اطلاعیه جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران درباره تاریخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون استخدام قراردادی مردادماه 1395
شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵ ق.ظ
به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز از محل مجوز مندرج
در بند (13) ماده واحده بودجه سال 94 جمعیت در قالب قرارداد کار معین، بدین
وسیله به اطلاع کلیه امدادگران، داوطلبان فعال و فرزندان کارکنان بازنشسته
جمعیت هلال احمر متقاضی ثبتنام و شرکت در آزمون استخدامی مرداد ماه 1395
میرساند که ثبتنام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق
پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.orgاز روز چهارشنبه مورخ 05/03/1395 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 16/03/1395 پایان میپذیرد.
لذا ضرورت دارد کلیه متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و
پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون وفراهم نمودن مدارک و
اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبت نام در آزمون فوق اقدام نمایند.
داوطلبان میبایست با توجه به مندرجات جدول شماره 1 (ذیل همین اطلاعیه) و با عنایت به نوع مدرک و رشته تحصیلی نسبت به انتخاب یک عنوان رشته شغلی اقدام نموده و سپس با توجه به رشته شغلی انتخابی نسبت به انتخاب یک کد رشته شغل محل از جدول شماره 2 (ذیل این اطلاعیه) براساس شهرستان و استان بومی اقدام نماید.
شرایط عمومی استخدام :
1- تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
2- تابعیت ایران
3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
4- داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از
خدمت در زمان ثبت نام . کارت یا برگ معافیت موقت و هرگونه گواهی صادره به
صورت موقت قابل قبول نمی باشد. (ملاک محاسبه تاریخ 16/03/1395 میباشد)
5- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردان
6- عدم سابقه محکومیت جزایی موثر
7- داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی و توانایی تصدی شغل مورد درخواست
8- نداشتن منع استخدام به موجب آراء مراجع قضایی
9- متقاضیان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت و پیمانی،
قراردادی دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و یا بازخرید خدمت
باشند.
10-عدم اشتغال به صورت قرارداد کار معین در جمعیت.
شرایط اختصاصی استخدام :
1- حداکثر سن متقاضیان شرکت کننده در این فراخوان تا تاریخ
پایان ثبت نام (در مورخ 16/3/1395) جهت دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم 28
سال، کارشناسی 30 سال، کارشناسیارشد 32 سال و دکتری 35 سال تمام تعیین
میگردد.
تبصره : موارد ذیل مشروط به ارائه تائیدیههای معتبر به حداکثر سن مقرر در بند فوق اضافه خواهد شد:
الف) مدت قانونی انجام شده خدمت نظام وظیفه
ب) مدت خدمت مستمر و تمام وقت داخل جمعیت آن دسته از
متقاضیانی که سابقه پرداخت حق بیمه ایام مذکور از سوی جمعیت را نزد سازمان
تامین اجتماعی دارا می باشند به میزان سابقه فعالیت و بیمه پردازی حداکثر
تا 5 سال به سقف سنی مندرج در آگهی اضافه خواهد گردید.
ج) درصورت ارائه گواهی لازم از سوی مدیر عامل استان و تایید
حوزه های تخصصی ستادی به ازای هر سه سال سابقه فعالیت دائم و تمام وقت
امداگران، نجاتگران، اعضاء وداوطلبان فعال، یکسال حداکثر تا سقف سه سال به
سقف سنی اضافه خواهد شد.
د) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهداء، فرزندان و
همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال
سابقه اسارت دارند و رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
از شرط حداکثر سن معاف می باشند. (رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور
داوطلبانه به مدت میزان حضور در جبهه)
هـ) افراد خانواده شهداء (پدر، مادر، برادر، خواهر) تا میزان 5 سال.
2- متقاضیان میبایست، تا تاریخ پایان ثبت نام در مقطع
تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش تحصیلی مشخص شده در جدول شرایط احراز مشاغل
آزمون فارغ التحصیل و یا گواهینامه فراغت از تحصیل را دریافت نموده باشند.
(ملاک محاسبه تاریخ 16/03/1395 میباشد) لذا تاکید میگردد داوطلبانی که
مقطع تحصیلی، رشته و یا گرایش رشته تحصیلی آنها بطورکامل و به صورت مشخص در
این آگهی درج نشده است از ثبت نام خودداری نمایند و درصورت ثبت نام از
فرایند استخدام حذف خواهند گردید و حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت.
3- با توجه به اینکه آزمون خاص مشمولین بومی هر استان
میباشد در شرایط امتیاز برابر اولویت با داوطلب حائز شرایط بومی ساکن
شهرستان محل جغرافیایی شغل بوده و درصورت برابری در محل سکونت، اولویت با
امتیاز بالاتر در آزمون توانمندی های تخصصی خواهد بود.
4- افرادی که دارای کارت معافیت پزشکی موثر به تشخیص سازمان امداد و نجات میباشند حق شرکت در آزمون مشاغل مرتبط با امداد و نجات را نخواهند داشت.
5- براساس ضوابط و مقررات مربوط به ایثارگران در اعمال
سهمیه های استخدامی این بخش از داوطلبین ترتیب اولویت با فرزندان شهید،
جانباز، فرزند جانباز براساس درصد جانبازی، فرزندان آزادگان براساس مدت
اسارت، همسران شهداء، جانبازان و آزادگان می باشد.
6- جهت آن دسته از داوطلبینی که صرفاً در راستای انجام
وظایف امدادی محوله و فعالیت مستمر خود در جمعیت دچار سانحه و نقص عضو
گردیده اند بر حسب میزان و وسعت ضایعه امتیازاتی در مرحله مصاحبه استخدامی و
آزمون عملی و مهارتی پیش بینی خواهد شد.
7- اطمینان از داشتن مدارک ذیل در هنگام ثبت نام اینترنتی و
ارائه اصل آن در مراحل بعدی آزمون الزامی بوده و در صورت تشخیص فقدان آن
در هر مرحله از آزمون نام داوطلب حذف خواهد شد:
- - تاییدیه مدیر عامل وحوزه های تخصصی مبنی بر فعالیت دائم و مستمر داوطلب و حکم بازنشستگی والدین در جمعیت
- - دارا بودن گواهینامه رانندگی مندرج در جدول شرایط احراز این آگهی در خصوص مشاغل امدادی
مراحل ثبت نام :
مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.orgو تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی.
– ارسال عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس پرسنلی با مشخصات ذیل اسکن نموده و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
· عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
· عکس اسکن شده باید با فرمت jpg باشد.
· اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 پیکسل باشد.
· تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
· حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
· حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
· حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: اسکن عکس ازروی کارت های شناسایی (کارت
ملی،شناسنامه و...) قابل قبول نمیباشد وداوطلبان لازماست از اصل عکس و
مطابق با توضیحات فوق ،اقدام به اسکن نمایند.
تبصره 2: عکس خواهران باید باحجاب و صورت کامل آن مشخص باشد.
تبصره 3: درصورت ارسال عکس غیر معتبر ،ثبت نام داوطلب باطل شده وحق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون
های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای
داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد
چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل
اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً
عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال
عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی
رفتار خواهد شد.
پرداخت وجه ثبت نام:
متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبتنام در آزمون استخدامی
میبایست از روز چهارشنبه مورخ 05/03/1395 لغایت روز یکشنبه مورخ
16/03/1395 با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به
نشانی: www.sanjesh.org
نسبت به واریز مبلغ 200.000 ( دویست هزار) ریال به عنوان هزینه ثبتنام
به صورت الکترونیکی وباکارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل
تقاضانامه ثبتنام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
توضیح 1: مدت زمان فوق به هیچ عنوان تمدید نمیشود و
متقاضیان باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به ثبتنام اقدام و از موکول
نمودن ثبت نام به روزهای پایانی خودداری نمایند.
توضیح 2: ثبت نام زمانی تکمیل میگردد که مراحل با
موفقیت انجام شده و کدپیگیری از طریق سیستم به متقاضی اعلام شود. (متقاضیان
شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبتنام، کد پیگیری خود را یادداشت و تا
پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.)
توضیح 3: به ثبتنامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد
شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه سازمان نخواهد بود و وجوه پرداختی به هیچ
عنوان مسترد نمی شود.
تذکرمهم: باتوجه به اینکه مدارک متقاضیان پس
ازتعیین نمرات داوطلبان درآزمون کتبی به میزان سه برابر مجوزهای استخدامی
بررسی خواهدشد،لذادرصورتی که مدارک داوطلبان مغایر باشرایط مندرج دراین
آگهی وهمچنین اطلاعات مندرج درتقاضانامه ثبتنامی باشد،هیچ گونه حقی برای
متقاضی ایجاد نگردیده،و در هر مرحله از آزمون،اعلام نتایج اولیه ،مصاحبه
وحتی در صورت پذیرش نهایی،داوطلب حذف خواهدشد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:
پس از بررسی لیست اولیه ثبتنام شدگان در استانها و تایید
نهایی مدیر عامل استان با حذف افراد فاقد شرایط مندرج در این آگهی کارت
شرکت در آزمون از روز سهشنبه مورخ 05/05/1395 برای مشاهده و پرینت بر روی
پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی : www.sanjesh.org
قرار خواهد گرفت. لذا تاکید میگردد افراد فاقد شرایط از ثبتنام در این
آزمون خودداری نمایند. در صورت عدم تایید افراد فاقد شرایط، هزینه آنها
عودت نخواهد شد. آزمون در روز جمعه مورخ 8/5/1395 در تهران و یا پس از
بررسی و اطلاع سازمان از تعداد و نحوه توزیع داوطلبان در سطح کشور، در برخی
از قطب های استانی برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی
کارت شرکت در جلسه آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد
رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات
ارسالی نمیباشد و حقی جهت داوطلب ایجاد ننموده و مدارک داوطلبان بعد از
آزمون بررسی خواهد شد.
مواد آزمون (کتبی) عبارتند از :
* به هر یک از داوطلبان یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه
سوال اختصاصی حسب مورد داده خواهد شد. (آزمون بصورت چهارگزینه ای و با
احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد)
آزمون عمومی:
1ـ کمکهای اولیه، اساسنامهی جمعیت، تاریخچهی صلیب سرخ و هلال احمر.
2ـ معارف اسلامی.
3ـ زبان و ادبیات فارسی.
4ـ زبان انگلیسی ـ عمومی.
5ـ فنّاوری اطلاعات (مهارتهای 3، 4، 6 و 7 I.C.D.L)
6ـ هوش و توانمندیهای ذهنی.
* اقلیّتهای مذهبی از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف هستند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون عمومی توزیع خواهد شد.
کلیهی دروس عمومی با ضریب 1 محاسبه و اعمال خواهند شد.
آزمون تخصصی :
علاوه بر آزمون عمومی، آزمون تخصصی بر مبنای دانش و مهارت
داوطلب در زمینه رشته شغلی پست مورد تقاضا، مندرج در جدول شرایط احراز
مشاغل این آگهی انجام خواهد شد. دروس اختصاصی با ضریب 1 محاسبه و اعمال
خواهد شد.
نحوه اعلام نتایج اولیه و نهایی:
الف) مرحله اول: انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفی
به حوزه های تخصصی بمنظور انجام مصاحبه استخدامی وحسب مورد آزمونهای عملی و
مهارتی منوط به کسب حد نصاب امتیاز لازم از آزمون کتبی بوده که مطابق با
شرایط ذیل محاسبه می گردد:
1- پس از برگزاری آزمون کتبی، میانگین نمرات داوطلبان در
آزمون عمومی و تخصصی در هر رشته شغلی بصورت مجزا با وزن برابر محاسبه می
گردد.
2- برای تعیین حد نصاب، امتیاز لازم در هر رشته شغلی بر
مبنای پنجا ه درصد (50%) مجموع بالاترین نمره مکتسبه در آن رشته تعیین
میگردد.
3- پس از تعیین حد نصاب مذکور فهرست افراد دارای امتیاز حد
نصاب و بالاتر تهیه و تا سه برابر ظرفیت شغل درخواستی براساس بالاترین نمره
کسب شده، داوطلبان جهت انجام مصاحبه استخدامی یا آزمونهای عملی و مهارتی و
سنجش توانائیهای جسمانی و معاینات پزشکی به سازمان امداد و نجات و یا حوزه
های تخصصی شغل درخواستی معرفی میگردند. در این مرحله از آزمون ضمن کنترل
دقیق مدارک داوطلب، مواردی از قبیل سوابق و فعالیتهای مستمر امدادی و حضور
در جمعیت، تجارب مرتبط با شغل درخواستی، گواهینامه های عمومی و تخصصی
مرتبط، آشنایی با زبانهای خارجی، سوابق آموزشی و پژوهشی و مهارتی، درجه های
کسب شده امدادی داوطلب و... حائز اهمیت و اولویت بوده و دارای امتیازات
خاص خود میباشند.
ب) مرحله نهایی: پس از اتمام مراحل فوق و مشخص شدن
امتیازات مکتسبه داوطلبان در کلیه مراحل آزمون و کسر سهمیه قانونی
ایثارگران حائز شرایط عمومی و اختصاصی اشتغال در جمعیت هلال احمر، نفرات
اصلی و ذخیره بر اساس بالاترین امتیاز حاصل از مجموع نمره کل نهایی با وزن
هفتاد درصد (70%) آزمون کتبی و سی درصد (30%) مصاحبه استخدامی و آزمون عملی
و مهارتی به هسته مرکزی گزینش جمعیت معرفی خواهند شد.
تذکرات :
6-1) قبل از ثبت نام به راهنمای نحوه تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی موجود در سایت مراجعه و مندرجات آن با دقت مطالعه شود.
6-2) آزمون خاص مشمولین بومی هر استان بوده و بر این اساس داوطلبان سایر استان ها تنها مجاز به شرکت در آزمون خاص استان خود خواهند بود.
6 -3) متقاضیان اشتغال در مشاغل مرتبط با امداد و نجات می
بایست به لحاظ سلامت جسمی و روانی و فیزیک بدنی در صحت کامل بوده و توانایی
انجام ماموریتهای دشوار درشرایط حادثه و بحران را داشته باشند.
شرایط داوطلب بومی:
1- شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل تقاضا برای استخدام یکی باشد.
2- همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت یا نیروهای
مسلح (اعم از شاغل یا بازنشسته) که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا
بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان مورد تقاضا جهت استخدام یکی باشد.
3- داوطلب حداقل 4 سال از سنوات تحصیلی خود را به صورت
متوالی یا متناوب در شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده
باشد .
4- داوطلب یا پدر، مادر و یا همسر وی حداقل چهار سال سابقه
پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را
داشته باشند. (صرفاً یک مورد قابل احتساب می باشد و تجمیع امکان پذیر نیست)
تبصره(1): مبنای استان و شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در زمان ثبت نام می باشد .
تبصره (2): داوطلب ملزم به رعایت شرط بومی در زمان
ثبتنام بوده و مسئولیت تطابق شرایط بومی بودن افراد با مدارک متقاضی پس از
تعیین اولویت اصلی و ذخیره به عهده جمعیت استان می باشد.
6-3) داوطلب درصورت پذیرفته شدن به استخدام در جمعیت ملزم
به سپردن تعهد خدمت ده ساله در محل جغرافیایی (شغل ) مورد درخواست بوده و
همچنین تعهد می نماید که در کلیه فعالیت ها، دوره های آموزشی و ماموریت های
امدادی محوله از سوی مدیران مربوطه شرکت نماید و درصورت انصراف از مفاد
تعهد مذکور قرارداد یا حکم ایشان لغو خواهد شد، ضمن اینکه اشتغال در
پایگاههای امدادی بصورت شیفتی و بر اساس دستورالعمل اجرایی امور پایگاه
خواهد بود.
6-4) داوطلبان استخدام موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تائید گزینش، مدارک مربوط به کسب گواهینامه مهارت های هفت گانه (ICDL) صادر از مراکز و موسسات تائید صلاحیت شده از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را ارائه نمایند .
6-5) پذیرفته شدگان اصلی می بایست پس از اعلام نظر هسته
مرکزی گزینش و حداکثر ظرف یکماه از صدور مجوز اشتغال از سوی اداره کل منابع
انسانی و تحول اداری جهت ادامه مراحل جذب به جمعیت مراجعه نمایند. عدم
مراجعه در مهلت مقرر به منزله انصراف از استخدام خواهد بود و جمعیت می
تواند از سایر داوطلبان ذخیره (براساس بالاترین امتیاز مکتسبه) دعوت به عمل
آورد.
6-6) مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام
شده در متن این آگهی و یا ارائه ناقص مدارک اعلام شده از سوی داوطلب در
هنگام ثبت نام در سایر مقاطع آزمون (مصاحبه علمی، گزینش، تشکیل پرونده
و...) و همچنین عدم اخذ گواهی انجام خدمت و فعالیت امدادگری و یا داوطلبانه
در جمعیت، از مدیرعامل جمعیت استان و عدم احراز فرزند کارمند بازنشسته
جمعیت، صرفاً به عهده شخص داوطلب بوده و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون
محرز شود که داوطلب به اشتباه یا عمد اطلاعاتی خلاف واقع ارائه داده و یا
فاقد شرایط مندرج در این آگهی می باشد از انجام مراحل بعدی محروم و در صورت
صدور حکم یا قرارداد با فرد تسویه حساب به عمل خواهد آمد .
6-7) اتخاذ هرگونه تصمیم درخصوص مواردی که در آگهی مذکور
درج نگردیده است و موارد اختلاف در حیطه وظایف کمیته منابع انسانی جمعیت
بوده و مصوبات درقالب صورتجلسات مربوط پس از تائید اعضاء قابل اقدام خواهد
بود .
7-7) انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل
گزینشی میسر بوده و اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت جمعیت به اطلاع
داوطلبان خواهد رسید.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
دریافت فهرست عناوین شغلی و مدارک تحصیلی مورد نیاز دریافت فهرست شغل محلهای آزمون استخدامی
۹۵/۰۳/۰۸