---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۸ ق.ظ

۰

آقای روحانی، آیا حل مشکل استخدام متعهدین به خدمت وزارت نفت، جزئی از حقوق شهروندی جوانان تحصیل کرده و نخبه این مملکت نیست؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،  جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به رییس جمهور نامه نوشتند.

 

متن نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام


در هفته ای که گذشت از منشور حقوق شهروندی به عنوان سندی ملی رونمایی فرمودید. سندی که قرار است ضمن آگاهی بخشی به ملت در خصوص حقوق شهروندی مشخص شده در قانون اساسی، راه را بر سوءاستفاده و قانون ستیزی مسئولین سودجو ببندد.

 

تفسیر حق و وظیفه و تمکین به قانون و پایبندی به عهد برای شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور اظهر من الشمس است. در باب اجرای کامل و نظارت بر حسن اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندی نیز بهتر از هر کسی می دانید که هر سند و مدرک قانونی تا زمانی که پشتوانه اجرایی لازم و کافی نداشته باشد؛ هیچ تفاوتی با مشق نانوشته ندارد و همچون هزاران سند و مدرک دیگر در قبرستان قفسه های بایگانی ادارات زیر خروارها خاک خواهد خفت و در صورت اجرا، باید چشمانی تیزبین مامور نظارت بر پیاده سازی صحیح آن گردد که اجرای ناصحیح قانون از عدم اجرای آن به مراتب فسادانگیزتر است.

 

جناب آقای روحانی، حدود بیست ماه از ظلم آشکار وزارت نفت در حق فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که متعهد خدمت به وزارت نفت محسوب می شوند؛ می گذرد. هزاران تعهد محضری در دفاتر اسناد رسمی کشورمان موجود است که به عنوان سند رسمی، حق جذب بدون آزمون فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را تایید میکند. حقی که بر ذمه وزارت نفت است. آیا این تعهد محضری، سند محسوب نمی شود؟ آیا نباید وزارت نفت به عنوان نهاد اخذکننده این تعهد، ضمانت های اجرایی لازم و کافی را پیش بینی کرده و سپس به اخذ تعهد اقدام نماید؟ آیا در صورت عدول وزارت نفت از پایبندی به تعهدات خود، نهادهای بالادستی و نظارتی داخل و خارج سازمانی نباید به موضوع تخلفات رسیدگی کنند؟ آیا در منشور حقوق شهروندی، انتظار پایبندی به تعهدات سازمانی و مسئولیت پذیری از مسئولین جزئی از حقوق شهروندی نیست؟ آیا حل مشکل استخدام متعهدین به خدمت وزارت نفت، جزئی از حقوق شهروندی جوانان تحصیل کرده و نخبه این مملکت نیست؟ آیا یک سال و نیم دست به سر کردن فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به بهانه حل مشکل اشتغال مغایر با حقوق شهروندی نیست؟ آیا اخذ تعهد محضری با موضوع اشتغال در ابتدای ورود به دانشگاه صنعت نفت و تفسیر این تعهد محضری به عنوان صرفا عامل ایجاد انگیزه! (از زبان وزیر نفت فعلی) به معنای بازیچه قرار دادن آینده شغلی دانشجویان و پایمال کردن حقوق شهروندی نیست؟

 

عالیجناب! بهتر از هر کسی می دانید که همانند منشور حقوق شهروندی، بند و ماده و تبصره کم نداریم و کاملا واقف هستید که مشکل از سند و قانون مکتوب نیست. بلکه مشکل در اجرا، آن هم اجرای صحیح و به دور از سلیقه و منافع شخصی مسئولین مجری است.

 

پیشنهاد می شود حتما نسخه ای از منشور حقوق شهروندی را برای وزیر نفت خود ارسال کنید و عمل به منشور پیشنهادی خود را از شیخ الوزرای کابینه خود بخواهید. چون بهتر است قانون پذیری و احترام به حقوق شهروندی را ابتدا از خود آغاز کنید تا ملت با دیدن عزم جزم شما در عمل به حقوق شهروندی، از خودتان الگوی رفتاری بگیرند.

 

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر منشور حقوق شهروندی فعلی مثل هزاران تعهدنامه محضری اخذ شده از دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، صرفا به قصد ایجاد انگیزه (تفسیر وزیر نفت فعلی از تعهد محضری) باشد و هیچ ضمانت و پشتوانه اجرایی نداشته باشد، آنگاه بود و نبود این منشور تفاوتی ایجاد نخواهد کرد؟!

 

ما به تدبیرتان اعتماد کردیم، تدبیری که وعده دادید تضمینی برای آینده شغلی جوانان باشد و نه دستاویزی برای زیر پا گذاشتن تعهدات!

 

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت

۹۵/۱۰/۰۴
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی