یک مسئول در آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد کمبود نیروی مهمترین چالش آموزش و پرورش
چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ق.ظ
معاون
پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کسری
نیروی انسانی از طریق جذب مازاد نیروی انسانی مقطع متوسطه دوم و انتقال به
متوسطه اول و ابتدایی جبران میشود.
معاون
پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کسری
نیروی انسانی از طریق جذب مازاد نیروی انسانی مقطع متوسطه دوم و انتقال به
متوسطه اول و ابتدایی جبران میشود.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، اکبر پناهی امروز (سهشنبه 17 شهریور) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش آموزش و پرورش است که به دلیل اجرای عجولانه قانون 6.3.3 در نظام آموزشی کشور و همچنین استخدامهای کارشناسی نشده و نامتناسب با نیاز آموزشی استان و کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: اکنون آموزش و پرورش با تبعات ورود نیروهای کارشناسی نشده روبهرو است و از طرفی وقتی یک پایه به یک مقطع تحصیلی افزوده یا کم میشود حجم بالایی از نیاز و نیروی مازاد در آن مقاطع به وجود میآید.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از سال آموزشی 91-92 تا اکنون هر سال یکی از پایههای دوره متوسطه حذف شده است، افزود: در سال تحصیلی 94-95 این مشکل پایه نهم متوسطه اول را نیز درگیر کرده و و بر مشکلات حل نشده پایهها افزوده است.
پناهی تصریح کرد: در دوره ابتدایی 369 هزار و 416 دانش آموز و 13 هزار و 950 کلاس داریم که این سبب شده تراکم دانشآموزان این مقطع 26 تا 48 نفر در هرکلاس باشد. البته این مقدار میانگین در کل استان بوده و در مناطق مختلف متفاوت است.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در دوره ابتدایی کمبود 1890 نفر آموزگار وجود دارد، افزود: در دوره متوسطه اول با کمبود یک سومی نیرو نسبت به سال گذشته و در دوره متوسطه دوم نیز با کمبود 1794 نفر نیرو زن و مرد مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه تراکم نفرات در کلاسهای دوره متوسطه برای دختران 25 تا 29 نفر و برای پسران 15 تا 25 نفر در هرکلاس است، گفت: به طور کلی 2173 نفر آموزگار مرد و زن برای دورهها نیاز است.
پناهی ادامه داد: کسری نیروی انسانی را از طریق جذب مازاد نیروی انسانی متوسطه دوم و انتقال به متوسطه اول و ابتدایی میتوان جبران کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجباری شدن چهار تا شش ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس به دانش آموزان در رشته تخصصی خود، اضافه کرد: خرید خدمات آموزشی و جذب تعداد مورد نیاز نیروهای موسوم به پیش دبستانی که سالهای قبل از آموزش و پرورش حقالزحمه دریافت کردهاند و انحلال برخی از مجتمعهای آموزشی به تشخیص کمیته برنامهریزی منطقه از دیگر راهکارها برای جبران کمبود نیرو است.
وی گفت: نیروهای پیش دبستانی که داری سابقه کار هستند برحسب نیاز، با توجه به بومی گزینی به صورت حق الدریس توسط مناطق و نواحی بکار گرفته میشوند.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، اکبر پناهی امروز (سهشنبه 17 شهریور) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش آموزش و پرورش است که به دلیل اجرای عجولانه قانون 6.3.3 در نظام آموزشی کشور و همچنین استخدامهای کارشناسی نشده و نامتناسب با نیاز آموزشی استان و کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: اکنون آموزش و پرورش با تبعات ورود نیروهای کارشناسی نشده روبهرو است و از طرفی وقتی یک پایه به یک مقطع تحصیلی افزوده یا کم میشود حجم بالایی از نیاز و نیروی مازاد در آن مقاطع به وجود میآید.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از سال آموزشی 91-92 تا اکنون هر سال یکی از پایههای دوره متوسطه حذف شده است، افزود: در سال تحصیلی 94-95 این مشکل پایه نهم متوسطه اول را نیز درگیر کرده و و بر مشکلات حل نشده پایهها افزوده است.
پناهی تصریح کرد: در دوره ابتدایی 369 هزار و 416 دانش آموز و 13 هزار و 950 کلاس داریم که این سبب شده تراکم دانشآموزان این مقطع 26 تا 48 نفر در هرکلاس باشد. البته این مقدار میانگین در کل استان بوده و در مناطق مختلف متفاوت است.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در دوره ابتدایی کمبود 1890 نفر آموزگار وجود دارد، افزود: در دوره متوسطه اول با کمبود یک سومی نیرو نسبت به سال گذشته و در دوره متوسطه دوم نیز با کمبود 1794 نفر نیرو زن و مرد مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه تراکم نفرات در کلاسهای دوره متوسطه برای دختران 25 تا 29 نفر و برای پسران 15 تا 25 نفر در هرکلاس است، گفت: به طور کلی 2173 نفر آموزگار مرد و زن برای دورهها نیاز است.
پناهی ادامه داد: کسری نیروی انسانی را از طریق جذب مازاد نیروی انسانی متوسطه دوم و انتقال به متوسطه اول و ابتدایی میتوان جبران کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجباری شدن چهار تا شش ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس به دانش آموزان در رشته تخصصی خود، اضافه کرد: خرید خدمات آموزشی و جذب تعداد مورد نیاز نیروهای موسوم به پیش دبستانی که سالهای قبل از آموزش و پرورش حقالزحمه دریافت کردهاند و انحلال برخی از مجتمعهای آموزشی به تشخیص کمیته برنامهریزی منطقه از دیگر راهکارها برای جبران کمبود نیرو است.
وی گفت: نیروهای پیش دبستانی که داری سابقه کار هستند برحسب نیاز، با توجه به بومی گزینی به صورت حق الدریس توسط مناطق و نواحی بکار گرفته میشوند.
۹۴/۰۶/۱۸