---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ

۱

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تشریح فعالیت پایگاه‌های تابستانی آموزش‌و پرورش و تاکید بر رایگان بودن آنها گفت:‌ادامه اجرای طرح یک روز با نشاط در روزهای پنجشنبه نیاز به تامین اعتبار لازم دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا کفاش در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون فعالیت‌های تابستانی برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت:‌ فعالیت آموزش و پرورش در برنامه‌های اوقات فراغت در فصل تابستان داوطلبانه و همراه با تشویق و انعطاف است. به لحاظ قانونی وزارت کشور و استانداری‌ها، مسئولیت تامین اوقات فراغت را در ایام تابستان بر عهده دارند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش همه ساله در جهت اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه ریزی می‌کند. مسولیت اصلی تامین اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان بر عهده والدین است و باید در این زمینه برنامه ریزی کنند، هیچ دستگاهی به صورت وظیفه ای، الزامی و اجباری نمی‌تواند برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان تعیین تکلیف کند.

** آموزش یک مهارت فنی به دانش آموزان در تابستان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: آموزش و پرورش، تابستان امسال را با شعار تابستان با نشاط با کسب یک مهارت نامگذاری کرده است و در تمام برنامه‌های طراحی شده تلاش می‌کنیم تا به دانش‌آموزان یک مهارت را آموزش دهیم.

کفاش ادامه داد:‌در سال 92 حدود 15 هزار و 39 پایگاه تابستانی توسط آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار شد که این تعداد در سال 92 به 16 هزار و 135 پایگاه رسید و برای سال 94 پیش بینی برگزاری 20 هزار پایگاه تابستانی را می‌کنیم. در سال 92 حدود 2 میلیون و 933 هزار و 722 دانش‌آموز و در سال 93 حدود 3 میلیون و 543 هزار و 784 دانش‌آموز از برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش بهره‌مند شدند.

وی گفت:‌پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش شامل چند بخش است،‌بخشی از پایگاه‌ها در مدارس برگزار می‌شود و این مدارس باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشند به عنوان مثال به امکانات ورزشی،‌امکانات مربوط به فضای مجازی و وسایل خنک کننده مجهز باشند. 2 هزار کانون فرهنگی و تربیتی و اردوگاه‌های کشوری، 650 مرکز دارالقرآن،‌کانون‌های پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان،‌پژوهش سراها،‌مجتمع‌ها و باشگاه‌های تربیت بدنی نیز بخشی از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش هستند.

** فعالیت پایگاه‌های تابستانی رایگان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ پایگاه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش بدون دریافت وجه از خانواده‌ها فعالیت می‌کنند البته اگر خانواده‌ای تمایل داشته باشد می‌تواند به صورت داوطلبانه کمک کند ولی هزینه اردوهای تابستانی دریافت می‌شود.

کفاش درخصوص فعالیت‌های طراحی شده در پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد:‌ قرآن و عترت، آموزش مهارت‌های فرهنگی و هنری، کتابخوانی و تمرین نویسندگی، جشنواره‌های ربوکاپ،‌المپیادهای علمی،‌فعالیت‌های ورزشی،‌اردویی و گردشگری و بالابردن سطح مهارت زندگی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخشی از فعالیت‌‌های درنظر گرفته شده در پایگاه‌های تابستانی است.

وی در خصوص پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور گفت: در تابستان 3 هزار پایگاه انتخاب رشته دانشگاه در نیمه اول مرداد پیش‌بینی شده است که فعالیت این پایگاه‌ها برای دانش‌آموزان کنکوری، رایگان است.همچنین در تابستان امسال اعتکاف دانش‌آموزی همزمان با ماه رمضان با حضور حدود 30 هزار دانش‌آموز برگزار خواهد شد و دانش آموزان مناطق مرزی نیز به تعداد 1400 نفر در اردوی ویژه‌ای شرکت خواهند کرد. بنیاد علوی نیز 15 هزار سهمیه به آموزش و پرورش برای برگزاری اردوی رایگان ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم اختصاص داده است همچنین 8 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستانی که تاکنون به مشهد نرفته‌اند در قالب اردوی زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

** اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب در 6 هزار مدرسه

کفاش درخصوص ادامه طرح یک روز بدون کیف و کتاب در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: یک روز با نشاط در سال تحصیلی جاری در روزهای پنجشنبه‌ به صورت آزمایشی در حدود دو هزار مدرسه اجرا شد که تنها مشکل این طرح تامین اعتبارات لازم بود. گزارش نهایی در این خصوص را به وزیر آموزش‌وپرورش ارائه کرده‌ و درخواست کردیم این طرح با افزایش سه برابری در سطح 6 هزار مدرسه برگزار شود مشروط به اینکه اعتبار لازم در ابتدای اجرای طرح به مدارس تزریق شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر اعتبار لازم تامین نشود ممکن است در این خصوص تجدیدنظر کنیم.

** تعدادی از 5 هزار مربی قرآنی نیاز به توانمندسازی دارند

وی در پاسخ به این پرسش که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده از میان 5 هزار مربی قرآنی استخدام شده در دولت گذشته تعدادی حتی قادر به خواندن صحیح قرآن نیستند، عنوان کرد:‌جذب 5 هزار مربی قرآنی در دولت گذشته برای حوزه پرورشی و دارالقرآن‌ها اقدام مثبتی بود. این افراد براساس دستورالعمل خاص بدون در نظرگرفتن مدارج تحصیلی جذب شدند اما شرط شد که به قرائت قرآن به صورت حرفه‌ای تسلط داشته باشند یا حافظ قرآن باشند که از میان این 5 هزار نفر، تعداد بسیاری شرایط لازم را داشتند.

کفاش افزود: در میان 5 هزار مربی قرآنی تعدادی هستند که در سطح ملی، کشوری و استانی مطرح هستند اما در میان آنها، افرادی نیز هستند که نیاز به آموزش و توانمندسازی دارند و صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در این خصوص صحیح است. البته این افراد نیروی آموزش و پرورش باقی خواهند ماند اما برنامه‌هایی را برای تقویت و توانمندسازی آنها در نظر داریم.

نظرات  (۱)

سلام
حتما نگاهی بندازید
خواص سوره یاسین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی