---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۶ ق.ظ

۰


خبرگزاری فارس: آغاز دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان سازمان انرژی اتمی با حضور صالحی

دوره آموزشی توجیهی بدو خدمت 97 نفر از پذیرفته‌شدگان سازمان انرژی اتمی ایران با حضور معاون رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دوره آموزشی توجیهی بدو خدمت 97 نفر از پذیرفته‌شدگان سازمان انرژی اتمی ایران دیروز (شنبه) با حضور علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، جمالی قمی رئیس امور برنامه‌‌ریزی و جذب نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان در ساختمان آموزشی دکتر حسابی برگزار شد. پذیرفته‌شدگان پیشتر در آزمون متمرکز دستگاه‌‌های اجرایی در خرداد ماه سال 94 شرکت کرده و پس از طی فرآیند آزمون و مصاحبه، شرایط اولیه را احراز کردند و پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره آموزشی و تکمیل مراحل استخدامی در این سازمان به‌کار گرفته می‌شوند.

در این مراسم، معاون رئیس‌جمهور با اشاره به بحث «عدالت محوری» که همواره در توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص بکارگیری نیروی انسانی مورد تاکید قرار گرفته است، به تشریح مفاهیم مندرج در آیه‌ای از سوره نساء پرداخت که در آن خداوند متعال می‌فرماید: "امانت را به دست اهلش بسپارید" و افزود: یکی از دلایل اصلی که کشورهای در حال توسعه، دچار مشکل هستند این است که افراد مناسب و شایسته در جای خودشان به کار گرفته نمی‌‌شوند.

وی ادامه داد: اگر همین یک اصل از فرمان الهی را رعایت می‌کردیم و امانت الهی به دست اهلش سپرده می‌شد، امور قطعاً به مسیر صواب هدایت می‌شد. باید ساز و کاری فراهم شود که ضابطه به جای رابطه بنشیند. متاسفانه برخی نواقص و شیوه‌های مرسوم موجب ایجاد مشکلات و مسائل در سطح ملی می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که در برخی کشورهای در حال توسعه وضعیت بسیار نابسامان است و ایران اسلامی در مسیر اصلاح برخی کاستی‌ها گام برمی‌دارد.

صالحی با اشاره به وجود برخی شیوه‌های نادرست در جذب کارکنان دستگاه‌های دولتی، گفت: قطعاً این چیزی نبوده که مد نظر انقلاب باشد. انقلاب کردیم که عدالت اجتماعی برقرار شود؛ در غیر اینصورت راه را اشتباه می‌رویم. انقلاب کردیم که شایسته‌سالاری تحقق یابد. هرکسی شایسته‌تر است وارد میدان عمل شود. اگر درست عمل کنیم برای همه کار هست. هیچکس بیکار نمی‌ماند، به شرطی که هرکس بر اساس شایسته سالاری در جای خودش قرار بگیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بر آن بودیم روندی را در سطح مجموعه سازمان پیاده کنیم که مسیر استخدام، مسیر عدالت محوری و شایسته سالاری باشد، عنوان کرد: اگر این کار صورت پذیرد، دیگر انسان دغدغه‌ای ندارد و وظیفه اصلی خود را انجام داده است. اگر همه شایسته‌ها دور هم جمع شوند، دیگر اختلافی نخواهد بود، اگر هم باشد اختلاف علمی است. اما اگر بر اساس شایستگی نباشد روند امور از مجرای اصلی خارج می‌شود. الحمدلله این رویه در اکثر دانشگاه‌ها دیده می‌شود. برای مثال جایی که اساتید قوی انتخاب شده‌اند، همیشه سعی می‌کنند اساتید قوی‌تری را جذب کنند. این یک سنت تاریخی در حوزه آموزش عالی است.

صالحی با ذکر خاطراتی از اوایل انقلاب و توجه مسئولان به بیت‌المال پرداخت و گفت: زمانی در دانشگاه صنعتی شریف بودم، اتوبوس سرویس دانشجویان را با پول حق مسئولیت رئیس و معاونان دانشگاه تهیه می‌کردیم. آن زمان هرکسی به‌دنبال انجام کاری برای مردم بود. زمانی که گفتند الان باید بروید جانتان و خونتان را فدای کشور کنید، دانشگاه شریف صدها شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ همان روحیه، اظهار داشت: باید در ضمن در پی تامین رفاه هموطنان عزیز و کارکنان دولت باشیم. یکی از اهداف انقلاب تامین معیشت مردم جهت حفظ کرامت انسانی است. نباید فراموش کنیم که اهداف متعالی انقلاب اسلامی مقدس است. دست خدا با ما بوده و هست. لذا علیرغم همه کاستی‌ها و مشکلات، در مقام مقایسه با کشورهای منطقه دستاوردهای عظیمی داریم. البته خیلی باید بالاتر باشیم اما حرکت ما به سمت تعالی ادامه دارد. اساس و بنیان ساختار سیاسی ما، سالم است، از این‌رو بنده بسیار امیدوارم که انشاء‌الله به مقصد نهایی خواهیم رسید.

صالحی با بیان نوع بکارگیری نیرو در مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بکارگیری کارکنان مجموعه صنعت هسته‌ای به سه صورت انجام می‌شود. یکی مسیر شماست که امتحان می‌دهید، مسیر را طی می‌کنید و به استخدام رسمی می‌رسید. این روش یک خوبی دارد و یک خطر. در استخدام رسمی فرد از تثبیت کار خود اطمینان می‌یابد. همین امر ممکن است آرام آرام باعث فتور و سستی شود. این به خود شما بستگی دارد. شما همواره باید به نیازها و شرایط کشور فکر کنید و اینکه حقوقی که دریافت می‌کنید، متعلق به ملت است. ما باید وظیفه‌ خود را به درستی انجام دهیم. اگر اهمال و سستی پیش آید در پیشگاه خدا مسئولیم. انشاء‌الله در عمر اداری خود همانطور که تازه نفس و با علاقه آمدید، تا انتهای خدمت اداری با علاقه کار کنید و اینجا را متعلق به خودتان بدانید. هرکس، در هر جایگاهی قرار می‌گیرد، فکر کند متعلق به خودش هست. همین سازمان روزی میراث فرزندان ما خواهد بود. پس این امانت را درست به دست آنها برسانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دومین نوع استخدام در مجموعه سازمان، استخدام شرکتی است، ادامه داد: خوشبختانه در این روش سالی یکبار بهره‌وری و کارآیی کارکنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و قرارداد سالانه بسته می‌شود. لذا اگر کسی بهره‌وری خوبی نداشته باشد،  شرکت می‌تواند در استفاده از آن فرد، بازنگری کند. ما خواهان آن هستیم که برای همه کار ایجاد کنیم. وضعیت اشتغال چندان مناسب نیست. انشاء‌الله سال 95 با اجرای اصل "اقتصاد مقاومتی" -که مقام معظم رهبری فرمودند- آغازی برای اصلاح امور باشد. فسادها و انحرافات در سطح جامعه عمدتاً ناشی از عدم اشتغال است. حتی اگر کسی امکانات مالی هم داشته باشد اما شغل نداشته باشد، واقعاً افسرده می‌شود. شغل فقط برای تامین معیشت نیست بلکه برای شادابی و نشاط زندگی هم هست. شغل مقدس است.

صالحی با بیان اینکه نوع دیگر استخدام نوع پروژه‌ای است، تصریح کرد: پروژه، همانگونه که از عنوان آن قابل فهم است، مدتی بعد به انتها می‌رسد. گاهی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود. ما تعدادی نیروی پروژه‌ای داشتیم. عده‌ای بکار گرفته شده بودند. پروژه‌ها به اتمام رسیده و پول دولت هم برای آن پروژه تخصیص یافته است. قرارداد این پروژه ممکن است 8 سال باشد و بعد از آن، تعهدی وجود ندارد. کارکنان پروژه‌ها هم آن را با اختیار انتخاب کرده‌اند. اما وقتی‌که پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، طبیعتا تخصیص اعتبار هم نیست. با این وجود ما نمی‌توانیم به آسانی بگوییم برای او دیگر کاری نداریم، چون آن فرد زندگی خود را بر این مبنا قرار داده است. درست است که تعهد اداری نیست لیکن تعهد ضمیری و وجدانی ایجاب می‌نماید که به زندگی و خانواده ایشان توجه کنیم. لذا معاونین محترم سازمان تلاش می‌کنند تا آنجا که ممکن و مقدور است این عزیزان را یاری رسانند.

وی افزود: این روند موضوع و اتفاق جدیدی نیست و همواره وجود داشته است اما متاسفانه عده‌ای معدود در شبکه‌های اجتماعی اخباری کاملاً خلاف واقع منتشر می‌کنند و هر کس را که در سازمان جابه‌جا شده یا به مجموعه‌ای دیگر منتقل می‌شود، «دانشمند هسته‌ای» می‌نامند. ارزش‌گذاری در جامعه باید براساس ضوابط درست باشد.

معاون رئیس‌جمهور به ذکر خاطره‌ای از قول یکی از اساتید دانشگاه‌های مغرب زمین پرداخت و گفت: آن استاد می‌گفت دخترم راننده کامیون است و از کارش بسیار خرسند و راضی است. ایشان به این نکته اشاره کرد که شرف کار به خود کار است. آن کسی که کاری را برای منافع مردم انجام می‌دهد، هر شغلی داشته باشد، شرف دارد. اما متاسفانه برخی از ما، بر خلاف آموزه‌های اسلامی افراد و مناصب را طبقه‌بندی می‌کنیم. 

صالحی ادامه داد: سعی کنید در هر جایگاه و موقعیتی که قرار می‌گیرید، فعالیت خود را با نیت خدمت به انجام رسانید. اگر وظیفه خود را درست به انجام رسانید، همیشه مستغنی هستید. انشاء‌الله خدمتگزار صدیق و صادق این مملکت باشید.

براساس این گزارش، در بخشی از این مراسم قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل توسعه منابع انسانی و رفاه سخنانی در خصوص برگزاری این دوره ایراد کردند. مدیرکل توسعه منابع انسانی گزارشی آماری و مبسوط از روند بکارگیری نیروهای جدید ارائه نمود.

همچنین اختتامیه این دوره با حضور و سخنرانی زارعان معاون سازمان برگزار شد. در این مراسم زارعان با بیان اینکه نیروی متخصص، متعهد و متدین جزء سرمایه‌های ارزشمند صنعت هسته‌ای است که تاکنون نقش به سزایی را در شکوفایی این صنعت ایفا کرده است، افزود: پیشرفت هر سازمان مرهون مدیران شایسته، صالح، توانمند و همچنین کوشش و تلاش کارکنان متخصص و خلاق می باشد. پرهیز از هرگونه نگرش‏ سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای در جذب نیروی انسانی توانمند با توجه به روند رو به رشد فعالیت‏‌های صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای مدنظر مدیران ارشد این صنعت بوده و خوشبختانه زمینه و بسترهای خوبی برای کسب مهارت و ارتقاء دانش فنی فراهم شده است.

وی در بخشی از سخنان خود به نقش و جایگاه امنیت با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که «اگر امنیت نباشد تحقیق، پژوهش، دانشگاه و پیشرفت عملی نیز نخواهد بود» در اعتلای سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: امنیت از ارکان ضروری و اساسی بوده که نقش کلیدی را در سطوح مدیریتی، کارشناسی و همچنین اجرای پروژه‌ها و فرآیندهای فنی، تخصصی صنعت هسته‌ای داشته است.

زارعان خاطرنشان کرد: دشمن با اتهام‌سازی توأم با فضاسازی به دنبال اختلاف افکنی و برهم زدن اجماع ملی است و از تمام ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از رشد و شکوفایی صنعت هسته‌ای استفاده کرده تا از روحیه خودباوری ایجاد شده و حرکت پرشتاب علمی ممانعت نماید که بحمدالله تاکنون موفق نشده و ناکام مانده‌اند لذا ما باید با هوشمندی و هوشیاری اقدام کرده و بصیرت خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم و از فرصت‌های ایجاد شده پس از برجام با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی کشور اعم از مواد، تجهیزات، سخت‌افزار و نرم‌افزار برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های صنعت استفاده کنیم.

در پایان زارعان تصریح کرد: تلاش کنید با 30 سال خدمت صادقانه و خالصانه و اتکاء به خداوند متعال ادامه‌دهنده راه شهدا و خادمین نظام باشید تا مقتدرانه و عزتمندانه با بومی‌سازی صنعت هسته‌ای و عدم وابستگی به بیگانگان، قله‌های رفیع علم و فناوری را فتح کنیم و هر روز شاهد دستاوردهای جدیدی در این عرصه باشیم.

۹۵/۰۲/۰۶
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی