---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۲۸ ق.ظ

۰


طرح تعیین تکلیف استخدام نیروهای حق‌التدریسی در حالی با واکنش‌های متفاوت از سوی کمیسیون آموزش و نمایندگان در صحن علنی روبرو شده است که دولت هم نسبت به این طرح نظر مساعدی ندارد.
د

گروه فرهنگی- خبرگزاری خانه ملت- به دنبال رد گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی از سوی قاطبه نمایندگان در صحن علنی مجلس، مقامات وزارتخانه آموزش و پرورش در آخرین نشست خود نسبت به تصویب این طرح ابراز نگرانی کرده و گفته‌‌اند؛ با استخدام حق‌التدریسان بدون آزمون، کیفیت آموزشی به شدت تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

اما نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظرات متفاوتی در این رابطه دارند؛ برخی معتقدند نمی‌توان بیش از این جلوی پای حق‌التدریسانی که سال‌ها بدون دریافت حق و حقوق اولیه خود تدریس کرده‌اند، سنگ‌اندازی کرد و دلیل تلاش مجلس را برای استخدام حق‌التدریس‌ها و جذب نیرو برای آموزش و پرورش این می‌دانند؛ که این وزارتخانه در 4 سال گذشته کرکره دانشگاه فرهنگیان را پایین کشیده لذا چاره‌ای جز استخدام از طرق دیگر باقی نمانده است.

البته برخی دیگر نیز می‌گویند؛ این طرح به دلیل ناپختگی در صورت تصویب نهایی مشکلاتی را ایجاد  خواهد کرد لذا اظهارنظر درباره مفید یا مضر بودن این طرح برای سیستم آموزشی آموزش و پرورش را به پس از بررسی ان در کمیسیون موکول کردند.

این درحالی  است که روز گذشته بررسی این مهم در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان آموزش و پرورش، نمایندگان سازمان امور استخدامی کشور،  نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، معاون رئیس جمهور و طراحان بررسی شد و در نهایت با توجه به آمارهای متفاوت و اختلاف‌نظرهای موجود، قرار بر این شد؛ کارگروهی متشکل از مخالفان و موافقان تشکیل و پس از بررسی موضوع پیش‌نویسی را در اختیار کمیسیون آموزش قرار دهند تا کمیسیون براساس آن تصمیم‌گیری کنند.

در ادامه مصاحبه محمد باسط درازهی، سید حمایت میرزاده، داوود محمدی و حمیدرضا حاجی بابایی با خانه ملت را در این رابطه بخوانید؛

دورازهی: جلوگیری از استخدام حق‌التدریسان مشکلات آموزش‌وپرورش را حل نخواهد کرد/ لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی

محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نگرانی مقامات وزارت آموزش و پرورش درخصوص طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی در مجلس و تقاضای اتخاذ تدابیری که این معلمان قبل از استخدام در یک آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت کنند، گفت: اگرچه قبل از هر مسئله‌ای باید به مسئله کیفیت در آموزش و پرورش توجه کرد و تصمیمات در راستای این مهم باشد اما نمی‌توان بیش از این جلوی پای حق‌التدریسانی که سال‌ها بدون دریافت حق و حقوق اولیه خود تدریس کرده‌اند، سنگ‌اندازی کرد. 

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی به مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد داد بهتر است برای رفع نگرانی‌ها در رابطه با استخدام معلمان حق‌التدریسی پس از استخدام برای آن‌ها دوره‌های آموزشی بلند و کوتاه مدت بگذارند.

وی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان حق‌التدریسی را حتی قبل از استخدام ضروری دانست و گفت: معلمانی که بیش از چندین سال در سیستم آموزش و پرروش کار کرده اند شاید نواقصی در کار یا رفتار داشته باشند اما نمی‌توانند عاری از صلاحیت حرفه‌ای باشند به همین دلیل بهتر است با برگزاری دوره‌های آموزشی اجباری درصدد جبران نواقص آن‌ها برآمد؛ نه آنکه باز هم سنگی دیگر جلوی پای آن‌ها انداخت. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه سیستم و قوانین آموزش و پرورش به طور کلی نیاز به بازنگری دارند، اضافه کرد: مشکلات کیفی در آموزش و پرورش چنان متعدد و گسترده است که جلوگیری از استخدام حق‌التدریسان این مشکلات را حل نخواهد کرد، البته برخی از نمایندگان اظهارنظر درباره مفید یا مضر بودن این طرح را برای سیستم آموزشی آموزش و پرورش به پس از بررسی کارشناسی آن در کمیسیون موکول کردند.

میرزاده: آموزش و پرورش به جای جلوگیری از اجرای طرح مجلس درخصوص حق‌التدریسان لایحه بیاورد

همچنین میرحمایت میرزاده در این رابطه به خانه ملت گفت: مسئولان آموزش و پرورش به جای نگرانی از کاهش کیفیت آموزشی در پی استخدام معلمانی با تجربه چندین ساله کار، نگران بلاتکلیفی آن‌ها باشند که چندین سال بدون دریافت حداقل حق و حقوق خود در کلاس‌های درس زحمت کشیده و با حضور خود مشکل کمبود نیرو در این وزارتخانه حل کرده‌اند لذا نمی‌توان شرایط را برای آن‌ها سخت کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند؛ نیروهای حق‌التدریسی خود را به‌عنوان معلم قبول ندارد، اما تجربه چندین ساله کار آن‌ها بر معلم بودن‌شان مهر تایید می‌زند.

وی با بیان اینکه باید از مسئولان آموزش و پرورش پرسید؛ اگر نیروهای حق‌التدریسی کیفیت آموزش را پایین می‌آورند چرا حدود 10 تا 15 سال به آن‌ها اجازه فعالیت داده‌اند، چراکه به‌یقین در این سال‌ها نیز تاثیر منفی بر کیفیت گذاشته‌اند اما با این وجود آموزش پرورش از آن‌ها استفاده کرده است.

میرزاده همچنین توضیح داد: همچنانکه آموزش و پرورش برای نیروهای استخدامی از طریق آزمون، دوره‌های آموزشی می‌گذارد، حق‌التدریسان در طول سال‌های کار و فعالیت خود به نوعی این دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید نگرانی خود را با ارائه لایحه برطرف کند نه تلاش برای جلوگیری از اجرای طرح مجلس، افزود: با این وجود باید تا حصول نتیجه نهایی بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات تامل کرد و سپس درباره مفید یا مضر بودن آن برای سیستم آموزشی آموزش و پرورش اظهارنظر کرد، در این رابطه باید صحبت‌های نماینده دولت، طراحان، مخالفان و موافقان را شنید و در ادامه تصمیم‌گیری کرد.

محمدی: راه سخت کمیسیون آموزش مجلس در بررسی طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس/ جذب معلم در آموزش و پرورش به سادگی نیست

داوود محمدی نیز دراین خصوص گفت: یکی از دلایل رد کلیات این طرح در کمیسیون آموزش مجلس، این نکته بود که طراحان در تهیه آن دقت لازم را به کار نبرده‌اند چراکه اولا بسیار گسترده است و اینکه معلمان نهضت‌های سوادآموزی که بعضا به صورت پاره وقت یک یا دو دانش‌آموز را در سال آموزش داده‌اند، نیروهای خرید خدمات پیش دبستانی و... را نیز شامل می‌شود؛ درواقع دامنه آن را بسیار گسترده کرده‌اند، لذا نگرانی مسئولان آموزش و پرورش در این خصوص طبیعی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار باشد این میزان از نیرو بدون آزمون وارد آموزش و پرورش شوند علاوه بر تهدید کیفیت آموزشی، فشار مالی عمیقی به این وزارتخانه وارد می‌کند، افزود: کمیسیون در بررسی مجدد این طرح کار مشکلی را در پیش خواهد داشت چراکه باید همه این جوانب را در نظر گرفته و از طراحان بخواهد بر طرح خود بازنگری داشته باشند.

وی با تاکید براینکه این طرح به دلیل ناپختگی در صورت تصویب نهایی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد لذا کمیسیون آموزش باید آن را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار دهد، تاکید کرد: نیروهایی که قرار است وارد آموزش و پرورش شوند باید از توان و اصلاحیت علمی و اخلاقی و دیگر صلاحیت‌هایی که لازمه شغل معلمی است برخوردار شوند لذا نباید به این سادگی به جذب نیرو در آموزش و پرورش نگریست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تقاضای مسئولان آموزش و پرورش مبنی براینکه که این معلمان قبل از استخدام در یک آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت کنند، ادامه داد: در این بازنگری باید به چند نکته مهم توجه کرد؛ ابتدا اینکه آموزش و پرورش به شدت نیازمند نیرو است و از طرف دیگر طبق برنامه ششم جذب نیرو در این وزارتخانه باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد.

حاجی بابایی: دولت کرکره دانشگاه فرهنگیان را پایین کشیده است/دانشگاه فرهنگیان ظرفیت تربیت ۱۲۰ هزار معلم در ۴ سال دارد

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رویکرد اخیر دولت و مجلس در تأمین و پرورش معلم، گفت: دلیل تلاش مجلس برای استخدام حق‌التدریس‌ها و جذب نیرو برای آموزش و پرورش، این است که این وزارتخانه در 4 سال گذشته کرکره دانشگاه فرهنگیان را پایین کشیده لذا چاره‌ای جز استخدام از طرق دیگر باقی نمانده است.

دانشگاه فرهنگیان ظرفیت تربیت 120 هزار معلم را در 4 سال را دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون دانشگاه فرهنگیان باید ابتدا با جذب سالانه 25 هزار نفر دانشجو آغاز به کار کرده و در ادامه به 30 هزار نفر در سال می‌رسید، تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش 120 هزار دانشجو در 4 سال را دارد، اما از آنجا که دولت تدبیر و امید اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان ندارد جذب دانشجو در این دانشگاه را به پایین‌ترین حد خود رسانده است.

وزیر سابق آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را کلید حل مشکل کمبود نیرو در آموزش و پرورش خواند و افزود: اگرچه گزارش‌هایی از سوی دولت در این رابطه که دانشگاه فرهنگیان امکان جذب 30 هزار دانشجو را در سال ندارد به مسئولان نظام داده شده است اما به‌عنوان یک متخصص می‌گویم؛ در زمان ورود اینجانب به این وزارتخانه، آموزش و پرورش سالانه حدود 230 هزار دانشجوی کاردانی در رشته‌های فنی پذیرش می‌کرد که این رشته‌ها به وزارت علوم واگذار و درواقع جا خالی شد و اکنون سوال این است ظرفیت خالی آن‌ها چه شده است؟! تا جایی که حتی امکان جذب تنها 30 هزار دانشجو را هم ندارد.

دولت مقصر ورود مجلس به ماجرای استخدامی در آموزش و پرورش است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس با بیان اینکه در صورت کمبود فضا و استاد می‌توان از فضاها و اساتید دانشگاه‌های دیگر استفاده کرد، افزود: دولت مقصر ورود مجلس به ماجرای استخدامی در آموزش و پرورش است، زمانی که این وزارتخانه مدارس را اجاره می‌دهد و از طرق دیگر نیرو جذب می‌کند برای افراد جذب شده، ایجاد حق می‌شود و وکلای ملت نیز رسیدگی به حق و حقوق مردم را وظیفه خود می‌دانند. 

حاجی بابایی معتقد است اگر اکنون 120 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل بودند مجلس به خود اجازه ورود به این ماجرا را نمی‌داد اما در شرایط فعلی با توجه به آشفتگی و بلاتکلیفی نیروی انسانی در آموزش و پرورش چنین حقی ایجاد شده است.

معضل اصلی کمبود نیروی انسانی؛ عدم اجرای سند تحول بنیادین

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معضل اصلی را در این خصوص عدم اجرای سند تحول بنیادین دانست و اضافه کرد: اگرچه مجلس وظیفه دارد به دولت بابت راه انداختن دانشگاه فرهنگیان و عدم ارائه لایحه برای تعیین و تکلیف نیروهای سرگردان فشار آورد اما نمایندگان نیز در برابر افرادی قرار دارند که کسی به فکر حق و حقوق آن‌ها نیست لذا مجبور به الحاق اصلاحیه یا طرح به قانون استخدامی حق‌التدریسان هستند./

۹۶/۰۸/۰۲
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی