---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ق.ظ

۱

تفاوت تطبیق در محاسبه فوق العاده ویژه موضوع بند 10 ماده 68 قانون مذکور لحاظ نمی‌شود (رأی شماره 3 مورخ 30/1/1395 هیأت تخصصی اداری و استخدامی دیوان عدالت اداری)

موضوع: ابطال نامه شماره 199905/56 – 2/12/1393

تاریخ تنظیم گزارش: 30 فروردین 1396

* شماره پــرونـــده : هـ ع/ 95/471

دادنامه : 3

تاریخ : 30/1/96

* شاکی : آقای سید شهاب الدین رفیعی بنی الصادق

* طرف شکایت : وزارت امور اقتصاد و دارایی ( اداره کل نظارت بر اجرای بودجه )

* متن مقرره مورد شکایت 

طرف شکایت در پاسخ استعلام معموله خطاب به مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان خراسان شمالی اعلام نموده : ... با عنایت به ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که پرداخت های موضوع ماده 65 و تبصره های ذیل آن و ماده 66 قانون یاد شده را حقوق ثابت تلقی و در تبصره ماده 76 قانون مذکور که فوق العاده های مستمر را مشخص نموده است و با توجه به قسمت اخیر بند 10 ماده 68 قانون یاد شده که مبنای محاسبه فوق العاده ویژه تا 50% سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر در نظر گرفته می شود تفاوت تطبیق در محاسبه فوق العاده ویژه موضوع بند 10 ماده 68 قانون مذکور لحاظ نمی‌شود.

*دلایل شاکی برای ابطال مقرره مورد شکایت (حسب مورد با تصریح به مغایرت با قانون یا شرع یا خروج از حدود اختیارات) 

1- مفاد تصمیم معترض عنه با مدلول بند "الف" و بند "ز" ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب 1389 و نیز با ماده 226 همان قانون مغایرت دارد. چون بر اساس بند الف درج تفاوت تطبیق نباید مانع افزایش حقوق باشد. بند «ز» نیز فقط بند 9 ماده 68 قانون مذکور را مستثنی نموده است .

2- خارج از حدود اختیارات قانونی صادر گردیده است چون بر اساس بند 4 جزء «ب» ماده 116 قانون مدیریت خدمات کشوری مرجع رفع ابهام مشخص گردیده است، طرف شکایت نمی تواند از قانون مذکور رفع ابهام نماید . تقاضای ابطال آن را دارد .

*خلاصه مدافعات طرف شکایت 

مشتکی عنه با ارسال لایحه دفاعیه شماره 87837/56 – 17/5/1395 اعلام نموده : بر اساس بند « الف » تبصره 19 قانون بودجه سال 1393 و بند « الف » تبصره 18 قانون بودجه سال 1394 و تبصره 12 قانون بودجه سال 1395 کل کشور ، افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر بطور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت در حکم حقوق ، ثابت باقی بماند انجام می پذیرد به عبارت دیگر منظور مقنن از علامت (،) بعد از واژه «حقوق » این بوده است که تفاوت تطبیق در حکم حقوقی کارکنان ثابت باقی می ماند یعنی مستهلک نمی شود با عبارت ( حقوق ثابت ) موضوع بند 10 ماده 68 متفاوت است و از مصادیق حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر موضوع مواد 65 – 66 و 76 قانون مدیریت خدمات کشوری خارج است. حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر موضوع مواد یاد شده به تفاوت تطبیق صدق نمی کند، بنابراین در فوق العاده ویژه مندرج در بند 10 ماده 68 لحاظ نخواهد شد . در خصوص ادعای شاکی در رابطه با خارج از اختیار بودن دفاعی ننموده اند.

رأی هیأت تخصصی اداری و استخدامی 

اکثریت قریب به اتفاق اعضای حاضر در جلسه ( به غیر از یک نفر ) بخشنامه مورد شکایت را غیر قابل ابطال تشخیص دادند زیرا اولاً: موضوع پاسخ از مصادیق بند 4 قسمت « ب» ماده 116 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 نیست بلکه استعلام مدیر دستگاه از مقام مافوق متبوع خود بوده و وزارت متبوع در حدود اختیارات قانونی خود اعلام پاسخ نموده است .

ثانیاً: به لحاظ اینکه طبق بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده ویژه به میزان 50% حقوق ثبات و فوق‌العاده‌های مستمر تعیین گردیده و بر اساس ماده 68 همان قانون حقوق ثابت عبارت است از پرداخت های موضوع ماده 65 و تبصره های آن و ماده 66 قانون یاد شده است تفاوت تطبیق در ماده 78 پیش بینی شده و از مصادیق حقوق ثابت نیست و از مصادیق فوق العاده های مستمر احصاء نگردیده است بنابراین ثابت ماندن تفاوت تطبیق درحکم حقوق موجب تلقی آن از حقوق ثابت یا فوق العاده های مستمر نمی شود و بخشنامه مورد شکایت مغایرتی با مواد قانونی نداشته و خارج از حدود اختیارات قانونی تشخیص داده نمی شود با استناد به بند « ب» ماده 84 قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 رأی به رد شکایت صادر می گردد. رأی صادره ظرف مدت بیست روز از تاریخ صدور از سوی رئیس دیوان و یا ده نفر از قضات دیوان قابل اعتراض است./ز

۹۶/۰۲/۰۳
مدیر سوم

نظرات  (۱)

سلام
خب مدیر عزیز این یعنی چی
ینی 35درصدحذف شد
درسته که میگن افزایش 50درصد4بندمنتفی شد
واینکه توی اردیبهشت حکم پرسنلی صادرمیشه یامیفته ماه اینده
پاسخ:
سلام چه ربطی به 35 درصد داره آخه ....فعلا در مورد 50 درصد خبری نیس و بنده هم بعید میدونم دولت با این حجم نیروی کار و این بودجه جاری بتونه افزایشی داشته باشه حالا مشخص نیس منظور ازین بخشنامه چیه همه بنوعی سردرگمن حتی ذیحسابان دستگاههای اجرایی.... معمولا اردیبهشت میزنن حکمای جدیدو و خرداد هم پرداخت میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی