---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۱ ب.ظ

۰

کمبود نیروی انسانی متخصص  مهمترین چالش اساسی/ در نظرگرفتن بورسیه‌های تحصیلی برای جذب پزشکان
خبرگزاری میزان: قائم مقام رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در بخش‌های فنی و تخصصی با کمبود نیرو مواجهیم، گفت: در نظرگرفتن بورسیه‌های تحصیلی و دریافت مجوزهای استخدامی از جمله پیشنهادات ارئه شده برای جذب پزشکان است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی، عبدالرزاق برزگر در سی و یکمین همایش مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی سازمانی نوپاست که در زمینه نیروی انسانی با کمبود نیروهای فنی و تخصصی مواجه است و اگر روند جذب نیروی پزشک به همین شکل ادامه یابد قطعا در آینده با بحران در این بخش مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تقاضای پزشکان برای خروج از سازمان نیز مشکل دیگر پزشکی قانونی است، اظهار داشت: در این همایش ضمن تبادل نظر با مدیران مقرر شد موضوع کمبود پزشک در سازمان به شکل‌های مختلف پیگیری شود تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای جذب نیرو از مراجع ذیربط دریافت کنیم.

برزگر با اشاره به محدودیت‌های استخدامی از یک سو و سختی کار در  پزشکی قانونی تصریح کرد: کار در پزشکی قانونی سختی‌های خاص خود را دارد، ضمن آنکه مزایای پرداختی آن علیرغم اقداماتی که در جهت افزایش حقوق و مزایای پرسنل انجام شده است در خصوص پزشکان به هیچ وجه با دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قابل مقایسه نیست و به ویژه پس از اجرای طرح تحول سلامت و پرداختی‌هایی که در قالب آن به پزشکان می‌شود رغبتی برای جذب در سازمان وجود ندارد. 

وی افزود:  در این همایش قرار شد رایزنی و پیگیری‌های لازم از دولت و مجلس در مورد تسهیل جذب نیرو به عمل آید، علاوه بر این تمهیداتی در نظر گرفته شود که مزایایی متناسب با سختی کار به پزشکان و کادر فنی سازمان پرداخت شود  تا انگیزه‌ای برای فعالیت در سازمان داشته باشند.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور در نظرگرفتن بورسیه‌های تحصیلی، دریافت مجوزهای استخدامی و رایزنی با وزارت بهداشت برای تأمین نیروها را از جمله پیشنهادات ارئه شده برای جذب پزشکان عنوان کرد.

برزگر گفت: پزشکی قانونی در حال حاضر از حداقل‌های نیروی انسانی نیز برخوردار نبوده، به نحوی که ارائه خدمات به شکلی مناسب و ایده‌آل در برخی مناطق امکان‌پذیر نیست، به عنوان نمونه هم اکنون سازمان به جذب یک هزار نیروی پزشک نیاز دارد در حالی که با قوانین موجود، این امر در کوتاه مدت میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد:  نزدیک شدن به شرایط بازنشستگی در بسیاری از همکاران موضوع دیگری است که تا 10 سال آینده و در صورت فراهم نشدن شرایط استخدام ما را با معضلی جدی مواجه می‌کند.

برزگر با اشاره به قانون مصوب مجلس و هماهنگی با وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بر اساس این هماهنگی مقرر شده کلیه متخصصان پزشکی قانونی پس از فارغ‌التحصیلی، خدمات ضریب کا را در سازمان طی کنند و مدیران باید در استان‌های خود این موضوع را پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط ویژه پزشکی قانونی دولت و مجلس این سازمان را به عنوان دستگاهی خاص محسوب کرده و حمایت‌های لازم را از آن به عمل آورند.

قائم مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات آموزشی و پژوهشی مطرح شده در همایش مدیران اشاره کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و زمینه‌های موجود در سازمان باید اقدامات پژوهشی گسترش یابد و علاوه بر آن ظرفیت‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات نیز توسعه پیدا کند.

وی یادآور شد: با یپگیری‌های صورت گرفته مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات روان‌پزشکی قانونی و ژنتیک قانونی اخذ شده، اقدامات اولیه در خصوص راه‌اندازی این مراکز صورت گرفته است، چرا که پرداختن به این دو موضوع از ضروریات و مسائل مهم سازمان است که با فعالیت مراکز تحقیقاتی تخصصی باید با شتاب و پیشترفت بهتری در مورد آن اقدام شود.

برزگر تأکید بر ارتقای کیفیت خدمات را نیز از دیگر مسائل مطرح شده در همایش عنوان کرد و گفت: در این همایش در خصوص مسائل فنی و تخصصی و دستورالعمل‌های مربوط بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد با ایجاد زیرساخت‌های لازم، جذب نیروهای مورد نیاز و انجام آموزش‌های برنامه‌ریزی شده خدمات فنی و تخصصی ارتقا یابد و با کیفیت بهتری ارائه شود.

قائم مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در مورد بهبود فضای فیزیکی و پروژه‌های ساختمانی خاطرنشان کرد: هر چند در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در وضعیت فضای فیزیکی در استان‌ها داشته‌ایم با این وجود همچنان باید پیگیر رفع مشکلات در این زمینه باشیم و دولت باید کمک کند؛  چرا که بسیاری از شهرستان‌ها از داشتن فضای فیزیکی مناسب محروم هستند؛ در حالی که وجود ساختمان مناسب از ضروریات خدمت رسانی مطلوب به مراجعین است.

برزگر افزود: در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای برنامه پنجم توسعه در مراکز استان‌ها (به استثنای چند استان) ساختمان‌هایی مناسب احداث شده است؛ در برخی شهرهای بزرگ نیز ساختمان‌هایی برای پزشکی قانونی به بهره‌برداری رسیده و یا در حال ساخت است که امیدواریم با در نظر گرفتن اولویت‌ها، پروژه‌های عمرانی بکمک دولت در این خصوص در سریع‌ترین زمان تکمیل شود.

قائم مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص برگزاری همایش‌های فصلی در استان‌ها و دیدار با مقامات استانی اظهار داشت: به طور کلی یکی از اهداف برپایی همایش‌های فصلی آن است که مجموعه مدیران از نزدیک با همکاران استانی دیگر دیدار کرده و شرایط کاری آن را ببینند در حاشیه همایش نیز دیدارهایی با مقامات اجرایی و قضایی استان صورت می گیرد تا مشکلات مطرح و راهکاریی برای رفع آن در نظر گرفته شود. ضمن آنکه همایش فرصتی برای همفکری و تبادل تجربیات مدیران و برنامه‌ریزی برای فعالیت سازمان در طول سال است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی