---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۵۲ ب.ظ

۱


استخدام به عنوان عضو هیات علمی فارغ از اینکه در کدام دانشگاه یا موسسه آموزشی باشد، جذاب است، اما جذب در برخی از دانشگاه دسته اول کشور که شرایط و ضوابط خاصی را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهند، بسیار چالشی‌تر و البته مزایای آن هم بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ بی‌شک می‌توان ادعا کرد که یکی از رویاهای داوطلبان و دانشجویان دکتری پس از تحصیل در این مقطع، جذب در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به عنوان عضو هیات علمی است. از طرفی می‌توان گفت برخی از دانشجویانی که چنین آرزویی را در سر دارند، به مزایا و حقوق بالای جذب و استخدام به عنوان هیات علمی چشم دوخته‌اند و برخی نیز علاوه بر این‌ها به فعالیت علمی و پژوهشی سطح بالا نیز نیم‌نگاهی دارند.

استخدام به عنوان عضو هیات علمی فارغ از اینکه در کدام دانشگاه یا موسسه آموزشی باشد، جذاب است، اما جذب در برخی از دانشگاه دسته اول کشور که شرایط و ضوابط خاصی را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهند، بسیار چالشی‌تر و البته مزایای آن هم بیشتر است. جذب در دانشگاهی همچون دانشگاه تهران قطعا از همان رویاهایی است که بسیاری از دانشجویان دکتری و حتی دانشجویان مقاطع پایین تر در ذهن خود تداعی می‌کنند.

در این گزارش قصد داریم نگاهی به شرایط و ضوابط و همچنین چگونگی جذب به عنوان هیات علمی دانشگاه تهران بیاندازیم و نکاتی را مرور کنیم.

* آمار جذب هیات علمی در دانشگاه تهران
طبق گفته دکتر حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران، این دانشگاه سالانه 80 تا 100 عضو هیات علمی استخدام می‌کند و در حال حاضر نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این دانشگاه 1 به 25 است که باید این وضعیت به حالت استاندارد یعنی 1 به 18 برسد. این مقام مسئول همچنین تاکید کرد دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور این استقلال را دارد به صورت اعلامی یا نانوشته شرایط خاصی را برای استخدام اعضای هیات علمی در نظر بگیرد.

* شرایط و ضوابط استخدام در دانشگاه تهران
با توجه به شرایط و موقعیت دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور، تعداد تقاضا برای استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه بسیار بالا است و از طرف دیگر محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل افرادی که سوابق آموزشی و پژوهشی برتری نسبت به سایرین دارند، در اولویت استخدام قرار دارند. بد نیست بدانید که شرایط عمومی استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران، همانند دانشگاه‌های دیگر و همان شرایط اعلام شده از سوی وزارت علوم است، اما در کنار آن دانشگاه تهران یک سری شرایط اختصاصی در این زمینه در نظر گرفته تا بتواند افراد با سابقه برتر آموزشی و پژوهشی را به استخدام دانشگاه دربیاورد.

شرایط و ضوابط استخدام هیات علمی در دانشگاه تهران

* شرایط الزامی جذب هیات علمی
دانشگاه تهران برای جذب هیات علمی علاوه بر برخی شرایط عمومی، مواردی از شرایط الزامی را پیش روی متقاضیان قرار داده است که به تفکیک دانشکده‌ها و موسسات وابسته به این دانشگاه اعلام شده است.

در ادامه به شرایط الزامی جذب هیات علمی در دانشگاه تهران اشاره شده است:

*** نام واحدها:
1- دانشکده محیط زیست 2- دانشکده علوم و فنون نوین 3- دانشکده اقتصاد 4- دانشکده مدیریت 5- دانشکده کارآفرینی 6- دانشکده علوم اجتماعی 7- دانشکده جغرافیا 8- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 9- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی 10- موسسه ژئوفیزیک 11- مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک 12- دانشکده مطالعات جهان 13- پردیس دانشکده های فنی 14- پردیس علوم 15- پردیس کشاورزی و منابع طبیعی 16- پردیس ابوریحان 17- پردیس فارابی (دانشکده مدیریت و حسابداری و دانشکده مهندسی) 18- پردیس هنرهای زیبا (دانشکده شهرسازی و دانشکده معماری و دانشکده طراحی صنعتی)

*** شرایط الزامی: 
- داشتن مدرک دکترا

- چاپ دو مقاله علمی پژوهشی بین‌المللی که حداقل یکی از آنها دارای نمایه WOS باشد.

*** نام واحدها:
1- دانشکده الهیات و معارف اسلامی 2- دانشکده معارف و اندیشه اسلامی 3- دانشکده حقوق و علوم سیاسی 4- دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی 5- دانشکده ادبیات 6- پردیس فارابی(دانشکده الهیات و دانشکده حقوق) 7- پردیس هنرهای زیبا(دانشکده هنرهای تجسمی و دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی)

*** شرایط الزامی:
- داشتن مدرک دکترا

- حداقل دومقاله علمی - پژوهشی یا یک جلد کتاب تصنیفی

*** نام واحد:
1- دانشکده دامپزشکی

شرایط الزامی: 
- داشتن مدرک دکتری تخصصی دامپزشکی

- داشتن دکتری عمومی دامپزشکی

- دو مقاله علمی پژوهشی بین المللی که حداقل یکی از آنها دارای نمایه WOS باشد.

 

انتهای پیام/ خبرنامه دانشجویان

۹۶/۱۱/۰۹
مدیر سوم

نظرات  (۱)

۱۰ بهمن ۹۶ ، ۰۷:۱۴ آزمون آیین نامه رانندگی
ممنون اطلاعت مفید و خوبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی