---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ق.ظ

۹

ایثارگران بدانند انتقال اجباری

شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ق.ظ

دفاع > جانباز - اقدام شایسته رئیس جمهور در ملاقات مستمر با ایثارگران امری ستودنی است که باید سرلوحه برنامه‌های سایر مدیران عالی‌رتبه نظام قرار گیرد.

به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به ایثارگران «اگر کسی با انصاف باشد و بخواهد این پدیده عظیم عالم را تحلیل بکند، به این نتیجه می‌رسد که همه این برکات، از برکت خون همین جوانان و فرزندان شماست؛ ... بعضی به شهادت رسیدند، بعضی مجروح و جانباز شدند و در عین جوانی از عافیت جسمانی محروم شدند؛ بعضی هم به اسارت دشمن درآمدند و سال‌ها سختی‌های زندان و شکنجه دشمن عنود را تحمل کردند؛ اینها بودند که آن عزت و آن عظمت را برای اسلام به ارمغان آوردند.»

رئیس‌جمهور در دیدار با ایثارگران خراسان‌رضوی بیان داشت: «خدمت به ایثارگران و خانواده‌های آنان را وظیفه مهم دولت یازدهم می‌دانیم.» آقای رئیس‌جمهور برابر گزارش‌های واصله و پیگیری بخش ایثارگران همشهری از نهاد ریاست جمهوری تعدادی از فرزندان ایثارگران که بخشی از آنان به استناد ماده 48 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در آن نهاد استخدام شده‌اند به انتقال اجباری از آن نهاد مجبور شده‌اند. این اقدام با روح حمایتی از قوانین ایثارگران مغایرت داشته و دستور توقف آن شایسته است.
ناچاریم به نکاتی که در قوانین اشاره شده و این اقدام را خارج از روال قانونی می‌داند اشاره‌ای داشته باشیم.

بند 8 سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مصوب مقام معظم رهبری که قوانین، مقررات و رفتار مجریان دستگاه‌های اجرایی را ساماندهی می‌کند، بیان می‌دارد: شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه‌ای، معیشتی، اشتغال، مسکن، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خوداتکایی و شئون ایثارگری.

حال سؤال این است که آیا اقدام نهاد ریاست جمهوری در انتقال اجباری فرزندان ایثارگران با این سیاست کلی همخوانی دارد؟ همانگونه که قطعا استحضار دارید، مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب تأیید شده است. تبصره 2 ماده یک، ماده 2 و ماده 3 اعلام می‌دارد: «نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی شامل نظارت بر اعمال سیاست‌های کلی در قوانین، مقررات و مراحل اجرایی است.

قوانین و مقررات به خصوص قانون برنامه و بودجه‌های سنواتی باید در چارچوب سیاست‌های کلی تنظیم شود. قوانین و مقررات در هیچ موردی نباید مغایر سیاست‌های کلی باشد. مقامات مسئول در قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، صدا و سیما و نهادهای عمومی، مسئول اجرای سیاست‌های کلی نظام در دستگاه‌های مربوط می‌باشند.»

استناد مسئولان نهاد ریاست جمهوری برای این اقدام بند و ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر مجوز انتقال کارکنان مازاد به سایر دستگاه‌ها در سطح شهرستان بدون موافقت مستخدم است. در حالی که این قانون مواد و تبصره‌های دیگری هم دارد. تبصره یک ماده 57 قانون برنامه پنجم ایثارگران و فرزندان شهدا را مشمول قوانین و مقررات مربوط به خود می‌داند. علاوه بر آن تبصره 3 ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری استخدام ایثارگران و خانواده‌های آنان را براساس قوانین مصوب مربوط به خود می‌داند. حداقل انتظاری که از مسئولان آن نهاد می‌رود این است که قوانین خاص و عام و تفاوت آن را بدانند.

قانون خاص، قانونی است که دامنه فراگیری قانون عام را محدود می‌نماید و بعضی از مصادیق را از شمول عام خارج می‌کند. حال تصمیم مسئولان نهاد چگونه توجیه می‌شود؟ اگر از همه قوانین و مقررات حمایتی ایثارگران که بیان کامل آن موجب اطاله کلام خواهد شد، بگذریم، استخدام این افراد به موجب ماده 48 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که بیان می‌دارد:

کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تمامی سازمان‌ها ... مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25درصد و به بالا و آزاده(اعم از شاغل، فوت‌شده و یا از کارافتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام هستند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام کنند، انجام شده است.وقتی تأکید قانونگذار استخدام در همان دستگاه است، مغایرت این اقدام مسئولان نهاد ریاست جمهوری را چگونه توجیه کنیم؟
آقای رئیس‌جمهور در کنار اقدامات شایسته خود، مانع این اقدام مسئولان نهاد ریاست جمهوری شوید.

۹۳/۱۱/۲۵
مدیرسایت

نظرات  (۹)

۱۵ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۳۷ جانباز شیمیایی
سلام . بنده سال 91 توسط بنیاد شهید واستانداری به بیمه ایران استان کرمانشاه معرفی شدم ودراوایل سال 92 بیمه ما رو چند هفته به دوره توجیهی فرستاد وتا امروز منتظر بودم که استخدام بشم متاهل و مستاجرم چند ماهه بیمه میگه من که شما رو دعوت نکردم وهیچ تعهدی درقبال استخدام شما ندارم وتا حالا هرچه از استانداری وبنیادشهید وبیمه ومعاونت منابع انسانی پیگیری میکنیم به نتیجه نمیرسیم از هرکسی که خواهان کمک به یه جانباز شیمیایی هست تقاضا دارم کمک کند که مشکل ما حل شود.
۲۷ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۵۶ سید علی محب زاده
دوستان بیاین صفحه خودمون
همه اونجاییم
صفحه "پیگیری و استخدام سهمیه زیر 50 درصد
سلام اقای مدیر.من فرزند جانباز 25% به بالا هستم. کارهای استخدام واسه راه و شهرسازی قزوین انجام شده. شماره مستخدم هم اسفند 92 صادر شده ولی جوابی برای شروع کار نمی دن. می گن احتمالا تا تیر و مرداد 94 زمان می بره. تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟ واقعا بازم خبری از سرکار رفتن اول سال نیست
پاسخ:
مدیرسایت : والا در مورد سهمیه شاهد وایثارگر زیاد اطلاعات نداریم یعنی میگن تصمیم با بنیاد شهیده مرکزه . ما هم اطلاعاتی ازونجا نداریم 
جناب دقیقا قید شده با استخدام افراد معرفی شده به گزینش از تاریخ 93/8/1 اقدام شود
۲۵ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۰۶ حامد محمدی
کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تمامی سازمان‌ها ... مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25درصد و به بالا و آزاده(اعم از شاغل، فوت‌شده و یا از کارافتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام هستند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام کنند


آقای مدیر خواهشا میشه بگید این مطلب منظورش چیه؟؟ من چیزی نفهمیدم و متوجه نشدم موضوع چیه.  من فرزند جانباز بالی 25% هستم
پریا کی گفته اینو. نگفته کی گزینش شدید منظورش قبل از اون تاریخ به دستگاه معرفی شده باشید. خب معلومه الان بنیاد نمیتونه برای اون سهمیه معرفی کنه از قبل افراد مورد نیاز طبق سهمیه اش معرفی کرده
ما فرزندان جانباز چوب دو سر طلا هستیم.توش خودمون رو کشته بیرونش مردم رو...متاسفم دیگه دارم از نظر روحی داغون میشم.روم نمیشه بشینم توی خونه هر روز الکی میرم توی خیابون میگردم تا شب بشه.به خدا کار آزدا نیست و گرنه دیگه منتظر نمی موندم
جناب رئیس جمهور من فرزند جانباز هستم که با کلی بلا تکلیفی به علت سهل انگاری بنیاد از سهمیه استخدام 91 جا ماندم و حالا که بعد از کلی دوندگی تونستم  کارهای استخدامم را انجام بدم بخشنامه عدم پذیرش گزینش شدههای بعد از تاریخ 1/8/92همه چیز را خراب کرده جناب رئیس جمهور بخدا دیگه دستو دلم به هیچ کاری نمیره اخه شما جای من بعد از 3 سال بلا تکلیفی ایا این بخشنامه ضایع کننده حق افرادی مثل من نیست ؟بخدا دیگه خسته شدیم یه فکر جدی به حال ما بکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی