---- اخبار استخدام در سطح کشور

----  اخبار استخدام در سطح کشور

سایتی برای درج آگهی های استخدامی در سطح کشور و پیگیری اخبار مرتبط با آن و با امکان تبادل نظر بینندگان
قوانین سایت :
هر گونه نظر که محتوای آن خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران وتوهین و اهانت به مقدسات و مقامات کشوری و همچنین توهین به همدیگر باشد حذف خواهد شد. خواهشا کاربران گرامی شئونات و خطوط قرمز را رعایت نمایید و همچنین ازین به بعد نظرات با تایید فقط چند بار در روز مدیران و بادقت بیشتر نمایش داده خواهد شد و نظراتی که از نظر ما خلاف قوانین سایت باشد تایید نخواهد شد .ان شاءالله زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری به هدفمان نایل خواهیم آمد .
ما مسئول کامنت های نوشته شده نیستیم (( هرچند نوشته های توهین آمیز را حذف می کنیم))
- مدیران وبلاگ هیچگونه نقشی در پیگیری ها ندارند . هدف ما شروع بکار قبول شدگان عزیز در اسرع وقت ممکن است .
و چنانچه کامنتی از نظر ما مورد تایید ، موثق و مستند باشد در صفحه اصلی وبلاگ قرار داده می شود.لازم به ذکر است که نظراتی که درآنها آدرس ایمیل درج شده باشد تایید نخواهند شد .
- هرگونه بحث سیاسی، نادیده گرفتن قوانین کشور، توهین به مقدسات، شایعه پراکنی، آشفته کردن افکار عمومی و تبلیغ علیه منافع کشوری کاملا ممنوع میباشد.
- بی احترامی یا توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مسئولین و کاربران ممنوع است.

آرزوی موفقیت همه کاربران عزیز

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

۰


آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان با تمام انتقادهای صورت گرفته برگزار شد و مسؤولان برگزاری این آزمون ضمن مطرح کردن ضعف‌ها، قول بهبود آزمون در دوره‌های بعدی را دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان امروز در دانشگاه تهران برگزار شد و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از روند برگزاری آزمون بازدید کردند.

ابتکار این آزمون را یک اقدام ارزشمند در ارتباط با شرکت‌های خصوصی دانست و بیان کرد که باید این رویکرد توسعه یابد.

ستاری هم گفت: خوشحالم که چنین اتفاقاتی در بخش خصوصی برای نخستین بار رخ می‌دهد که قطعا کمبود زیادی در این بخش دیده می‌شود و هنوز با ایده‌آل فاصله داریم ولی بازارهای فتح نشده‌ای مقابل استارت‌آپ‌ها وجود دارد که در سال آینده برای توسعه آن برنامه‌ریزی داریم.

در پایان این آزمون، محمدحسین قمری دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان پس از شنیدن انتقادات خبرنگاران نسبت به روند برگزاری آزمون گفت: آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان یک فضا برای هم‌اندیشی شرکت‌هاست.

وی با تشریح روند برگزاری آزمون اظهار داشت: در سال 95 شرکت ما مطالعه‌ای انجام داد که 16 نوع خدمات و نیازهای تأمین منابع انسانی را بررسی کردیم، یکی از آنها در زمینه دیواره شغلی بود، یعنی یک شرکت نیازهایش در رابطه با منابع انسانی را مطرح می‌کند یا کارجو رزومه خود را اعلام کرده و این دو به هم متصل می‌شوند.  این مدل در ایران اجرا نشده بود و به دلیل رعایت نشدن استاندارد در اعلام نیازها، چنین مدلی نداشتیم. مثلاً فردی ادعا می‌کند که در زبان انگلیسی مطلع است ولی زمانی که مورد مصاحبه قرار می‌گیرد نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند.

وی افزود: مدل‌های کاریابی نتوانستند موفق باشند که این مسئله به معنای بیکاری نیست، زیرا آگهی‌های کار بسیاری در روزنامه‌ها ارائه می‌شود؛ یعنی کار هست ولی کارجو و شرکت‌ها با هم به خوبی متصل نشده‌اند، ولی ما در استان‌های مختلف این کار را انجام دادیم که نیازسنجی کردیم و موقعیت‌های کاری را شناسایی کردیم تا کارجو را به شرکت‌ها اتصال دهیم. 

وی با بیان اینکه از طریق آزمون استخدامی می‌توانیم اتصال شرکت‌ها و کارجویان را استاندارد کنیم، گفت: برخی از شغل‌های لیست شده در عناوین شغل‌ها، هنوز ناشناخته است و عناوین شغلی در ایران هنوز تعریف شده نیست که ما در آزمون استخدامی تعاریف شغلی را استاندارد می‌کنیم. 

قمری گفت: برای آزمون استخدامی فراخوان دادیم، 60 هزار نفر ثبت نام کردند که 57 هزار تومان هزینه ثبت‌نام برای پنج شغل از یک دسته شغلی بود و فرض گرفتیم کسی که یک دسته را انتخاب می‌کند، دسته دیگر را انتخاب نمی‌کند. 

وی ادامه داد: برآورد ما با توجه به فناوران در سه سال گذشته این بود که تا 5 هزار نفر موقعیت شغلی را می‌توانیم پشتیبانی کنیم و برای مصاحبه حضوری دعوت کردیم که این تعداد از 5 هزار نفر موقعیت شغلی گذشت. در تهران تعداد بسیاری برای مصاحبه آمدند که در آزمون صلاحیت‌سنجی می‌شوند. 

به گفته وی، آزمون در صلاحیت‌سنجی تئوری‌های مختلفی دارد که استاندارد آزمون در صلاحیت‌سنجی براساس استانداردهای جهانی رعایت می‌شود.

قمری ادامه داد: برای هر شغل چهار رده ویژگی برای هر فرد مشخص کردیم که یکسری ویژگی رفتاری و شخصیتی است که در این زمینه هم آزمون می‌گیریم. یکسری مهارت‌های قابل اکتساب است و رده‌های بعدی دانش عمومی و مدرک است. 

وی گفت: ما مدرک را قابل اهمیت ندانستیم زیرا برای این شرکت‌ها هم کار و مهارت افراد مهم‌تر است، هر چند که مدرک را به عنوان رزومه دریافت می‌کنیم. ما بعد شخصیت‌شناسی را از طریق پنج آزمون که از استانداردترین آزمون‌هاست بررسی کردیم. 

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: سؤالاتی که در این آزمون مطرح شده نیز براساس استاندارد شخصیت‌شناسی است و شاید به نظر سطحی باشد، ولی کاملاً استاندارد است و شرکت‌ها نتیجه آن را قبول دارند.  برای مرحله بعدی 20 هزار نفر شغل دعوت شده‌اند و شرکت‌کننده‌ها مورد مصاحبه قرار گرفتند و از تمام آنها نیز درباره آزمون نظرسنجی کردیم، در هر استانی 1500 نظرسنجی داشتیم که 3 یا 4 نفر ناراضی بودند. 

وی در رابطه با انتقاداتی که درباره ارزیابی آزمون می شود، گفت: ارزیابی نیز از طریق مهارت افراد مشخص شده است زیرا این آزمون یک آزمون مهارتی است و به دنبال سن یا مدرک ارزیاب‌ها نبوده‌ایم، ما شرایط تمام ارزیاب‌ها را بررسی کردیم و حتی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دانشگاه شریف نیز نظارت را انجام داده است.

قمری گفت: ما نمی‌گوییم که مشکل نداشتیم و سعی در رفع ایرادها داشتیم ولی ارزیابی‌ها بر استاندارد انجام شده. انتقاد اصلی که به آزمون وجود دارد، در بحث مهارت‌سنجی‌ها و شاخص‌های اصلی است. 

وی درباره رفع ضعف‌های آزمون در سال آینده عنوان کرد: بسیاری از افرادی که شرکت کردند شاغل هستند و برای حقوق بیشتر شرکت کردند که این تعداد 30 درصد افراد شرکت‌کننده هستند، ما می‌توانیم آزمون را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم و در زمینه اجرایی نیز اشکالاتی داشتیم که باید برطرف کنیم به طور مثال؛ آزمون شخصیت‌شناسی، سؤالات تخصصی را جدا می‌کنیم تا آزمون استانداردتر باشد.

۹۶/۱۲/۱۷
مدیر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی