---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ

۰


خبرگزاری شبستان: ممنوعیت به کارگیری افراد بازخرید یا بازنشسته، محدودیت ها در حوزه همکاری های هسته ای برداشته می‌شود، ضعف در استفاده از ظرفیت میادین مشترک، مشخص کردن وضعیت استخدام شده پالایشگاهها از جمله سرتیترهای اخبار حوزه پارلمان در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، ممنوعیت به کارگیری افراد بازخرید یا بازنشسته، محدودیت ها در حوزه همکاری های هسته ای برداشته می‌شود، ضعف در استفاده از ظرفیت میادین مشترک، مشخص کردن وضعیت استخدام شده پالایشگاهها از جمله سرتیترهای مهم اخبار حوزه پارلمان در هفته ای که گذشت بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

قرآن باید یک متولی داشته باشد/طرح تشکیل سازمان قرآن کریم پخته نیست

سیدرمضان شجاعی کیاسری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح تاسیس سازمان قرآن کریم به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: قرآن کریم در کشور در حال حاضر متولی های زیادی دارد و یکی از ایرادات این متولیان زیاد این است که موازی کاری ها در این حوزه اصل کار قرآن کریم زمین بماند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هر کدام از متولیان قرآن کریم به شکل جزیره ای عمل می کنند و اگر از نظر ما مجموعه فعالیتها کاسته شود و نهادی متولی آن شود بهتر است زیرا از این پراکندگی و جزیره ای عمل کردن خارج می شود و یک مسیر مشخص را طی می کند که همه بتوانند هم پاسخگو باشند و هم به اهدافی که در این زمینه ترسیم شده اند برسیم.

کیاسری بیان کرد: پیشنهاد در این طرح این است که این سازمان زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود ولی از نظر ما باید این سازمان ترکیبی از چند دستگاه باشد و فراتر از وزارت ارشاد باشد یعنی همانند بسیاری از دستگاهها و سازمانهای دیگر زیرنظر نهاد مقام معظم رهبری تشکیل شود.

تبریک لاریجانی به مناسبت آغاز دهه کرامت

علی لاریجانی رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 25 مرداد با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) گفت: از امام جواد (ع) نقل است که فرمودند هر کس عمه‌ام یعنی حضرت معصومه (س) را زیارت کند پاداش وی بهشت خواهد بود و به همین دلیل این روز را به مراجع تقلید و مردم و همچنین مردم قم تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

وی همچنین با عرض تبریک به مناسبت اغاز دهه کرامت اظهار کرد: امروز سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن عزیز اسلامی است که مراسم مختلفی در کشور دایر شده است که در حق آنها باید بیش از اینها توجه شود زیرا آزادگان نماد واقعی حق گرایی و استقامت در راه حق بوده اند و این نماد، نماد پرارزش و یک سرمایه ملی برای کشور است و امیدواریم خداوند توفیقاتش را بر همه آزادگان عزیز ارزانی بفرماید.

لاریجانی همچنین از مرحوم ابوترابی که دوران اسارت با استقامت در راه و راهنمایی ازادگان به نحوی دقیقی طی کردند و نقش بسزایی در این راه داشتند یاد کرد.

درگیری لفظی پیرموذن و نعیمی رز در صحن مجلس

در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 25 مرداد و در حین بررسی طرح صنعت برق صفر نعیمی رز نماینده آستارا با کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل درگیری لفظی پیدا کردند.

این درگیری لفظی در پی افشاگری نماینده آستارا در برنامه ویژه خبری در رابطه با زمین خواری در گردنه حیران امروز در صحن مجلس اتفاق افتاد.

این نماینده اتهاماتی را علیه بستگان پیرموذن در این برنامه مطرح کردند.

درگیری لفظی نمایندگان با تذکر باهنر فعلاً پایان گرفته است.

تاکید لاریجانی بر انتخاب هر چه سریعتر اعضای کمیسیون ویژه برجام

صفر نعیمی رز، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت مجلس به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: علی لاریجانی رییس مجلس و محمدرضا باهنر حضور داشتند و آقای لاریجانی دستور دادند که طی این هفته اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام انتخاب و معرفی شوند.

وی اظهار کرد: هنوز در رابطه با اعضای کمیسیون برجام به نتیجه نرسیده ایم و احتمالاً مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس سه شنبه جلسه خواهد داشت.

وی همچنین از دیگر موضوعات مطرح شده امروز را مسایل منطقه ای، از جمله یمن و عراق مطرح کرد.

تصویب مواد دیگری از طرح حمایت از صنعت برق

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 25 مرداد با جزییات طرح حمایت از صنعت برق کشور را بررسی و مصوب کردند.

نمایندگان در ماده 5 این طرح دولت را موظف کردند برای تامین بخشی از منابع لازم برای اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی کند و وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرح‌های مذکور هزینه می‌شود و منابع مذکور به عنوان درآمد شرکتهای ذیربط محسوب نمی شود.

نمایندگان همچنین ماده 6 این طرح را که در رابطه با توسعه و بهینه سازی شبکه های توزیع و انتقال برق بود را به کمیسیون ارجاع دادند.

وکلای ملت در ماده7 این طرح سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را موظف کردند اعتبار لازم را برای پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش تکلیفی انرژی برق و انشعاب با قیمت تمام شده و همچنین معافیتهای قانونی اعمال شده برای هزینه های انشعاب را در بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و در حدفاصل زمانی 3 ماهه به وزارت نیرو پرداخت کند.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از زمین‌خواریهای در گردنه حیران جلوگیری کند

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مجلس در صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه برابر آمارهای رسمی جهانی ایران مقام ششم تخریب جنگل‌ها را دارد و ظرف 35 تا 50 سال آینده اگر تخریب جنگل‌ها با همین سرعت اتفاق بیفتد در نوار شمالی درختی باقی نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: حیران نیز منطقه‌ای زیبا در کنار شهرستان اردبیل است اما جزو محدوده مسئولیت اداره کل منابع طبیعی استان گیلان است. البته تا سال 76 که مسئولیت حفاظت از این جنگل‌ها با استان اردبیل بوده حتی یک واحد ویلا یا یک ساخت غیرقانونی اتفاق نیفتاده اما از سال 76 که به استان گیلان و خصوصاً شهرستان آستارا واگذار شده فجایع عدیده‌ای را در این منطقه شاهد بوده‌ایم و علی‌رغم این‌که برابر تبصره 3 ماده 56 قانون حفاظت جنگل‌ها هرگونه ساخت و ساز خلاف قانون باید تخریب شود اما با زد و بند این سازه‌ها را ابقا کردند به واگذاری عرصه‌های ملی کمک شده است.

وی با تاکید بر اینکه جنگل‌ها جزو حقوق بین نسلی هستند و باید به چشم غنیمت به آنها نگاه کرد،‌ بیان کرد: حمایت برخی از مسئولین و نمایندگان در پرونده زمین‌خواری گردنه حیران مشهود است که ساخت و ساز خلاف را تسریع بخشیده‌اند.

به کارگیری افراد بازخرید یا بازنشسته ممنوع می‌شود/۷۰ روز وقت برای انصراف

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 25 مرداد را به فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با 151 رای موافق، 22 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 205 رای موافقت کرده اند.

در صورت تصویب نهایی این طرح هرگونه بکارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات یا بازخرید یا بازنشسته می‌شوند در دستگاه اجرایی و دارای ردیف و یا دستگاهی از انحا از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند به استثنای نیروهای لشکری (نیروهای مسلح) استانداران، وزرا و قائم مقام آنها رییس و معاون اول قوه قضاییه و نمایندگان مجلس ممنوع و هر گونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به بازنشسته و بازخرید دستگاههای مسئول یا دارندگان ردیف بودجه ممنوع است. و طبق این مصوبه مصوبات دولت در مورد استفاده از بازنشستگان و دعوت از آنان ملغی‌الاثر است.

محدودیت ها در حوزه همکاری های هسته ای برداشته می‌شود

نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با بحث تجاری سازی در توافق هسته ای به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: وقتی که از تجاری سازی صحبت می شود منظور این است که یک دانش یا یک صنعت به تولید برسد و در بازارهای جهانی شرکایی پیدا کند و همکاری هایی در این خصوص اتفاق بیفتد و محصول آن دانش در اختیار دیگران قرار گیرد. در حوزه خود دانش و در حوزه آن صنعت از دیگران استفاده شود.

وی اظهار کرد: در برجام نیز معنی تجاری سازی این است که ما هم از همکاریهای دیگران استفاده می کنیم و هم توانایی های خودمان را در اختیار دیگران قرار می دهیم.

شفیعی گفت: دانش و صنعتی که در نتیجه برجام حاصل می شود دانشی مبتنی بر همکاری های بین المللی است.

شفیعی بیان کرد: براساس اساسنامه آژانس و هم ان پی تی دستاوردهای ناشی از پیشرفتهای هسته ای تمام کشورها باید در اختیار یکدیگر قرار گیرد و معنای تجاری سازی در توافق این است که ما از این به بعد آزاد خواهیم بود که از دستاوردهای اصلی دیگران استفاده کنیم و همینطور ملزم خواهیم بود که دستاوردهای هسته ای خودمان را در اختیار دیگران قرار دهیم.

رعایت کرامت انسانی از سوی مسئولان باعث حفظ سرمایه اجتماعی می شود

امیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد در مجلس در رابطه با حفظ کرامت انسانی از سوی سیاستمداران و در رفتارهای سیاسی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: در کشور ما مسئولان بخش اجرایی و سیاستگذاری؛ نمایندگان مردم هستند که این شامل وکلای مردم یعنی رییس جمهور، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس می شود. این مسئولان سیاسی که از سوی مردم انتخاب می شوند باید دو اصل را رعایت کنند یکی اینکه دنبال خواسته های مردم باشد و دیگر اینکه با مردم صادق باشند و قطعاً این امر عمامل ایجاد کرامت برای مردم در ارتباط با مسئولین می شود.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از مسئولان چه نمایندگان و چه مسئولان اجرایی این دو اصل را رعایت می کنند اما برخی نیز رعایت نمی کنند و نمی شود یک نسخه یکجا برای همه پیچید زیرا افراد و سیستمها در رفتارشان متفاوت هستند و نمی شود همه را با یک چوب راند. اگر کرامت انسانی از سوی مسئولان سیاسی رعایت نشود سرمایه اجتماعی را از دست می‌دهیم و نظام نیز بدون پشتوانه می‌شود.

آمدن برجام برای تصویب در مجلس را صحیح نمی دانم

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس در رابطه با برخی صحبتها در مجلس مبنی بر اینکه باید متن برجام به تصویب مجلس برسد به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: من معتقدم به چند دلیل نباید متن برجام به مجلس بیاید نخست اینکه شورای امنیت سازمان ملل این توافق نامه را مصوب کرده است و آیا چیزی که سازمان ملل مصوب کرده است را می توانیم در مجلس بهم بریزیم.

وی اظهار کرد: فرض کنیم که هم شورای امنیت ملی این برجام را تصویب کرده است و هم همگان بر آن صحنه گذاشته اند و به مجلس بیاید آیا ما می توانیم در مجلس مصوبه ای را که سازمان ملل داشته است در آن دست ببریم و حتی یک کامای آن را جابجا کنیم؛ با دست بردن این مصوبه را بهم می ریزیم و این از نظر ما مسخره و توهین آمیز است.

جعفرزاده بیان کرد: اگر قرار است وارد شویم و این متن را به تصویب مجلس برسانیم پس یعنی اینکه همه چیز را بهم زده ایم زیرا این توافق نامه در پارلمان هیچ کدام از کشورهای 1+5 نیز به تصویب نرسیده است.

نماینده رشت با بیان اینکه نمی دانم چرا برخی اصرار دارند تا این متن به مجلس بیاید، گفت: من شخصاً از تمامی کسانیکه در مجلس اصرار به این موضوع دارند سوال پرسیدم که آیا می شود چیزی را که شورای امنیت سازمان ملل مصوب کرده است و شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز بر آن نظارت داشته است در مجلس تغییر دهیم، آقایان نیز می گویند نه ما نمی توانیم تغییری در آن حاصل کنیم.

حفظ کرامت انسانی در رفتارهای سیاسی مسئولان موجب تعالی نظام و دلگرمی مردم می‌شود

عیوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با حفظ کرامت انسانی از سوی مقامات اجرایی و سیاستمداران در رفتار سیاسی شان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مسئولان ما باید به این توجه داشته باشند که خودشان را خدمتگذار و نوکر مردم بدانند و امام خمینی نیز در این زمینه نیز بارها فرمودند که به من اگر خدمتگذار بگویند بهتر است تا رهبر بگویند.

وی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که زمانی که ما مسئولان خودمان از مردم دعوت می کنیم تا در فراخوانی شرکت کنند مثلاً در انتخابات و یا در راهپیمایی و یا گردهمایی هایی اجتماعی شرکت کنند و انتظار شرکت با حضور آنها را داریم و مردم نیز این دعوت را لبیک می گویند پس باید به این حضور گسترده مردم که همواره غیرقابل پیش بینی بوده است نیز یک پاسخ تشکر‌آمیز بدهیم.

حیدرپور تصریح کرد: مردم همواره ما مسئولان را غافلگیر کرده‌اند و در این زمینه تنها چیزی که از دست ما مسئولان برمی‌آید این است که با حفظ اخلاقیات و همچنین تعهد به سوگندی که در هنگام مسئولیت خورده‌ایم در راه حل مشکلات آنها عمل کنیم و این خودش گام برداشتن در راه کرامت انسانی است.

وزارت نیرو مکلف به ابلاغ الگوی مصرف آب برای مناطق مختلف کشور شد

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مرداد جزییاتی از طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را مصوب کردند.

نمایندگان در ماده 1 این طرح شرایط تامین آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی را به سه بخش تقسیم کرده اند این سه بخش شامل شرایط عادی، بحران آب و شرایط تنش آبی است.

در شرایط عادی توضیح داده شده است که این شرایط،‌شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تامین آب یک شهر یا شهرستان یا روستا بیشتر از میزان آب موردنیاز در اوج مصرف باشد. شرایط تنش آبی نیز شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تامین آب یک شهر شهرستان یا روستا معادل میزان آب میزان موردنیاز در اوج مصرف باشد.

شرایط بحران آب نیز شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تامین آب یک شهرستان یاروستا کمتر از آب موردنیاز در اوج مصرف باشد.

براساس تبصره یک این بند هر یک از شرایط سه گانه مذکور در بندهای فوق بسته به سال آبی قابل تغییر است.

نامه نماینده اردبیل به معاون اول رییس جمهور در مورد زمین‌خواریهای در منطقه حیران

نماینده اردبیل در نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار رسیدگی به زمین‌خواریها در گردنه حیران شد. در متن این نامه که در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مرداد در اختیار خبرنگار پارلمانی قرار گرفته است آمده است:

زمین خواران، کوه و جنگل خواران، رانت خواران، اختلاس گران، رشوه پردازان و رشوه گران، سوء استفاده کنندگان از موقعیت، قدرت و کسانی که با چهره های ظاهر الصلاح یا پنهان شدن در پشت عناوین دینی، انقلابی و فرهنگی بر چهره انقلاب و اسلام خدشه وارد ساخته و به بیت المال و سرمایه ارزشمند اجتماعی کشور آسیب می رسانند بایستی به جد مورد مواخذه و برخورد قاطع نظام قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل در ادامه این نامه ضمن تشکر از مساعی و توجه خاص جهانگیری و هیات رسیدگی به مفاسد اقتصادی در مبارزه با زمین خواری، کوه و جنگل خواری با توجه به مذاکرات و موارد مطروحه نماینده مکرم رهبری، مردم اردبیل و امام جمعه این استان درخواست کرد دبیرخانه ستاد هیات رسیدگی به مفاسد اقتصادی موارد تکان دهنده مورد بازرسی قرار گرفته از جنگل اسالم ـ خلخال تا حیران و تخلفات آحاد مسوولان استانی ذیربط اداره کل منابع طبیعی و جنگل های استان گیلان و شهرستان های آستارا را به رسیدگی کنند و ترتیب برخورد قاطع قانونی در این زمینه فراهم شود.

بحث خشکسالی خارج از اراده مسئولان است/تلاش وزارت نیرو برای حمایت از کشاورزان

در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه 27 مرداد سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو در مورد حقوق حقابه داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شهر اصفهان مطرح شد.

حمید چیتچیان در پاسخ به سوال کامران گفت: در سال 93 و 94 دولت براساس پیشنهاد وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت نیرو مبالغی بالغ بر 60 میلیارد و همچنین 28 میلیارد تومان مصوب و برای خشکسالی پرداخت کرد. که برای جبران بخشی از این برای صنایع نیز استفاده شد.

وی اظهار کرد: وضعیت کمبود آب یک نگرانی جدی و یک درد مضاعف است منطقه اصفهان منطقه ای است که در طول تاریخ در معرض خشکسالی بوده و در طول 30 سال یکبار تقریباً یک خشکسالی اتفاق افتاده است و این وضعیت با اقداماتی که در مدیریت منابع آب اصفهان شدت آن کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع خشکسالی خارج از اراده ما مسئولان است اسناد تاریخی وجود دارد که مشخص می کند سطح زیر کشت در کل حوزه زاینده رود حداکثر 48 هزار هکتار نوشته شده است و در اثر آبهایی که از طول تونلهای 1 و 2 کوهرنگ به استان آمده است سطح زیرکشت استان به حدود 200 هزار هکتار افزایش پیدا کرده اند.

مجلس از پاسخهای وزیر نیرو قانع شد

در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مرداد، سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو در مورد حقوق حقابه داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شرق این استان مطرح شد.

پس از پاسخهای وزیر نیرو و همچنین سخنان کامران باهنر نایب رییس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت این سوال را به رای مجلس گذاشت و نماینده با 147 رای موافق، 52 رای مخالف، 16 رای ممتنع از مجموع 233 رای اعلام کردند از پاسخهای چیتچیان قانع شدند.

حقابه حق الناس است/ وزارت نیرو آن را پرداخت کند

در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مرداد سوال کامران نماینده اصفهان در مورد حقوق حقابه داران اصفهان از وزیر نیرو مطرح شد.

کامران در سخنانی و خطاب به وزیر گفت: کشاورزان اصفهان از زمان صفویه که اختلاف بر سر آب به وجود آمد شیخ بهایی و افراد معترض حقابه پرداخت کرد یعنی خریدن آب آنها از شهرکرد تا باتلاق گاوخونی دارای حقابه شدند که این حقابه شامل پرندگان شده است و سهم حقابه داران به صنعت و بالادست داده شده و بالادست در کوه و کوهسار درخت کاشته شده و صنایع نیز بدون پرداخت مبلغی از این آب استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: در دولت قبل گفته شد 70 میلیارد پرداخت می کنیم و دولت جدید آن را لغو کرد و بعداً مقرر شد 50 میلیارد تومان پرداخت کنند که آن را نیز نداده اند و گفتند 60 درصد پرداخت شده است در صورتی که ماهیت آن پول درصدی است.

کامران گفت: ما در آینده مشکل داریم زیرا امسال نیز کم آبی وجود دارد بالاخره یا آب به مردم بدهید یا خسارت.

وی گفت: خسارت تاکنون 700 میلیارد تومان پرداخت شده است و مردم در شرق اصفهان گندم و جو می کارند که اصولا آب کم می برد.

وی در ادامه فیلمی از مشکلات کشاورزان در شرق استان اصفهان پخش کرد که در آن کشاورزان نسبت به وضعیت خود معترض بودند.

در رابطه با وصول درآمدهای نفتی هیچ نگرانی نداریم/ضعف در استفاده از ظرفیت میادین مشترک

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مرداد در پاسخ به سوال نماینده ارومیه گفت: ما پیش از تشدید تحریم ها و براساس عرف منطقه پس از گشایش ال سی مبلغ نفت فروخته شده را بین 30 روز تا 60 روز دریافت می‌کردیم.

وی اظهار کرد: بعد از شدت گرفتن تحریم‌ها و طولانی شدن روند انتقال پول به داخل کشور این 30 روز به 90 روز افزایش یافت و در برخی برهه ها نیز مبلغ نفت فروخته شده بیش از این زمان در اختیار شرکت خریدار باقی می ماند.

زنگنه ادامه داد: برای دریافت وجه نفت فروخته شده ما مجبور بودیم با استفاده از بانک واسطه پول‌ها را داخل کشور منتقل کنیم و ناچارا زمان زیادی برای وصول مبالغ ارزی حاصل از فروش نفت طی می‌شد که البته بعد از توافق ژنو بخشی از این مبالغ به داخل کشور بازگشت.

وی گفت: با اجرایی شدن درست برجام این مشکل مرتفع شود و شاهد آن باشیم که بر اساس عرف بین‌المللی و شرایط انتقال فروش و صادرات نفت در منطقه زمان طولانی نفت روز تا 180 روزه برای دریافت وجوه نفت کاهش یافت.

وزیر نفت اظهار کرد: ما در مورد وصول درآمدهای نفتی هیچ نگرانی نداریم و به غیر از یک مورد که آن هم در مورد بابک زنجانی بود به هیچ وجه نگران دریافت وجوه حاصل از فروش نفت نیستیم.

وی افزود: در مورد میزان صادرات نفت باید بگویم که بعد از تحریم‌ها و تشدید آنها درآمد حاصل از نفت ما کاهش یافت و اثرات آن در بودجه هم منعکس شد و امیدواریم بعد از حل مشکل تحریم‌ها صادرات ما به شرایط قبل بازگردد.

زنگنه همچنین در ادامه و در پاسخ به سوال دیگر قاضی پور خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه 94 کل کشور وزارت نفت حق استخدام نیروهای جدید را ندارد و ما هم بر همین اساس موظف به انجام عمل به قانون هستیم و از همین بابت برخی از استخدام‌هایی که از وزارت نفت انتظار می‌رود محقق نشده است.

وضعیت استخدام شده پالایشگاهها را مشخص کنید

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مجلس در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مرداد و در سوال از وزیر نفت در مجلس گفت: با وجود اینکه عرف فروش نفت در دنیا 30 روزه است اما در فروش نفت خام در ایران دوره های 90، 180 و 207 روزه برای بازپرداخت مشتریان دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: ما در شرایط عادی نیز برای وصول مطالبات نفت خود دچار مشکل هستیم آقای وزیر دلیل این استمحال را توضیح دهید اگر شما پول فروش نفت را به نوبه پرداخت می کردید این همه معلمان در مورد حقوقشان دچار مشکل نمی شودند.

وی اظهار کرد: در دوران مدیریت شما بازرسان در استان آذربایجان غربی چشمگیر شده است اما هنوز بازدهی لازم را ندارد.

وی اظهار کرد: حضرتعالی در کمیسیون قول دادید که برای استخدام شدگان وزارت نفت تعیین تکلیف کنید چرا هنوز این استخدام شده ها که از خانواده شهدا هستند تکلیفشان مشخص نیسیت.

وی با اشاره به مشکل جایگاه داران سوخت خاطرنشان کرد: اگر پول نفت را به موقع می دادید هیچگاه جایگاه داران پمپ بنزین هارا ترک نمی کردند و به سراغ شغلهای دیگر نمی رفتند.

وی اضافه کرد: ما به جای پول نفتمان از چین کالای صادراتی وارد کردیم با افزایش این واردات صنعت و تولید ما متضرر شد.

نماینده ارومیه خاطرنشان کرد: 16 دکل حفاری زیرنظر شما اداره می شود و همه کارکنان آن چینی و هندی هستند یک کارگر ایرانی در آن نیست این در حالی است که طبق قانون باید 90 درصد کارکنان دکل ها ایرانی باشند.

هشدار رهبری در مورد نفوذ آمریکا به موقع بود/ما تاریخ گذشته را فراموش نمی کنیم

علی لاریجانی رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 مرداد با اشاره به کودتای 28 مرداد گفت: این کودتا، کودتای آمریکایی انگلیسی است که در تاریخ روابط ایران با آمریکا و انگلیس یک نقطه بسیار تاریک خواهد بود و هیچگاه ملت ایران رفتار این دو کشور را از حافظه تاریخی خودشان حذف نمی کنند.

لاریجانی با اشاره به کتابات و اظهارات و مقالات سیاسی در رابطه با این کودتا اظهار کرد: برخی کشورها اسناد و مدارکی در مورد کودتای 28 مرداد به خاطر مرور زمان منتشر کرده اند که خیلی کمک می کند تا ابعاد این حادثه بسیار غم‌انگیز که درس‌آموز برای همه ادوار تاریخ ایران است که بهتر بشناسیم.

رییس مجلس با اشاره به سیر تاریخی این کودتا بیان کرد: اگر در ادوار مختلف پس از انقلاب امام (ره) تاکید می‌فرمودند که مجلس در راس امور است به خاطر این شواهد تاریخی بود و اگر امروز رهبر معظم انقلاب در یکی روز گذشته در مورد نفوذ آمریکا در بخشهای سیاسی فرهنگی و اجتماعی هشدار می دهند به خاطر این واکاوی تاریخ گذشته ایران است که ملاحظه کردیم چه در بین فرهنگیان، سیاسیون و چه در نیروهای مسلح و چه در بین اقشار اقتصادی شبکه‌های نفوذ ایجاد کرده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی