---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴ ق.ظ

۰



در حالی که بیکاری و کمبود شغل کم کم دارد به مرز نبود شغل نزدیکترمی شود و امروز گریبان قشرعظیمی از جوانان تحصیل کرده و بی سواد جامعه را گرفته ،مسئولان باید بدانند این معضل بزرگ با نگاه بخشی و شیوه مسکنی حل نمی شود.

خانه ملت؛گروه اقتصادی: کارشناسان اقتصادی معتقدند طی سال‌های آینده هیچ مساله‌ای در کشور مهمتر از اشتغال نخواهد بود و بر همین مبنا  دولتمردان و نمایندگان مجلس در مناسبت‌های مختلف گریزی به مسئله بیکاری زده و در نکوهش و مذمت این پدیده سخن گفته واز گشایش ها و اقداماتی موثر در راستای رفع این مشکل بزرگ وعده می دهند،اما تا به امروزاین سخنرانی ها و وعده ها هیچ کدام به رفع این دغدغه بزرگ منجر نشده و انتظارهمچنان به قوت خود باقی است.

در اینکه اشتغال مسئله اصلی کشور است، شکی وجود ندارد چرا که  نیروی بیکار و فارغ التحصیلان جویای کار، کارخانجات درحال تعطیل شدن و‌ موج جدیدی که در حال وارد شدن به بازارکارند معلوم‌است اما سوال این است که آیا با منابع واعتبارات فعلی قافله اشتغال راه به جایی می برد یا خیر؟

بنابر نظر کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس بر اساس محاسبات صورت گرفته برای ایجاد هر شغل از 40 تا چند صد میلیون تومان اعتبار نیاز است با این وصف سرمایه‌ مورد نیاز برای رفع بیکاری بابودجه فعلی تناسب ندارد و دولتمردان باید در بودجه ریزی واختصاص اعتبارات به حوزه های مختلف از مسئله مهم اشتغال غافل نباشند.

در همین راستا باید کوچک سازی بخش دولتی و میدان دادن بیشتر به بخش خصوصی و همچنین بهینه سازی و کاهش هزینه کردها به منظور مدیریت و ارجاع بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری به حوزه تولید واشتغال در دستورکار دولت قرارگیرد تا به این طریق بخشی ازاشتغال مورد نیازایجاد شود.

مسئله دیگرتکیه دائم بر منابع وتسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال است، همان قصه ای که در بعد کلان تر در مورد وابستگی بودجه کشور به منابع و درآمدهای نفتی همیشه شنیده ایم، باید گفت تا زمانی که این محاسبات و دو دوتاچهارکردنها برمبنای منابع بانکی باقی باشد، نمی توان خیلی به رونق اشتغال و تولید امیدوار بود.

دراین بین دولت یازدهم مباحثی مثل خروج کشورازرکود، حل مساله تورم بالا و اشتغالزایی را به عنوان برنامه‌های دراولویت دولت تدبیروامید مطرح کرده،اما معاون وزیر کار در خصوص روند تحقق اهداف اشتغالزایی دولت درسال جاری معتقد است، متاسفانه درقالب بودجه سال 93 با وجود تعاملاتی که با شبکه بانکی کشور داشتیم، حمایت های مالی واعتباری کافی از بنگاه های کوچک و متوسط صورت نگرفت.

ردیف ویژه اشتغال از محل درآمد هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 94

به گفته معاون توسعه اشتغال وزارت کار طی 5 سال گذشته تاکنون هیچ بودجه ای برای اجرای سیاست های بازار کاربه وزارتخانه اختصاص داده نشده و درسال جاری نیز قراربود اقداماتی صورت گیرد که بازهم نشد، اما برای سال 94 قراراست گشایش های جدیدی در بازار کار صورت گیرد و سخنگوی دولت از پیش‌بینی منابع ویژه برای اشتغالزایی در بودجه سال 94 سخن گفته و قول داده اند یک ردیف ویژه اشتغال از محل درآمد هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال 94 پیش بینی شود.

رئیس جمهور نیز در جلسه ارائه لایحه بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی،گفت: برای بهبود معیشتمردم و پاسخگویی به تقاضای اشتغال جوانان انبوه جویای کار و همچنین ارتقاء موقعیت منطقه ای و بین المللی کشور چاره ای جز تداوم رشد مثبت اقتصادی نداریم.

بر این اساس  و با توجه به اینکه موضوع اشتغال جوانان از جمله دغدغه های دولت و نمایندگان مجلس بوده دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده برای بحث اشتغال جوانان  ۱۰۰۰میلیارد تومان اختصاص داده است.

درهمین راستا با برخی از نمایندگان مجلس در خصوص معضل بیکاری و راهکارهای پیشنهادی آنها برای ایجاداشتغال و همچنین رویکرد دولت در بودجه سال 94 برای ایجاد رونق تولید و اشتغال گفت وگو کرده ایم که مشروح این گفت وگو ها را در ادامه می خوانید:

زمانیان دهکردی: 25 درصد بودجه سال آینده  به اشتغال اختصاص داده شود

سید سعید رمانیان دهکردی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس معتقد است: اگر می‌خواهیم کشور از بحران اجتماعی فعلی و امنیتی آینده، رهایی یابد راهکار آن ایجاد اشتغال پایدار و مولد است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل بیکاری یک پاشنه آشیل بوده  و برای دولت و نظام یک خطر جدی است به طوری که اگر دولت برای رفع آن سریعا تدبیر نکند ضررهای جبران ناپذیربیشتری را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار و مولد باید ، 20 تا 25درصد بودجه سال آینده  برای اشتغال هم در بحث مسایل عمرانی و هم در مسایل سرمایه‌گذاری اختصاص یابد.

زمانیان دهکردی با تاکید بر پرداخت کامل بودجه عمرانی و فعالسازی پروژه‌های عمرانی ادامه داد: باید بودجه را به سمت پروژه‌های نیمه تمام هدایت کرد تا شغل ایجاد شود. غیر از آن، 25 درصد دیگر هم باید به سمت ایجاد اشتغال مولد سوق داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: 50 درصد از اعتبارات بانکی باید به سمت بودجه باشد اما متاسفانه مدیریت ناصحیح و سوء مدیریت و بنگاه‌داری بانک‌ها باعث شده که وضعیت امروز مملکت این چنین باشد بنابراین تا زمانی که بانک‌ها با سیستم اقتصاد کشورهماهنگ نشوند وضعیت فعلی مرتب است و اولین جایی که ضربه می‌خورد خود بانک‌ها هستند.

عزیزی: ضرورت ارتقای سطح اشتغال ودرآمد در بودجه سال 94

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بیان اینکه بودجه سال 94 را  باید طوری طراحی و تنظیم شود که سطح اشتغال و درآمد ارتقا و تورم کاهش یابد، گفت: با توجه به سودهای کلانی که بانک‌ها می‌گیرند و چون تولیدی در کار نیست هرگز نه درآمد بالا خواهد رفت ونه تورم کاهش می باید.

 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی می‌توان درآمدها را افزایش داد که تولید رونق داشته، افزود: با این سودهای کلان بانکی که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست، نه سطح اشتغال بالا می‌رود و نه درآمد بنابراین دولت باید با تدبیری صحیح طوری عمل کند که مردم با چشم خود ببینند شغل ایجاد شده و درآمدها افزایش پیدا کرده است.

 وی تصریح کرد: اگر اقتصاد دان‌ها می‌گویند سود بانکی با تورم باید یکی و متناسب باشد، پس چرا الان سود بانکی بیشتراز نرخ تورم است در حالی که حداکثر  باید 20 درصد باشد.

عزیزی  افزود: راهکار پیشنهادی ما این است که دولت از کارآفرینی و کارآفرینان به صورت جدی حمایت کند و به کارآفرینان سوبسید پرداخت کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: زمانی تولید و اشتغال رونق می گیرد که از این حوزه حمایت شود، درآمد وقتی بالا می‌رود که اشتغال باشد، و درنهایت  وقتی آسیب اجتماعی کمتر می‌شود که تولید داشته باشیم ،  در غیر اینصورت موفق نخواهیم بود.

 ندیمی: فعال سازی لوکوموتیوهای اقتصادی؛ راهبرد اصلی اشتغال زایی پایدار

ابوذرندیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد 10 میلیون شغل به سرمایه ای نیاز دارد که با بودجه ومنابع فعلی کشور تناسب ندارد، گفت: باید سبک کردن دولت و میدان دادن به بخش خصوصی با جدیت پیگیری و هزینه‌های غیرضروری بهینه سازی و به سمت اشتغال هدایت شود. 

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد اشتغال چند مبحث وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت:  اولین مسئله این است که آیا اشتغال مسئله اصلی کشور ما است؟ که پاسخ این سوال با توجه به مشخص بودن نیروی بیکار و فارغ التحصیلان جویای کار، کارخانجات در حال تعطیل شدن و موج جدید نیروی جویای کار که در حال ورود شدن به بازار کار هستند مشخص بوده و اشتغال امروز مسئله اصلی کشور است.

وی افزود: با توجه به میزان منابع فعلی مشخص است که به این زودیها اشتغال سروسامان نمی یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برای ایجاد هر شغل از 40 تا چند صد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و به عبارت دیگر برای ایجاد 10 میلیون شغل سرمایه‌ای مورد نیاز است که با بودجه فعلی تناسب ندارد.

ندیمی با بیان اینکه بر این اساس در بودجه سال آینده چند روش ممکن است وجود داشته باشد، گفت: یکی از این روش ها این است که دولت سبک و به بخش خصوصی فرصت فعالیت داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: راهکار دیگر این است که هزینه‌ها بهینه‌سازی شود، به عبارت دیگر باید بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری را مدیریت کرده و به حوزه تولید و اشتغال برگردانده شود.

ندیمی گفت:  با توجه به فرصتی که در تحریم‌ها پیش آمده ، 700 میلیون دلار وارداتی که داریم و  50 میلیون دلار منابعی که در صندوق توسعه ملی موجود است باید رویکرد ما اساسا متناسب با تولید و اشتغال و صادرات باشد و از این منابع به صورت صحیح در همین راستا استفاده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت شدید قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر و تاثیر مستقیم آن بر درآمد دولت، یادآورشد: با توجه به اینکه نفت کمتری می‌توانیم بفروشیم، باید حوزه صادرات غیر نفتی را گسترش داده و کسری احتمالی را از این طریق جبران کنیم بر این اساس می توان گفت با چنین رویکردی مسئله اشتغال حل شدنی است

دامادی: مشکل اشتغال به شیوه مسکنی و نگاه بخشی حل نمی شود

محمد دامادی عضو فراکسیون کارگری مجلس نیز در این خصوص با بیان اینکه مشکل ما در مورد اشتغال این است که می‌خواهیم مسکنی عمل کنیم، گفت: باید توجه داشت که با تکیه بر منابع بانکی هم مشکل اشتغال حل نمی‌ شود و این واقعیت در تجربه پرداخت وام‌های زود بازده ثابت شده است.

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بررسی کرد که مشکل اصلی اشتغال کجاست و چرا تولید رونق نمی‌گیرد و چرا تولید کننده واقعی سهمی که از تسهیلات باید دریافت کند، را دریافت نمی‌کند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه رابطه صنعت با دانشگاه کاملا قطع است، تصریح کرد: اینکه تسهیلات بدهیم هم دردی را دوا نمی کند چرا که با شیوه فعلی فقط داریم ‌ بیکار بدهکار درست می کنیم.

دامادی با بیان اینکه دولت یازدهم تازه به میدان آمده و هنوز اتفاق خاصی در مورد اشتغال  نیافتاده است، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم  در کوتاه مدت اتفاق بزرگی رخ دهد و مشکل اشتغال حل شود درست نیست و برای حل مشکل اشتغال باید بررسی های کارشناسی لازم انجام و طرح و برنامه‌های جدید ارائه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مشکل اشتغال با نگاه بخشی حل نمی شود، گفت: در بحث  لایحه بودجه موضوع اشتغال باید در قالب یک بسته دیده شود و همه بخش ها از پتروشیمی،  صنعت و  بانک‌ها به تزریق اعتبار برای این بخش مهم کمک کنند.

فتحی پور: اشتغال در بخش خصوصی معنا می یابد/هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رونق اشتغال به دست توانمند بخش خصوصی امکان پذیر است، گفت: در کشور بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان وجود دارد که باید به سمت ایجاد اشتغال و رونق تولید ملی هدایت شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین، آبش احمد و هوراند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه معضل اشتغال همچنان دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، گفت: نگرانی در مورد خیل عظیم بیکاران و نبود فرصت‌های شغلی و مشکلات عدیده ناشی از آن همچنان وجود دارد.

وی، افزود: ایجاد اشتغال با موانع و مشکلات متعددی روبه رو است و هنوز چرخ تولیدی  شهرک‌های صنعتی آن طور که باید به حرکت درنیامده  است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته در صنایعی مثل صنعت خودرو حرکت‌هایی را شاهد بودیم و تولید محصولات در این بخش صنعتی تا حدودی افزایش یافته است که امیدواریم سایر صنایع هم به همین صورت رشد و پیشرفت داشته باشند.

فتحی پوربا تاکید براینکه اشتغال از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، ادامه داد: سرمایه گذاری مناسب برای رونق واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی باید انجام گیرد که این مهم و رونق و توسعه اقتصاد کشور به دست توانمند بخش خصوصی امکان پذیر است .

وی با یادآوری اینکه به ایجاد طرح های جدید اعتقادی ندارم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با رفع موانع  طرح های موجود را حفظ  و حداقل شهرک های صنعتی که ایجاد شده اند بتوانند با ظرفیت کامل فعال شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: بر این اساس و با ورود جدی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید و اشتغال و البته حمایت های دولت قطعا مشکل اشتغال حل شدنی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نگاه دولت به اشتغال و تولید در بودجه سال آینده، تصریح کرد: نباید بخش تولیدی به بودجه‌های دولتی چشم امید بسته و بر دولت تکیه کند بلکه باید با برنامه ریزی صحیح زمینه لازم برای جذب و بهره گیری از منابع بخش خصوصی در بخش تولید فراهم شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین، آبش احمد و هوراند در مجلس با یادآوری اینکه بر اساس آمار اعلام شده در حال حاضر بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، ادامه داد: این سرمایه ها باید به سمت تولید ملی و سرمایه گذاری برای رونق اشتغال هدایت و موانع سر راه فعالان و سرمایه گذاران بخش تولیدی مرتفع شود.

 یوسفیان ملا:خانه نشینی فارغ التحصیلان زیر سایه اشتغال بازنشستگان

عزت ا... یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس،گفت:معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و بی میلی بازار کار نسبت به پذیرش آنها تا حدی پیش رفته است که امروز کشور نه در بخش نیروی کار ساده، بلکه در مورد اشتغال نیروهای تحصیل کرده دچار مشکل است. 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با ایجاد رونق در واحدها و صنایع تولیدی زمینه اشتغال جوانان بیکار را فراهم کند، گفت: معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و بی میلی بازار کار نسبت به پذیرش آنها تا حدی پیش رفته است که امروز کشور نه در بخش نیروی کار ساده، بلکه در مورد اشتغال نیروهای تحصیل کرده دچار مشکل است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بیکاران باید جذب بدنه دولت و صاحب شغل شوند، تصریح کرد: دولت نمی تواند به بهانه اینکه نیروی مازاد دارد بازنشستگان را به کار گیرد وفارق التحصیلان دانشگاهی خانه نشین شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اینکه دولت اعلام کرده ما نمی توانیم استخدام کنیم و مازاد نیرو داریم اصلا منطقی و قابل قبول نیست، چرا که به عنوان مثال خانمی که دارای مدرک کارشناسی از رشته های علوم انسانی مانند ادبیات، جغرافیا و .... است غیر از فعالیت در سیستم دولتی کجا می تواند مشغول به کار شود.

یوسفیان ملا با یاداوری اینکه یک دولت بعد از روی کار آمدن 8 سال عمر می کند، گفت: در طول این مدت از سن استخدام بسیاری از افراد تحصیل کرده جویای کار می گذرد و اینکه این افراد فرصت اشتغال به کار را از دست دهند شدنی و قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مصوب کردیم 25 تا 30 سال فوق العاده، مرخصی ذخیره، پاداش خدمت و تمام مزایا و حقوق بازنشستگان را دولت پرداخت کند برای این بود که یک گروه از نیروها از بدنه دولت خارج شوند تا جا برای سایر افراد جویای کار که شرایط استخدام را دارند باز شود.

یوسفیان ملا با انتقاد از اینکه دولت عکس موضوع فوق دارد عمل می کند، گفت: حتی اگر تعداد بازنشستگانی که در مجموعه دولت مشغول به کار هستند یک نفر باشد این یک مورد هم درست نیست و باید فرصت های شغلی به جوانان جویای کارداده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص اینکه راهکار پیشنهادی مجلس و نمایندگان برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال چیست، گفت: در این رابطه باید در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  بحث شود چرا که مسئله بیکاری که مهمترین و بزرگترین دغدغه جامعه است باید تعیین تکلیف شود.

اگر دولت مدعی ایجاد اشتغال است، آمار و ارقام ارائه کند

یوسفیان ملا تاکید کرد:  دولت باید مشخص کند برای رفع معضل بیکاری چه برنامه ای دارد و می خواهد با این خیل بیکار چه کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت تا کنون برای ایجاد اشتغال اقدام موثری نداشته و هیچ اتفاق جدیدی در این حوزه نیافتاده است، تصریح کرد:  اگر دولت مدعی ایجاد اشتغال است ، صریح و روشن آمار و ارقام مربوطه را اعلام کند و بگوید به عنوان مثال در حوزه انتخابیه شما 10 نفر استخدام شده اند،  در حالی که اینچنین نیست و آماری که اعلام می شود اصلا درست نیست./

گزارش از مریم محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی