---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۷ ق.ظ

۰

بررسی استخدام فارغ التحصیلان دانشگده نفت

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۷ ق.ظ

در دی ماه ۹۴ زمانی که همه داوطلبین کنکور سراسری مشغول گرفتن دفترچه آزمون بودند،حذف بندی مربوط به قبول شدگان دانشگاه صنعت نفت بیش از پیش دل دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل را از بابت آینده شغلی که به آنها وعده داده شد را لرزاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “موج چهارم“،امروز به دلیل کم توجهی وزارت نفت به جذب نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت، طوفان توئیتری از سوی مطالبه گران اصلی این موضوع به امید گرفتن جواب قانع کننده از سوی مسئولین ذی ربط را شاهد هستیم.

اعتراضات به عدم جذب نیروی متخصص و نخبه دانشجویان نفت مربوط امروز و دیروز نیست. در ادامه گزارشی مختصر از روند اعتراضات دانشجویان و فارغ التحصیلان نسبت به استخدام در وزارت نفت مورد بررسی قرار می دهیم.

 

زمانی که همه داوطلبین کنکور سراسری مشغول گرفتن دفترچه آزمون بودند که حذف بندی مربوط به قبول شدگان دانشگاه صنعت نفت بیش از پیش دل دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل را از بابت آینده شغلی که به آنها وعده داده شد را لرزاند.

 

همینطور که همه جامعه دانشگاهی اطلاع دارند، یکی از امتیازات ویژه دانشگاه صنعت نفت که در دفترچه سازمان سنجش هنگام انتخاب رشته قید شده ، ” اولویت استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت، پس از پایان موفقیت آمیز تحصیلات، مطابق با مقررات و آیین نامه‌های مصوب وزارت نفت” است. این موضوع موجب شد تا دانشجویان دانشگاه نفت برای اعلام اعتراض خود در سه شهر آبادان، اهواز و تهران اعتراض کنند.

 

به نقل از فارس ، در دی ماه ۹۴ دانشجویان صنعت نفت متفق‌القول از عدم تعهد وزارت نفت به اشتغال دانشجویان شاغل در دانشکده‌های نفت کشور گلایه داشتند.

 

این در حالی ا‌ست که دانشجویان معتقدند زمان قبولی در کنکور و در دفترچه انتخاب رشته ، قید «بورسیه تحصیلی» برای پذیرفته شدگان رشته نفت دانشکده نفت وجود داشت و حتی به «در اولویت بودن» این دانشجویان برای اشتغال در وزارت نفت نیز اشاره شده بود.

 

فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند بودند که طبق آئین‌نامه این دانشکده، باید دانشجویان گروه الف پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند، البته روند استخدام آنها انجام شده که با دستور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، این روند متوقف شده است.

 

به گزارش تسنیم همزمان با این اعتراضات(۲۲دی۹۴)، بیژن نامدار زنگنه گفت: “هیچ کس را با اعتصاب و تحصن استخدام نمی کنیم” وی افزود: “استخدام در وزارت نفت حسب نیاز انجام می شود و باید به خدمت افراد نیاز باشد تا استخدام صورت پذیرد.  علاوه بر نیاز، باید صلاحیت افراد از نظر هسته‌های گزینش هم احراز شود و همچنین باید افراد استخدام شده از حداقل سواد هم برخوردار باشند.”

 

بعد از این گفته‌های زنگنه، دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت،‌ نهضت «من یک بی سوادم» را راه اندازی و اعلام کردند که روز شنبه (۲۶ دی‌ماه) با حضور در تهران در مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع آرامی را برگزار خواهند کرد.

 

اگرچه تجمع مورد نظر برگزار نشد اما اعتراض منطقی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت موجب شد وزرات نفت در شیوه نامه جدید استخدامی شرکت‌های تابعه این وزارتخانه مجوز استخدام دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاه‌های کشور را صادر کند.

 

 

 

1

 

2

 

3

 

از زمان انتشار این ابلاغیه تا مرداد ماه خبری از جذب فارغ التحصیلان دانشکده نفت نبود تا اینکه در ۷ مرداد سال جاری  خبر دستور استخدام ۲۵۰۰ نفر در وزارت نفت صادر شد در تمامی سایت ها منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو اداره کل روابط عمومی وزارت نفت مجوز انتشار آگهی استخدام ۲۵۰۰ نفره وزارت نفت را برای شرکت ملی نفت ایران صادر کرده و قرار است آگهی استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت نفت در تعدادی از روزنامه‌های کثیر الانتشار و برخی سایت‌های تخصصی حوزه صنعت نفت منتشر شود.

 

 

در همین حال «محسن دلاویز» مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت پیش‌تر گفته بود: به دنبال تلاش و رایزنی مهندس زنگنه مجوز استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت نفت توسط سازمان اداری و استخدامی‎زودی شاهد جذب این تعداد خواهیم بود. وی عنوان کرده بود: از این دو هزار و ۵۰۰ نفر بخشی در ارزیابی داخلی از همکاران قراردادی تبدیل وضعیت خواهند شد و بخشی دیگر از طریق آزمون از دانشکده نفت و دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور جذب می‌شوند.

 

 

در ادامه در تاریخ ۲۹ مرداد سال جاری  هنگام رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت دولت دوازدهم، بیژن نامدار زنگنه گفت: افتخار می‌کنم نمایندگان (ادوار گذشته) مجلس را استخدام کنم.

 

 

 

به  نقل از خبرگزاری فارس در جریان بررسی برنامه بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم موضوعات مختلفی مطرح شد اما قطعا یکی از مهم‌ترین موضوعات که برای اولین بار در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان عنوان شد، استخدام نمایندگان ادوار مجلس در وزارت‌خانه‌های اقتصادی به خصوص وزارت نفت بود.

 

 

بیژن زنگنه هنگامی در پاسخ به ایراد مطرح شده از سوی نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: «می‌گویند نمایندگان ادوار را استخدام کردید. خب هر دوره‌ای که تمام می‌شود یکی از دغدغه‌های هیأت رئیسه مجلس این است که با وزرا جلسه می‌گذارد تا این نمایندگانی که کاری ندارند را به کار گیرند. خب نماینده‌ای که کار ندارد چه شود آیا باید در جامعه رها شود؟ اگر نماینده‌ای نگران شغل آینده خود باشد حتی در حد یک حقوق دولتی هزار مفسده دیگر ایجاد می‌شود. لذا من هم افتخار می‌کنم که تعدادی از این نمایندگان ادوار را به کار گرفتم و این کار مخفیانه نیست.»

به گزارش جهان نیوز، استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت را باید پدیده‌ای دانست که در دولت یازدهم و دوازدهم به ظهور رسید تا همراه‌ترین مجلس با وزارت نفت نصیب بیژن نامدار زنگنه شود.

 

 

۱- محمد‌سعید انصاری، نماینده سابق آبادان، صندوق بازنشستگی نفت

۲- عبدالله تمیمی، نماینده سابق شادگان، صندوق‌ بازنشستگی نفت

۳- حسن شبانپور، نماینده سابق مرودشت، معاونت پارلمانی وزارت نفت

۴- حمید کریمی، نماینده سابق ایلام، شرکت نفت مناطق مرکزی

۵- شمس‌الله بهمئی، نماینده سابق رامهرمز، معاون پشتیبانی و فناوری مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت

۶- سید‌شریف حسینی، نماینده سابق اهواز، مدیرکل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت

۷- سید‌مؤید حسینی‌صدر، نماینده سابق خوی، مشاور وزیر نفت در امور پتروشیمی

۸- امیرعباس سلطانی، نماینده سابق بروجن، عضو هیئت مدیره شرکت نفت فلات قاره

۹- علی مروی، نماینده سابق نیشابور، رئیس هیئت مدیره پتروپارس

۱۰- سعید حیدری‌طیب، نماینده سابق کرمانشاه، نماینده وزیر نفت در هیئت عالی گزینش

۱۱- جلیل جعفری، نماینده سابق خلخال، عضو هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

۱۲- سید عماد حسینی‌، نماینده سابق قروه، رئیس هیئت مدیره تاپیکو

۱۳- سیدمعروف صمدی، نماینده سابق سنندج، فعال در فاز ۱۵ و ۱۶

۱۴- سید‌محمد بیاتیان، نماینده سابق بیجار، فعال در فاز ۱۴

۱۵- مرتضی زرین‌گل، نماینده سابق کردستان، معاونت توسعه طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس

۱۶- احمد سجادی، نماینده سابق سرخس، شرکت نفت مناطق مرکزی

۱۷- ابوالقاسم رحمانی، نماینده سابق اقلید، مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی

۱۸- محمد سقایی، نماینده سابق استهبان و نی‌ریز، مشاور وزیر و مجری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره، جاسک

۱۹- محمد ابراهیم محبی، نماینده سابق سنقر،  سرپرست هسته گزینش مرکزی

۲۰- حمیدرضا کاتوزیان، نماینده سابق تهران، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت

۲۱- پورفاطمی، نماینده سابق تنگستان، رئیس امور فرهنگی شهرک‌های مسکونی صنعت نفت

۲۲- محمد فیروزی، نماینده سابق نطنز، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز

۲۳- غلامحسین فروغی‌نیا، نماینده سابق شیراز، مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

۲۴- جلیل مختار، نماینده آبادان

۲۵- امید کریمیان، نماینده مریوان

 

 

 

سوال های زیادی پیش روی مخاطبین است. از جمله این که به لیست ۲۵ نفره فوق چند نفر دیگه اضافه می شود؟ اگر وزارت نفت در زیر مجموعه خود نیاز به نیرو جدید ندارد پس آگهی استخدام ۲۵۰۰ نفر چیست؟ در صورت نیاز به نیروهای جدید آیا گروه الف فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت طبق آیین نامه منتشر شده در تاریخ ۲۷/۱۰/۹۴ در این استخدامی جدید سهمی دارند و اگر دارند به چه صورت می باشد؟

 

 

در ادامه روند پیگیری دانشجویان سعی کردند با استفاده از ابزار توئیتر با ترند کردن #وزارت_نفت سعی و کوشش در رساندن صدا خود کردند. برای مطالعه برخی از توئیت ها می توانید اینجا کلیک کنید.

 

 

در ۲۸ شهریور به نقل از خبرگزاری مهر بیژن نامدار زنگنه در حاشیه روسای دانشگاه‌های کشور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعت نفت درخصوص جذب در وزارت نفت گفت:  برنامه داریم که به زودی اعلام کنیم تا این دانشجویان برای مصاحبه استخدامی به وزارت نفت بیایند.

 

 

در دوم مهر سال جاری به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، کامران دهقانی، مدیر کل آموزش وزارت نفت این خبر را اعلام کرد و گفت: بر اساس آیین‎نامه استخدام دانش آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاه‎ها، پارسال حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان رتبه «الف» دانشگاه صنعت نفت برای مصاحبه دعوت و از این میان، فرآیند جذب بیش از ۱۵۰ نفر از این دانشجویان تکمیل و نهایی شد.

 

 

وی افزود: همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، افزون بر این تعداد، جذب حدود ۲۰۰ نفر دیگر از دانشجویان رتبه «الف» دانشگاه صنعت نفت در برنامه وزارت نفت قرار داشت که به این منظور، تعدادی از فارغ‎التحصیلان مصاحبه شده‎‌اند و ارسال پیامک به دیگر دانشجویان ثبت نام شده در بانک اطلاعات، از هفته گذشته آغاز شده است و پس از مصاحبه و طی مراحل اداری و استخدامی، دانشجویانی که دارای معیار‎های لازم باشند استخدام خواهند شد. به این ترتیب همه فارغ‎التحصیلان گروه «الف» به مصاحبه دعوت شده‎اند.

 

 

بر اساس این گزارش، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اردیبهشت ماه امسال در نامه‎ای خطاب به ریاست دانشگاه صنعت نفت، خواهان اعلام فهرست اسامی فارغ‎التحصیلان گروه «الف» آن دانشگاه برای طی مراحل استخدامی شد.

 

 

در نامه کریم سلحشور خطاب به عبدالنبی هاشمی، آخرین فهرست اسامی فارغ التحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت برای دعوت به منظور طی مراحل استخدامی ۲۰۰ نفر از آنان (که مجوز لازم برای جذب آنان از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت شده است)، درخواست شده بود.

 

 

دهقانی با اشاره به این نامه، ادامه داد: به این ترتیب مشخص است وزارت نفت از اوایل امسال برای جذب مجدد دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعت نفت (افزون بر تعدادی که پارسال جذب شدند) برنامه‏‎ریزی و اطلاع‎رسانی کرده بود و ارسال پیامک برای دعوت به مصاحبه، جزیی از فرایند استخدامی است؛ همانگونه که در دوره‎های قبل نیز چنین فرآیندی برای استخدام دانشجویان رتبه «الف» دانشگاه صنعت نفت طی ‎شده است.

 

 “موج چهارم”  سعی می کند تا با پیگیری دانشجویان رتبه “الف” دانشکده های نفت از روند استخدامی آن ها خدمت مخاطبین گزارش تکمیلی را ارائه دهد.

۹۶/۰۷/۰۵
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی