استخدام بیش از ٩ هزار نفر در تامین اجتماعی در چهار سال
يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ
معاونت اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، اقداماتی همچون استخدام و جذب بیش از 9 هزار تن و اعزام 50 هزار بازنشسته به مشهد مقدس را در کارنامه خود دارد.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا از سازمان
تامین اجتماعی، معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در حوزه های فناوری
اطلاعات، منابع انسانی، مالی، آموزش و پژوهش، رفاهی، بودجه و تشکیلات در
این سازمان اقدامات مختلفی را در طول دولت یازدهم اجرا کرده است.
حوزه فن آوری اطلاعات یکی از بخش هایی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس، اجرای طرح تمرکز پرداخت ها با هدف عدالت در مدت زمان پرداخت ها و رفع هم پوشانی ها به عنوان یکی از برنامه های حوزه آی تی (فناوری اطلاعات) انجام شد.
طرح تعمیم سیستم اتوماسیون گام به منظور حذف سفرهای بین شهری و صرفه جویی در زمان مکاتبات اداری در سطح سازمان تامین اجتماعی نیز اجرایی شد.
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (CRM) با شماره تماس ١٤٢٠ و با هدف پاسخگویی و ایجاد رضایت مندی در مخاطبان سازمانی در طول فعالیت دولت یازدهم ایجاد شد.
در این مرکز ارتباطات مردمی، مخاطبان با برقراری ارتباط تلفنی می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ لازم را از طریق پیام کوتاه و ایمیل دریافت کنند.
اجرای فاز اول پیاده سازی سیستم جامع منابع انسانی، راه اندازی سیستم بودجه متمرکز، برقراری امکان دریافت حق بیمه به صورت غیرحضوری، راه اندازی سامانه اموال غیرمنقول، اجرای طرح روانسازی فرایندها (بهبود روش های ارائه خدمت به ذینفعان) و تغییر سکوی سیستم های مالی بخش درمان سازمان از DOS (فاکس) به اوراکل (نوعی پایگاه داده ای ) از دیگر فعالیت های حوزه معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی است.
در حوزه منابع انسانی؛ سازمان تامین اجتماعی در ایجاد اشتغال و برقراری امنیت شغلی در سطح کشور نقش آفرینی کرده است.
برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه سراسر کشور بر اساس سیاست ها و خط مشی های سازمانی در طول چهار سال اول دولت تدبیر و امید، سازمان تامین اجتماعی توانسته است با استخدام هفت هزار و 682 تن از طریق برگزاری آزمون های استخدامی منطقه ای و سراسری و همچنین جذب دو هزار و 258 پزشک نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال داشته باشد.
همچنین در طول این مدت با تبدیل وضعیت استخدامی بیش از ١٢هزار تن از نیروهای شاغل قراردادی به پیمانی و آزمایشی رسمی از طریق برگزاری آزمون های کتبی، مصاحبه و گزینش وضعیت منابع انسانی خود را ساماندهی کرده است.
در حوزه امور مالی، پرداخت به موقع تعهدات قانونی از مهم ترین فعالیت های حوزه امور مالی سازمان تامین اجتماعی بوده است به طوری که فقط در سال ٩٥، حدود 405 هزار و ٦٤٢ میلیارد و 555 میلیون ریال صرف تعهدات این سازمان شده است.
در حوزه آموزش و پژوهش، در چهار سال گذشته از 857 پروژه و پایان نامه های دانشجویی مرتبط با اقدامات و خدمات سازمان تامین اجتماعی حمایت شده است.
استقرار کشوری سامانه مدیریت یکپارچه آموزش و پیاده سازی آموزش های الکترونیکی و برگزاری جلسات هم اندیشی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال از دیگر اقدامات معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.
در حوزه امور رفاهی، در ٢ بخش آقایان و بانوان المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان برگزار شد و همچنین در این بخش می توان از اجرای طرح کرامت رضوی نام برد که بر این اساس از سال ٩٣ تا 95 با اولویت بازنشستگان و مستمری بگیران زیارت اولی، ٤٩ هزار و ٩٣٠ تن از آنان با صرف اعتباری بیش از ٢٠٠ میلیارد ریال به مشهد مقدس اعزام شده اند.
در بخش بودجه و تشکیلات، تدوین، تصویب و ابلاغ به موقع برنامه و بودجه سالانه سازمان تامین اجتماعی از طریق ایجاد نظام پروژه ای و کنترل فعالیت های برنامه ای در فاصله چهار سال اخیر انجام شده است.
سازمان تامین اجتماعی اکنون بیش از 42 میلیون تن از اقشار گوناگون مردم شامل بیمه شدگان و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است.
خدمات سازمان تامین اجتماعی هم اکنون به بیش از 14 میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان، سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده که درمجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند و تمام ابعاد زندگی و معیشت آنان متاثر از فعالیت های سازمان است، ارایه می شود، همچنین کارفرمایان و مدیران بیش از یک میلیون و 500 هزار کارگاه و واحد تولیدی کشور نیز با سازمان در ارتباط هستند.
مطابق اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است وسازمان تامین اجتماعی نیز در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی خدمات گسترده ای را شامل 18 مزیت برای شرایط مختلف از قبیل بیماری، سالمندی، بارداری، بیکاری و از کار افتادگی به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند و علاوه بر این تقریبا تمامی بیمارستان ها و درمانگاه های کشور اعم از مراکز دولتی و خیریه و خصوصی و همچنین آزمایشگاه ها، داروخانه ها و مطب پزشکان با سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند و بخش اعظم هزینه درمانی بیمه شدگان و بازنشستگان مراجعه کننده به این مراکز نیز توسط این سازمان پرداخت می شود.
بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند
حوزه فن آوری اطلاعات یکی از بخش هایی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس، اجرای طرح تمرکز پرداخت ها با هدف عدالت در مدت زمان پرداخت ها و رفع هم پوشانی ها به عنوان یکی از برنامه های حوزه آی تی (فناوری اطلاعات) انجام شد.
طرح تعمیم سیستم اتوماسیون گام به منظور حذف سفرهای بین شهری و صرفه جویی در زمان مکاتبات اداری در سطح سازمان تامین اجتماعی نیز اجرایی شد.
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (CRM) با شماره تماس ١٤٢٠ و با هدف پاسخگویی و ایجاد رضایت مندی در مخاطبان سازمانی در طول فعالیت دولت یازدهم ایجاد شد.
در این مرکز ارتباطات مردمی، مخاطبان با برقراری ارتباط تلفنی می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ لازم را از طریق پیام کوتاه و ایمیل دریافت کنند.
اجرای فاز اول پیاده سازی سیستم جامع منابع انسانی، راه اندازی سیستم بودجه متمرکز، برقراری امکان دریافت حق بیمه به صورت غیرحضوری، راه اندازی سامانه اموال غیرمنقول، اجرای طرح روانسازی فرایندها (بهبود روش های ارائه خدمت به ذینفعان) و تغییر سکوی سیستم های مالی بخش درمان سازمان از DOS (فاکس) به اوراکل (نوعی پایگاه داده ای ) از دیگر فعالیت های حوزه معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی است.
در حوزه منابع انسانی؛ سازمان تامین اجتماعی در ایجاد اشتغال و برقراری امنیت شغلی در سطح کشور نقش آفرینی کرده است.
برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه سراسر کشور بر اساس سیاست ها و خط مشی های سازمانی در طول چهار سال اول دولت تدبیر و امید، سازمان تامین اجتماعی توانسته است با استخدام هفت هزار و 682 تن از طریق برگزاری آزمون های استخدامی منطقه ای و سراسری و همچنین جذب دو هزار و 258 پزشک نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال داشته باشد.
همچنین در طول این مدت با تبدیل وضعیت استخدامی بیش از ١٢هزار تن از نیروهای شاغل قراردادی به پیمانی و آزمایشی رسمی از طریق برگزاری آزمون های کتبی، مصاحبه و گزینش وضعیت منابع انسانی خود را ساماندهی کرده است.
در حوزه امور مالی، پرداخت به موقع تعهدات قانونی از مهم ترین فعالیت های حوزه امور مالی سازمان تامین اجتماعی بوده است به طوری که فقط در سال ٩٥، حدود 405 هزار و ٦٤٢ میلیارد و 555 میلیون ریال صرف تعهدات این سازمان شده است.
در حوزه آموزش و پژوهش، در چهار سال گذشته از 857 پروژه و پایان نامه های دانشجویی مرتبط با اقدامات و خدمات سازمان تامین اجتماعی حمایت شده است.
استقرار کشوری سامانه مدیریت یکپارچه آموزش و پیاده سازی آموزش های الکترونیکی و برگزاری جلسات هم اندیشی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال از دیگر اقدامات معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.
در حوزه امور رفاهی، در ٢ بخش آقایان و بانوان المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان برگزار شد و همچنین در این بخش می توان از اجرای طرح کرامت رضوی نام برد که بر این اساس از سال ٩٣ تا 95 با اولویت بازنشستگان و مستمری بگیران زیارت اولی، ٤٩ هزار و ٩٣٠ تن از آنان با صرف اعتباری بیش از ٢٠٠ میلیارد ریال به مشهد مقدس اعزام شده اند.
در بخش بودجه و تشکیلات، تدوین، تصویب و ابلاغ به موقع برنامه و بودجه سالانه سازمان تامین اجتماعی از طریق ایجاد نظام پروژه ای و کنترل فعالیت های برنامه ای در فاصله چهار سال اخیر انجام شده است.
سازمان تامین اجتماعی اکنون بیش از 42 میلیون تن از اقشار گوناگون مردم شامل بیمه شدگان و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است.
خدمات سازمان تامین اجتماعی هم اکنون به بیش از 14 میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان، سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده که درمجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند و تمام ابعاد زندگی و معیشت آنان متاثر از فعالیت های سازمان است، ارایه می شود، همچنین کارفرمایان و مدیران بیش از یک میلیون و 500 هزار کارگاه و واحد تولیدی کشور نیز با سازمان در ارتباط هستند.
مطابق اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است وسازمان تامین اجتماعی نیز در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی خدمات گسترده ای را شامل 18 مزیت برای شرایط مختلف از قبیل بیماری، سالمندی، بارداری، بیکاری و از کار افتادگی به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند و علاوه بر این تقریبا تمامی بیمارستان ها و درمانگاه های کشور اعم از مراکز دولتی و خیریه و خصوصی و همچنین آزمایشگاه ها، داروخانه ها و مطب پزشکان با سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند و بخش اعظم هزینه درمانی بیمه شدگان و بازنشستگان مراجعه کننده به این مراکز نیز توسط این سازمان پرداخت می شود.
بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند
۹۶/۰۴/۱۸