---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۱۷ ق.ظ

۰


محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان در مورد فعالیت پرستاران در منطقه های محروم عنوان کرد: اعزام پرستاران به منطقه های محروم با پزشکان تفاوت‌های زیادی دارد. در حالیکه پرستاران پس از فارغ‌التحصیلی وادار به گذراندن دوره دو ساله طرح خود بوده، اما به سبب ازدحام اکثر از حد این قشر ، معمولاً  […]

اختصاص حجم جذب پرستار به نیروی اداری/دولت شرایط استخدام پرستار را سخت کرده استمحمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان در مورد فعالیت پرستاران در منطقه های محروم عنوان کرد: اعزام پرستاران به منطقه های محروم با پزشکان تفاوت‌های زیادی دارد. در حالیکه پرستاران پس از فارغ‌التحصیلی وادار به گذراندن دوره دو ساله طرح خود بوده، اما به سبب ازدحام اکثر از حد این قشر ، معمولاً  اشخاص لازم هست برای کمپانی در دوره‌ها مدت زمان زیادی را در فرصت بمانند. 

 وی اضافه کرد: بر خلاف پایتخت که با کم بودن شدید نیروی پرستار مواجه هست، در روستا‌ها و شهرستان‌های کشور با ازدحام نیرو‌های پرستاری مواجه هستیم. چرا که به سبب وجود دانشکده‌های پرستاری مکرر با حجم بالا در شهر‌های دیگر، تعداد فارغ‌التحصیلان در این رشته زیاد زیاد هست، اما در تهران علی رغم تعداد زیاد بیمارستان‌ها،  کادر‌ درمانی و نیرو‌های پرستاری با تنگنا مواجه بوده و بودجه‌ای به این امر اختصاص داده نمی‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: در کلان‌شهرهایی، چون تهران، اصفهان و مشهد فارغ‌التحصیلان رشته‌های پرستاری در فرصت گذراندن طرح قرار نگرفته و سریعا پس از اتمام مدت تحصیل مشغول به گذراندن طرح می‌شوند در حالیکه به دلیل کم بودن بیمارستان و جایگاه ها درمانی در شهر‌های دیگر مثل کرمان فارغ‌التحصیلان این رشته سال‌ها منتظر گذراندن طرح خود مانده‌اند.

وی عنوان نمود: به‌طور کلی در کشور معضلی به اسم کم بودن پرستار وجود ندارد و در حال حاضر در همه بیمارستان‌ها و جایگاه ها درمانی طبق حمایت‌های مالی و بودجه موجود کادر پرستار به کار گرفته شده هست، اما به سبب ایجاد تنگنا در حجم پذیرش نیروی پرستار در بیمارستان‌های تهران با کم بودن پرستار مواجه بوده و عرضه خدمات را در مواقعی با مشکل همراه کرده هست.

شریفی‌مقدم در ادامه عنوان کرد: دانشکده‌های پرستاری در پایتخت طبق مرسوم نیرو‌های پرستاری با مدرک تحصیلی ارشد و PHD را تربیت کرده و در صورت ضرورت ازاین اشخاص استفاده می‌کنند. در حالی‌که قشر دیگری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های پرستاری در تهران که ساکن شهر‌های دیگر هستند، به دلیل عدم قدرت مالی برای تأمین هزینه‌های مسکن و امرارمعاش پس از اتمام دوران تحصیل به شهر‌های خود برگشته و وادار به خانه‌نشینی شده‌اند در حالی‌که از ظرفیت‌های بالا برای عرضه خدمات درمانی به مردم بهره مند بوده و زمینه برای استخدام این اشخاص در شهر‌های دیگر فراهم نیست و یا حجم کادر درمانی در بیمارستان‌ها و جایگاه ها تندرستی استان‌ها تکمیل شده هست.

وی اضافه کرد: بار‌ها به منظور اعمال تحولات در سامانه جذب نیرو‌های پرستاری به وزارت بهداشت انتقاد داشته‌ایم این در حالی هست که استخدام رسمی این نیرو‌ها از طریق دولت انجام شده و حجم پذیرش این اشخاص در طی دولت‌های گذشته و تازه تکمیل شده هست؛ در نتیجه دولت به منظور کوچک کردن زمینه استخدامی‌های خود سیاست‌های تازه ای را در پیش گرفته‌اند که بر مبنای آن بودجه مرتبط به جذب نیروی پرستاری محدود و استخدامی در این راستا نداریم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: به کار گیری سیاست‌های کوچک‌سازی دولت تازه نباید در حیطه جذب نیروی درمانی و پرستاری اعمال گردد چرا که طبق مرسوم در همه کشور‌های دنیا امنیت و تندرستی من جمله موضوعات ارزشمند حاکمیتی هست، اما وزارت بهداشت در طی دولت‌های گذشته با تراکم نیرو در حوزه اداری و ستادی حجم کادر درمانی و بالینی را اشباع کرده و جایگاه نیرو‌های درمانی را به نیرو‌های ستادی و اداری اختصاص داده هست.

وی اقرار داشت: به‌کارگیری نیرو‌های پرستاری و تعلیم دیده نباید با ازدحام نیرو‌های اداری در وزارت بهداشت سنجیده گردند در نتیجه لازم هست دولت نیرو‌های اداری را از حیطه جذب کادر درمانی جدا کرده و حجم را برای فعالیت‌های پرستاران محافظت نماید. این در حالی هست که به ازای هر تخت بیمارستانی لازم هست یک نیروی پرستار برای عرضه خدمات به بیمار ها جذب گردد. اما قسمت فعالیت این نیرو‌ها به افرادی غیراز پزشک و پرستار اختصاص داده شده هست.

شریفی‌مقدم استخدام پرستاران را مشکلی جدی در کشور اعلام نمود و عنوان کرد: با فعالیت نیرو‌های آزاد در سامانه درمانی وزارت بهداشت و دولت توان جذب نیرو‌های تازه را ندارند در حالی‌که نیرو‌های تعلیم دیده در کشور بسیارند، اما دچار کم بودن ۱۰۰ هزار نیروی پرستار در وزارت بهداشت هستیم و چند صد هزار پرستار بیکار همچنان در فرصت گذراندن طرح به‌سر می‌برند که این امر عرضه خدمات به مردم را نیز دچار مشکل کرده و بحث درمانی را به دیرکرد انداخته هست.

وی کم بودن پرستار در بیمارستان‌های تهران را معضلی بزرگ می‌داند و فعالیت پرستاران در حیطه‌هایی جز وظیفه ها تعریف‌شده آن‌ها را عامل کم بودن نیرو و عدم استخدام دولت ارائه کرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: حوزه فعالیت پرستاران در بیمارستان‌ها به‌طور شفاف تشریح شده هست و علاوه بر کار پرستاری در سطح توانبخشی نیز فعالیت‌هایی برای این اشخاص تشریح می‌شود در حالیکه با تأسف به دلیل بروکراسی‌های اداری پرستاران به جای عرضه خدمات درمانی به ضبط و ثبت اداری، نوشتار، ارزش سنجی و پیروی از سیاست‌های کاهش بار مالی بیمارستان‌ها می‌پردازند در حالیکه انجام امور اداری در حیطه وظیفه ها پرستاران نبوده و به دلیل کم بودن نیرو به آن‌ها تحمیل می‌شود.

۹۶/۱۰/۱۰
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی