---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۳۳ ب.ظ

۵

اسامی کامل اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۳۳ ب.ظ

 

بر همین اساس، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 94 به‌تفکیک کمیسیون‌ها به‌شرح زیر است:

کمیسیون برنامه و بودجه:

اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان، سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد، قاسم عزیزی نماینده شازند، غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران، رجب رحمانی نماینده تاکستان، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت، احمد امیرآبادی نماینده قم، سید عبدالکریم هاشمی نماینده میناب و رودان

کمیسیون اقتصادی:

حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد، محمد حسن‌نژاد نماینده جلفا و ایرج ندیمی نماینده لاهیجان

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری:

علیرضا سلیمی، قاسم احمدی لاشکی، جبار کوچکی‌نژاد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

اسماعیل کوثری نماینده تهران، احمدرضا دستغیب نماینده شیراز، حسن کامران نماینده اصفهان

کمیسیون صنایع:

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، داریوش اسماعیلی نماینده سروستان، سیدهادی حسینی نماینده قائم‌شهر

کمیسیون انرژی:

شمس‌الله بهمئی نماینده مردم رامهرمز و رامشیر، حسین امیری خامکانی نماینده زرند، سید سعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه

کمیسیون شوراها:

علیرضا زاکانی نماینده تهران، محمدجواد کولیوند نماینده کرج ، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان

کمیسیون بهداشت:

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان

کمیسیون حقوقی و قضایی:

نیره اخوان بیطرف نماینده اصفهان، موسی غضنفرآبادی نماینده بم، محمد دهقان نماینده طرقبه

کمیسیون فرهنگی:

نصراالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد، سید مرتضی حسینی نماینده قزوین، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری

کمیسیون عمران:

مجید جلیل سرقلعه نماینده لردگان، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان، محمد دامادی نماینده ساری

کمیسیون اجتماعی:

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، ضرغام صادقی نماینده شیراز، مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب

کمیسیون کشاورزی:

عباس پاپی‌زاده، شمس‌الله شریعت‌نژاد، محمدتقی توکلی نمایندگان دزفول، تنکابن و الیگودرز.

۹۳/۱۰/۱۵
مدیرسایت

نظرات  (۵)

۱۷ دی ۹۳ ، ۰۳:۳۳ پدیده شاندیز
بچه هایی که دو ساله که علاف این آزمون هستید نظرتون در مورد اختلاس 94 هزار میلیاردی پدیده شاندیز چیه؟ به نظر شما این رقم یه کمی زیاد نیست!!!!!!!
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۲:۵۶ تعاون روستایی زنجان
شماره تماس کارشناسان راهبری سامانه کارمندایران صرفا برای رفع اشکالات سیستمهای 1- رسمی پیمانی 2- سیستم قراردادی 3- فرم شماره شش موافقنامه 4- آمار و اطلاعات کارکنان دستگاه های غیر مشمول موافقتنامه هزینه ای 85352344-85352346-85352350-85352351
  • 1393/10/16 : تعداد 6271 مجوز استخدام پیمانی برای درخواست شماره مستخدم در در مشاغل اصلی و تخصصی برای مهندسین ناظر بخش تولیدات کشاورزی استان ها (صرفا بخش و دهستان) وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های وابسته در سامانه صادر شد. دستگاه های ذیربط به شرط ارسال اطلاعات و آمار (سامانه آمار فرم شماره 6 موافقتنامه برای مشمولین بودجه استانی - سامانه آمار و اطلاعات برای سایر دستگاه ها) می توانند درخواست های شماره مستخدم را تنظیم و ارسال نمایند.
۱۶ دی ۹۳ ، ۰۵:۵۷ علی لرستانی
سلام خدمت همه بچه ها
بچه هاردیفهای متفرقه صدتابندداره فقط مانیستیم که ی دفعه صفحه متفرقه هاروحذف کنن تازه بودجه مانسبت به خیلی ازبودجه هااصلاپولی نیس که بخوان باش جایی روآبادکنن اصلادست ازتلاش برنداریم ولی خواهشن حرفای ناامیدکننده وپراسترس ننویسید
من دیروزبه نماینده هازنگ زدم آقای خجسته وچندتادیگه گفتن اعتبارشماتصویب میشه 
فقط جناب مدیر براتلاش آخر شمایه هماهنگی کنید حالا یاپیامک یاتجمع؛بهترعملامشکلمونوحل کنیم نه بااسترس واردکردم به همدیگه باتشکر
۱۵ دی ۹۳ ، ۱۵:۱۶ دستورالعمل اجرایی ماده (215) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389

دستورالعمل اجرایی ماده (215) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389

به استناد ماده (223) قانون برنامه پنجم توسعه، دستورالعمل اجرائی تعیین روش‌ها، فرایندها و گردش کارتهیه، پیشنهادو بررسی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای جدید مندرج در لوایح بودجه سالانه، موضوع ماده (215) قانون یاد شده به شرح ذیل برای اجرا به کلیه دستگاه‌های اجرائی ملی و استانی ابلاغ می‌گردد.

بخش اول تعاریف واصطلاحات:

ماده 1– در این دستورالعمل عبارات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند.

قانون: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1389

دستگاه اجرائی: کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ازجمله دستگاه‌های اجرائی اصلی ملی، دستگاه‌های اجرائی تابعه ملی و دستگاه‌های اجرائی استانی (حسب مورد) را شامل می‌شود. هر یک از دستگاهای اجرائی اصلی ملی علاوه بردستگاههای تابعه، خود نیز به عنوان یک دستگاه تابعه منظور می‌گردد.

معاونت: معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور.

معاونت‌های تخصصی: معاونت‌های برنامهریزی، بودجه و نظارت راهبردی.

دبیرخانه ملی: دبیرخانه کمیسیون ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه مستقر در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور.

دبیرخانه استانی: دبیرخانه کمیسیون ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه مستقر در استانداری هر استان.

طرح پیشنهادی: منظور شرح مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که به استناد بند "الف " ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه و بر اساس مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل توسط مشاور تهیه و به تأیید دستگاه اجرائی میرسدکه دارای هدف، حجم عملیات، اعتبارات، سال شروع، سال خاتمه و محل اجرای مشخص می‌باشد.طرح پیشنهادی اعم از طرح‌های جدید پیشنهادی ملی، استانی و ملیاستانی شده یا افزایش تعداد پروژه‌ها و افزایش حجم عملیات در طرح‌های موجود می‌باشد که به دبیرخانه ارسال می‌شود.

طرح ملی: طرحی است که اعتبارات آن‌ها صرفاً" از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای دستگاه‌های اجرائی ملی تأمین می‌شود.

طرح استانی: طرحی است که اعتبارات آن‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی تأمین می‌شود.

طرح ملی استانیشده: طرحی است که اعتبارات آن از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای دستگاه‌های ملی تأمین شده ولی بهدلیل حوزه عملکرد آن در یک استان و با استفاده از ساز و کار تفویض اختیار توسط استان مبادله موافقتنامه و اجرا می‌گردد.

پروژه: هر طرح می‌تواند از چند پروژه تشکیل گردد که در راستای هدف اصلی طرح بهصورت وابسته یا مستقل اجرا می‌شود.

سامانه: منظور سامانه ماده (215) قانون برنامه پنجم توسعه مستقر در معاونت می‌باشد.

٢

۱۳۹۱ -۵-۱۰

بخش دوم: ضوابط و شرایط عمومی طرح‌های پیشنهادی (ملی، استانی و ملی استانیشده):

ماده 2- پیشنهاد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای ملی، استانی و ملی استانی شده (اعم از جدید یا افزایش تعداد پروژه‌ها و افزایش حجم عملیات) به معاونت/ استانداری هر استان صرفاً در چارچوب اسناد بالادستی از جمله: قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران وطرح جامع توسعه بخش و براساس عناوین، اهداف کمی، اعتبارات طرح‌ها و با رعایت مواد (22) و (23) قانون برنامه و بودجه که دارای مطالعات توجیهی فنی (حجم کار، زمانبندی اجرا و برآورد هزینه)، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل می‌باشند، صورت پذیرد.

ماده 3- مطالعات توجیهی طرح‌های پیشنهادی شامل سه سطح (فاز) زیر می‌باشد:

الف) سطح اول (فاز صفر): مطالعات پیدایش طرح شامل مطالعات ضرورت اجرا و مکانیابی اولیه طرح (امکانسنجی اولیه).

ب) سطح دوم (فاز یک): مطالعات طراحی مفهومی و پایه طرح از جمله تهیه مطالعات توجیهی اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیستمحیطی و پدافند غیرعامل (امکانسنجی نهایی).

ج) سطح سوم (فاز دو): مطالعات محاسبات مهندسی و فنی، تعیین دقیق محل اجرا، تعیین احجام کار و زمانبندی اجرای آن‌ها به تفکیک سالهای اجرای طرح، بر اساس مطالعات سطح دوم، برآورد هزینه اجرای کار در طول سالهای برنامه به قیمت ثابت سال پیشنهاد طرح و مطالعات فایده هزینه نهایی طرح.

تبصره- برای طرح‌هایی که دارای حدود و معیارهای مشخص و متعارف و یا نقشه‌های همسان هستند، انجام مطالعات سطح‌های دوم و سوم صرفاً محدود به ارائه مطالعات توجیهی مالی، اجتماعی، زیست محیطی، پدافند غیرعامل، مطالعات مکانیابی، برنامه زمانبندی و هزینه اجرای کار است.

ماده 4- طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرائی صرفاً "در سقفی که تعیین می‌شود قابل ارائه به دبیرخانه ماده (215) می‌باشند. سقف مذکور حداکثر تا پایان خردادماه هرسال از طرف معاونت به دستگاه اعلام می‌شود. در صورت عدم تأیید مجددطرح توسط دستگاه اجرایی، طرح‌های پیشنهادی باقیمانده از سالهای قبل در دبیرخانه مورد بررسی قرار نخواهند گرفت و اعتبارات آن‌ها از سقف دستگاه کسر نخواهد شد.

ماده 5 - اعتبار مورد نیاز طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایهای جدید برای سالهای برنامه و سالهای پس از آن توسط دستگاه اجرائی و از محل منابع عمومی، سایرمنابع و یا با استفاده از یکی از روش‌های اجرائی مندرج در ماده (214) قانون برنامه پنجم توسعه و احکام مندرج در قوانین بودجه سنواتی کشور (از جمله بند 102 قانون بودجه سال 1391 کل کشور) و بر اساس آخرین فهارس بهاء و با در نظر گرفتن شاخص تعدیل محاسبه و در کاربرگها درج می‌گردد.

ماده 6 - مشخصات اصلی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایهای شامل هدف طرح، سال شروع، سال خاتمه، محل اجرا، اعتبارات، حجم عملیات و مشخصات فنی (حسب مورد) در بودجه سنواتی و موافقتنامهها منطبق با مصوبات کمیسیون درج می‌گردد.

ماده 7- اصلاح مشخصات اصلی طرح شامل موارد مذکور در ماده (6) و افزایش اعتبارات طرح به میزان بیش از (15%) به منزله طرح جدید تلقی گردیده و با رعایت شرایط و مراحل طرح‌های جدید اقدام می‌گردد.

تبصره - مجوز افزایش اعتبارات طرح تا (15%) با ارائه گزارش توجیهی توسط دستگاه و تأیید معاونت / استانداری توسط دبیرخانه ملی/ استانی ابلاغ می‌شود.

ماده 8 - تأیید طرح‌های تملکداراییهای سرمایهای جدید توسط کمیسیون / کارگروه استانی منوط به تأمین اعتبار کامل برای طرح‌های مزبور در طی دوره اجرای انها می‌باشد. همچنین اعتبار سال اول اجرای هر طرح جدید نباید از نسبت کل اعتبار موردنیاز به مدت زمان اجرای طرح (برحسب سال) کمتر باشد.

ماده 9 - کلیه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی متقاضی استفاده از بودجه عمومی دولت موظف‌اند مطالعات توجیهی سطوح یک و دو (فازهای صفر و یک)، 2، کاربرگ شماره 3 / 2 یا 2 / طرح‌های خود را که توسط مشاور ذیصلاح تهیه شده است به همراه فهرست وارسی گزارش‌های مذکور، کاربرگهای شماره 2 یا 1 فرم‌های خلاصه گزارش توجیهی، فایل مشروح مطالعات توجیهی سطوح مذکور (فازهای صفر و یک) و مجوزهای قانونی طرح‌های خود را حد اکثر تا پایان شهریورماه هرسال از طریق سامانه به دبیرخانه ملی/ استانی ارسال نمایند. ضمناً نباید از تاریخ نهایی شدن مطالعات طرح توسط مشاور، بیش از دو سال سپری شده باشد و همچنین اعتبارات طرح مطابق ماده (5) به روز شده باشد.

تبصره - درصورت تکمیل بودن اسناد، مدارک و اطلاعات طرح‌های پیشنهادی، معاونت / استانداری حداکثرظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی و اعلام نظر اقدام خواهند نمود.

٣

۱۳۹۱ -۵-۱۰

ماده 10 - کلیه دستگاه‌های اجرایی مذکور موظف‌اند همزمان با ارسال مدارک مورد اشاره در ماده (9) از طریق سامانه، یک نسخه از اصل مدارک مذکور به همراه 4 نسخه لوح فشرده فایل‌های مربوط به طرح‌های جدید خود را که از طریق سامانه به معاونت / استانداری هر استان ارسال داشته‌اند با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرائی اصلی/ استانی به دبیرخانه ملی / استانی تحویل دهند.

ماده 11- مسئولیت صحت اطلاعات و مطالعات توجیهی به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرائی اصلی / استانی است و این امر نافی مسئولیت حرفهای و قراردادی مشاور ذیربط در ارائه اطلاعات دقیق و پاسخگویی اطلاعات مندرج در کاربرگهای پیوست نخواهد بود.

بخش سوم ضوابط و شرایط طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای ملی و ملی استانیشده:

ماده 12- دستگاه‌های اجرائی ملی موظف‌اند پیشنهاد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای با اعتبار بیشتر ازبیست میلیارد (20،000،000،000) ریال خود را ابتدا در کمیته فنی دستگاه اجرایی متبوع (یا واحد مشابه با وظایف کمیته فنی در دستگاه اجرائی) مورد بررسی قرار دهند و در صورت تأیید کمیته مذکور طبق مواد (9) و (10) اقدام نمایند.

ماده 13 طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای دستگاه‌های اجرائی ملی با اعتبار کمتر از بیست میلیارد (20،000،000،000) ریال پس از تأیید کمیته فنی دستگاه اجرائی متبوع (یا واحد مشابه با وظایف کمیته فنی در دستگاه اجرائی) به همراه مدارک یاد شده مواد (9) و (10) بخش دوم این دستورالعمل به همراه درخواست بالاترین مقام دستگاه اجرائی اصلی به دبیرخانه ارسال می‌گردد. مجوز ماده (215) طرح‌های مذکور با تأیید امور مرتبط معاونت بودجه پس از تصویب رییس کمیسیون و تکمیل مدارک توسط دبیرخانه به دستگاه اجرائی ملی ابلاغ خواهد شد.

ماده 14 - ترکیب اعضاءکمیسیون به شرح زیر تعیین می‌گردد: معاون حقوقی و امورمجلس معاونت (رییس کمیسیون).

- رییس امور برنامهریزی اقتصاد کلان و ارزیابی برنامه معاونت برنامهریزی (عضو).

رییس امور نظارت بودجه سرمایهای معاونت نظارت راهبردی (عضو).

رییس امور مرتبط معاونت بودجه حسب موارد مطروحه در جلسه (عضو).

- رییس امور مجلس معاونت (دبیر کمیسیون).

تبصره-در صورت ضرورت، به پیشنهاد اعضاء و یا دبیر و با تأیید رییس کمیسیون، دبیرخانه از نماینده تامالاختیار و مطلع دستگاه اجرائی و مشاور ذیربط و افراد صاحبنظر در موضوع برای شرکت در جلسات کمیسیون (بدون حق رأی) دعوت بعمل خواهد آورد.

ماده 15- دبیرخانه کمیسیون موظف است مصوبات کمیسیون را که به تأیید اکثریت اعضاء رسیده است به دستگاه اجرائی، استانداری ذیربط، معاونین و امورتلفیق و هماهنگی برنامه و بودجه معاونت متبوع ابلاغ نماید و موارد رد شده در کمیسیون ماده (215) را نیز طی نامه ای به دستگاه اجرائی اعلام دارد.

ماده16- دستگاه‌های اجرائی ملی موظف‌اند طرح‌های پیشنهادی خود را برای درج در لایحه بودجه صرفاً" از بین طرح‌های دارای مجوز ماده (215) و درچارچوب سقف اعتباری که در بخشنامه بودجه از طرف معاونت بودجه به دستگاه اجرائی اعلام می‌شود انتخاب و پیشنهاد نمایند. مدت اعتبار مجوز صادره ازسوی کمیسیون ماده (215) دو سال از تاریخ صدور می‌باشد. دستگاه اجرایی در چارچوب سقف اعتبارات مربوط طی دو سال مزبور می‌تواند برای درج درلایحه بودجه سنواتی اقدام نماید.

بخش چهارم ضوابط و شرایط طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی:

ماده 17- طرح‌های استانی در کمیسیون ماده (215) استان، صرفاً" پس از ابلاغ اعتبارات مصوب بودجه سال مورد نظر به استان، مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

ماده18- طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی با اعتبار بیشتر از ده میلیارد (10،000،000،000) ریال که از محل منابع عمومی تأمین اعتبار می‌شوند، ابتدا موضوع در کارگروه استان مطرح و بررسی شده و نتیجه برای تصویب به

" شورای برنامه ریزی و توسعه استان " ارجاع می‌گردد تا پس از تصویب مجوز ماده 215 طرح توسط دبیرخانه ابلاغ گردد.

۴

۱۳۹۱ -۵-۱۰

ماده19- طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی که از محل منابع عمومی تأمین اعتبار می‌شوند در صورتیکه اعتبار آن‌ها کمتر ازده میلیارد10،000،000،000 ) ریال باشد، دستگاه‌های اجرائی استانی موظف‌اند مدارک مربوط به این گونه طرح‌ها و پروژه‌ها را براساس مواد (9) و (10) بخش دوم این )دستورالعمل به دبیرخانه استانی ارسال نمایند، مجوز ماده 215 طرح‌ها و پروژه‌های مذکور در صورت تأیید معاونت برنامهریزی استانداری استان به دستگاهاجرائی و سایر مراجع ذیربط ابلاغ می‌شود تا با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام گردد.

ماده20 - ترکیب اعضاء کارگروه استانی بشرح زیر تعیین می‌گردد:

- معاون برنامهریزی استاندار (رئیس کارگروه).

 معاون عمرانی استاندار یا مدیرکل دفتر فنی استانداری بعنوان جانشین وی (عضو)

- فرماندار شهرستان ذیربط (عضو).

- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری (دبیر کارگروه).

- رییس دستگاه اجرایی یا نماینده تامالاختیار وی (مدعو، حسب ضرورت).

- مشاور طرح (مدعو، حسب ضرورت).

بخش پنجم سایرموارد:

ماده21 - دبیرخانه ملی/ استانی پس از تحویل گرفتن مدارک دریافتی، شماره پرونده را مشخص نموده و به رابط معرفی شده دستگاه اجرایی اعلام می‌نمایدکه از طریق این شماره دستگاه‌های اجرایی ذیربط در جریان روند و مراحل انجام کار قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است، صرفاً بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا رابط معرفی شده می‌توانند پیگیر موضوع بوده و دبیرخانه ملی/ استانی پاسخگوی افراد ثالث نمی‌باشند.

ماده22 - دبیرخانه ملی/ استانی پس از وصول و کنترل مدارک دریافتی و تأیید صحت آن‌ها و تکمیل مستندات مربوط از جمله نظر تخصصی واحدهای مرتبط طرح‌ها و پروژه‌ها را به ترتیب اولویت دریافت، در دستورکار کمیسیون / کارگروه استانی قرار می‌دهد.

ماده23 - در صورت رد طرح در کمیسیون و اعلام آن به دستگا ه اجرائی، موضوع پس از اصلاح و بازنگری مطالعات توجیهی آن توسط دستگاه اجرایی ومشاور و سپری شدن حداقل 4 ماه از زمان بررسی قبلی، می‌تواند مجدداً در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، لذا ضروری است دستگاه‌های اجرایی و مشاوران در تهیه گزارش مطالعات توجیهی و اسناد و مدارک طرح و دفاع از آن دقت لازم را بعمل آورند.3 و اظهار نظر واحدهای تخصصی در معاونت/ استانداری را حداقل تا 48 ساعت قبل از،ماده 24 دبیرخانه ملی/ استانی موظف است کاربرگهای شماره 2تشکیل جلسه در اختیار اعضای کمیسیون / کارگروه استانی قرار دهند.

ماده25 - جلسات کمیسیون از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، هر هفته یکبار و در صورت ضرورت، جلسات فوقالعاده تشکیل خواهد شد.

تبصره-ضرورت تشکیل جلسه فوق العاده با پیشنهاد دبیر و یا اعضاء و تأیید رییس کمیسیون / کارگروه استانی می‌باشد.

ماده26 برای طرح‌هایی که در جلسات کمیسیون به تصویب می‌رسند در همان جلسه، صورتجلسه تهیه و به امضاء اعضاء می‌رسد.

ماده27 دبیرخانه ملی/ استانی موظف است خلاصهای از جمعبندی گزارش‌های توجیهی طرح‌ها و پروژه‌هایی که از منابع عمومی تأمین مالی می‌شود،بهاستثناء طرح‌های دفاعی و امنیتی را یکسال پس از تصویب از طریق وبگاه معاونت در دسترس عموم کارشناسان و پژوهشگران قرار دهد.

ماده28 طرح‌های با عناوین مطالعات توجیهی سطوح یک و دو (فاز صفر و یک)، تعمیر و تأمین تجهیزات و ماشینآلات، مقاومسازی و بازسازی خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه، طرح‌های بازسازی و تعمیرات اساسی در دوران بهره برداری، طرح‌های تدوین طرح جامع، طرح‌های اکتشافی وطرح‌های پایه زمین شناسی نیاز به اخذ مجوز ماده (215) ندارند. همچنین پیشنهاد طرح‌های با ماهیت مطالعه و اجرا بصورت همزمان ممنوع است.

ماده29 - طرح‌های دفاعی و امنیتی مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند.

فرایند تصویب لایحه بودجه کل کشور

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه تا مدت 10 روز می‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند. همچنین کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی گزارش نهایی را تنظیم و به مجلس تقدیم کند.با ارائه گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه به مجلس بررسی لایحه بودجه 94 در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی