینی ۸ میلیون نفری برای درخواست اشتغال، فارغ التحصیل‌ها باید تکلیف خود را روشن کنند و همه منتظر کار دولتی نباشند و وارد عرصه‌های مختلف اجتماعی شوند.

۹۵/۱۱/۲۳
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی