---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ق.ظ

۰

خبرگزاری فارس: کمبود 290 هزار پرستار در کشور/ 11 هزار پرستار تا سال آینده جذب می‌شوند

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به کمبود 290 هزار پرستار در کشور، گفت: بیش از 11 هزار پرستار تا ابتدای سال آینده جذب مراکز درمانی و بیمارستانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد میرزابیگی دوشنبه‌شب در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: در زمینه جذب پرستاران جدید در راه خدمت برای دو بخش شرکتی و دولتی اقدامات خوبی انجام شد.

وی افزود: جذب شرکتی به تعداد 16 هزار نفر در سال گذشته انجام شد و در جذب دولتی 11 هزار نفر از مجموع 17 هزار نفر که دولت به وزارت بهداشت و درمان مجوز لازم داده در گروه پرستاری قرار دارند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در رابطه با فوریت‌ها نیز عوامل اورژانس سهم خوبی در این بین جذب به خود اختصاص دادند و به‌زودی امتحان آن در سراسر کشور به طور متمرکز انجام می‌شود که زمان آن در آبان‌ماه اعلام شده است.

این مسؤول ادامه داد: در این فرآیند همه 11 هزار نفر جذب مراکز درمانی و بیمارستانی می‌شوند که از نوع استخدام دولتی بوده هر چند مجوز اصلی آن 17 هزار نفر در همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت است که 11 هزار و 200 نفر در گروه پرستاری قرار دارند.

میرزابیگی یادآور شد: فعالان فوریت‌ها و اورژانس هم وابسته به پرستاری هستند که سهمیه خوبی به این بخش اختصاص یافت ولی این میزان نیازها را برطرف نمی‌کند زیرا 290 هزار نفر در سطح کشور در گروه پرستاری کمبود احساس می‌شود که از دو سال قبل اقدامات خوبی برای جذب صورت گرفت.

*افزایش ظرفیت دانشکده پرستاری

وی با اعلام اینکه ظرفیت 181 دانشکده پرستاری موجود در کشور به دو برابر افزایش پیدا کرد، ادامه داد: میزان فارغ‌التحصیلان سالانه در دانشکده‌های پرستاری 6 هزار نفر بوده که این میزان به حدود 13 هزار نفر می‌رسد و این میزان از دو سال و نیم گذشته با افزایش ظرفیت دانشکده‌ها افزایش داشت.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فصل‌بندی و سطح‌بندی خدمات پرستاری به سطوح حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: در بخش غیر حرفه‌ای و تحصیلات غیر دانشگاهی تعدادی از پرستاران تعریف می‌شود و امید داریم با افزایش ظرفیت‌ها، سطح‌بندی خدمات و تربیت نیرو در حدود چهار سال آینده بخشی از نیازها را حل کند.

*تخلف برخی شرکت‌ها در جذب پرستاران

این مسؤول با تأکید بر اینکه در جذب شرکتی پرستاران برخی شرکت‌ها تخلف می‌کردند، یادآور شد: شغل پرستاری سخت است و این افراد خدمات مضاعف به مردم ارائه می‌دهند ولی رفتاری که شرکت‌ها در گذشته به آنها در زمینه عدم رعایت بخشی از حقوق و مزایا داشتند غیر قابل قبول بود.

میرزابیگی افزود: هم‌اکنون در این بخش دو اتفاق خوب انجام شد که برای ساماندهی حقوق و مزایای پرستاران شرکتی اختصاص یافت، در گام نخست آیین‌نامه‌ای در سایت وزارت بهداشت و درمان درج شده و این آیین‌نامه هم‌اکنون در این سایت وجود دارد که بر مبنای آن شرکت‌ها موظف به اجرای کامل هستند و برای کارشناس پرستاری حداقل 2 میلیون و 200 هزار تومان حقوق در نظر گرفته شد و به تناسب در دیگر بخش‌ها میزان حقوق باید رعایت می‌شود و حداقل حقوق‌های تعریف انجام شود.

وی خاطرنشان گرد: اگر شرکت‌هایی که به هر دلیل این بخش‌نامه‌ها را رعایت نکنند دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند با آنها قطع قرارداد کرده و با مؤسسه‌ای که زیر نظر وزارت بهداشت و درمان قرار دارد و سهامدار آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند وارد مذاکره شوند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این مؤسسه زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و با سهامداری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حدود 7 هزار نفر پرستار را زیر مجموعه خود مشغول به کار کرده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند با این مؤسسه قرارداد بسته تا هم حقوق پرستاران شرکتی رعایت ‌شود و هم سهامداران آن دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند تا نفع شخصی برای کسی ایجاد نشود.

*حقوقی از پرستاران کشور تضییع نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: در این راه حقوقی از پرستاران کشور تضییع نمی‌شود همچنین برای پرستاران یک حقوق و یک کارانه تعریف شده که حقوق براساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد از سوی دولت اعلام و کارانه در قالب عملکردی لحاظ می‌شود.

میرزابیگی در پایان گفت: کارانه علاوه بر حقوق پرستاران و پزشکان به آنها تعلق می‌گیرد که پرداخت عملکردی از مهر امسال به تمام کشور ابلاغ شده که مربوط به کارانه می‌شود.

۹۵/۰۷/۰۶
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی