---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۱ ب.ظ

۰

گزارشی از وضعیت این روزهای نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش:
امتحانات پایان سال تحصیلی برگزار شده است، کارنامه‌ها توزیع شده یا در حال توزیع است. حالا دیگر می‌توان گفت ماراتن یک سال تحصیلی با همه فرازها و فرودها، مصائب و مشکلات، تنگناها و گشایش‌ها پایان یافته است.

شفاف:
امتحانات پایان سال تحصیلی برگزار شده است، کارنامه‌ها توزیع شده یا در حال توزیع است. حالا دیگر می‌توان گفت ماراتن یک سال تحصیلی با همه فرازها و فرودها، مصائب و مشکلات، تنگناها و گشایش‌ها پایان یافته است. این را می‌شود از غریو شادی بچه‌ها در کوچه‌ها و محله‌ها متوجه شد. بچه‌هایی که تعطیلات طولانی‌مدت تابستان را جشن گرفته‌اند، جایی که نه از درس خبری هست، نه تکلیف، نه معلم و نه محیط خشک آموزشگاه، انگار هرم گرما همه را در رخوتی لذت‌بخش فرو برده است. ظاهر ماجرا همین‌هاست. در پس پرده اما تکاپو برای سال تحصیلی پیش رو از همین حالا آغاز شده است و همه شواهد و قرائن حاکی از سال دشواری است که بزرگ‌ترین وزارتخانه دولت انتظارش را می‌کشد.

لشکر 50 هزار نفری معلمان بازنشسته
سال گذشته دورنمای افزایش حقوق ناشی از طرح رتبه‌بندی آنقدر وسوسه‌انگیز بود که تعداد قابل توجهی از معلمان در آستانه بازنشستگی، یک سال بیشتر در آموزش‌وپرورش ماندند، حالا با گذشت یک سال، این نیروی قابل توجه، آماده خروج از بدنه فرسوده آموزش‌وپرورش است.  طبق آمارهای رسمی، امسال 50 هزار نفر از معلمان بازنشسته خواهند شد، در حالی که با احتساب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال قبل و دانشجو معلمان، کمتر از 20 هزار نفر به بدنه آموزش‌وپرورش وارد می‌شوند. این یعنی کسری قابل توجه در نیروی انسانی، موضوعی که بدون شک گره ساماندهی نیروی انسانی را کورتر خواهد کرد!

توزیع نامناسب نیروی انسانی
عائله آموزش‌وپرورش از یک میلیون نفر فراتر می‌رود. با این نیروی انسانی انبوه، در ظاهر مدیران نباید دغدغه‌ای برای تخصیص نیرو داشته باشند اما در عالم واقع موضوع بغرنج‌تر از این حرف‌هاست. توزیع نامناسب نیروی انسانی در عمل راه را بر هرگونه تغییر و تحول سد کرده است.

سیمای زنانه آموزش‌وپرورش!
می‌گویند سیمای این روزهای آموزش‌وپرورش زنانه است!  علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش چندی پیش در جمع اعضای شورای شهر تهران گفته بود: «در حالی که حدود
49 درصد دانش‌آموزان دختر  و 51 درصد پسر هستند، بیش از 80 درصد معلمان شهر تهران خانم هستند و این تناسب نداشتن، مشکلات زیادی را به وجود آورده است!» این مشکل البته خاص شهر تهران نیست، یک جست‌وجوی ساده نشان می‌دهد طبق گفته‌های مدیران محلی در کرمان، خراسان، همدان، زنجان، شیراز، اصفهان و بسیاری دیگر از استان‌ها و شهرهای کشور همین مشکل به چشم می‌خورد. محمدحسین مهدوی از مدیران سابق آموزش‌وپرورش و کارشناس  و صاحبنظر حوزه تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار «وطن امروز» می‌گوید: بیش از دوسوم معلمان خانم هستند و این  موضوع توزیع نیروی انسانی را با بحران جدی مواجه کرده است. وی معتقد است کار در آموزش‌وپرورش با توجه به ساعات کاری و محیط سالم، برای زنان جذابیت‌های زیادی دارد، حال آنکه مردان که عهده‌دار مسؤولیت‌های زندگی هستند با حقوق بخور و نمیر آموزش‌وپرورش، روزهای سختی را سپری می‌کنند و بسیاری از آنها دو شغله و چند شغله هستند.
این صاحبنظر حوزه آموزش‌وپرورش سیاست‌های یک بام و دو هوای استخدام در وزارتخانه را در توزیع نامناسب نیروی انسانی موثر دانست.

چشم امید آموزش‌وپرورش به بازنشسته‌ها!
یکی دیگر از راهکارهایی که مدیران برای ساماندهی نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت بدان متوسل شده‌اند، به‌کارگیری نیروهای بازنشسته است. موضوعی که مخالفان بسیاری دارد، بویژه آنکه در شرایط کنونی خیل عظیم جوانان جویای کار به دلیل حضور نیروهای بازنشسته در پست‌های سازمانی مجالی برای کار و فعالیت پیدا نمی‌کنند. چندی پیش مجلس شورای اسلامی با قید دوفوریت طرح ممنوعیت به‌کارگیری بارنشستگان را تصویب کرد. با این حال اینطور که از شواهد موجود پیداست، انگار امسال هم مدیران آموزش‌وپرورش خود را از این مصوبه مستثنا کرده‌اند، مطرح کردن محدودیت‌های  بودجه‌ای دولت برای سرپوش گذاشتن بر کاستی‌ها اینجا هم در ظاهر جواب داده است!

منبع:روزنامه وطن امروز
۹۵/۰۴/۰۸
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی