عباسی: مجلس پیگیر تعیین تکلیف معلمان حق التدریس است
به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان عباسی، ظهر پنجشنبه در جمع رسانه ها، با اشاره به مطالبات معلمان گفت: بخشی از مطالبات معلمان مربوط به زحمات آنان و قدردانی از آنان است و بخشی دیگر مربوط به مطالبات مادی است. بر این اساس ۲۶ مورد برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است که در مجلس مورد پیگیری است که از جمله می توان به تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و نهضت سوادآموزی اشاره کرد و قرار است که ۳۵ هزار معلم که ثبات شغلی ندارند، استخدام آنان مشخص شود.
وی ادامه داد: در سال ۹۳ برای آموزش و پرورش کشور، بودجه ۲۰ هزار میلیاردی بسته شده که امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این بودجه بدون ردیف و خالص است.
عباسی بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان از عوارض گاز، ۱۷۰ میلیارد تومان برای مطالبات فرهنگیان در تبصره و بودجه سال ۹۴، ۴۲۰ میلیارد تومان بابت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، ۲۰۰ میلیارد تومان جهت سرانه مدارس، ۲۰۰ میلیارد تومان جهت هزینه های سوخت مدارس و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت استانداردسازی و سرانه گرمایش مدارس در نظر گرفته شده است.
با بیان این که معلم دو وظیفه حقوقی و ذاتی دارد، گفت: در وظیفه حقوقی برای انجام آن نیاز به زمان، مکان و گروه و هدف مشخص نیست و معلم بدون احساس و فقط جهت وظیفه آموزش را انتخاب کرده است ولی در وظیفه ذاتی، گروه، زمان و مکان خاصی وجود ندارد. معلم در تمام لحظات و با تمام احساسات وظیفه خود را انجام می دهد.
وی افزود: در این وظیفه دغدغه معلم فقط آموزش نیست بلکه حیات و آینده بشر و جامعه نیز مهم است. اگر معلم بخواهد به وظیفه ذاتی خود عمل کند باید شناخت کامل از مسائل اجتماعی، دینی و علوم داشته باشد و اگر در این مسیر دانش آموز به مقامی برسد و به مرحله تعالی رو، به خاطر خودش نیست بلکه به خاطر جرقه ای است که در دل او توسط شما صورت گرفته است.
وی با اشاره به نکته دیگر که همان ارتباط معلم و شاگرد است گفت: ارتباط صحیح معلم و شاگرد منجر به رشد و تربیت دانش آموز خواهد شد و اگر این ارتباط صحیح نباشد، باعث تاثیرگذاری در آینده او خواهد شد.