---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۶ ق.ظ

۰


حاشیه های استخدامی وزارت نفت تمامی ندارد زیرا انتشار خبری مبنی بر لغو آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت با ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری وضعیت این آزمون را در هاله‌ای از ابهام قرارداده است.

به گزارش الف، در سال‌های اخیر استخدام در وزارت همواره با حواشیِ جنجالی روبرو بوده است؛ از استخدام نمایندگان تا ماجرای استخدام یک ژن خوب  حاشیه هایی بود که در وزارت تحت امر زنگنه رخ داده است. آزمون استخدامی وزارت نفت در حالی قرار بود در دی‌ماه برگزار می‌شود که اعتراض‌ها به مفاد دفترچه استخدامی آن باعث شد این آزمون لغو شود.

در روزهای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، فهرستی از نمایندگان دوره قبل و افرادی بازمانده از ورود به مجلس که به استخدام وزارت نفت درآمده بودند و دفاع عجیب زنگنه از این اقدام تا چندی بعد از آن و انتشار نامه‌ای وزیر نفت که دستور داده بود فرزند یکی از نمایندگان فعلی مجلس به استخدام وزارت نفت درآید و دوباره بیژن نامدار زنگنه از این دستور و این استخدام سفارشی و ژن خوب  آن هم در روی آنتن زنده تلویزیون دفاع و دلیل آن را داشتن مدرک دکترا عنوان کرد.

در مورد ماجرای استخدام این خانم داری دکترا با دستور وزیر نفت؛ هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس به الف گفته بود این کشور پُر از دکترا است؛ آقای زنگنه عنوان می‌کند در وزارت نفت نیرو اضافی داریم، اما نمایندگان و برخی افراد را سفارشی جذب می‌کند که این موضوع تناقض دارد. اگر نیرو اضافی وجود دارد، استخدام برای چیست؟، آیا فرصت مشابه برای دیگر جوانان کشور هم وجود دارد؛ که این‌گونه نیست.

زنگنه بارها از داشتن نیروی مازاد در وزارت نفت گلایه و از استخدامی های خود دفاع می کرد؛ در حالی که وزارت نفت متعهد به جذب و استخدام دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت بود، اعلام کرد تعهدی برای انجام این کار ندارد و این موضوع باعث اعتراض دانشجویان این دانشگاه شد که به نوعی حق آنها پایمان شده بود؛ البته این موضوع در سال 94 اعلام و از سال 95 در دفترچه آزمون کنکور درج شده بود، اما نکته مهم آن این بود که این وزارتخانه متعهد به استخدام دانشجویانی است که قبل از سال 94 و حتی 95  وارد دانشگاه صنعت نفت شده بودند؛ زیرا در دفترچه آزمون کنکور سال های قبل از 95 این تعهد درج شده بود، یعنی به نوعی زنگنه و وزارت نفت متعهد هستند این فارغ التحصیلان را استخدام کنند که از آن سرباز زدند.

بیژن زنگنه در سال 94  استخدام دانشجویان سنعت نفت را در وزارت نفت ممنوع کرد و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که قبل از این سال در این دانشگاه تحصیل کرده بودند، پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراضات خود به دیوان عدالت اداری شکایت بردند  و دیوان عدالت اداری وزارت نفت را ملزم به جذب و استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت کرد.

مدیرکل آموزش وزارت نفت درباره حکم قبلی دیوان عدالت اداری مبنی بر جذب فارغ‎التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت هم گفت: آن حکم، جامعیت نداشت و تنها درباره چند نفر از فارغ‎التحصیلان گروه الف بود که وزارت نفت درخواست تجدیدنظر کرده است، البته از سال ۹۵، بند اولویت استخدام فارغ‎التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت از دفترچه‎های کنکور حذف شده است و فارغ‎التحصیلان ورودی سال‎های قبل هم مطمئن باشند که در صورت احراز شرایط لازم، در وزارت نفت جذب خواهند شد.

ورود سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای احقاق حق دانشجویان صنعت نفت
احمد توکلی رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در مهر ماه امسال در نامه‌ای به دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت اعلام کرد که شکایت این دانشجویان از وزارت نفت را پیگیری می‌کند. وی در این نامه به دانشجویان اعلام کرده که دیدبان شفافیت و عدالت طبق وظیفه ذاتی‌اش پیگیر شکایت آنها برای احقاق حق شان در مقابل وزارت نفت خواهد بود.

چرا آزمون دی ماه لغو شد

موضوع حاشیه‌های استخدامی وزارت نفت در حالی بود که این وزارتخانه مجوز استخدام 200 نفر را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفت و قرار بود آزمون استخدامی این وزارتخانه دی ماه امسال برگزار شود و در پی اعتراضات و شکایت فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشکده نفت و شرایط درج شده در آزمون و اعتراض نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه این استان باعث شد دیوان عدالت اداری دوباره با ورود به موضوع آن، برگزاری آزمون را لغو کند. قرار بود ۲۵۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی وزارت نفت به استخدام رسمی این وزارتخانه در آیند. از این تعداد قرار بود ۱۰۵۰ نفر آنها از جمعیت تبدیل وضعیت قراردادی ها و ۲۰۰ نفر شان نیز از فارغ التحصیلان رتبه الف دانشگاه صنعت نفت باشند.

چندی پیش نیز ائمه جمعه خوزستان طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور ضمن اعلام اعتراض و نارضایتی مردم خوزستان نسبت به شرایط شرکت در آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت خواستار ممانعت رئیس‌جمهور از برگزاری این آزمون با شرایط کنونی آن شدند و خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار ممانعت از شیوه کنونی استخدام به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات مردمی شدند.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم با تأکید بر اینکه در ارتباط با استخدام‌های که از قبل صورت گرفته و آزمون جدید استخدامی اشکالاتی وارد است، گفته بود: اعتقادداریم که سهمیه‌ای نظیر بومی گزینی، ویژه خوزستان، در این آزمون باید لحاظ شود اما هنوز این سهمیه اعمال نشده است و اگر اشکالات وارده به آزمون استخدامی نفت برطرف نشود و تضییع حقوقی در آن صورت گیرد قطعاً کمیسیون انرژی وظیفه حقوقی خود را در قبال آن انجام می‌دهد.

شرایط ظالمانه در آزمون

علی ساری نماینده مردم اهواز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف؛ در مورد لغو آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: تا قبل از سال 94 در دفترچه کنکور سراسری موضوعی بندی وجود داشت که وزارت نفت (دانشکده نفت) در  قبال استخدام دانشجویان این دانشگاه متعهد بود اما در سال 94 اعلام  شده که در خصوص استخدام فارغ التحصیلان دانشکده نفت تعهدی وجود ندارند و همچنین در مورد آزمون استخدامی وزارت نفت با توجه به اعتراض دانشجویان و نحوه آزمون، دیوان عدالت اداری با بررسی آن، به برگزاری آن را لغو کرد.

وی افزود: وزارت نفت شرایط ظلمانه را در این آزمون استخدامی درج کرده بودند که همه  آن منجر می‌شد تعدادی زیادی از دانشجویان صنعت نفت به کار گرفته نشوند، در حالی که نباید امتیاز خاصی را قائل شد و این آزمون هم باید مانند آزمون های استخدامی دیگر برگزار شود و به موضوع بومی بودن و ظرفیت های استان توجه شود و نباید آن را نادیده بگیرند.

براساس این گزارش، مصاحبه با دانشجویان برای استخدام 200 نفر در مرداد ماه برگزار شد و وزارت نفت می‌گوید 50 ردصد افرادی که برای مصاحبه دعوت شده‌ بودند، نتوانسته‌اند امتیاز لازم را در مصاحبه استخدامی کسب کنند و استخدام نباید به گونه‌ای باشد که دانشجویان توانای دانشگاه‌های برتر کشور در صف جذب بمانند.

خلیل، دانشجوی دانشکده شیمی دانشگاه صنعت نفت آبادان در گفتگو با اعتماد گفته است: می‌توانستیم دانشگاه تهران را انتخاب کنیم اما آمدیم به دانشگاه صنعت نفت چون فکر می‌کردیم برای استخدام اولویت خواهیم داشت اما حالا سرنوشت فارغ‌التحصیلان نشان می‌دهد که هیچ امیدی به این استخدام نیست. یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت که در مصاحبه امسال شرکت کرده، می‌گوید که به نظر می‌رسد وزارت نفت می‌خواهد با اینگونه اظهارنظرها دانشجویان صنعت نفت را بی‌سواد نشان دهد و آنها را در برابر دانشجویان دانشگاه‌هایی مانند صنعتی شریف قرار دهد. یکی دیگر از دانشجویان می‌گوید ماه‌ها است همه افرادی که در این مصاحبه شرکت کرده‌اند در انتظارند که ببینند از همان کسانی که نمره قبولی آورده‌اند چه کسانی قرار است استخدام شوند؛ اما هنوز هیچ خبری از اعلام نتایج نیست، حتی یک کارنامه هم نمی‌دهند که ببینیم این نمرات ضعیفی که می‌گویند کجاست؟»

یک مقام وزارت نفت می‌گوید: این کسانی که وارد سیستم وزارت نفت می‌شوند تا ٥٠ سال دیگر برای کشور هزینه دارند برای همین نمی‌توانیم به کسانی بسنده کنیم که حداقل نمره‌ها را دارند. آقای زنگنه مساعدت کرد و به دلیل این اعتراضات و‌ بندی که تا قبل از سال ٩٥ برای جذب گروه الف فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت وجود داشت سقف استخدام ٢٠٠ نفر را برداشت و گفت هر کسی که بتواند از مصاحبه عبور کند و شرایط کافی را داشته باشد را جذب کنید و مجوز استخدام را بعدا می‌گیریم، اما متاسفانه از ٨٠٠ نفری که دعوت به مصاحبه شدند حدود ٥٠ درصد حتی نمره‌های کف را هم مثلا در قسمت زبان نیاوردند. خب چگونه وقتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف و تهران و امیرکبیر هم هستند و دارند رقابت می‌کنند می‌توانیم این فارغ‌التحصیلان را جذب کنیم؟

اگر ادعای وزارت نفت در خصوص اینکه 50 درصد دانشجویان حتی نمره های کف را کسب نکردند، این سوال مطرح است که چه کسی مقصر است و چرا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت که زیر مظر وزارت نفت است؛ این وضعیت را دارند که حتی در مصاحبه برای این وزارتخانه نتوانستند حداقل نمره را به دست بیاوردند و اینکه نظام آموزشی این دانشگاه ایرادی ندارد، آیا وزارت نفت در موضوع این آموزش کم کاری نکرده است؟

بنا براین گزارش، روز گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت پس از تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری، در مقابل وزارت نفت تجمع کرده‌اند. این فارغ التحصیلان معتقدند که وزرات نفت طبق موارد مندرج در دفترچه کنکور به فارغ التحصیلان گروه الف این دانشگاه تعهد استخدام داده است. در مقابل، وزرات نفت معتقد است که تعهد استخدام به فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت در کار نبوده است و آن‌ها در دولت نهم و دهم، خارج از تعهدات وزارت نفت استخدام می‌شده‌اند.

دانشجویان دانشگاه نفت بار دیگر مقابل" وزارت نفت" تجمع کردند+تصویر

اما پس از دو هفته تحصن دانشجویان دانشکده صنعت نفت و تعطیلی کلاس‌ها با تصمیم مسئولان، دانشگاه نفت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و براساس سخنان رئیس این دانشگاه بازگشایی مجدد این دانشکده منوط به حضور دانشجویان در کلاس‌های درس است. روابط عمومی دانشگاه نفت، با تأیید تعطیلی دانشکده نفت آبادان، علت این تعطیلی را غیبت بیش از سه‌شانزدهم دانشجویان در یک نیمسال آموزشی عنوان کرده است.

به الف، جمعی دانشجویان از "گروه الف" دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به بدعهدی های وزیر نفت در روند استخدام این دانشجویان دیروز در خیابان طالقانی در مقابل وزارت نفت تجمع کردند. این دانشجویان هدف خود را از این تجمع را تعویق زمان ارزیابی تا زمان نهایی شدن رای دیوان عدالت اداری اعلام کردند. دیوان عدالت اداری طی روزهای گذشته حکم خود را در قبال استخدام این دانشجویان اعلام کرد اما وزارت نفت در عین دعوت برخی از دانشجویان به مصاحبه نسبت به حکم اعتراض کرده است.

یکی از این دانشجویان به خبرنگار الف گفت:‌  وزارت نفت در استخدام دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت کوتاهی کرده و به وعده های خود عمل نمی کند.ما از طرف تمامی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان گروه الف این دانشگاه تقاضا داریم با پیگیری موضوع، از وزارت نفت بخواهید تا به قانون و حکم دیوان عدالت اداری عمل کند و وضعیت دانش آموختگان این دانشگاه را به سرانجام برساند.

کامران دهقانی مدیرکل آموزش وزارت نفت روز گذشته به دنبال ادامه تجمع عده‎ای از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در مقابل ساختمان وزارت نفت، در گفتگویی تلویزیونی گفت:مصاحبه با تمام فارغ‎التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار دارد و از دانشجویان می‎خواهیم در این زمینه دغدغه‎ای نداشته باشند و مطمئن باشند که وزارت نفت در چارچوب قوانین و مقررات و با درنظر گرفتن استانداردهای لازم، واجدان شرایط را جذب خواهد کرد.

وی افزود: با وجود محدودیت، وزارت نفت از همه فارغ‎التحصیلان گروه الف برای مصاحبه دعوت کرده است و با پیگیری‎های انجام شده، هر تعداد از فارغ‎التحصیلانی که مراحل مصاحبه، گزینش و طب صنعتی را با موفقیت طی کنند حتی اگر بیش از تعداد مجوز باشد، جذب خواهند شد و آزمون کتبی و مصاحبه، هر یک مرحله جداگانه‎ای از استخدام در وزارت نفت است که در حدود ۱۵ سال گذشته و طبق مقررات، همواره فارغ‎التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، تنها از مرحله آزمون کتبی معاف بوده‎اند و اکنون نیز همین روال ادامه دارد.

دانشکده صنعت نفت در سال ۱۳۱۸ در قالب آموزشگاه فنی آبادان و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت نفت در آغاز کرد. با توسعه این آموزشگاه، نام آن به دانشکده فنی آبادان، و سپس به دانشکده نفت آبادان تغییر یافت. با توجه به گسترش فعالیت‌های آموزشی دانشکده نفت آبادان و نیاز کشور به تربیت نیروهای متخصص در صنعت نفت و گاز، این دانشکده در سال ۱۳۶۸ به دانشگاه صنعت نفت ارتقا یافت.

هر سال براساس نیاز این صنعت، دانشجویانی بصورت بورسیه جذب دانشکده صنعت نفت شده؛ تربیت می شوند و در این صنعت بکار گرفته می شوند. اما طی سالهای اخیر تنها تعدادی از فارغ التحصیلان رتبه الف این دانشکده، آنهم پس از شرکت در مصاحبه و گزینش، به استخدام این وزارتخانه درآمده اند و بسیاری از آنها از فعالیت بازمانده اند.

زنگنه: دیوان عدالت اداری آزمون نفت را متوقف کند، آن را منتفی می‌کنیم
وزیر نفت گفت: اگر دیوان عدالت اداری آزمون استخدامی این وزارتخانه را متوقف کند، ما در کل، آزمون را منتفی می کنیم. بیژن زنگنه در حاشیه همایش بیمه و توسعه، درباره اعتراض برخی فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه گفت: قرار بود تعدادی از دانشجویان یا فارغ التحصیلان بدون اینکه در آزمون کتبی عمومی شرکت کنند، با انجام مصاحبه بر حسب نیاز این وزارتخانه استخدام شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما هم می خواهیم همین کار را انجام دهیم و دانشجویان مطمئن باشند که به آنچه تعهد داده ایم و گفته ایم، عمل می کنیم، ادامه داد: خارج از این روند و با فشار نمی توانند کار خود را پیش ببرند. این در حالی است که برخی گفته اند که دیوان عدالت اداری این آزمون را به تأخیر انداخته است؛ اگر این دیوان چنین بگوید، ما کلاً آزمون را منتفی می‌کنیم.

۹۶/۰۹/۱۴
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی