---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ق.ظ

۰


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در بهار ۹۶ نرخ بیکاری در فارس 8/9  درصد و مشارکت اقتصادی  4/40درصد و در تابستان نیز نرخ بیکاری استان 4/10درصد و مشارکت اقتصادی 41 درصد محاسبه شده که این تغییرات نتیجه پویا سازی اقتصادی و فعالیتی است که در بخش های مختلف شکل گرفته است.

به گزارش «افسانه» ، ساسان تاجگردون روز گذشته همزمان با اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی  در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه نظام آماری یکی از مهمترین بخش های مورد تاکید نظام محسوب می شود، گفت: هر نهادی برای نظم بخشیدن به حوزه تخصصی خودش به آمارهای تخصصی نیاز دارد که این آمار توسط مرکز آمار ایران تامین
می شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به استخراج اطلاعات اولیه در بخش های مختلف یکی از مهمترین شاخص ها را نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری دانست که ارتباط نزدیک با یکدیگر دارند.

تاج گردون توانمندی دولت برای اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری را از اقدامات مورد تاکید دولت دانست که در دستور کار قرار گرفته و تصریح کرد: نرخ بیکاری در94 سال در کشور برابر با 11 درصد بود و نرخ مشارکت اقتصادی برابر با 2/38  برآورد شده است، در همین بازه زمانی نرخ بیکاری در فارس 1/12 و نرخ مشارکت اقتصادی در استان برابر با  5/37 بوده است.

وی در ادامه افزود: درسال ۹۵ نرخ بیکاری در کشور ۱۲/۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی برابر با ۳۹/۴ درصد بوده است؛ به همین ترتیب نرخ بیکاری در فارس ۱۱/۴ و مشارکت اقتصادی برابر با نرخ کشوری یعنی ۳۹/۴ برآورد شده است. در بهار ۹۶ نرخ بیکاری در فارس ۹/۸ درصد و مشارکت اقتصادی  ۴۰/۴ درصد و در تابستان سال جاری نیز نرخ بیکاری در فارس ۱۰/۴ درصد  و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱ درصد محاسبه شده که این تغییرات نتیجه پویاسازی اقتصادی و فعالیتی است که در این بخش شکل گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت اقتصادی با نرخ بیکاری معنا و مفهوم دارد، عنوان داشت: هرچه نرخ مشارکت اقتصادی بالاتر باشد نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس توسعه در هر منطقه، استان و یا شهر را ناشی از حرکت و حضور و تلاش بخش غیر دولتی دانست و تصریح کرد: بخش دولتی سیاست گذاری و نظارت داشته و بسترساز حضور آنها است.

وی با تاکید بر اینکه با تدبیر مسئولین نیازهای اطلاعاتی و آماری هر روز بیشتر پایش می شود، ضرورت نظام آماری را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: کیفیت اطلاعات نظام آماری یکی از مهمترین شاخصه هایی است که مورد تاکید این سازمان است.

او مرکز آمار ایران را از مهمترین دستاوردهای نظام آماری چه برای آمارگیری های مربوط به نفوس و مسکن و چه سایر طرح های آماری عنوان کرد.

تاج گردون تصریح کرد: این سازمان در مهمترین جنبه های اطلاعاتی و برای استخراج آخرین دستاوردها از پژوهشگران بهره گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس به امتیاز بالای استان فارس در آمارگیری سرشماری نفوس و مسکن سال 95 اشاره داشت و گفت: اطلاعات اولیه و اجرایی به فراخور بخش های مختلف استخراج شده که اعلام خواهد شد.

وی شاخص نرخ بیکاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: موضوع اشتغال یکی از مهمترین ضرورت های نظام است و نرخ بیکاری منتج از جامعه آماری مشخص از پیش تعیین شده به صورت سرشماری فصلی است که در نهایت با مجموع آنها سرشماری سالانه در هر منطقه برآورد می شود.

او در بخش دیگر اظهارات خود به تهییج بخش خصوصی برای ارائه اطلاعات و آمار دقیق از فعالیت های خود به مرکز آمار استان گفت و افزود: بدین ترتیبمی توان فضای مناسبی به سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در استان دارند نشان داد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه درآمدهای مورد انتظار هیچ وقت محقق نشده است رشد اقتصادی را منتج از فعالیت های عمرانی به خصوص سرمایه گذاری های غیر دولتی دانست.

*پیشرفت 93 درصدی طرح آمایش سرزمین فارس

سلحشوری معاون سازمان مدیریت و برنامهریزی استان فارس نیز در این نشست خبری از 935 میلیارد تومان اعتبارات ملی فارس گفت که 68 درصد آن تخصیص پیدا کرده و بیشتر آن در قالب اسناد خزانه یک ساله و دوساله بوده است.

او به طرح بزرگ آمایش سرزمین فارس نیز اشاره داشت که از سال 92 آغاز شده و در ادامه اظهار داشت: طرح آمایش در حال حاضر 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده به اتمام برسد.

وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در پروژه های تملک دارایی استان اظهار داشت: در سال جاری 3 هزار پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد که در حال حاضر 119 پروژه شناسایی شده که 38 پروژه واگذار و 81 پروژه در حال واگذاری است.

*استخدامی ها براساس آزمون است

افکاری معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز به نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی استان اشاره داشت و گفت: هر دستگاهی 2 وظیفه عمومی و تخصصی دارد که وظایف آنها بر اساس شاخصه های عمومی و تخصصی که تعیین شده  در هر 73 دستگاه دولتی بررسی می شود.

او به توسعه منابع انسانی و مسائل مربوط به استخدام ها و سامان دهی آنها نیز اشاره داشت و افزود: دیوان عدالت اداری به دلیل نبود عدالت استخدامی در شهرداری های سراسر کشور به آنها ایراد گرفته است.

افکاری عنوان داشت: از سال جاری مسئله سامان دهی استخدامی در شهرداری ها پیگیری شده و اکنون نیز سهمیه ای به شهرداری ها برای استخدام داده نشده است و در سایر دستگاه ها استخدامی ها براساس آزمون انجام می شود.

رحمانزاده معاون فنی این سازمان نیز به تشخیص صلاحیت پیمانکاران در استان اشاره داشت و گفت: 120 شرکت مشاوره و نیز 3 هزار شرکت پیمانکاری در پایه های یک تا 5 در استان تشخیص صلاحیت داده شده و فعالیت دارند. وی فارس را پیشرو در منطقه جنوب دانست که بیشترین تعداد دفاتر پیمانکاری و خدمات مشاوره ای فعال در 11 بخش صنعتی، کشاورزی، عمرانی، فنی و مهندسی،گردشگری و ... دارد که 2 هزار و 793 شرکت در پایه 5 و مابقی در پایه های یک تا 4 فعالیت دارند.

۹۶/۰۸/۰۳
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی